Peygamberi rüyasında görenler nasıl göründüğünü anlatabilir mi ? - Sayfa 10 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #91  
Alt 12.08.23, 20:34
 
Üyelik tarihi: 04.10.21
Bulunduğu yer: Almanya
Mesajlar: 111
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ahir zaman mürşide bağlanmayı hiç düşünmüyorum
Kendim araştırıyorum

Hadisler belli sahih olanlarda zagıf olan haislerde belirtilmiş .

Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır.
Hadis i Şerif

Alıntı ile Cevapla
  #92  
Alt 12.08.23, 20:46
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
tirisan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır.
Hadis i Şerif
Böyle. Bi hadis. Yoktur .


Hz. Ali (r.a) şöyle buyurmuştur:

“Rasûlullâh Efendimiz (s.a.v) şöyle buyurdular:

«Benim ağzımdan yalan uydurmayınız! Her kim benim ağzımdan yalan söylerse Cehennem’e girsin!».” (Buhârî, İlim, 38)

Seleme bin Ekva’ (r.a) şöyle buyurur:

“Nebî (s.a.v) Efendimiz’in şöyle buyurduklarını işittim:

«Her kim, söylemediğim şeyleri bana isnâd ederse Cehennem’deki yerine hazırlansın!».” (Buhârî, İlim, 38)

Ebû Hüreyre (r.a) şöyle buyurur:

“Nebiyy-i Ekrem (s.a.v) buyurdular ki:

«Benim ismimi (kendinize veya başkasına) isim olarak verebilirsiniz! Künyemi ise (yâni Ebü’l-Kâsım künyesini) kullanmayınız! Her kim beni rüyâda görürse hakîkatte beni görmüş olur. Zira şeytan benim sûretimde temessül edemez. Bir de, her kim benim ağzımdan bilerek yalan uydurursa Cehennem’deki yerine hazırlansın!».”

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #93  
Alt 12.08.23, 21:53
 
Üyelik tarihi: 31.12.22
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 392
Etiketlendiği Mesaj: 9 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Fıkıh konularına hakim değilim şimdilik ayet hadis öğreniyorum . o kadar bunlarla yol alınırı mezheb imamlarına tabi olmak zorunda degilim Muhammedin sav min dinine ve onun yoluna talibim herşeyi öğrenince kendi hükümlerimi kendime uygularım çocuklarıma uygularım şafiyim fakat ibadet konusunda artık hadislerden örnek alıyorum peygamber namazı nasıl kılardı hadiakerden öğrenip uyguluyorum. .
Abdest husuusjndada kaza namazları konusundada vehhabilik selefilik nasıldır tam olarak hiç araştırmadım yolum peygamber yoludur . hadislerdeki hükümlerde gayet açık herangi bi mezhebe tabi olmadan. peygamberin yolundan ilerliyorum
Bu nu neden bu kadar dert ediyorsum niye kendini yaralıyorsun benim görüşüm bana
Ben peygamber yoluna tabi olunca kafirmi oluyorum anlamadım gerçekten


Ali imranda diyor ki ilminde derinleşenler Allah a inandık derler .

Sizinle görüşümüz bir olmakzorunda değil ben alime uymasam dinden çıkmam peygambere uymasam dinden çıkarım .

Bu nett ben imam şafi ve nice alimide tanımam arkadaş peygamber ölünce müslümanlar birbirini öldürdü .

Hadisleerde herkonu hakkında bilgi var keza ayetlerde öyle
Kuran ve hadisler bana yeter yol gösterici olarak benim için üzülmeyin kendinizide yormayın.
Ben açıklama yapmışım bir yerde herhangi bir yorumunu görürsek sana neye göre yanıt vereceğiz dedim, şimdi anladım yorumlarına senin görüşüne göre cevap veririm, mesela açıklama yapmasaydın imam şafi'nin bu görüşüne neden karşısın ? Derdim, artık demem sen biraz abartmışsın yanlış anlamışsın. Geçen konu kapanmadığı için cevapladım abartılacak bir şey yok.

