Kuran da başörtüsü gerçekten var mı? - Sayfa 10 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #91  
Alt 01.02.23, 17:44
 
Üyelik tarihi: 24.10.20
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 310
Etiketlendiği Mesaj: 9 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Edip yüksele bulaştıysan hemen tövbe et.Lise arkadaşım onu dinliyordu en son görüştüğümüzde ateist olduğunu söyledi.

Bu yolun sonu pek iyi bi yere çıkmıyor.

Alıntı ile Cevapla
  #92  
Alt 01.02.23, 17:52
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
şunlara ayetle cevap verebilirmisin...

1----hayzli kadin ramazanda orucu ve namazi kaza eder mi? hangisini kaza eder...
2----abdesti neler bozar
3---- zekat orani nedir?
4---- idrar meniden (sperm) daha pis oldugu halde niye idrar guslu degilde abdesti bozar...
5---- kadin daha zayif oldugu halde neden mirasta erkek 2 kadin 1 hisse alir...
6---- kabenin tavafinin kac defa olduguyla ilgili

ayetler nelerdir
bunlara ayet ile cevap ver
her birine cevap verilirde arkadaş sadece ayetlerle kendi yorumuyla yapıyor ve amel ediyor bakalım

daha bunlar basit sorular binlerce on binlerce soru var arkadaş hangi birisine gücü yetcek alimler sanırsın keyiflerine yazı o kadar kitabı elalem mümin, müşrik, kafir gelip yüzlerce sorular soruyorlar yıllarca onlarda anlasınlar lkolaylık olsun söz uçar yazı kalır mantığıyla diye kitap haline getirip ona yoneltiyorlar

neyse bakalım ben sormaya devcam edicem arkadaşda tebliğ etmeye kim pes ediecek görelim bilakis o kadar kez biribirine terz zıt ayetle hadis le kendi idealiist görüşlerine çetişen laf soyledi ehemiyyet vermemek gerekde bakalım nolcak

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #93  
Alt 01.02.23, 18:54
Üye
 
Üyelik tarihi: 25.08.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 91
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
şunlara ayetle cevap verebilirmisin...

1----hayzli kadin ramazanda orucu ve namazi kaza eder mi? hangisini kaza eder...
2----abdesti neler bozar
3---- zekat orani nedir?
4---- idrar meniden (sperm) daha pis oldugu halde niye idrar guslu degilde abdesti bozar...
5---- kadin daha zayif oldugu halde neden mirasta erkek 2 kadin 1 hisse alir...
6---- kabenin tavafinin kac defa olduguyla ilgili

ayetler nelerdir
bunlara ayet ile cevap ver
1- Kadınların adet döneminde yapmayacağı tek şey cinsel ilişkidir.


2-"Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor." (maide 6)
"Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın." (Nisa 43)

3- (8:41) ayette der ki 1/5 oranını dağıtın der.Ganimetin beşte biri demek %20 si demektir. %20 oran 5 guruba dağıtılacak ise adam başı %4 alırlar. Bu ganimet oranı, peki zekat oranıyla ne ilgisi var? İlgisi şu ki sonuçta Allah yolu için beşte bir oran veriyor. Biz bu 1/5 oranı artık lu olan zekat için de kullanabilir ve alt sınırı bulabiliriz. Nasıl bulacağız, hemen sadakalar kimlere verilir diye ayet arayalım. Karşımıza çıkan 9. sure 60. ayette sadaka verilecek 8 gurup sayılır. Beşte birin yani %20 nin 8 e bölünmesiyle asgari zekat miktarı bulunur. %20 / 8 = %2.5 yani 1/40 eder. İşte geleneğin savunduğu zekat miktarı."Mallarında malum bir hak vardır" (70:24) ayetinde malum/bilinen bir haktan bahsedilir, bilinenden kasıt oranı olmalıdır.
4- Allah cinsel ilişkiye girip şehvetle meninin çıkmasında bizi sorumlu tutmuş ve gusul bozulur. Gusul bozulduysa Allah yıkanmayı emretmiş. Abdestte bozulur. Guslün tek bozulma gayesi cinsel ilişki yaşamaktır. İdrar dediğin şey namaz abdestinizi bozar. Allah eğer cünüp iseniz temizlenin der.
5- “Allah katında en değerli/en üstün olanınız Allah’a karşı en çok saygılı olanınızdır.” (Hucurat, 49/13)
Allah öyle istediği için daha uygun gördüğü için
6- Kabenin 7 defa tavaf edilmesi ile ilgili bir hadis var mı?
İstediğin kadar tavaf et kabeyi. Yeter ki tavaf et. Allaha olan ibadetini hakkıyla yerine getir.

