#71
|
||||
|
||||
Alıntı:
Ama kafirlerde namaz kilmaz o yüzden dikkat. Son nefeste iman tehlikeye girebilir. Sevaplarin yerine ulasmasi için namaz kilmak önemlidir. Zikir, oruç, yardim, sadaka vs. bunlar namazla deger kazanir. Yoksa kafirde iyilik yapar ama elde var sifir.. |
#72
|
|||
|
|||
Alıntı:
Namaza inanmıyorsa zaten kâfir de tembellikten kabul etmesi fakat yapmaması büyük günah olduğu için günahkâr oluyor. Hem de İslam'ın şartlarından büyük bir şartı terk ettiği için , dinin direği olarak tabir edilen bir ameli terk ettiği için nasıl direksiz yapı ayakta duramıyorsa o kişinin imanı da bir süre sonra o yapı misal gidici oluyordur herhal... |
#73
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
Ya ALLAH La ilâhe illallâh Yâ bâkî entel bâkî 2023..(Saff - 8)..2053 Hayat akıp gidiyor. Ertelemek, zaman kaybından başka bir şey değil. Sonrası olur da, sen olur musun acaba...? |
#74
|
||||
|
||||
Alıntı:
Sadece müslüman olduğunu bilip şehadet getirmeyen bi çok kişi cennete gider öyleyse ... Vel hasıl kuranda biçok yerde cehene: ehlinden bahsediyor söyledikleri ilk şey biz namaz kılanlardan değildik yoksulu doyurmazdık vs Başka bi ayette ise Allah cc diyorki beni anmak için namaz kıl. Enbiyamıydı pek hatırlamıyorum Ve secde ve çogu ayette de diyorki dünyada bizi unuttuğunuzdan ötürü bizde sizi unuttuk Süpesiz Allah ı anmak için namaz kılmak lazım Allahı anmayanı Allah ta anmaz Allahı unutanı Allahta unutur ! Kuran böyle diyor hadislerde böyle diyor hiç kılmamak kafirlik ise Kılıp terkedende fasıklık alimler öyle demiş. Hadislerde belli kimsenin nefsini rahatlatmaya çalışmayın Namaz kılan Allah ı anar prygambere salavat yollar Hiç namaz kılmayan yüz çevirir . Kılıp bırakanda yüz çevirmiş olur . Öyle ya, mümin olan, hiç fâsık gibi olur mu?Bunlar asla bir olmazlar. [45,21; 38,28; 59,20] 19. İman edip, güzel ve makbul işler işleyenlere, yaptıklarına karşılık konukluk olarak Me'va cennetleri vardır. 20. Yoldan çıkmış fâsıkların ise barınakları cehennemdir. Her ne zaman oradan çıkmak isteseler yine oraya itilirler.Onlara: "Cehennem azabını yalan sayıyordunuz. Tadın da görün bakalım!" denir. [22,22 Şimdi ayet apaçık bellidir . Yolda iken yoldan çıkmışlar namaz kılarken namazı bırakmışlar Yoldan çıktıkları müddet fasıklıktır. Müminler unutur veya uykuda kaşırlarsa kaza ile telafi eder Borcu iade eder ama vakit namazını aynı gün içerisinde veya 2 3 gün önce bi namaz unuttu hatırladı kalkıp kılay hadis aynen böyledir. Fasıklar bile isteye terketti O müddette tevbe etmesi lazım tevbe ile dönüş yapar . Namazına özen gösterir Kimsenin nefsine hizmet etmeyin . Tevbeyi Kabul eden beşer degil Allah tır . vallahu tevveburrahim Namazı tembellikten bırakıp amman sonra kazasız kılacam diyende belki münafıklıktır bunların namazdan nasibi yoktur . belki kılsalarda birdir kılmasalarda Kalbin özünü bilende Allah tır Ayet belli hadis belli Nefsinize hizmet etmeyin Ben nerde sahabe gitsin demişim ? Nereye gitsin Hadislerde ayetlerde apaçık belli Kuran da belli hadisleri bilen amel eder nasıl namaz kılacagınıda nasıl davranacagınıda bilir ekstra bi alimin izinden gitmek lazım degildir Resulullahın izinden gider ben alim araştırmıyprum hadis ve ayet araştırıyorum okuyorum benim aklım bana yetiyor Hadislerden sünneti Ayetlerdense öğüdü alıyorum . İlim kaynaği kurandır resullullahı örnek almaktır Sahabide alimlerde onu örnek almış ben kalkıp sahabiyi alemleri neden örnek alımki resulluhı örnek alırım aracıya gerek yok . Eksiklerim çok tefekkür etmediğim ve okumadığım biçok hadis var Ama bildilerimde çok . bildiklerimi paylaşıyorum hernefse iyi gelmesede doğrular bunlar keza kuranda yazan hiçbişey hiçbi nefse hoş gelmez çünkü emir ve yasaklar nefse sınırlar koyar vesselam
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#75
|