Alıntı ile Cevapla
  #94  
Alt 12.08.23, 22:07
Mikail23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 22.10.21
Bulunduğu yer: Belçika
Mesajlar: 518
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
misal imam şafi abdesti bozan durumlaradn birisi olan kadına temas etmesi ama kanın bozmaması

imami azamın ise tam tersi yorum yapması

ve bu 3 sininde aynı hadis senetlerini inceleyerek yorumlaması

hakkında ne düşünüorsunuz?

ben 2 mezhep kurucusu nasıl olayı değerlendirmişler ona bakıyorum ve ona göre hareket ediyorum ki hanefide olsam bazı durumlarda şafi mezhebinin yorumu daha akla yatkın ve doğru geldiğindendir ki iyice araştırarak yapıyorum bu yontem ve aharekt yanlışmı ? hanefiysek ssadece hanefi mezbehinde verilen şartlara mı uymak gerekir uymazsak günah mı oluyor yada haram veya mubah yada fasık mıyız?
Aslinda bunun cevabini bir önceki yorumda vermistim.

Sahabenin birisi ben böyle gördüm resulullahtan diyor digeri bende böyle gördüm diyor. Buna sebep olan Resulullahtir. Kendiliginden hareket etmiyor, Allah'in egitimi araciligi ile hareket ediyor. Bu konuda ayet var.

Bu sekilde farkli hareket eden resulullah efendimiz sahabeleri yani alimler arasinda ihtilafin olusmasi saglamak içindir.
Bu ihtilaflar sayesinde mezhebler dogacaktir.

Alimler arasindaki ihtilaflar bu sebeple rahmettir. Bu konuda hadis serif mevcut.

Allah teala, Musa a.s kavmini 12 ye ayirmistir, herkes su içeceği menba'ı bilmis ve oraya gitmistir.

Dünyani 6 asamada yaratmistir. Dileseydi tek seferde yaratirdi.

Mezheplerin olusmasi ilahi bir takdir dir.

Alimler ve evliyalar hepsi amelde bir mezheple amel etmislerdir.

Ehli sünnetin diger sapiklardan farki budur.

Alıntı ile Cevapla
  #95  
Alt 12.08.23, 22:58
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,185
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Mikail23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aslinda bunun cevabini bir önceki yorumda vermistim.

Sahabenin birisi ben böyle gördüm resulullahtan diyor digeri bende böyle gördüm diyor. Buna sebep olan Resulullahtir. Kendiliginden hareket etmiyor, Allah'in egitimi araciligi ile hareket ediyor. Bu konuda ayet var.

Bu sekilde farkli hareket eden resulullah efendimiz sahabeleri yani alimler arasinda ihtilafin olusmasi saglamak içindir.
Bu ihtilaflar sayesinde mezhebler dogacaktir.

Alimler arasindaki ihtilaflar bu sebeple rahmettir. Bu konuda hadis serif mevcut.

Allah teala, Musa a.s kavmini 12 ye ayirmistir, herkes su içeceği menba'ı bilmis ve oraya gitmistir.

Dünyani 6 asamada yaratmistir. Dileseydi tek seferde yaratirdi.

Mezheplerin olusmasi ilahi bir takdir dir.

Alimler ve evliyalar hepsi amelde bir mezheple amel etmislerdir.

Ehli sünnetin diger sapiklardan farki budur.
E benim sorumun cevabı nedir? benim yuakrda açıkladığım şekilde amel etmem sizin yorumunuza göre fasıklık yada yanlış bir hareket mi oluyor verdiğim örnekten yola çıkarak sadece eleştirmenizi isterim...

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #96  
Alt 13.08.23, 12:02
 
Üyelik tarihi: 31.12.22
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 392
Etiketlendiği Mesaj: 9 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
misal imam şafi abdesti bozan durumlaradn birisi olan kadına temas etmesi ama kanın bozmaması

imami azamın ise tam tersi yorum yapması

ve bu 3 sininde aynı hadis senetlerini inceleyerek yorumlaması

hakkında ne düşünüorsunuz?

ben 2 mezhep kurucusu nasıl olayı değerlendirmişler ona bakıyorum ve ona göre hareket ediyorum ki hanefide olsam bazı durumlarda şafi mezhebinin yorumu daha akla yatkın ve doğru geldiğindendir ki iyice araştırarak yapıyorum bu yontem ve aharekt yanlışmı ? hanefiysek ssadece hanefi mezbehinde verilen şartlara mı uymak gerekir uymazsak günah mı oluyor yada haram veya mubah yada fasık mıyız?
Şimdi 2 insan düşünelim birisi köy gibi kırsal alanda yaşıyor, diğeri kalabalık şehirleşmiş alanda yaşıyor. Namaz vakti köydeki camiye gidiyor yol geniş arazi geniş bir kadına kasten değmesi pek mümkün değil neden kadına değsin ? Şafii bozulur zaten daga kırsal alanda şu an şafii mezhebi. Diğer adam şehirde dar sokaklarda yerleşimin çok olduğu yerde, bu adamda namaz vakti camiye gidiyor ama sokaklar dar kalabalık istemesede kadına değiyor, bu adam abdestli şekilde nasıl camiye varacak ? Hanefide böyle demiş. İşte burada kafa karıştıran nedir ben anlamadım ?
Görmemişim kan olayını onu da yazayım, kırsaldaki adam hayvancılık ile uğraşıyor ve ot diken çok fazla adam namazını kılacak ama sürekli bir yeri kanıyor, bu adam namaz kılmasın mı ? Şehirdeki adam düz yolda diken yok ot yok kolay kolay bir yeri kanar mı ?