Alıntı ile Cevapla
  #94  
Alt 01.02.23, 19:26
Üye
 
Üyelik tarihi: 25.08.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 91
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
nur suresi 31. ayette baş krlinesi gecmiyor diye ayeti nasil tahrif ettiginin yada ettiginizin ispatidir....
yazi uzun oldugu icin kopyaladim( ben cok zorda kalmazsam yapmam)...

Nûr: 31. Âyetin, وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ cümlesini, aşağıdaki gibi açıklamıştır:

"Yadribne bi humurihinne alâ cüyûbihinne”

Yadribne: Salsınlar, sarkıtsınlar, vursunlar.

Bi-humurihinne: Saçlarını

Alâ cüyûbihinne: Cüyûplarına

Bi-humuri-hinne

Bi: Sanskiritçe bir ek, besmelenin başındaki “Bi”gibi.

Humur: “Saçlar” demek, Sanskritçe bir kelimedir, Arapça değildir.

Hinne: -ını, -unu şeklinde ektir. “Saçlar” kelimesini “saçlarını” yapar.

Bu açıklamalarından sonra, Kur'ân'da, Müslüman kadınlar için kesinlikle saç, baş örtme emri olmadığını ısrarla belirtiyor. Âyette de "onlar saçlarını cuyûblarına (göğüslerine vb) sarkıtsınlar" şeklinde bir anlam bulunduğunu belirtiyor!

Nûr: 31'deki Tahrifâta Cevap:

Aman Allah'ım, bunlar nasıl açıklamalardır! Sözde, Âyetlerin, Arapçalarından açıklama yapılıyor, ama hepsi yanlış! Arapça bilmeyen arkadaşların sakın kafası karışmasın, mealleri beğenmeyip, sözde Arapça'dan açıklama yapan arkadaşımızın, Arapça bilmediğine ben eminim! Normal bir Arapça bilen, sıradan bir Arapça talebesi bile buradaki hurafe fikirleri, Kur'ân ve Arapça adına gerçekleştirilen iftiraları ve tahrifatları anında fark eder.

Saç örtmek farz değilse, kadınların başörtülerini nerelerine sarkıtacaklarına dair muhkem bir Âyetin Kur'ân'da yer almasına gerek var mıydı, sorusu bile bu arkadaşın açıklamalarını çürütmeye yeterli olur ama biz yine de cevap vermek istiyoruz.

Bir kere Âyetin ilk kelimesi; yadribne değil "ve'l yadribne" şeklindedir. Ve emr-i ğaibtir.

Ve'l yadribne'nin kökü da-ra-be fiilidir, "bi" ve "alâ" harfi cerleriyle kullanıldığında; "bi", ismin -i hâlini,"alâ" da ismin -e hâlini verir. Yani bir şey-i bir şey-e sarkıttı, kapattı demektir.

Âyetin anlamı:

"Başörtülerini gerdanlarına (göğüslerine) kapatsınlar (sarkıtsınlar)" demektir.

Ve'l yadribne'nin sonundaki "ne" eki; cem'i, müennes, ğâibe zamiridir. Her hâlükârda fiile bitişik olur.

"Humur" kelimesine "saçlar" anlamı veren bir Arap dili otoritesi varsa, söyleyin de biz de öğrenelim. Ve o adama ilmî cevap verelim. Lisânu'l Arab eserini temel kaynak alarak... Zira Arap dilinde, İbn-i Manzûr'un Lisânu'l Arab'ı, en temel ve en kapsamlı eserdir. Okuyabiliyorsanız, açın bakalım bu kelimeye “saç” anlamı veriliyor mu?

