|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
|||
|
|||
Allah razı olsun, bir kaynak ve örnekleri ile daha güzel anlaşılır oldu. Bu gibi bir konuşmaya denk gelince izaha bilgimin yetmediği konuda kafa karştırmamak için sonsuz merhamet sahibi Allah kulun nefsi olan kendimizin iradesine tamamen teslim edip yalnız bırakır mı, sonsuz adalet sahibi olan Allah bizi sorumlusu olmadığımız bir konudan dorguya çekermi? Rahat olun düşünmeyin bunları derdim söylediklerinizden de istifade edeceğim inşallah.
|
#12
|
|||
|
|||
Alıntı:
Kaderde yüksek mevkide iş yapacak yazabilir Lakin doktor olacak yazmaz Eğer allah bir şeyi yazdıysa seçimle falan allahın iradesini değiştirebileceğinimi sanıyorsun Allaha dua kaderi değiştirir o da biraz düşünülerek bulunur Alaha dua ederek kader değişir çünkü merhamet edip yazdığı şeyleri yalnızca o değiştirir Zaten bu hususda derine girdikmi kaderi seçimler değiştirir dediğin sözün boşa çıktığını göreceksin… Allaha emanet ol kardeşcağzım |
#13
|
||||
|
||||
Alıntı:
cuzzi iradenin içinde hareketlerimiz etmeliyiz
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#14
|
|||
|
|||
Alıntı:
allah sana seçme hakkı vermedimi vermediyse cehenneme gidecekleri kasten cehenneme yolluyor birşeyi yoktan var edip acı çektiriyor böyle birşey olamaz araf179 Andolsun biz, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Bunların kalpleri vardır ama onlarla kavrayamazlar; gözleri vardır ama onlarla göremezler; kulakları vardır ama onlarla işitemezler. Onlar hayvanlar gibidir, hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır. burda cehennem için yaratılıp o çamurdan çıkmayı dilemiyen kör ve sağırlardan bahsediyor ne yani yoksa allah erhamer rahimin değilmi yaratıp acı çektirmeyemi gönderiyor? her fikrine açığım
__________________
Son saatinde olmadığının garantisi nedir? |
#15
|
||||
|
||||
İmas hocamın dediği gibi kader ve kaza kavramları insanın aklının alamayacağı çok da derinlemesine inilmesinin sakıncalı olabileceği kavramlar. Fikrimce kişi bu derin iki kavramı ve alt kavramlarını temel düzeyde öğrenip iman etmelidir. Allah bizi teslim olanlardan eylesin amin.
Ek olarak ehli sünnet akidesine bağlı sağlam bir alimden melleden bir defaya mahsus bir sohbet bir vaaz dinlenilebilir. Çünkü bu kavramlar hakkında çok düşünmek yanlış inanışlar mutezile gibi ve ağızdan çıkan sözler Allah muhafaza kişiyi iman dairesinden bile çıkarabilir. En doğrusunu Allah bilir. |
#16
|
|||
|
|||
Alıntı:
öyle bir KAZA kavramı tanımı yok. Siz bunu kendiniz mi uydurdunuz yoksa kaynağınız nedir? Bakın öncelikle en temel lügat manasını buraya kopyalayıp yapıştırıyorum önce bunu bir okuyalım. KAZA:. * Allah'ın takdirinin ve emrinin yerine gelmesi. * Hâkimlik, hâkimin hükmü. * İstemeden yapılan zarar. * Hükmeylemek, hüküm. * Bir şeyi birbirine lâzım kılmak. * Beyan eylemek. * Ahdini yerine getirmek. * Ödemek, edâ etmek. * İcab. * Ölüm. .Fık: İnsanlar arasında vuku bulan dâva ve muhasamayı şer'î hükümler dairesinde fasletmek, halletmek.