||||
|
||||
Alıntı:
Kimse ayete ve hadise bakip kendisi din ögrenmeye kalkmasin.. Yanildigi çok yer olur. Din kuran meali veya hadis meali okuyarak ögrenilmez ama islam ilmihalinden ögrenilir. Her mezhebin kendi islam ilmihali vardir. Gereken arastirmalar yapilmistir. Bir kimsenin evinde kuran asili olsa ama bir islam ilmihali olmasa bu kiside cahillik alametleri belli olur. |
#76
|
||||
|
||||
Alıntı:
Ve başka bi ayettede bunlar kuranın apaçık ayetleridir diyor Ve başka bi ayettede biz ayetleri işte böyle açıklarız diyor vs vs vs Senin bu tezine dayanaraktan şöyle yola çıkmak lazım bi alime talip ol o nerderse o. Bu nekadar mantıklı ben şafi öezhebindenim imam şafi peygamberimiz sav öldükten 100 yıl sonra doğmuş Oda hadisleri araştırmış amel etmiş ve şafi mezhebini kurmuş . Bu devirde kuranı tefekkür eden amel eden hadisler doğrultusunda sünnetlere uyan herkes alimdir . Ümmeti muhammed peygamberin yolundan gitmek ile mesuldür kuran ile amel etmekle zorunludur . Aklı olan kuran okur tefekkür eder amel eder sünnet ile de yol alır . Herhangi bi alime talip olmasa kafir olmuyor keza imam şafinin bi sözü var eger benim koydugum hüküm veya kural hadis ile çakışıyorsa alın bu hükmü duvaramı duvurundu böyle bi sözdü Ben meraklı bi müslümanım ömrümün ya sonundayım yada 3 te birinde Önce ayetleri tefekkür ederim sonra hadisleri sonra yasakşara uyarım sonrada sünnetlere uyar öyle ibadetimi yaparım . ömrümün sonunda. Merakı dan ötürü belki alimlik mertebesine ulaşırım dosta dost olarak huzura varmak tek derdim . Alim görüşierine bakarım tabiki fakat hadisle amel ederim ilmihali yazan lar kendi görüşünü ie hadisi anlatıyor. Ne nasl olur vs vs ben merakımdan ötürü kuranı insilerden yardım almadan öğrendim. Şüpesiz ki hiç görmediğin ayetleri ve hadisleri kalbe ilham eden Allah yanlışa götürmez hidayet haktır düşünene sorgulamayıp teslim olana Allah ın hidayeti haktır ve nahl suresinde diyorki. Seytanın Allah atevekkül eden kulların üzerinde hükmü yoktur . Bi adam gibi Kitap ehliyim tüm alimleri sorgularım kafasında değilim . Tüm alim görüşleri değerlidir benimde aklım var bende onlar gibi araştırıp öğrenirim diyorum . Oturduğum yerden sabah namaz kıl öğlen kıl .... Vs değil emek verip o alimle aynı görüşe geleyim Onun yazdıklarını okumadan bende emek vereyim öyle öğreneyim diyorum huşu bana böyle geliyor . Boş işlerle uğraşıp yat kalk ibadet et islerin arasına namaz sıkıştır değil kuran la yat kuranla kalk gün boyu hadis düşün ayet düşün bunların arasına dünyalık işleri sıkıştır . benim doğrularım bu doğrulara 2 türlü ulaşırsın alimleri takip edersin o doğruları bilirsin ama anlamazsın alim gibi kafa yoraremek verirsin ama o doğruya ulaşırsın. Çok iyi anlarsın huşu ile ibadet edersin . Emeğini zayi edermi Allah etmez emek vermesen çalışmasan keyif vermez hiçbişey yanlışmıyım doğrumuyum bu beni ilgilendirir ben emin adımlarla dosta yürüyorum Allah cc hepimizin ayagini sabit kılsın . Kalplerimizi eğdirmesin vesselam
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#77
|
||||
|
||||
Alıntı:
Peygambere uymak vacib olduğuna göre, o da, (Âlimlere uyun!) buyurduğuna göre, niye bu vacibe uymuyor? Allahü teâlâ da aynı şeyi bildiriyor; (Bilmiyorsanız âlimlere sorun!) buyuruyor. Demek ki âlimlere uymak vacibdir. Bir mezhebi taklid eden aslinda peygamberin tavsiyesi üzere hareket etmistir. Günümüzde Müslümanların büyük bir kısmı mezhep taklidinin mahiyetini bilmemektedir. Mezhep taklidinden kaçanlar tefrit ehlidir. Telfîk yapanlar, yani her mezhebin kolay tarafını toplayanlar ifrat ehlidir. Bunların her ikisi de çok yanlıştır. Allahü teâlâ dileseydi, Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde, her şey açıkça bildirilirdi. Böylece mezhepler hâsıl olmazdı. Kıyamete kadar, dünyanın her yerinde, her iklim ve şartta, Müslüman için tek bir nizam olurdu. Müslümanların hâlleri, yaşamaları güç olurdu. Mezheplerin kurulmasini önce Allah dilemis bunuda peygamberin araciligi ile saglamistir. O nun (sav) yasantisina bakan bunu anlar. O halde akli olan amelde 4 hak mezhebden birini taklid eder. |