Humur kelimesi çoğul bir kelimedir ve Hımâr kelimesinin cem'idir; başörtüsü demektir. “Kitâb-Kütüb” veznindedir. Hımâr; Mufâa'le bâbından olan Hâ-me-ra fiilinin masdarıdır. Bu kelime, "Hamr" (şarap, içki) kökünden gelir. Bu fiil (خَمَرَ يَخْمُرُ), Binâsı itibariyle "feale-yef'ulu" sîğasında birinci bâbdandır ve "örtmek, gizlemek" anlamına gelir.

Peygamberimiz bir Hadiste; والْخَمْرُ ماَ خاَمَرَ الْعَقْلَ "Hamr, aklı örten şey (içki)dir" (Buhâri, Eşribe, 5, H. No: 5588) buyurmuştur. Hamr, aklı örten (saklayan, perdeleyen, gideren) şey; hımâr ise saçı, başı örten ve perdeleyen şeydir. Başka anlamı varsa nerede yazıyor ve kim söylemiş, gösterin? Ben söylüyorum diyorsanız, biz almayalım. Bektâşî’nin abdestsiz namaz kılıp da "ben yaptım oldu" demesine benziyor, sizin işiniz!

Humur kelimesinin anlamını ben size yazayım. Hem sizin, hem de okuyucular için açıklayıcı bilgi olsun.

والخمر : جمع خمار وهو ما تغطى به المرأة رأسها

Âyetler üzerinde bu kadar pervasızca konuştuğunuza göre, yazdığımı harekesiz de okursunuz diye, hareke koymadım! Zira siz bırakın Arapça'yı, Sanskritçe’den bile haberdarsınız!
Anlamını biz verelim: "Humur: Hımâr'ın çoğul halidir. O da, kadının kendisiyle başını örttüğü şeydir." Başı örten şeye ne denir sizce? Tabii ki, başörtüsü denir. Başta da, saçlar bulunur. Dolayısıyla Allah, mü’mine hanımlara saçlarını örtmelerini emretmektedir.

Siz de bize bir Humur tarifi yapar mısınız? Arapça, Sanskritçe ya da Türkçe fark etmez. Yeter ki kaynağı olsun! Bu kelimenin Sanskritçe olduğunu neye göre söylüyorsunuz? Arapça'da "saç" anlamına gelen kelimenin "şa'r" olduğunu söylemişsiniz ve "bu kelime, Arapça değil" demişsiniz! Yani demek istediğiniz şey, bu Âyette "saç" kelimesi geçmediği için, "saç" örtme emri de yok, diyorsunuz. Buna gerekçe olarak, birebir "saç" anlamını ifade eden kelimenin olmadığını söylüyorsunuz, bu iddianız, Arapça'yı bilmemenizden kaynaklanmaktadır. Diğer bir iddianız da, "şa'r" kelimesi "saç" anlamına gelen bir kelime olduğuna göre, o kelime de burada yok şeklinde sathî (yüzeysel) bir yaklaşım ortaya koyuyorsunuz! Oysa bu yaklaşımların ne kadar yanlış olduğu erbâbınca ma'lûmdur!

Arapça'da elfâz-ı müterâdife (anlamdaş) yani lafızları farklı ama anlamları aynı olan kelimeler vardır. Aynı şekilde elfâz-ı müştereke (sesteş) yani lafzı tek ama anlamı çok olan kelimeler de vardır. Yani bir anlamı ifade etmek için lafızları birbirinden farklı olan birçok kelime de bulunabilir, tek bir lafız birçok farklı anlamları da ifade edebilir. Bu durum, meselenin diğer yanı! Bu bahsettiğimiz durum Kur'ân ve Hadislerde de sıkça geçmektedir. Bundan dolayı da, bu mesele, Usûl ilminin önemli mevzularından birisidir. Biz asıl mevzuumuza devam edelim...

"Bi" harfinin Sanskritçe'de bir harf olduğunu söylemekle bir ilk olmaya mı çalıştınız? Arapça bilenler varsa, onları, “bu kelime Sanskritçe” diyerek mi susturmayı düşündünüz? Bu harfe, harf-i cerr denir ve isimlerin başına gelir, sonlarını kesre harekesine çevirir. Vad' diye bir ilim vardır ki, o ilme göre; harflerin anlamları ve kullanıldıkları yerlerde ne anlam taşıdıkları ele alınır ve ilim talebesine öğretilir. "Bi" harf-i cerrini de, Sanskritçe ilan ettiniz ya? Size ne diyebiliriz ki, çok ilginç fikirler taşıyorsunuz.

