Kuran da başörtüsü gerçekten var mı? - Sayfa 9 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #81  
Alt 01.02.23, 16:23
Üye
 
Üyelik tarihi: 25.08.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 91
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
diğer sorumu da unutma Ahzâb Suresi 37. ama bak tefsir falan katma araya ha sakın alimleri reddiye halifeleri reddiye sahabeleri takamyan sadece peygamberi bile kuranla öğğrenen biri bu nu da ayeti sadece türkçe çevirsiinden gayet rahat bizim gbi cahillere net bir şekilde açıklar
Sen herhalde ahzab 36 demek istedin
Ahzâb Suresi 36.
"Allah ve Resul'ü bir konuda karar verdiği zaman, hiçbir inanan erkek ve inanan kadın için, o konuda tercih hakkı yoktur. Kim Allah ve Resul'üne asilik ederse o, açık bir sapkınlıkla sapmış olur."

"Onlar, Allah'ın mesajını iletirler ve O'na huşu duyarlar ve Allah'tan başka hiç kimseye huşu duymazlar. Allah, hesap görücü olarak yeter."
(Ahzab 39)
Burada Resulunun tebliğ ettiği şeye asilik etme deniliyor. O dönemde peygambere asilik eden kişilere yönelik söyleniyor bu. Peygamber kuran dışında birşey söyleyemez. Kendisi kural koyamaz. Bitti!

Alıntı ile Cevapla
  #82  
Alt 01.02.23, 16:28
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
"Allah ve Resul'ü bir konuda karar verdiği zaman, hiçbir inanan erkek ve inanan kadın için, o konuda tercih hakkı yoktur. Kim Allah ve Resul'üne asilik ederse o, açık bir sapkınlıkla sapmış olur."

"Onlar, Allah'ın mesajını iletirler ve O'na huşu duyarlar ve Allah'tan başka hiç kimseye huşu duymazlar. Allah, hesap görücü olarak yeter."
(Ahzab 39)
Burada Resulunun tebliğ ettiği şeye asilik etme deniliyor. O dönemde peygambere asilik eden kişilere yönelik söyleniyor bu. Peygamber kuran dışında birşey söyleyemez. Kendisi kural koyamaz. Bitti!

öylemi

peki bu ayet nasıl yorumluyorsun allahu zul celali kerim evrensel tüm mahlukata gönderdiği kitapda sence neden peygamberin cinsel ahayatın niteliğinde işi ayet olarak hüküm veriyor nebi nin bu hali ayet olarak neden inmiş sence ?"Hani hem Allah’ın nimet ve ihsanına, hem de senin iyiliğine nail olmuş olup da hanımını boşamaya karar vermiş olarak sana danışmaya gelmiş olan kişiye sen: 'Eşini yanında tut Allah’tan kork!' demiştin. Allah’ın açığa çıkaracağı bir durumu içinde saklamıştın, çünkü insanlardan çekinmiştin. Halbuki asıl Allah’tan çekinmen gerekirdi. Neticede, Zeyd eşini boşayıp onunla ilişkisini kestikten sonra, biz onu sana nikâhladık ki, bundan böyle evlatlıkları, eşleriyle ilişkilerini kestikleri, onları boşadıkları zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın. Allah’ın emri her zaman gerçekleşir." (Ahzab, 33/37)

