#111
|
||||
|
||||
Alıntı:
-erhan aktaş gibi kendisi nin açıklama yaptığı videolara açıkça zıt laflar soyleyip artık unutkanmıdır bilemiyorum insanların baş ürtünmeeleri arap geleneğdir ayeti de kendince yorumladığnıı soyleyip boyle yorumlayabilriiz dimi dye kitlellere ersmen aly edercesine çeviri yapan ilmi toplasan 30 yıllık bir çalışmayı geçmeycek bir şşahısı ömrünü yüzbinlerce hadis sneeti inceleyip filtreleyip bitirmiş buhari ebu davud gibi alimleri inkar eden bu arkadaşımız ki erhan aktaş da hadislerde sadece 2 kişi buhari ebu davud ve unutğum biri kişi örnek gösterdiği halde reddediyor -abicim senin benimsediğin adam bile kendine bu kadar saçma zıt sapkınca şeyler soyluyor iken sen ne adamın arkasında duruyorsun nede kendi laflarının ben seni çözemedim boyle tas tamam olmaz boyle de dine tebliğ edmezsin sağğkınlıkdır bu -Ayetler ve hadislerle gayet nokta atışı resule itati hadisleri değerini ve mantığınıda anlatık lakin buna rağmen empoze olduğu adama inanmaya devam edicek arakdaş o bile kendisine tam kafası dedikleri uyum sağlamaz iken -kimseyi bu düşünürlerin yolunda gitmeyi önermem çünkü apaçık kendi fikirleri ne ters düşen ve kafalarıan göre dini yorumlayanlar ziyan içindedirler de se ki şu kişisi ni severim sayarım sonra dese abi ben onu sevmem eywallah fikri değişmiş derim ama adam kendi dedğine ters düşüyor boyle birşey yok ya Alıntı:
-erhan aktaş gibi kendisi nin açıklama yaptığı videolara açıkça zıt laflar soyleyip artık unutkan mıdır bilemiyorum insanların baş örtünmeeleri arap geleneğdir ayeti de kendince yorumladığınıı soyleyip boyle yorumlayabiliriiz dimi dye kitlellere resmen alay edercesine çeviri yapan ilmi toplasan 30 yıllık bir çalışmayı geçmeycek bir şşahısı ömrünü yüzbinlerce hadis seneeti inceleyip filtreleyip bitirmiş buhari ebu davud gibi alimleri inkar eden bu arkadaşımız ki erhan aktaş da hadislerde sadece 3 kişi buhari ebu davud ve unutğum biri kişi örnek gösterdiği halde reddediyor -abicim senin benimsediğin adam bile kendine bu kadar saçma zıt sapkınca şeyler soyluyor iken sen ne adamın arkasında duruyorsun nede kendi laflarının - ben seni çözemedim boyle tas tamam olmaz boyle de dine tebliğ edmezsin sapğkınlıkdır bu -Ayetler ve hadislerle gayet nokta atışı resule itaati hadisleri değerini ve mantığınıda anlatık lakin buna rağmen empoze olduğu adama inanmaya devam edicek arkadaş o bile kendisine tam kafası dedikleri uyum sağlamaz iken -kimseyi bu düşünürlerin yolunda gitmeyi önermem çünkü apaçık kendi fikirleri ne ters düşen ve kafalarıan göre dini yorumlayanlar ziyan içindedirler -de se ki şu kişisi ni severim sayarım sonra dese abi ben onu sevmem eywallah fikri değişmiş zamanla herekse olur boyle şeyler derim - ama adam kendi dedğine ters düşüyor boyle birşey yok ya
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#112
|
|||
|
|||
Alıntı:
Alıntı:
|
#113
|
||||
|
||||
Alıntı:
"Kur'an'da geçen hımar kelimesi yalnızca örtü manasına gelir, başörtüsü manasına gelmez" diyenler kesinlikle yanılıyorlar. Çünkü bu kelimenin kökünde "örtme, karışma, yaklaşma" gibi manalar varsa da, kökten alınmış farklı kelimelerin (şekillerin) farklı manaları vardır. Mesela aynı kökten gelen "hamr", şarap, "hamîr", hamur mayası, "humâr" akşamdan kalma hali manalarına gelir. Tartışma konumuz olan "hımâr" da başörtüsü ve vücudun bütününü örten örtü manalarında kullanılmıştır. Bu mananın delillerine gelince: Hz. Peygamber zamanından bu güne kadar "hımâr"a bu mana verilmiş ve uygulama da bu manaya göre olmuştur. 2. İbn Manzûr, Fîrûzâbâdî gibi kaynak luğatçıların eserlerinde kelimeye "başörtüsü" manası verilmiştir. 3. Taberî, Zemahşerî gibi kaynak tefsirlerin tamamında hımâr kelimesinin manasının başörtüsü olduğu kaydedilmiştir. 