"Alâ cüyûbihinne" kelimesine anlam bulamamışsınız sanırım, cuyûplarına demişsiniz! Arapçayı Arapçayla mı anlamlandırıyorsunuz?"Âlâ" harf-i cer ve "üzerini, üzerine" anlamına gelmektedir. Cuyûb kelimesi isim olduğu için de "Âlâ cuyûbihinne" derken kelimenin sonunu yani "ba" harfini kesre yapmıştır. Yani Türkçe'ye göre söylersek "i" sesi verdirmiştir.

Cuyûb kelimesi ceyb kelimesinin çoğuludur ve göğüs, yaka, gerdan anlamlarına gelir.

"Hinne" yani cuyûbihinne'nin sonuna bitişen muttasıl (bitişen) zamir'in hinne şeklinde okunmasının nedeni kelime başındaki harfi cerr denen alâ'dır. Aslı hünne'dir.

"Hinne : -ını, -unu şeklinde ek" demişsiniz!

Bilakis, "hünne"; cem'i, müennes, ğâibe zamiri (çoğul gaip kadınlar zamiri)dir ve "onlar" anlamındadır. Alâ cuyûbihinne'ye kırık mana verirsek "o bayanların göğüslerinin üzerine" demektir. Anlamı toparlarsak, "göğüslerinin üzerine" şeklinde, sondaki zamiri ismin içine derc ederiz. Belağatta da bir kâidedir bu. "Onların kalemi" demeyiz, "kalemleri" deriz.

Bu açıklamalardan sonra, Âyetin doğru anlamı anlaşılmış olmaktadır. Sizin de takdir edeceğiniz gibi, Âyetten; "saçlarını, göğüslerine ya da boyunlarına sarkıtsınlar" gibi ilme zıt olduğu kadar, mantığa da zıt bir mana çıkmaktadır. Bu, yaklaşım tarzı tam bir mantık çıkmazıdır! Bu durumda, saçları, göğüs ya da boyun üzerine sarkıtmanın amacı nedir? Amaç, göğüsleri kapatmak ise, neden bu işlevi tam gören bir örtü emredilmesin? Emrediliyorsa -ki emrediliyor-, bu durumda başörtüsüyle ya da başı örten geniş bir örtüyle göğüs, gerdan, boyun ve yakayı kapatmayı emreden Allah, aynı zamanda o başı örten örtüyle, Müslüman hanımlara, saçlarını da örtmelerini emretmiş olmuyor mu?

“Müslüman kadınların saçlarını örtmeleri farz mıdır?” başlıklı yazımızı da okuyun, lütfen.

O yaptığımız açıklamalar üzerinde bütün ümmetin icmaı vardır ve aksini iddia etmek ise küfürdür.

Bir de açıklamalarımızı okurken bunları bir tartışma ya da bir mücadele gibi değerlendirmezseniz sevinirim. Zira benim ne öyle bir amacım, ne de niyetim var. Aksi takdirde, haksızlık etmiş olursunuz.

Bu açıklamaları, bir yanlış karşısında, hakkı açıklama olarak görünüz. İnşâAllah, yanlışlarınızı görmenize vesile olur.

NOT 1: Bu açıklamamızdan sonra, en baştaki açıklamaları yapan arkadaşımız, hatalı olabileceğini kabul ederek, gayet iyi niyetle soru sorduğunu, öğrenmek için araştırma yaptığını belirterek, teşekkür etti ve iyi dileklerini sundu. Biz de, iyi niyetinden dolayı teşekkür ediyoruz ve kendisine, bu konunun hakikatini anlaması için Allah'tan hidâyet diliyoruz. Âmin.