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #83  
Alt 01.02.23, 16:36
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,511
Etiketlendiği Mesaj: 3512 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
"Gündüzün iki tarafında ve gecenin yakınlarında salatı ikame et. Çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlar için bir öğüttür."
"Namazları ve orta namazı aksatmadan kılın, huşû içinde Allah’ın huzurunda durun."
"Güneş'in batmasından gecenin karanlığı bastırıncaya kadar salatı ikame et. Ve fecrin kuranı; kuşkusuz fecrin kuranı tanıklıdır."
"O halde akşama kavuştuğunuz zaman ve sabaha kavuştuğunuz zaman tesbih Allah'ındır."
"Gecenin bir kısmında ve yıldızların batışının ardından O'nu tesbih et."
Öncelikle gündüzün iki tarafından kasıt şudur. Gündüz nedir? Gün doğumundan gün batımına kadar olan süredir. Gündüzün ilk kısmından kasıt imsak vaktinin ilk girildiği andır. Yani gündoğumudur. Yani sabah namazı işaret edilmektedir. Gündüzün ikinci kısmı ise orta namazdır ve geceye kadar devam eder kılınma süresi.
İkinci ayette orta namazındaki maksat ikindi namazıdır.
Güneşin batmasından gecenin karanlığı bastırıncıya kadar demek akşam namazına işarettir. Fecr demek sabah namazına işarettir. Gündoğarken yani imsak vakti girerken ki zamana işarettir.
Akşama kavuşmak demek güneşin tamamen batması demek sabaha kavuşmak demek güneşin fecr vakti demek ve güneş tam tepeye ulaşana kadar bu vakit devam eder.
Kısacası namaz vakitlari sabah orta ve akşam olmak üzere üç vakittir.
anlasildi sen reşat halife taraftarisin, kendini resul ilan eden kurana 2 ayet fazla yazildi diyen ( tevbe suresi son iki ayet) hadisleri sünnetleri red eden,4 halifeyi ehli beyti sahabeleri yok sayan,hayz li kadin namaz kilabilir diyen, namaz 3 vakittir diyen,türkiyedende süleymdn ateşin belli oranda kabul ettigi,edip yükselinde resul kabul ettigi resat halifenin görüsleri...

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________
Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar....
İmamı Şafi ra.
Alıntı ile Cevapla
  #84  
Alt 01.02.23, 16:37
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
"Allah ve Resul'ü bir konuda karar verdiği zaman, hiçbir inanan erkek ve inanan kadın için, o konuda tercih hakkı yoktur. Kim Allah ve Resul'üne asilik ederse o, açık bir sapkınlıkla sapmış olur."

"Onlar, Allah'ın mesajını iletirler ve O'na huşu duyarlar ve Allah'tan başka hiç kimseye huşu duymazlar. Allah, hesap görücü olarak yeter."
(Ahzab 39)
Burada Resulunun tebliğ ettiği şeye asilik etme deniliyor. O dönemde peygambere asilik eden kişilere yönelik söyleniyor bu. Peygamber kuran dışında birşey söyleyemez. Kendisi kural koyamaz. Bitti!
bu ara peygambere kura ndışında da sorular geliyordu ayetlerde açıklanmayan o tür durumlarda peygamber kendi akıl iradessi ile cevaplar veriyordu o cevaplar da günümüze alimlerce geldi ama bu ayete ve allah resulu ayetlin dışında dna önemli kararlar almış islami kaidelere gözeterek biz bu kaideleri nasıl öğrencez kardeşim en basiti sen o zamank asilik edenlere demişsin müşriklerde aislik ediyorlardı müşriklere biz ayet geçmiyorsa senin önerdiğin şeyi sünnet namaz onceki kılınnan sünet namazları kılmayız vallah di diyorlardı şimdi bu durumlara ne diyorsun sen nee olsa nebi ayetler dışında da olan melek olmayan insan olan kureyşli kuru et yiyen bir kabileden gelen okuma yama dahi bilmeyenbiri idi ? bu adam ymeiyo içmiyor sohbet etmiyor alışveriş yapmıyormuydu yapıyordu kendisi sohbet ediyrdu dini konularda bu konular ayet değil ama ayetlerde nebi nefsiyle konuşmadığ yazıyor ee?
bu durumda bu sohbetlerdeki soruları allahın resulunun karar verdiği fikir ayrılıklarını cevabını nasıl öğeneceğiz hadisdir alimdir sahabedir itimat etmiyordun ya hani bitti diyip kapatın konuu yama açtım kusura bakmada

kuranda kadın erkek eşit değil falan de deniyor

en basiti kuranda hac a gidin diyor şu şu şekilde kaç kere gitmeliyiz hacca ?

bak başak bir ayet sohbetlerdeki sorulra ithafen

Ey inananlar! Allah'ın ve Resûlü'nün huzurunda öne geçmeyin. Onların önüne kendiniz geçmediğiniz gibi, onlardan önce konuşmaya, bir iş hakkında hüküm beyan etmeye de kalkmayın." (Hucurât, 49/1)

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #85  
Alt 01.02.23, 16:40
Üye
 