Alıntı ile Cevapla
  #97  
Alt 13.08.23, 12:35
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,185
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Şimdi 2 insan düşünelim birisi köy gibi kırsal alanda yaşıyor, diğeri kalabalık şehirleşmiş alanda yaşıyor. Namaz vakti köydeki camiye gidiyor yol geniş arazi geniş bir kadına kasten değmesi pek mümkün değil neden kadına değsin ? Şafii bozulur zaten daga kırsal alanda şu an şafii mezhebi. Diğer adam şehirde dar sokaklarda yerleşimin çok olduğu yerde, bu adamda namaz vakti camiye gidiyor ama sokaklar dar kalabalık istemesede kadına değiyor, bu adam abdestli şekilde nasıl camiye varacak ? Hanefide böyle demiş. İşte burada kafa karıştıran nedir ben anlamadım ?
Görmemişim kan olayını onu da yazayım, kırsaldaki adam hayvancılık ile uğraşıyor ve ot diken çok fazla adam namazını kılacak ama sürekli bir yeri kanıyor, bu adam namaz kılmasın mı ? Şehirdeki adam düz yolda diken yok ot yok kolay kolay bir yeri kanar mı ?


tamam da bende diyorumki 2 farkli bakis acisi var ve birkac hadisden ve hadiseden yola cikarak buna başvurmuşlar çözüm olarak

orneklerin guzeld eona kalsan teyemum var ayetle sabit fakat

ben diyorumki bende olayi okudum farkli alimlerin goruslerini inceledim
ve aklen en uygun olani seciyorum
boyle aklen secimler fasık miyim yada yaptığım mubah mi diyede arkadasa sordum...

hanefi olsamda.kanin abdest bozmaycagini dusunuyorum ...
yada kadına dokunmanin

fakat kadinle iliskiye yakin hareketlerin abdestin bozacagini


kanin ise eger ölüm kalim mücadelesinde degilse
veya namaz vakit de gecmek uzere degil yani zorluk cidden yoksa ciddi bir kan kaybi yasamia kisi sıkıntısını giderdigi vakit abdestini tazelemesi gerekir diye düşünüyorum

bunlar sahsi yorumlarin kendi yasadigim durumlara hadislerden ve alimlerin goruslerinden yola cikarak yaptigim birsey allah bize zorluk istemiyor lakin iyi niyetide suistimal etmeden köklerimizi sasirmadan amel etmeliyiz bilmiyorum yaptigim seyin pekde saglikli olmadiginin farkindayim ...

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #98  
Alt 13.08.23, 14:06
Mikail23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 22.10.21
Bulunduğu yer: Belçika
Mesajlar: 518
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
tamam da bende diyorumki 2 farkli bakis acisi var ve birkac hadisden ve hadiseden yola cikarak buna başvurmuşlar çözüm olarak

orneklerin guzeld eona kalsan teyemum var ayetle sabit fakat

ben diyorumki bende olayi okudum farkli alimlerin goruslerini inceledim
ve aklen en uygun olani seciyorum
boyle aklen secimler fasık miyim yada yaptığım mubah mi diyede arkadasa sordum...