NOT 2: Bazı kimseler bu Âyette geçen “başörtülerini yakalarının üzerine indirsinler” beyanından maksadın, câhiliyye döneminde âdet olan “göğüs ve gerdanları açıkta bırakarak giyinme alışkanlığı”nı ortadan kaldırmak olduğunu söylemektedirler. Yani bu kimselere göre, bu Âyet, göğüs dekoltenizi kapatın, şeklinde bir anlam ifade etmekteymiş! Bu düşünce şekli, eksik olduğu gibi büyük bir tahrîfâttır! Zira Allah, gerdan, göğüs, boyun vb. bölgelerin “humur” denen bir örtü ile kapatılmasını emretmiştir. Amaç sadece göğüsleri kapatmak olsaydı, elbiselerden ayrı olarak başka bir örtü ile o bölgenin kapatılması değil, giyilen dekolteli elbiselerin daha kapalı ve tesettüre uygun olması emredilmekle iktifa edilirdi. “Göğüslerin, humur (başörtüler) ile kapatılması gerekir ama saçlar açıkta kalabilir” diyenler, bu iddialarıyla, sağ kulaklarını sol elleriyle, sol kulaklarını da sağ elleriyle göstermeye çalışan kimselerdir. Oysa Rabbimiz, büyükçe bir başörtüsü ile hem başı, saçı hem de göğüs, gerdan, yaka, boyun gibi o bölgedeki tüm hatları tam olarak kapatmayı ve o bölgelerin dar, şeffaf ve sıkı bağlanmış olmamasını emretmektedir. Allah’ın murâdını kavrayamayan kimselerin dediği gibi, saç örtmek ve tam anlamıyla tesettüre girmek gerekmeseydi ve dahi İslâm’ın emri yalnızca açıkta kalan göğüsleri bir örtü ile kapatmak olsaydı; bu durumda -az önce de dediğimiz gibi- Allah’ın bir örtü ile göğsü kapatmayı emretmesine gerek kalmaz, göğüslerle beraber “tüm vücudu saran daha münasip bir elbise giyin” derdi. Böyle demediğine göre, baş üzerinden gelen örtünün başka görevleri de vardır ki, o da en başta saçları, sonra boynu, yakayı, sonra da göğüsleri tam olarak, en güzel şekilde kapatmaktır.
Bu yazıyı tek bir ayetle yok edebilirim. Ayet şudur.
Yusuf Suresi, 2. ayet: "Gerçekten Biz, akıl erdirirsiniz diye, onu Arapça bir Kur'an olarak indirdik."

Alıntı ile Cevapla
  #95  
Alt 01.02.23, 19:44
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,511
Etiketlendiği Mesaj: 3512 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
1- kadınların adet döneminde yapmayacağı tek şey cinsel ilişkidir.

1---- yani diyorsun ki;
kadin hayizli iken kurani alir okur,namaz kilar,oruc tutar

2-"ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor." (maide 6)
"ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın." (nisa 43)

ayete gore gusul etmede süre yani zaman yok yani kişi gusul edemedim diye 3 gün 5 gün gusulsuz durabilir

3- (8:41) ayette der ki 1/5 oranını dağıtın der.ganimetin beşte biri demek %20 si demektir. %20 oran 5 guruba dağıtılacak ise adam başı %4 alırlar. Bu ganimet oranı, peki zekat oranıyla ne ilgisi var? Ilgisi şu ki sonuçta allah yolu için beşte bir oran veriyor. Biz bu 1/5 oranı artık lu olan zekat için de kullanabilir ve alt sınırı bulabiliriz. Nasıl bulacağız, hemen sadakalar kimlere verilir diye ayet arayalım. Karşımıza çıkan 9. Sure 60. Ayette sadaka verilecek 8 gurup sayılır. Beşte birin yani %20 nin 8 e bölünmesiyle asgari zekat miktarı bulunur. %20 / 8 = %2.5 yani 1/40 eder. Işte geleneğin savunduğu zekat miktarı."mallarında malum bir hak vardır" (70:24) ayetinde malum/bilinen bir haktan bahsedilir, bilinenden kasıt oranı olmalıdır.