Üyelik tarihi: 25.08.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 91
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
öylemi

peki bu ayet nasıl yorumluyorsun allahu zul celali kerim evrensel tüm mahlukata gönderdiği kitapda sence neden peygamberin cinsel ahayatın niteliğinde işi ayet olarak hüküm veriyor nebi nin bu hali ayet olarak neden inmiş sence ?"Hani hem Allah’ın nimet ve ihsanına, hem de senin iyiliğine nail olmuş olup da hanımını boşamaya karar vermiş olarak sana danışmaya gelmiş olan kişiye sen: 'Eşini yanında tut Allah’tan kork!' demiştin. Allah’ın açığa çıkaracağı bir durumu içinde saklamıştın, çünkü insanlardan çekinmiştin. Halbuki asıl Allah’tan çekinmen gerekirdi. Neticede, Zeyd eşini boşayıp onunla ilişkisini kestikten sonra, biz onu sana nikâhladık ki, bundan böyle evlatlıkları, eşleriyle ilişkilerini kestikleri, onları boşadıkları zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın. Allah’ın emri her zaman gerçekleşir." (Ahzab, 33/37)
Cinsel hayat nerde geçiyor burada anlayamadım? Onun dışında peygamberlerin kıssaları da vardır. Allah dilediğini kitabına anlatır. Peygamber kıssaları da ibretlik olsun diye anlatılmıştır. Buradaki açıklama da şu şekildedir.
"eşleriyle ilişkilerini kestikleri, onları boşadıkları zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın. Allah’ın emri her zaman gerçekleşir." önemli olan kısım ve bizi ilgilendiren kısım budur. İnsanlar eşlerinden ayrılabilir boşanabilir. Müminlere bu serbesttir. O kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın diyor.

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
anlasildi sen reşat halife taraftarisin, kendini resul ilan eden kurana 2 ayet fazla yazildi diyen ( tevbe suresi son iki ayet) hadisleri sünnetleri red eden,4 halifeyi ehli beyti sahabeleri yok sayan,hayz li kadin namaz kilabilir diyen, namaz 3 vakittir diyen,türkiyedende süleymdn ateşin belli oranda kabul ettigi,edip yükselinde resul kabul ettigi resat halifenin görüsleri...
Vallahi de billahi de bu ismi ilk kez sizden duyuyorum.

Alıntı ile Cevapla
  #86  
Alt 01.02.23, 16:41
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
anlasildi sen reşat halife taraftarisin, kendini resul ilan eden kurana 2 ayet fazla yazildi diyen ( tevbe suresi son iki ayet) hadisleri sünnetleri red eden,4 halifeyi ehli beyti sahabeleri yok sayan,hayz li kadin namaz kilabilir diyen, namaz 3 vakittir diyen,türkiyedende süleymdn ateşin belli oranda kabul ettigi,edip yükselinde resul kabul ettigi resat halifenin görüsleri...
bende benzer bir görüşe mensuptur diye şüpheleniyordum hocam zaten kaynakları ozellikle sorduğu mhalde kurandır diyor kardeşim o türkçe mealini aratına çıkmıyor benim meal alimlerimde diyanet elmallı hamdi yazırda vs kimdir diye araştırıyordum ta ki seiz söyleyen akdar

zaten kuranı arapçası 3 c seviyesinde olmayıp boyle şeyleri inkar eden birsi türkçe çevirilelre hareket etmesi bile kendi bacağına sıkmakdır o çeviriler mealler bile fikir ayrılıkları oalbilirken o konuda sesinni çıkmaması ilginç bende kime ittimat ettiği ile amel ettiğini çok merak ettmişdim

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #87  
Alt 01.02.23, 16:44
Üye
 
Üyelik tarihi: 25.08.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 91
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bende benzer bir görüşe mensuptur diye şüpheleniyordum hocam zaten kaynakları ozellikle sorduğu mhalde kurandır diyor kardeşim o türkçe mealini aratına çıkmıyor benim meal alimlerimde diyanet elmallı hamdi yazırda vs kimdir diye araştırıyordum ta ki seiz söyleyen akdar

zaten kuranı arapçası 3 c seviyesinde olmayıp boyle şeyleri inkar eden birsi türkçe çevirilelre hareket etmesi bile kendi bacağına sıkmakdır o çeviriler mealler bile fikir ayrılıkları oalbilirken o konuda sesinni çıkmaması ilginç bende kime ittimat ettiği ile amel ettiğini çok merak ettmişdim
Yazdıklarına cevap vermekten yoruldum. Sonra yine cevap vereceğim. Ama şunu not edeyim. Genelde açık kuran sitesindeki yazan yazarların meallerine bakıyorum. Bazen de diyanete.