hanefi olsamda.kanin abdest bozmaycagini dusunuyorum ...
yada kadına dokunmanin

fakat kadinle iliskiye yakin hareketlerin abdestin bozacagini


kanin ise eger ölüm kalim mücadelesinde degilse
veya namaz vakit de gecmek uzere degil yani zorluk cidden yoksa ciddi bir kan kaybi yasamia kisi sıkıntısını giderdigi vakit abdestini tazelemesi gerekir diye düşünüyorum

bunlar sahsi yorumlarin kendi yasadigim durumlara hadislerden ve alimlerin goruslerinden yola cikarak yaptigim birsey allah bize zorluk istemiyor lakin iyi niyetide suistimal etmeden köklerimizi sasirmadan amel etmeliyiz bilmiyorum yaptigim seyin pekde saglikli olmadiginin farkindayim ...
Kardesim amelde bir mezhebe bagli olmak vaciptir.
Ahirette herkes mezhebine göre hesaba çekilir.
Hanefi isen ve safilere namaz kildiracaksan safilere saygi olarak kadina degmemeye dikkat edersin, veya sen safisin hanefilere namaz kildircaksin (cemaat karisik), elinin kanamamasina dikkat edersin. Kanarsa abdest alirsin..

Hacca gideceksin zaruret oldugu için o anlarda hanefi mezhebine niyet edersin yani o mezhebin bir kismini taklit edersin tamamini degil.

Asırlardan beri bütün İslam âlimleri, dört mezhepten birine uymuşlar ve müslümanların da uymalarının gerektiğini bildirmişlerdir. Bunlara uymakta İcma hasıl olmuştur. İcmadan [cemaatten, birlikten, topluluktan] ayrılan helak olur.

(O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki İsra suresinin 71. âyet-i kerimesini Kadı Beydavi hazretleri, (Her ümmeti Peygamberleri ve dinde uydukları imamları ile çağırırız) şeklinde açıklamıştır. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseynide ise, (Herkes mezhebinin imamı ile çağırılır. Mesela ya Şafii veya ya Hanefi denir) şeklinde açıklanmaktadır. Bu açıklamalar da, her müslümanın dört hak mezhepten birine uyması gerektiğini açıkça bildirmektedir.

"Müçtehitlerin sünnet buyurduklarının hepsi ile amel et ve mekruh dediklerini terk et! Onlardan bu hususta delil aramağa kalkma! Çünkü sen, onların dâirelerinde mahpussun. Onların makamına varmadıkça doğrudan kitab ve sünnete ulaşmakta, onları geçmen ve hiçbir zaman hükümleri onların aldığı yerden alman mümkün değildir... " (Şârânî, Mizanü’l-Kübra. Berekât Yayınevi, İst. 1980, s. 41, 45)

Konunun buralara gelmesine, dallanip budaklanmasina sebep olan ve arastirmayi lüzumlu görmeyerek kendi fikrini din gibi algilayanlar yüzünden dir. Cahillik ne kötü bir sey..

Alıntı ile Cevapla
  #99  
Alt 13.08.23, 14:43
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,478
Etiketlendiği Mesaj: 277 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