#78
|
|||
|
|||
Alıntı:
Zikir meclislerine katıl. Eğer dersli değil isen,bir Kamil mürşide bağlan. Mürşidin güçlü ise sana herşeyi gösterebilir. Öyle mursidler varki,bizzat rüyaların hazırlandığı yere gider,senin göreceğin rüyayı gösterir. Öyle zatlar varki, değil peygamber s.a.v. efendimizi görmek,onun mübarek elini öper ona" ya Rasullullah,bu hadis seninmi yoksa bunu başka birisimi yazdı " diyebilen zatlar var günümüzde. |
#79
|
||||
|
||||
Alıntı:
Bende islami konuları inceliyorum fakat hükümleride kendi hayatıma uyarlıyorum . Allah kuranda ne diyorsa onu uyguluyorum ekstra ayetlerde ve hadislerde durumuma göre hüküm bulamıyorsam dinime göre kendi hükmümü kendim belirleyebiliyorum benim yaşamım. Araştırıp öğreniyorum. Bilgisi olmayanşar mezhebe tabi olup yaşamını dewam ettirir hadisleri bilen ayetleri bilende ayet ve hadislere uyar . Peygambere tabi olmak daha mantıkşı mezhep imamlarıda Allah a kavuşmuş resulümüzde O halde imam yerine direk s.a.v me tabiyim şüpesiz onlarda resulun izinden gitmişlerdir ben alim e değil sünnete göre hayatımı sürdürüyorum hadislerde peygamber hangi namazı nasıl kılmış aynen öyle yapıyorum evet imam şafide insan bende insanım din konusunda ben ayetten hadisten ne anlamışsam onu uygularım keza onlarda aynısını yapmış yüce Olan Yanlızca Allah tır Alime ilim ihsan edende Allah tır yani bende araştırıp öğreniyorum Aramızdaki tek üstünlük belki o benden daha takvalıdır onun ecri ona Ahir zaman iartlar daha zor benim takvamın belki ecri daha fazladır yanlızca bunuAllah bilir Ben Alimlere önem deger veririm ama övmem övgüye layık olan Allah tır . Allah varken hiçkimseyi şahsım adına övmem Rızkı veren Allah tır ilim rızkını hangi kula verirse vversin övgüye layık oşan odur . Kitap ehli olmaya çalışıyprum imam şafide kitap ehliydi hadis araştırmacısı fıkıh uzmanı Yani kendileri hüküm çıkarıyor hüküm çılaracak mertebede degilim. Ben ayet ve hadisleri araştırıyorum ömrüm yeterse fkkıh en son ımam görüşlerini araştıracağım Ben kuran ve hadis öğreniyorum sadece Alimlik iddasında bulunmadım keza o yoldayım Çalısıyorum . Hiç kimseyi küçümsemiyorum . Ve imam şafide insan bende ondada akıl var bendede ? Kuranda Allah alimleri degil. Takvalıları övüyor Üstünlük takvadadır diyor . Peygamber den sonra çıktı mezhebler Şariyat bellidir hükümler zaten peygamberimiz ve diğer peygamberler tarafındanda belirlenmiş Mezhepler sadece düzgün ibadet konusunda hükümler vermiş tabiki hadisler doğrultusunda Bir kişi hadisleri kitabı bilirse Alimin izinden gitmesine gerek yok zaten peygamberin izinden gidiyordur . Bilmiyorsanız alimlere gidin Biliyorsanız gitmeye gerek yok ! Alimlere gıpta edilir imrenilir bende imreniyorum O kadar yüceltmiyorum Yanlızca Allahı yüceltirim övgüye layık olan odur ve onun resulleridir .
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#80
|
||||
|
||||
Alıntı:
Kendim araştırıyorum Hadisler belli sahih olanlarda zagıf olan haislerde belirtilmiş .
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Şeytanı Görenler Buraya | elfida | Cin & Şeytan & Melek & Ruh | 35 | 26.05.24 17:35 |
Namei peygamberi türkçe anlamı ilk defa paylaşıyorum hicbir yerde yok | meytatarun | Tecrübe Ettikleriniz | 3 | 16.07.22 19:32 |
Ben hiç birşey anlamadım biri bana tane tane anlatabilir mi | gmutlu840 | Sorularınız | 8 | 02.11.20 21:52 |
Name-i Peygamberi | Kadim | Cin & Şeytan & Melek & Ruh | 5 | 01.07.19 07:48 |
Her kim Hz Peygamberi (s.a.v.) rüyasında görmek istiyorsa | HavasHoca | Peygamberler | 20 | 02.10.17 22:37 |