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bende benzer bir görüşe mensuptur diye şüpheleniyordum hocam zaten kaynakları ozellikle sorduğu mhalde kurandır diyor kardeşim o türkçe mealini aratına çıkmıyor benim meal alimlerimde diyanet elmallı hamdi yazırda vs kimdir diye araştırıyordum ta ki seiz söyleyen akdar

zaten kuranı arapçası 3 c seviyesinde olmayıp boyle şeyleri inkar eden birsi türkçe çevirilelre hareket etmesi bile kendi bacağına sıkmakdır o çeviriler mealler bile fikir ayrılıkları oalbilirken o konuda sesinni çıkmaması ilginç bende kime ittimat ettiği ile amel ettiğini çok merak ettmişdim
O çevirilerde de çok şey var da daha gelmedim oralara.

Alıntı ile Cevapla
  #88  
Alt 01.02.23, 16:45
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Cinsel hayat nerde geçiyor burada anlayamadım? Onun dışında peygamberlerin kıssaları da vardır. Allah dilediğini kitabına anlatır. Peygamber kıssaları da ibretlik olsun diye anlatılmıştır. Buradaki açıklama da şu şekildedir.
"eşleriyle ilişkilerini kestikleri, onları boşadıkları zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın. Allah’ın emri her zaman gerçekleşir." önemli olan kısım ve bizi ilgilendiren kısım budur. İnsanlar eşlerinden ayrılabilir boşanabilir. Müminlere bu serbesttir. O kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın diyor.



Vallahi de billahi de bu ismi ilk kez sizden duyuyorum.

da ne alaka evrensel bir kitapda boyle şey görmeye sen teslimiyet gözü körü körüne tabi nasıl olabilyorsunuz diyorsun aama ben senin açıklamandan zerre kadar feyz de alamdım mantıkda bulamadım peygambere itaat ayetini kör körü diyen biri bu ayeti boyle yorumlarsa fazla absürttür

fark etinmi sana bir sürü ayetlerle soru soruyorum yorumunu alıyorum niye sence ve daha sormaya devam ediceğim nedensence ve dahada çok soru soracağım sebep i nedir bir düşün bakayım senin bu yazılarını doğr ubulup 1 10 100 kişi sana günlük boyle soru sorup dursa en mantıklı çözüm sence ne olur anlat bakıyım çünkü bak ayeti sende bende okuyorum belki benim aklım kıt bu yüzdfen anlayan birinden analymaadığım yeri öğrenmek istiyorum bak daha devam ediceğim tebliğe devamet bizidie ilminle ilimimize katkı sağlamaya devam et

Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yazdıklarına cevap vermekten yoruldum. Sonra yine cevap vereceğim. Ama şunu not edeyim. Genelde açık kuran sitesindeki yazan yazarların meallerine bakıyorum. Bazen de diyanete.



O çevirilerde de çok şey var da daha gelmedim oralara.
imamların maaşını faiz parasıyla odiyen kafasına göre şeyhül islamın kredi hakkında hüküm verdiği adamın tefsirlerine mi bakıyorusn ? ne ciddi misin diyanet mealine mi bakıyorsun ciddi ciddi

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #89  
Alt 01.02.23, 17:21
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,511
Etiketlendiği Mesaj: 3512 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Cinsel hayat nerde geçiyor burada anlayamadım? Onun dışında peygamberlerin kıssaları da vardır. Allah dilediğini kitabına anlatır. Peygamber kıssaları da ibretlik olsun diye anlatılmıştır. Buradaki açıklama da şu şekildedir.
"eşleriyle ilişkilerini kestikleri, onları boşadıkları zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın. Allah’ın emri her zaman gerçekleşir." önemli olan kısım ve bizi ilgilendiren kısım budur. İnsanlar eşlerinden ayrılabilir boşanabilir. Müminlere bu serbesttir. O kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın diyor.



Vallahi de billahi de bu ismi ilk kez sizden duyuyorum.
şunlara ayetle cevap verebilirmisin...