Ben zekati sordum sen baska ayeti veriyorsun ganimetle zekat kıyas edilmez edilirse ayet bozulur """zekat oranini bildiren ayeti göster"''

4- allah cinsel ilişkiye girip
şehvetle meninin çıkmasında bizi sorumlu tutmuş ve gusul bozulur. Gusul bozulduysa allah yıkanmayı emretmiş. Abdestte bozulur. Guslün tek bozulma gayesi cinsel ilişki yaşamaktır. Idrar dediğin şey namaz
abdestinizi bozar. Allah eğer cünüp iseniz temizlenin der.

""'"guslun tek bozulmasi cinsel iliski demişsin,ihtilam olma yada istimna da gusul gerekmiyor mu""''

ben senin yorumunu sormadim sen yorum yapacak kapasitede biri degilsin,soruma ayetle cevap ver... Islama göre idrar meniden daha pistir ,buna ragmen niye idrardan sonra gusul degilde abdestimiz bozuluyor ""' buna ayetle cevap ver"''

5- “allah katında en değerli/en üstün olanınız allah’a karşı en çok saygılı olanınızdır.” (hucurat, 49/13)
allah öyle istediği için daha uygun gördüğü için

miras konusunda sordugum soruya cevabin yok bir gayri müslum bu soruyu sorsa cevabin yok daha bsskangicta gavurdan golü 90 a yedin...yani ayetle cevap veremiyorsun,idte burada sünnetler ve hadisler devreye girer

6- kabenin 7 defa tavaf edilmesi ile ilgili bir hadis var mı?
Istediğin kadar tavaf et kabeyi. Yeter ki tavaf et. Allaha olan ibadetini hakkıyla yerine getir.
ayet goster kac defa tavaf ediliyor
istedigin kadar tavaf et olmaz imanin geregine boyle cevap verilemez....

Yahu şaşkın adam her şey kuranda var diyorsun 6 tane basit soruya cevap veremedin....
Hadiste buyruluyor
""" öyle zaman gelecek sünnetlere gerek yok bize kuran yeter diyecekler"""

vay size vay size rasulullahin sancaginin altina nasil gireceksiniz sefatine nasil nail olacaksiniz

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________
Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar....
İmamı Şafi ra.
Alıntı ile Cevapla
  #96  
Alt 01.02.23, 19:46
Üye
 
Üyelik tarihi: 25.08.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 91
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ayet goster kac defa tavaf ediliyor
istedigin kadar tavaf et olmaz imanin geregine boyle cevap verilemez....

Yahu şaşkın adam her şey kuranda var diyorsun 6 tane basit soruya cevap veremedin....
Hadiste buyruluyor
""" öyle zaman gelecek sünnetlere gerek yok bize kuran yeter diyecekler"""

vay size vay size rasulullahin sancaginin altina nasil gireceksiniz sefatine nasil nail olacaksiniz
Hepsine de cevap verdim yaw hangi birine vermemezlik ettim
Bana 7 defa tavaf edileceğine dair hadis göster

Alıntı ile Cevapla
  #97  
Alt 01.02.23, 19:48
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,511
Etiketlendiği Mesaj: 3512 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ayet goster kac defa tavaf ediliyor
istedigin kadar tavaf et olmaz imanin geregine boyle cevap verilemez....

Yahu şaşkın adam her şey kuranda var diyorsun 6 tane basit soruya cevap veremedin....
Hadiste buyruluyor
""" öyle zaman gelecek sünnetlere gerek yok bize kuran yeter diyecekler"""

vay size vay size rasulullahin sancaginin altina nasil gireceksiniz sefatine nasil nail olacaksiniz
kadınların adet döneminde yapmayacağı tek şey cinsel ilişkidir.

1---- yani diyorsun ki;
kadin hayizli iken kurani alir okur,namaz kilar,oruc tutar

2-"ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor." (maide 6)
"ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın." (nisa 43)

ayete gore gusul etmede süre yani zaman yok yani kişi gusul edemedim diye 3 gün 5 gün gusulsuz durabilir

