|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#21
|
|||
|
|||
Alıntı:
Kaza ve kader'in en temel manasını bilmiyorsun. Açip kitaplara bakarsaniz tanım olarak yazar zaten fıkıh kitaplarında. En en en temel manası ile bir cümleyle özetleyeyim Kader; her şeyi Cenabı Hakk'ın sonsuz ilmiyle bilmesi Kaza ise bu şeylerin vakti gelince gerceklesmesidir. Gerçekten de herkes kaza ve kader hakkında yorum yapmamalı. Kader İslam'ın en son konusudur. Öncesinde halledilmesi gereken birçok nokta vardır yoksa küfre kadar götürür yanlış bir cümle kurarsin da... |
#22
|
|||
|
|||
Alıntı:
__________________
Son saatinde olmadığının garantisi nedir? |
#23
|
|||
|
|||
Alıntı:
Kaza kaderin yerini bulması değildir ama bu konuyu daha fazla ilerletmeyelim ikimizde cahiliz bırakalım alimler evliyalar konuşsun bizde onların sohbetlerinden dinleyerek öğrenelim |
#24
|
|||
|
|||
Doktor mu olucan, güzel meslek.
|
#25
|
|||
|
|||
Alıntı:
Kütüb ü Sitte de olan Kader bölümündeki hadislerle cevab verin arkadaşınıza belki şu ikisi tam olarak tatmin edici olacaktır. Resulullah (sav), elinde iki kitap olduğu halde yanımıza geldi ve: "Bu iki kitap nedir biliyor musunuz?" buyurdular. Cevaben: "Hayır, ey Allah`ın Resulü! bilmiyoruz. Ancak bildirmenizi istiyoruz!" dedik. Bunun üzerine sağ elindekini göstererek: "Bu Rabbülalemin`den (gelmiş) bir kitaptır, içerisinde cennet ehlinin isimleri mevcuttur. Hatta onların babalarının ve kabilelerinin isimleri de mevcuttur ve sonunda da icmal yapmıştır. Bunlara asla ne ilave yapılır, ne de onlardan eksiltmeye yer verilir. Hiç değişmeden ebedi olarak sabit kalır" buyurdular. Sonra sol elindekini göstererek: "Bu da Rabbülalemin`den bir kitaptır. Bunun içinde de ateş ehlinin isimleri, onların atalarının isimleri ve kabilelerinin isimleri vardır. En sonda da icmallerini yapmıştır. Bunlara asla ne ziyade yapılır, ne de eksiltmeye yer verilir!" buyurdular. Ashabı sordu: "Öyleyse ey Allah`ın Resulü, niye amel ediliyor? Madem ki her şey önceden olmuş bitmiş, yazılmış ve artık yazma işinden fariğ olunmuş (bir daha yapma gayreti de niye)?" Resulullah şu cevabı verdi: "Siz amelinizle doğruyu ve istikameti arayın! İtidali koruyun. Zira, cennetlik olan kimsenin ameli, cennet ehlinin ameliyle sonlanır; (daha önce) ne çeşit amel yapmış olursa olsun. Keza cehennemlik olanın ameli de cehennem ehlinin ameliyle sonlanır, hangi çeşit amel ile amel etmiş olursa olsun!" Resulullah (sav), sonra elindeki kitapları atıp, elleriyle işaret ederek dedi ki: "Rabbiniz kullardan artık fariğ oldu, bir kısmı cennetlik, bir kısmı da cehennemliktir. Biz bir cenaze vesilesiyle Bakiu`l- Garkad`da idik. Derken yanımıza Resulullah (sav) çıkageldi ve oturdu. Biz de etrafında (halka yapıp) oturduk. Elinde bir çubuk vardı. Çubuğuyla yere birşeyler çizmeye başladı. Sonra: "Sizden kimse yok ki, şu anda cennet veya cehennemdeki yeri yazılmamış olsun!" buyurdular. Cemaat: "Ey Allah`ın Resulü," dedi. "Öyleyse hakkımızda yazılmasına itimad edip ona dayanmayalım mı?" "Çalışın," buyurdular. "Herkes kendisi için yaratılmış olana erecektir. Cennetlik olanlar, saadet(e götüren) amelde (muvaffak) olacaktır. Şekavet ehli olanlar da şekavet(e götüren) amelde (muvaffak) olacaktır!" Sonra şu ayeti tilavet buyurdular. (Mealen) "Kim bağışta bulunur, günahtan kaçınır ve dinin en güzelini tasdik ederse, biz de ona hayır ve kolaylık yolunu kolaylaştırırız" (Leyl 5-7) |
#26
|
|||
|
|||
Kader hususunda daha da çok hadis var.