1----hayzli kadin ramazanda orucu ve namazi kaza eder mi? hangisini kaza eder...
2----abdesti neler bozar
3---- zekat orani nedir?
4---- idrar meniden (sperm) daha pis oldugu halde niye idrar guslu degilde abdesti bozar...
5---- kadin daha zayif oldugu halde neden mirasta erkek 2 kadin 1 hisse alir...
6---- kabenin tavafinin kac defa olduguyla ilgili

ayetler nelerdir
bunlara ayet ile cevap ver

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________
Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar....
İmamı Şafi ra.
Alıntı ile Cevapla
  #90  
Alt 01.02.23, 17:42
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,511
Etiketlendiği Mesaj: 3512 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
"Ve de Mü'min kadınlara söyle, bakışlarından bir kısmını sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Doğal olarak görünmesi gerekli olanlar dışında, ziynetlerini açığa vurmasınlar. Örtüleri ile göğüslerini örtsünler . Ziynetlerini; kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kadınların tamamı, yeminle sahip oldukları , kadına ihtiyaç duymayan erkek hizmetliler, kadınların avret yerlerinin henüz farkında olamayan çocuklar hariç, açığa vurmasınlar. Korudukları ziynetleri bilinsin diye, ayaklarını vurmasınlar . Ey mü'minler! Hepiniz topluca Allah'a tevbe edin. Umulur ki kurtuluşa erersiniz."
Nur Suresi 31. Ayet

Bu ayette birçok diyanet çevirisinde örtünmek, başörtü diye geçer.

Nur suresinin 31. ayetinde ayrıntıları ile açıklanan örtünme koşullarından anlıyoruz ki, 'örtünme' herkese karşı değildir. Ev içi ilişkilerde örtünme; kadının karşısındaki insanda şehvet duygusunu uyandırmayacak biçimde giyinmesidir. Şehvet duygusunu kamçılayan 'ziynet yerleri'dir. Nur suresinin 31'inci ayetine göre, kadının ziynet yeri, yakadan sonra başlayan yer ya da başka bir yorumla, göğüs çaprazından sonrası.
Nur suresinin 31. ayetinde, 'Gizledikleri süslerinin bilinmemesi için, ayaklarını yere vurmasınlar' deniyor.
Kim ayaklarını yere vurmayacak? Kadınlar. Niye vurmayacaklar? Gizledikleri süslerinin bilinmemesi için. Ayaklarını yere vurdukları zaman, hangi süsleri belli olur? Göğüsleri.
Çünkü ayaklar yere vurulunca, titreyerek varlıklarını belli eden tek kadın uzvu göğüslerdir. Ve bu kadın uzvunu Kuran, aynı ayette, 'gizledikleri süslerinin bilinmemesi için' diye niteliyor.
Peki bunca açıklamaya rağmen nasıl oluyor da birçok tercüme de kurandaki örtünmeye başörtüsü deniliyor?
Kadını kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı ayetlerin başında bu ayet gelir. Bu ayetteki "himar" kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa himarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Himar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer "himar" kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi "himarürres" gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece "res" kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan "himar" ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı 'res' ile vurgulanır.
nur suresi 31. ayette baş krlinesi gecmiyor diye ayeti nasil tahrif ettiginin yada ettiginizin ispatidir....
yazi uzun oldugu icin kopyaladim( ben cok zorda kalmazsam yapmam)...

Nûr: 31. Âyetin, وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ cümlesini, aşağıdaki gibi açıklamıştır:

"Yadribne bi humurihinne alâ cüyûbihinne”

Yadribne: Salsınlar, sarkıtsınlar, vursunlar.

Bi-humurihinne: Saçlarını

Alâ cüyûbihinne: Cüyûplarına

Bi-humuri-hinne

Bi: Sanskiritçe bir ek, besmelenin başındaki “Bi”gibi.

Humur: “Saçlar” demek, Sanskritçe bir kelimedir, Arapça değildir.

Hinne: -ını, -unu şeklinde ektir. “Saçlar” kelimesini “saçlarını” yapar.

Bu açıklamalarından sonra, Kur'ân'da, Müslüman kadınlar için kesinlikle saç, baş örtme emri olmadığını ısrarla belirtiyor. Âyette de "onlar saçlarını cuyûblarına (göğüslerine vb) sarkıtsınlar" şeklinde bir anlam bulunduğunu belirtiyor!