(Fetvanın kazadan farkı, mevzuu âmdır; gayr-i muayyendir, hem mülzim değil. Kaza ise; muayyen ve mülzimdir.)" KADER: Cenâb-ı Hakk'ın kâinatta olmuş ve olacak her şeyin evsafını ve havassını ve sâir geleceğini ve geçmişini ezelden bilip, levh-i mahfuzunda takdiri ve yazması. Takdir-i İlâhî. * Ezelî kısmet. * Tali'. Baht. Şans. (Kader ve cüz-i ihtiyarî, İslâmiyetin ve imanın nihayet hududunu gösteren, halî ve vicdanî bir imanın cüz'lerindendir. Yoksa ilmî ve nazarî değillerdir. Yâni, mü'min her şeyi, hattâ fiilini, nefsini Cenab-ı Hakk'a vere vere, tâ nihayette teklif ve mes'uliyetten kurtulmamak için "cüz-i ihtiyarî" önüne çıkıyor. Ona: "Mes'ul ve mükellefsin" der. Sonra ondan sudur eden iyilikler ve kemâlât ile mağrur olmamak için "kader" karşısına geliyor. Der: "Haddini bil, yapan sen değilsin." S.) (... Eğer kader ve cüz-i ihtiyarîden bahseden adam, ehl-i huzur ve kemal-i iman sahibi ise; kâinatı ve nefsini Cenab-ı Hakk'a verir, Onun tasarrufunda bilir. O vakit hakkı var, kaderden ve cüz-i ihtiyarîden bahsetsin. Çünkü, madem nefsini ve her şeyi Cenab-ı Hak'tan bilir, o vakit cüz-i ihtiyarîye istinad ederek mes'uliyeti deruhde eder, seyyiata merciiyyeti kabul edip, Rabbini takdis eder, daire-i ubudiyyette kalıp teklif-i İlâhiyyeyi zimmetine alır. S.) (İrade-i cüz'iye-i insaniye ve cüz'-i ihtiyariyesi; çendan zaiftir, bir emr-i itibarîdir, fakat, Cenab-ı Hak ve Hakîm-i Mutlak, o zaif, cüz'î iradeyi, irade-i külliyesinin taallukuna bir şart-ı âdi yapmıştır. Yâni, mânen der: "Ey abdim; ihtiyarınla hangi yolu istersen, seni o yolda götürürüm. Öyle ise mes'uliyet sana aittir!" Teşbihte hatâ olmasın, sen bir iktidarsız çocuğu omuzuna alsan. O'nu muhayyer bırakıp "Nereyi istersen seni oraya götüreceğim" desen. O Çocuk, yüksek bir dağı istedi, götürdün. Çocuk üşüdü yahut düştü. Elbette "Sen istedin" diyerek itab edip üstünde bir tokat vuracaksın. İşte Cenab-ı Hak, Ahkem-ül-Hâkimîn, nihayet zaafta olan abdin iradesini, bir şart-ı âdi yapıp irade-i külliyesi ona nazar eder. S.)" |
#17
|
|||
|
|||
Alıntı:
Allah ayeti kerimede “Biz onları yarattık ve onlara irade ve nefis verdik ama onların çoğu nefsine yenik düşüp cehenneme girecek “ İşte anlattığının manası budur Aynı şeyleri konuşuyoz yine benim yorumumu yalnış anlamışsın daha farklı bir manada yazdım tekrar oku |
#18
|
|||
|
|||
Alıntı:
__________________
Son saatinde olmadığının garantisi nedir? |
#19
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bide bana uyduruyonmu demişsin Bu iş yine hiç hoş yerlere gitmeyecek gibi Kazayı araba kazası sanan arkadaşım Kaza insan iradesi ile meydana gelen bir olaydır/olayladır… Kader kazayı içine alır lakin kaderede kaza demek hatadır Kader rahmanın iradesi ve yazgısıyla gerçekleşir Kaza insan iradesi ile gerçekleşir dünyadaki her şeyi kaza ve kader içine alır herşey kaza ve kaderden ibarettir yaşadıklarımız Misal bir kişinin bakkala gitmesi yada öbürünün bakkaldan gelmesi ve buna kaza denmesi gibi Kimi cüzi ve külli irade der kimi kaza ve kader … Bu tarz sözcükler kullanırsan ikimizde zararlı çıkarız düzgün konuş İstediğini düzgünce anlat cevap vereyim bu lisan beni geriyooooor |
#20
|
|||
|
|||
Hayır gibi gibi
Senin klavyenin tuşlarına basman kader değil kazadır Lakin tahmanın iradesi ve izni ile o işi yapabildiğin için ,kaderede girer kaza bu yüzden Kaderde insani irade yani kaza olmaz lakin kazada kader yani rahmani irade bulunur Rahmani irade kainatı kuşatmıştır uçan kuşta esen rüzgarda doğan günde güle meftun bülbülde erşeyde |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
insan neden suda boğulur? | Arma | Pratik Bilgiler | 1 | 05.03.24 22:45 |
Bir insan neden köpeğine cin yakalatır | Sahra123 | Sorularınız | 29 | 23.12.22 01:43 |
ayetlerde görevli cin varda neden insan yok ? | La Tahzen12 | Sorularınız | 26 | 21.10.22 20:06 |
Hüddam sevdasi mi dunyalik sevdasimi? | Afatsum | Sorularınız | 0 | 28.01.22 23:19 |
Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık | fanatik | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 4 | 02.08.19 14:28 |