4. M. Esed'in İngilizce ve M. Hamidullah'ın Fransızca çevirilerinde de kelimeye verilen mana "başörtüsü"dür. Hasılı Kur'an'da başörtüsünün bulunduğuna dair deliller güçlü ve çok, bulunmadığına dair delil ise yoktur." Bu vesile ile mahut bayanın programında arkadaşım M. Saim Yeprem'in beğendiğim bir cevabını da nakletmek isterim. Bayan yine "Kur'an'da başı örtmek yok, gerdanı örtmek var" demiş. Saim Bey de "Kur'an'da başörtüsü var, evet 'saçınızı örtün' denmiyor, ama 'başörtünüzle gerdanınızı kapatın" deniyor, mesela "Etekliklerinizle diz kapağınızdan aşağısını örtün" denseydi, aşağı çekerek aşağıyı örtün, üst tarafını açın manası verilir miydi?" demiş." sen .erhan aktas ile amel et ilmi 30 yil bile etmeyen adamla .imamlarin maasini faizle odiyen krediye caiz diyen diyanet le ve .okudugun imam hatip.lisesi kitaplari ve hocalari ile amel et iste bizde altaki sahsiyetlerle buhari:Asıl adı Ebu Abdullah Muhammed bin İsmail, Buhara'da 21 Temmuz 810 (Hicri 194)'da doğdu. Hadis ilminde yüksek derecede olup, 300.000'den fazla hadis-i şerifi senetleriyle birlikte ezbere bilen bir âlim olduğu için "İmam", Buharalı olduğu için "Buhari" denilmiş, ve İmam-ı Buhari ismiyle tanınmıştı ebu hureyre:Hz. Ebu Hureyre (R.A) adı "Kedicik Babası" anlamına gelmektedir peygamberimiz vermistir ismini ezbere 5374 rivayetiyle Ebû Hüreyre yi tirmizi:İslâm dünyasının sekiz büyük hadis bilgininden birisi. Tam adı, Ebu İsa Muhammed bin İsa bin Sevre bin Musa bir Dahhak el-Tirmizî'dir. Kütüb-i sitte olarak anılan en güvenilir altı hadis derlemesinden birinin sahibidir. Dördüncü Müslüman kuşak (etbau etbau't-tabiin), içinde yer alır. Hadis ilminde en yüksek dereceye ulaşanlara özgü olan "Hafız" ünvanına sahip ender kişilerdendir ebu davud ,muslim 4 buyuk halife gibi alimleri ile islamiyeti amel edelim selametle kal merak edenlere tekrar ozet geçiyorum arkadas hadis ayet arapca dil bilgisi diger dil cevirmenleri in dahi hem fikir olsugu h m r ve islami kaynaklarla nokta atışlari ile islami bir tartisma istisare yaptik merak eden inceler konulari hemfikir değiliz sonuc bu
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#114
|
|||
|
|||
Kuran’da namazı nasıl kılacağın yazmıyor. Namazını neye göre kılıyorsun?
|
#115
|
|||
|
|||
Git bidaha oku kuranı yada forumu iyicene oku öyle gel bana.
|
#116
|
|||
|
|||
Kadınlarının saçlarının şehvet uyandırdığını ilk kez sizden duydum sevgili hocam...[/QUOTE]
Uyandırır efendim kadınlar arasında bile saç kıskanılan imrenilen bir şey. İş yerimde liseli kızlar daha 15 16 yaşında saç bakımı soruyor bana. Babannem çocukluğumdan beri saçları uzun olan kızları örnek gösterir bana. Ayrıca kadınların saçta kızıl renk kullanması erkekleri çok cezbeder. |
#117
|
|||
|
|||
Aynen öyle hocam bizzat yaşadım. Regaib gecesi teyzemin kızıyla tartışma yaşadık dayımın kızlarıyla namaz kıldık kuran okuduk teyzemin kızı bizi bidatçılıkla suçladı yetmezmiş gibi imanımızla alay etti. En müslüman sizsiniz ilk cennete siz koşa koşa gideceksiniz gibisinden laflar etti. Ben de ona kurandan bir ayet örnek verdim hangi ayetti yanlış olmasın diye belirtemiyorum ama sanırım bakara suresinden bir ayetti ayette münafıkların müslümanlarla alay etmesinden bahsediyordu. Diyor ki benim kurduğum cümleler bunlar gibi değil diyor cümlenin ne önemi var yaptığı davranış o davranış. Sürekli arap alfabesine küfrediyor ya kuran yazıldı o alfabeyle kurana saygın olsun diyorum yok. Peygamberimizin sav hadisini söyledim regaib gecesi berat gecesi arefe geceleri ve cuma gecelerinde dualar kabul olur diye çok afedersiniz hepsi aynı b*k hepsinden nefret ediyorum dedi cuma gecesi için ise yahudilerin ve hristiyanların özel günleri var diye müslümanlar cumayı seçmiş dedi. Cuma suresinde ayet var hocam cuma namazına dair. Zaten namaz kılışını görseniz bu nasıl namaz dersiniz başka bir teyzem akşam namazının farzını bitirmeden bu başka teyzemin kızı olan kuzenim öğle ve ikindi namazının kazasını ve akşam namazını kıldı gitti. Teyzem yeğenine dedi böyle namaz olmaz diye.
|
#118
|
||||
|
||||
Kuranda baş örtüsünden bahsetmez örtünmeni emreder. Komple kadın vücudu tahrik edicidir.