Nûr: 31'deki Tahrifâta Cevap:

Aman Allah'ım, bunlar nasıl açıklamalardır! Sözde, Âyetlerin, Arapçalarından açıklama yapılıyor, ama hepsi yanlış! Arapça bilmeyen arkadaşların sakın kafası karışmasın, mealleri beğenmeyip, sözde Arapça'dan açıklama yapan arkadaşımızın, Arapça bilmediğine ben eminim! Normal bir Arapça bilen, sıradan bir Arapça talebesi bile buradaki hurafe fikirleri, Kur'ân ve Arapça adına gerçekleştirilen iftiraları ve tahrifatları anında fark eder.

Saç örtmek farz değilse, kadınların başörtülerini nerelerine sarkıtacaklarına dair muhkem bir Âyetin Kur'ân'da yer almasına gerek var mıydı, sorusu bile bu arkadaşın açıklamalarını çürütmeye yeterli olur ama biz yine de cevap vermek istiyoruz.

Bir kere Âyetin ilk kelimesi; yadribne değil "ve'l yadribne" şeklindedir. Ve emr-i ğaibtir.

Ve'l yadribne'nin kökü da-ra-be fiilidir, "bi" ve "alâ" harfi cerleriyle kullanıldığında; "bi", ismin -i hâlini,"alâ" da ismin -e hâlini verir. Yani bir şey-i bir şey-e sarkıttı, kapattı demektir.

Âyetin anlamı:

"Başörtülerini gerdanlarına (göğüslerine) kapatsınlar (sarkıtsınlar)" demektir.

Ve'l yadribne'nin sonundaki "ne" eki; cem'i, müennes, ğâibe zamiridir. Her hâlükârda fiile bitişik olur.

"Humur" kelimesine "saçlar" anlamı veren bir Arap dili otoritesi varsa, söyleyin de biz de öğrenelim. Ve o adama ilmî cevap verelim. Lisânu'l Arab eserini temel kaynak alarak... Zira Arap dilinde, İbn-i Manzûr'un Lisânu'l Arab'ı, en temel ve en kapsamlı eserdir. Okuyabiliyorsanız, açın bakalım bu kelimeye “saç” anlamı veriliyor mu?

Humur kelimesi çoğul bir kelimedir ve Hımâr kelimesinin cem'idir; başörtüsü demektir. “Kitâb-Kütüb” veznindedir. Hımâr; Mufâa'le bâbından olan Hâ-me-ra fiilinin masdarıdır. Bu kelime, "Hamr" (şarap, içki) kökünden gelir. Bu fiil (خَمَرَ يَخْمُرُ), Binâsı itibariyle "feale-yef'ulu" sîğasında birinci bâbdandır ve "örtmek, gizlemek" anlamına gelir.

Peygamberimiz bir Hadiste; والْخَمْرُ ماَ خاَمَرَ الْعَقْلَ "Hamr, aklı örten şey (içki)dir" (Buhâri, Eşribe, 5, H. No: 5588) buyurmuştur. Hamr, aklı örten (saklayan, perdeleyen, gideren) şey; hımâr ise saçı, başı örten ve perdeleyen şeydir. Başka anlamı varsa nerede yazıyor ve kim söylemiş, gösterin? Ben söylüyorum diyorsanız, biz almayalım. Bektâşî’nin abdestsiz namaz kılıp da "ben yaptım oldu" demesine benziyor, sizin işiniz!

Humur kelimesinin anlamını ben size yazayım. Hem sizin, hem de okuyucular için açıklayıcı bilgi olsun.

والخمر : جمع خمار وهو ما تغطى به المرأة رأسها

Âyetler üzerinde bu kadar pervasızca konuştuğunuza göre, yazdığımı harekesiz de okursunuz diye, hareke koymadım! Zira siz bırakın Arapça'yı, Sanskritçe’den bile haberdarsınız!
Anlamını biz verelim: "Humur: Hımâr'ın çoğul halidir. O da, kadının kendisiyle başını örttüğü şeydir." Başı örten şeye ne denir sizce? Tabii ki, başörtüsü denir. Başta da, saçlar bulunur. Dolayısıyla Allah, mü’mine hanımlara saçlarını örtmelerini emretmektedir.