3- (8:41) ayette der ki 1/5 oranını dağıtın der.ganimetin beşte biri demek %20 si demektir. %20 oran 5 guruba dağıtılacak ise adam başı %4 alırlar. Bu ganimet oranı, peki zekat oranıyla ne ilgisi var? Ilgisi şu ki sonuçta allah yolu için beşte bir oran veriyor. Biz bu 1/5 oranı artık lu olan zekat için de kullanabilir ve alt sınırı bulabiliriz. Nasıl bulacağız, hemen sadakalar kimlere verilir diye ayet arayalım. Karşımıza çıkan 9. Sure 60. Ayette sadaka verilecek 8 gurup sayılır. Beşte birin yani %20 nin 8 e bölünmesiyle asgari zekat miktarı bulunur. %20 / 8 = %2.5 yani 1/40 eder. Işte geleneğin savunduğu zekat miktarı."mallarında malum bir hak vardır" (70:24) ayetinde malum/bilinen bir haktan bahsedilir, bilinenden kasıt oranı olmalıdır.

Ben zekati sordum sen baska ayeti veriyorsun ganimetle zekat kıyas edilmez edilirse ayet bozulur """zekat oranini bildiren ayeti göster"''

4- allah cinsel ilişkiye girip
şehvetle meninin çıkmasında bizi sorumlu tutmuş ve gusul bozulur. Gusul bozulduysa allah yıkanmayı emretmiş. Abdestte bozulur. Guslün tek bozulma gayesi cinsel ilişki yaşamaktır. Idrar dediğin şey namaz
abdestinizi bozar. Allah eğer cünüp iseniz temizlenin der.

""'"guslun tek bozulmasi cinsel iliski demişsin,ihtilam olma yada istimna da gusul gerekmiyor mu""''

ben senin yorumunu sormadim sen yorum yapacak kapasitede biri degilsin,soruma ayetle cevap ver... Islama göre idrar meniden daha pistir ,buna ragmen niye idrardan sonra gusul degilde abdestimiz bozuluyor ""' buna ayetle cevap ver"''

5- “allah katında en değerli/en üstün olanınız allah’a karşı en çok saygılı olanınızdır.” (hucurat, 49/13)
allah öyle istediği için daha uygun gördüğü için

miras konusunda sordugum soruya cevabin yok bir gayri müslum bu soruyu sorsa cevabin yok daha bsskangicta gavurdan golü 90 a yedin...yani ayetle cevap veremiyorsun,idte burada sünnetler ve hadisler devreye girer

6- kabenin 7 defa tavaf edilmesi ile ilgili bir hadis var mı?
Istediğin kadar tavaf et kabeyi. Yeter ki tavaf et. Allaha olan ibadetini hakkıyla yerine getir.

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________
Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar....
İmamı Şafi ra.
Alıntı ile Cevapla
  #98  
Alt 01.02.23, 19:49
Üye
 
Üyelik tarihi: 25.08.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 91
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ayet goster kac defa tavaf ediliyor
istedigin kadar tavaf et olmaz imanin geregine boyle cevap verilemez....

Yahu şaşkın adam her şey kuranda var diyorsun 6 tane basit soruya cevap veremedin....
Hadiste buyruluyor
""" öyle zaman gelecek sünnetlere gerek yok bize kuran yeter diyecekler"""

vay size vay size rasulullahin sancaginin altina nasil gireceksiniz sefatine nasil nail olacaksiniz
Peygamber vefat ettikten 200 300 sene sonra buhari denilen adamın yazdıklarına uymakla rasulullahin sancağinin altına girmeyeceğim kesin.

Alıntı ile Cevapla
  #99  
Alt 01.02.23, 19:52
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,511
Etiketlendiği Mesaj: 3512 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu yazıyı tek bir ayetle yok edebilirim. Ayet şudur.
Yusuf Suresi, 2. ayet: "Gerçekten Biz, akıl erdirirsiniz diye, onu Arapça bir Kur'an olarak indirdik."
sen cevaplarini arapcami veriyorsun... nasil yok ettin kadar yaziyi onuda bir anlat..

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________
Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar....
İmamı Şafi ra.
Alıntı ile Cevapla
  #100  
Alt 01.02.23, 19:57
Üye
 
Üyelik tarihi: 25.08.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 91
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
kadınların adet döneminde yapmayacağı tek şey cinsel ilişkidir.