Hadislerden ziyade şunu da eklemek isterim Hz Ali (r.a.) ye soruyorlar o derin bir havuzdur girmeyin diye ifade ederek uyarır. Alimler ise kader sırdır, sır olarak kalması gerekir diye ifade ederler. Biz yarın ne olacağını bilsek imtihanın bir önemi kalır mıydı. Gerek ki her anımız zaten imtihanlar ile dolu. İmtihan içinde imtihan var iken yarını merak yerine acaba sınavı geçecek miyim diye merak etsek daha iyi olmaz mı. Bir ayette şöyle ifade edilir O ki, hanginizin daha güzel davranacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratmıştır. O, mutlak galiptir, çok bağışlayıcıdır. |
#27
|
||||
|
||||
Hz. İsa (as), ‘düşüncelerinizden dahi sorumlusunuz’ der. Tasavvufta da avam, amelinden; havas ise düşüncesinden dahi sorumludur. Çünkü senin birini öldürme düşüncen, havaya yaydığın o düşünce, gider iradesi zayıf birisine musallat olur. O adam bunu yapar, dolayısı ile sorumlu sen olursun. Onun için Said Nursi “Beşer zulmeder, kader adalet eder” der. Sana bir zulüm gelir, ‘Eyvah ben ne yaptım ki?’ dersin, ancak o bilmediğin boyutta senin belki de hak ettiğin bir şeydir. Bunun farklı boyutları da var. Örneğin dua edersin, o duaya ibadetlerle, zekâtla vs. ile ulaşamazsın. Allah başına bir musibet verir ve o musibetle, o soru ile duana ulaşırsın, ikisi de olabilir. Bazı musibetler, dualarının gerçekleşmesi adına gönderiliyor olabilir.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#28
|
||||
|
||||
Kader meselesi çok derin,alimler bile ihtilafa düşmüştür çoğu zaman Bediüzzaman Hz leride kaderi tefsirinde kabaca şu şekilde anladım ,Allahu Teala ezeli ilmiyle kulun seçeceği tüm yolları bilir ve yazmıştır biz bazı konularda yol ayrımına gelir cuzi irademiz ile onu seçeriz ,buda imtihan olur ,ölüm doğum gibi kesin olan şeyler dışında.
|
#29
|
||||
|
||||
Alıntı:
Kaderimiz bellidir cennetlikmiyiz cehennemlikmiyiz Allah biliyor . Ama sen bilmiyorsun . bu ahiretlik Geleceğimizi başımıza gelecek olanları biz bilemeyiz Allah bilir Biz kendi alacagımız kararları olaylara vereceğimiz tepkiyi sen biliyorsun bunlarsenin elinde kaderini kendin çizersin Allah müdahale etmiyor yanlız Allah senin yapacaklarını biliyor kaderini kendin hür iradenle kendin yapıyorsun Allah senin napcagını biliyor kaza belalarda senden senin günahlarını kefareti bu kefaretlerde aenin imtihanın sabır imtihanın çünkü Allah kullara zulm etmez zulmü kul kendi kendine yapar imtihan ile günahının kefaretini bu dünyada ödersin fakat tek kefaret imtihan degildir . sadaka kaza belalar için geçmiş gunahların için kefaret için sadaka verip ödersin o kaza sana uğrar ama sana zarar vermez oturup şükredersin yani böyledir . Allah cc helak ettiği kavimler için biz onlara zulm etmedik onşar kendi kendine zulmediyordu . İnkardan ötürü. ... Allah kimseye zulmetmez kullar günah işleyerek kendine zulmeder. Allah sevdiği kullar günahtan dönsün diye kaza bela verir anlayana ne ala kurtulmuştur anlamayanda kurtuluşa eremez
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
insan neden suda boğulur? | Arma | Pratik Bilgiler | 1 | 05.03.24 22:45 |
Bir insan neden köpeğine cin yakalatır | Sahra123 | Sorularınız | 29 | 23.12.22 01:43 |
ayetlerde görevli cin varda neden insan yok ? | La Tahzen12 | Sorularınız | 26 | 21.10.22 20:06 |
Hüddam sevdasi mi dunyalik sevdasimi? | Afatsum | Sorularınız | 0 | 28.01.22 23:19 |
Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık | fanatik | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 4 | 02.08.19 14:28 |