İslâm’da asıl olan bir Müslümanın dinin gereklerine uygun olarak yaşamasıdır. Bu açıdan bakıldığında bir mezhebe tabi olmanın zorunlu olduğu söylenemez. Ancak inanan insanın ibadetlerini ve diğer dinî yaşantısını bir düzen ve tutarlılık içinde sürdürmesi için bir mezhebe bağlanarak onun kurallarını uygulaması ona bir kolaylık sağlamaktadır. Mezheplerin dinin doğru anlaşılması, yorumlanması ve uygulanması çabalarının bir ürünü olduğu düşünüldüğünde bir fıkhî mezhebin “din” olarak görülemeyeceği açıktır. Bununla birlikte mezhebin dinî bir oluşum olduğunda da kuşku yoktur. Hz. Peygamber devri de dâhil olmak üzere mezheplerin teşekkülünden önceki dönemde insanlar dinî-hukuki meselelerinin çözümü için istedikleri bir müctehide başvurabiliyor, müctehidler arasında ayrım yapmıyorlardı. Mezheplerin kurumsal yapıya kavuşmasından sonra mezhebe bağlılık olgusu da gündeme gelmeye başlamış, bu konuda farklı yaklaşımlar ortaya konmuştur. Âlimlerin bir kısmı tarafından dinî hayatta keyfi davranışların önüne geçeceği düşüncesiyle fakih olmayan kimselerin belirli bir mezhebe tabi olmalarının gereği üzerinde durulmuştur. Buna karşılık bazı âlimlerce mezhebe bağlanmanın gerekliliğini destekleyecek herhangi bir nas ya da uygulamanın bulunmadığı gerekçesiyle bu görüşe itiraz edilmiş, dileyenin güven duyduğu fakihe danışarak onun ictihadına göre hareket edebileceği dile getirilmiştir. Bunun yanında “Avamın mezhebi olmaz, onun mezhebi müftünün fetvasıdır” denilerek fıkıh bilgisi olmayan halkın (avamın) bir mezhebi tercih etmesinin ilmî yönden bir değer taşımadığı da öne sürülmüştür. Zira farklı ictihadlar arasında tercihte bulunabilmek için de belli düzeyde bilgiye sahip olmak gerekir. Dolayısıyla bu gibi kimseler dinî ve hukuki problemlerini bir bilene (fakih veya müftî) danışır ve onun cevabına göre amel ederler. Nitekim ayet-i kerimede de “Eğer bilmiyorsanız bilgi sahibi olanlara sorun” (en-Nahl 16/43) buyrularak bilgi sahibi olunmayan hususlarda izlenmesi gereken yola dikkat çekilmiştir. İlkesel olarak bir Müslümanın herhangi bir mezhebe bağlanmadan meselelerini bireysel çaba ve araştırmalarıyla çözümlemesi, dinî hayatını buna göre düzenlemesi mümkündür. Ancak üst düzey Kur’ân, sünnet ve fıkıh bilgisi gerektiren böyle bir yöntemin uygulanması pratikte oldukça zor görünmektedir. Bu yüzden dinî bir gereklilik değilse de amelî hayatta kolaylık ve iç disiplin sağlaması bakımından bir mezhebe bağlı olmak tabii bir durumdur. Oluştuğu dönemden bugüne, Müslümanlar bir mezhebi taklid ederek dinî yaşantılarını düzen ve tutarlılık içinde sürdürmüşlerdir. Asırlar içinde müctehidlerin ilmî ve zihnî çabalarının ürünü olarak ortaya çıkan fıkhî birikimden yararlanmak büyük bir kolaylık sağlamaktadır. Bununla birlikte mezheplerin hükümleri bağlayıcı olmayıp açıklayıcı hükümlerdir. Dolayısıyla bir kimsenin istediği mezhebin görüşünü uygulamasında bir sakınca bulunmamaktadır.Bir kimsenin bağlı olduğu mezhebi değiştirmesi de konunun diğer bir boyutudur. Kişinin bir mezhebe bağlılığında içine doğup büyüdüğü aile ortamının, coğrafi ve sosyal çevrenin etkisi büyüktür. Bir kimse zaman içinde çeşitli ihtiyaçların sonucu ya da kişisel tercih olarak mezhebini değiştirmek isteyebilir. Bu konuda olumsuz görüş bildirenler bulunmakla birlikte, tarihî süreçte tabi olduğu mezhebi değiştiren pek çok âlimin varlığı da bilinmektedir. Örneğin Abdülaziz b. İmrân el-Huzâî Mâlikî iken Şâfiîliği, Tahâvî Şâfiî iken Hanefîliği, Hatîb el-Bağdâdî Hanbelî iken Şâfiîliği, İbn Fâris Şâfiî iken Mâlikîliği tercih etmiş âlimlerdir. Bu ve benzerleri, kişinin bağlı olduğu mezhebi değiştirmesinin mümkün ve caiz olduğunun somut örnekleridir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #100  
Alt 13.08.23, 15:12
Üye
 
Üyelik tarihi: 13.08.23
Bulunduğu yer: Kocaeli
Mesajlar: 61
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Ben bir kez bir rüya gördüm bir taht gibi bir şeyin üzerinde genç güzel yüzlü biri vardı çok genç ..ayakta etrafında beyaz elbiseli sarıklı birileri vardı ytahtta oturan için bu peygamber diyorlardı..ama hiç konuşmuyordu ...uyandım ..hatırladım ...sonra dedim ulan sen kimsin ki Hz peygamber senin rüyana girsin ... şeytan kafa buluyor heralde dedim

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Şeytanı Görenler Buraya elfida Cin & Şeytan & Melek & Ruh 35 26.05.24 17:35
Namei peygamberi türkçe anlamı ilk defa paylaşıyorum hicbir yerde yok meytatarun Tecrübe Ettikleriniz 3 16.07.22 19:32
Ben hiç birşey anlamadım biri bana tane tane anlatabilir mi gmutlu840 Sorularınız 8 02.11.20 21:52
Name-i Peygamberi Kadim Cin & Şeytan & Melek & Ruh 5 01.07.19 07:48
Her kim Hz Peygamberi (s.a.v.) rüyasında görmek istiyorsa HavasHoca Peygamberler 20 02.10.17 22:37


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147