1---- yani diyorsun ki;
kadin hayizli iken kurani alir okur,namaz kilar,oruc tutar

2-"ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor." (maide 6)
"ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın." (nisa 43)

ayete gore gusul etmede süre yani zaman yok yani kişi gusul edemedim diye 3 gün 5 gün gusulsuz durabilir

3- (8:41) ayette der ki 1/5 oranını dağıtın der.ganimetin beşte biri demek %20 si demektir. %20 oran 5 guruba dağıtılacak ise adam başı %4 alırlar. Bu ganimet oranı, peki zekat oranıyla ne ilgisi var? Ilgisi şu ki sonuçta allah yolu için beşte bir oran veriyor. Biz bu 1/5 oranı artık lu olan zekat için de kullanabilir ve alt sınırı bulabiliriz. Nasıl bulacağız, hemen sadakalar kimlere verilir diye ayet arayalım. Karşımıza çıkan 9. Sure 60. Ayette sadaka verilecek 8 gurup sayılır. Beşte birin yani %20 nin 8 e bölünmesiyle asgari zekat miktarı bulunur. %20 / 8 = %2.5 yani 1/40 eder. Işte geleneğin savunduğu zekat miktarı."mallarında malum bir hak vardır" (70:24) ayetinde malum/bilinen bir haktan bahsedilir, bilinenden kasıt oranı olmalıdır.

Ben zekati sordum sen baska ayeti veriyorsun ganimetle zekat kıyas edilmez edilirse ayet bozulur """zekat oranini bildiren ayeti göster"''

4- allah cinsel ilişkiye girip
şehvetle meninin çıkmasında bizi sorumlu tutmuş ve gusul bozulur. Gusul bozulduysa allah yıkanmayı emretmiş. Abdestte bozulur. Guslün tek bozulma gayesi cinsel ilişki yaşamaktır. Idrar dediğin şey namaz
abdestinizi bozar. Allah eğer cünüp iseniz temizlenin der.

""'"guslun tek bozulmasi cinsel iliski demişsin,ihtilam olma yada istimna da gusul gerekmiyor mu""''

ben senin yorumunu sormadim sen yorum yapacak kapasitede biri degilsin,soruma ayetle cevap ver... Islama göre idrar meniden daha pistir ,buna ragmen niye idrardan sonra gusul degilde abdestimiz bozuluyor ""' buna ayetle cevap ver"''

5- “allah katında en değerli/en üstün olanınız allah’a karşı en çok saygılı olanınızdır.” (hucurat, 49/13)
allah öyle istediği için daha uygun gördüğü için

miras konusunda sordugum soruya cevabin yok bir gayri müslum bu soruyu sorsa cevabin yok daha bsskangicta gavurdan golü 90 a yedin...yani ayetle cevap veremiyorsun,idte burada sünnetler ve hadisler devreye girer

6- kabenin 7 defa tavaf edilmesi ile ilgili bir hadis var mı?
Istediğin kadar tavaf et kabeyi. Yeter ki tavaf et. Allaha olan ibadetini hakkıyla yerine getir.
1- Evet
2- Kişinin günlük ibadetleri gereğince namaz vaktine kadar veya seferi yani yolculuk bitene kadar gusülsüz durabilir
3- Zekat oranını bildiren ayetler bunların hesaplaması sonucu oluşr.
4- Üstte ayetler yazıyor birdaha yazmama gerek yok. Evet.
5- Cevabı ayetle verdim. Görmediniz galiba. Onun dışında Allah ne isterse o olur.

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sen cevaplarini arapcami veriyorsun... nasil yok ettin kadar yaziyi onuda bir anlat..
Cevapları türkçe vermekle bunun ne alakası var?
Ayetle yok ettim dedim ya. Okuyan ne demek istediğimi anlamıştır.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Cin ve Ruh Çağırma Gerçekten var mı? Sin Cin & Şeytan & Melek & Ruh 7 25.02.21 08:57
Gerçekten çok korkuyorum!.. Naim Kadim Bilgelik 8 16.11.20 11:24
Başörtüsü Gerçeği ! fatih1 Derin Konular & Beyin Fırtınası 4 17.01.20 00:00
Gerçekten Asaletiniz Var mı? SiLence Sizden Gelenler 8 08.01.19 06:22
Rüyada Başörtüsü Havasokulu B Harfi Rüya Tabirleri 0 24.09.17 00:51


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147