Siz de bize bir Humur tarifi yapar mısınız? Arapça, Sanskritçe ya da Türkçe fark etmez. Yeter ki kaynağı olsun! Bu kelimenin Sanskritçe olduğunu neye göre söylüyorsunuz? Arapça'da "saç" anlamına gelen kelimenin "şa'r" olduğunu söylemişsiniz ve "bu kelime, Arapça değil" demişsiniz! Yani demek istediğiniz şey, bu Âyette "saç" kelimesi geçmediği için, "saç" örtme emri de yok, diyorsunuz. Buna gerekçe olarak, birebir "saç" anlamını ifade eden kelimenin olmadığını söylüyorsunuz, bu iddianız, Arapça'yı bilmemenizden kaynaklanmaktadır. Diğer bir iddianız da, "şa'r" kelimesi "saç" anlamına gelen bir kelime olduğuna göre, o kelime de burada yok şeklinde sathî (yüzeysel) bir yaklaşım ortaya koyuyorsunuz! Oysa bu yaklaşımların ne kadar yanlış olduğu erbâbınca ma'lûmdur!

Arapça'da elfâz-ı müterâdife (anlamdaş) yani lafızları farklı ama anlamları aynı olan kelimeler vardır. Aynı şekilde elfâz-ı müştereke (sesteş) yani lafzı tek ama anlamı çok olan kelimeler de vardır. Yani bir anlamı ifade etmek için lafızları birbirinden farklı olan birçok kelime de bulunabilir, tek bir lafız birçok farklı anlamları da ifade edebilir. Bu durum, meselenin diğer yanı! Bu bahsettiğimiz durum Kur'ân ve Hadislerde de sıkça geçmektedir. Bundan dolayı da, bu mesele, Usûl ilminin önemli mevzularından birisidir. Biz asıl mevzuumuza devam edelim...

"Bi" harfinin Sanskritçe'de bir harf olduğunu söylemekle bir ilk olmaya mı çalıştınız? Arapça bilenler varsa, onları, “bu kelime Sanskritçe” diyerek mi susturmayı düşündünüz? Bu harfe, harf-i cerr denir ve isimlerin başına gelir, sonlarını kesre harekesine çevirir. Vad' diye bir ilim vardır ki, o ilme göre; harflerin anlamları ve kullanıldıkları yerlerde ne anlam taşıdıkları ele alınır ve ilim talebesine öğretilir. "Bi" harf-i cerrini de, Sanskritçe ilan ettiniz ya? Size ne diyebiliriz ki, çok ilginç fikirler taşıyorsunuz.

"Alâ cüyûbihinne" kelimesine anlam bulamamışsınız sanırım, cuyûplarına demişsiniz! Arapçayı Arapçayla mı anlamlandırıyorsunuz?"Âlâ" harf-i cer ve "üzerini, üzerine" anlamına gelmektedir. Cuyûb kelimesi isim olduğu için de "Âlâ cuyûbihinne" derken kelimenin sonunu yani "ba" harfini kesre yapmıştır. Yani Türkçe'ye göre söylersek "i" sesi verdirmiştir.

Cuyûb kelimesi ceyb kelimesinin çoğuludur ve göğüs, yaka, gerdan anlamlarına gelir.

"Hinne" yani cuyûbihinne'nin sonuna bitişen muttasıl (bitişen) zamir'in hinne şeklinde okunmasının nedeni kelime başındaki harfi cerr denen alâ'dır. Aslı hünne'dir.

"Hinne : -ını, -unu şeklinde ek" demişsiniz!

Bilakis, "hünne"; cem'i, müennes, ğâibe zamiri (çoğul gaip kadınlar zamiri)dir ve "onlar" anlamındadır. Alâ cuyûbihinne'ye kırık mana verirsek "o bayanların göğüslerinin üzerine" demektir. Anlamı toparlarsak, "göğüslerinin üzerine" şeklinde, sondaki zamiri ismin içine derc ederiz. Belağatta da bir kâidedir bu. "Onların kalemi" demeyiz, "kalemleri" deriz.

Bu açıklamalardan sonra, Âyetin doğru anlamı anlaşılmış olmaktadır. Sizin de takdir edeceğiniz gibi, Âyetten; "saçlarını, göğüslerine ya da boyunlarına sarkıtsınlar" gibi ilme zıt olduğu kadar, mantığa da zıt bir mana çıkmaktadır. Bu, yaklaşım tarzı tam bir mantık çıkmazıdır! Bu durumda, saçları, göğüs ya da boyun üzerine sarkıtmanın amacı nedir? Amaç, göğüsleri kapatmak ise, neden bu işlevi tam gören bir örtü emredilmesin? Emrediliyorsa -ki emrediliyor-, bu durumda başörtüsüyle ya da başı örten geniş bir örtüyle göğüs, gerdan, boyun ve yakayı kapatmayı emreden Allah, aynı zamanda o başı örten örtüyle, Müslüman hanımlara, saçlarını da örtmelerini emretmiş olmuyor mu?