Kuran Konstrüksiyon ise Sünnet bağlayıcı vidalarıdır. Ayırdığın an iman, itikat, doğru, yanlış birbirine girer. Kuran kişilerin ezberindedir değiştirilemez, Hadisler kılı kırk yararak toplanmış ve Evliyalar tarafından Peygamberimize bir çoğu sorularak sabitlenmiştir. Burada birçok ehli sünnet hoca var. @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ta onlardan biri kendisi ehli sünnettir. Alim kişidir. Sen daha okuduğun satırı anlayamıyorken o kütüphaneler yutmuştur. Dahası var Bir çok alim ki insan bile diyemezsin onlara nefislerini öldürmüş bir ayağı bu dünyada kendileri nefes almaktadır. Onların kitapları var onları okumadan ben bu yargıya vardım diyen insan en hafif manada aklını yitirmiş insandır. Tartışılamayacak konuları tartışmaya açmak bak ben akıllıyım sen aptalsın benim vardığım noktaya sen gelenedin deyip kibir yapmaktır. bu şu anlama gelir o insanlar ilim deryasında bir damla bile üstlerine düşmeden ıslanmadan yüzmüş şaşkınlardır. |
#119
|
||||
|
||||
“Mümin kadınlara da söyle! “Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar, namuslarını korusunlar, görünenler dışındaki süs eşyaları takılan zînet yerlerini açmasınlar, baş örtülerini yakalarının üzerinden sarkık bıraksınlar. Zînet eşyası takılan zînet yerlerini, ancak kocalarına, yahut babalarına, yahut kocalarının babalarına, yahut oğullarına, yahut kocalarının oğullarına, yahut kardeşlerine, yahut kardeşlerinin oğullarına, yahut kız kardeşlerinin oğullarına, yahut Müslüman kadınlara, yahut elleri altında bulunan kölelere, yahut cinsel arzusu ve ruhu kalmamış erkeklere, yahut henüz kadınların cinselliklerinin farkına varmayan çocuklara gösterebilirler. (Kadınlar), gizledikleri süs eşyaları (halhalları) bilinsin diye ayaklarını da yere vurmasınlar.” Ey müminler! Hepiniz Allah’a tövbe edin, belki kurtuluşa erersiniz”. (Nur suresi 31. Ayet) أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ ِلأَزْوَجِكَ وَبَنَاتِكَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ تُعْرَفْنَ فَلاَ يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللّٰهُ غَفُورًا رَحِيمًا.“Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına bütün bedeni örten dış elbiseleri ile (cilbabları ile) üzerlerine sıkıca (yaklaştırıp sarkıtarak) örtmelerini söyle! İşte bu, onların (iffetle) tanınmalarına en yakın olanıdır. Böylece onlara da eziyet edilmemiş olur. Ve Allah, çok bağışlayan ve acıyandır”. (Ahzab suresi 59. Ayet)Âyetteki celâbîb, “cilbâb” kelimesinin çoğuludur. Cilbâb, جَلَبَ kökünden gelir ve “çekmek” anlamınadır. Cilbâb: Elbise üzerine çekilmiş daha geniş elbisedir. Yani bedeni örten daha geniş elbisedir. Çarşaf, pardüse, şal ve pelerin cinsinden zinet yerini örten örtünün üstündeki daha geniş dış örtüdür.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#120
|
||||
|
||||
Ey Ehli Sünnet abilerim ve ablalarım. İyiki varsınız. Söylenecek herşeyi söylemişsiniz. Ne güzel insanlarsınız Allah sizleri köşklerinde, Peygamberimize komşu ve sevdikleriniz ile cennetinde ağırlasın. " O " ne güzel misafir ağırlayandır
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Cin ve Ruh Çağırma Gerçekten var mı? | Sin | Cin & Şeytan & Melek & Ruh | 7 | 25.02.21 08:57 |
Gerçekten çok korkuyorum!.. | Naim | Kadim Bilgelik | 8 | 16.11.20 11:24 |
Başörtüsü Gerçeği ! | fatih1 | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 4 | 17.01.20 00:00 |
Gerçekten Asaletiniz Var mı? | SiLence | Sizden Gelenler | 8 | 08.01.19 06:22 |
Rüyada Başörtüsü | Havasokulu | B Harfi Rüya Tabirleri | 0 | 24.09.17 00:51 |