“Müslüman kadınların saçlarını örtmeleri farz mıdır?” başlıklı yazımızı da okuyun, lütfen.

O yaptığımız açıklamalar üzerinde bütün ümmetin icmaı vardır ve aksini iddia etmek ise küfürdür.

Bir de açıklamalarımızı okurken bunları bir tartışma ya da bir mücadele gibi değerlendirmezseniz sevinirim. Zira benim ne öyle bir amacım, ne de niyetim var. Aksi takdirde, haksızlık etmiş olursunuz.

Bu açıklamaları, bir yanlış karşısında, hakkı açıklama olarak görünüz. İnşâAllah, yanlışlarınızı görmenize vesile olur.

NOT 1: Bu açıklamamızdan sonra, en baştaki açıklamaları yapan arkadaşımız, hatalı olabileceğini kabul ederek, gayet iyi niyetle soru sorduğunu, öğrenmek için araştırma yaptığını belirterek, teşekkür etti ve iyi dileklerini sundu. Biz de, iyi niyetinden dolayı teşekkür ediyoruz ve kendisine, bu konunun hakikatini anlaması için Allah'tan hidâyet diliyoruz. Âmin.

NOT 2: Bazı kimseler bu Âyette geçen “başörtülerini yakalarının üzerine indirsinler” beyanından maksadın, câhiliyye döneminde âdet olan “göğüs ve gerdanları açıkta bırakarak giyinme alışkanlığı”nı ortadan kaldırmak olduğunu söylemektedirler. Yani bu kimselere göre, bu Âyet, göğüs dekoltenizi kapatın, şeklinde bir anlam ifade etmekteymiş! Bu düşünce şekli, eksik olduğu gibi büyük bir tahrîfâttır! Zira Allah, gerdan, göğüs, boyun vb. bölgelerin “humur” denen bir örtü ile kapatılmasını emretmiştir. Amaç sadece göğüsleri kapatmak olsaydı, elbiselerden ayrı olarak başka bir örtü ile o bölgenin kapatılması değil, giyilen dekolteli elbiselerin daha kapalı ve tesettüre uygun olması emredilmekle iktifa edilirdi. “Göğüslerin, humur (başörtüler) ile kapatılması gerekir ama saçlar açıkta kalabilir” diyenler, bu iddialarıyla, sağ kulaklarını sol elleriyle, sol kulaklarını da sağ elleriyle göstermeye çalışan kimselerdir. Oysa Rabbimiz, büyükçe bir başörtüsü ile hem başı, saçı hem de göğüs, gerdan, yaka, boyun gibi o bölgedeki tüm hatları tam olarak kapatmayı ve o bölgelerin dar, şeffaf ve sıkı bağlanmış olmamasını emretmektedir. Allah’ın murâdını kavrayamayan kimselerin dediği gibi, saç örtmek ve tam anlamıyla tesettüre girmek gerekmeseydi ve dahi İslâm’ın emri yalnızca açıkta kalan göğüsleri bir örtü ile kapatmak olsaydı; bu durumda -az önce de dediğimiz gibi- Allah’ın bir örtü ile göğsü kapatmayı emretmesine gerek kalmaz, göğüslerle beraber “tüm vücudu saran daha münasip bir elbise giyin” derdi. Böyle demediğine göre, baş üzerinden gelen örtünün başka görevleri de vardır ki, o da en başta saçları, sonra boynu, yakayı, sonra da göğüsleri tam olarak, en güzel şekilde kapatmaktır.

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________
Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı arar....
İmamı Şafi ra.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Cin ve Ruh Çağırma Gerçekten var mı? Sin Cin & Şeytan & Melek & Ruh 7 25.02.21 08:57
Gerçekten çok korkuyorum!.. Naim Kadim Bilgelik 8 16.11.20 11:24
Başörtüsü Gerçeği ! fatih1 Derin Konular & Beyin Fırtınası 4 17.01.20 00:00
Gerçekten Asaletiniz Var mı? SiLence Sizden Gelenler 8 08.01.19 06:22
Rüyada Başörtüsü Havasokulu B Harfi Rüya Tabirleri 0 24.09.17 00:51


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147