Rabıtayı hakkıyla yapan var mı ? - Sayfa 9 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #81  
Alt 28.01.23, 12:56
ata103 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.02.22
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 248
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yahu arkadas sen anlamakta zorlaniyorsun,senin verdigin örnekler Allah CC dan baskasindan bir sey isteme konusu,yani kisinin nefsinin istegine göre bir seyleri kendine bir nevi ilahlastirma konusu...
bizim konumuz bu mu? bizim konumuz en öncelikli duslarda hz. pegamberi vesile etme,senin verdigin örneklerle ne alakasi var,biz diyoruz ki ""'HZ.PEYGAMBER SAV DUALARİMIZDA VESİLE ETMEK"""
buyük harfle yazdim ki iyi anlayasin

İbni Âbidînde buyuruluyor ki: “Resûlullahı vesile kılarak Allahü teâlâya dua etmek güzel olur. Önce ve sonra gelen âlimlerden hiçbiri buna karşı bir şey demedi. Yalnız ibni Teymiyye bunu kabul etmedi.

bak bunu ben söylemistim daha önce.....


DİNİMİZ İSLAM

Bütün Dini Konular Duanın önemi-Çeşitli dualarPeygamberleri, evliyayı vesile ederek dua etmek
Peygamberleri, evliyayı vesile ederek dua etmek
Sual: Dua ederken evliyayı vasıta etmek caiz midir?
CEVAP
Caizdir ve iyi olur. Mesela sabah ve yatsı namazından sonra büyük âlimlerin [mesela silsile-i aliyyenin] isimlerini, sonra Fatiha okuyarak ruhlarına gönderip, onları vesile ederek yapılan duanın kabul olduğu tecrübe edilmiştir. (Fevaid-i Osmaniyye)

Sual: Vefat eden evliyadan nasıl yardım istenir?
CEVAP
Onun büyüklüğüne inanmak ve onun yolunda olmak gerekir. Ruhuna Yasin-i şerif veya üç İhlas, bir Fatiha okuyup hediye edilir. Sonra hiçbir şey düşünmeden, saygı ve tevazu ile ismini söyleyerek, vasıta [aracı] olması için yalvarılır.

Sual: Duanın, kabul olması için, Evliyayı vesile etmek gerekir mi?
CEVAP
Duanın kabulü için, Ehl-i sünnet itikadında olmak, haram işlemekten, özellikle haram yemekten, içmekten sakınmak, farzları yapmak, Allahü teâlâdan istediği şeyin sebebini öğrenip, bunu aramak gerekir. Ağızdan girene ve çıkana dikkat etmeli, yani haram yememeli, haram söz söylememeli, söz taşımamalı, gıybet etmemeli, fuhuş sözleri ağza almamalıdır. Herkesin, bu şartların, hepsini yerine getirmesi ise, zor olur. Evliyayı vesile edince, Allahü teâlâ duamızı onlara duyurur ve onlar da bizim için dua ederler, Allahü teâlâ da, onların duasını kabul eder.

İki hadis-i şerif meali şöyledir:
(Ya Rabbi, senden isteyip de verdiğin zatların hatırı için istiyorum.) [İbni Mace]

(Çölde yalnız kalan kimse, bir şey kaybederse, “Ey Allah’ın kulları bana yardım edin!” desin; çünkü Allahü teâlânın, sizin göremediğiniz kulları vardır.) [Taberani]

İlk delil getirdiğin hadis

Hadisi Ebû Saîd el-Hudrî'den rivâyet eden, Atiyetu'l-Avfî'dir. Atiye de zayıftır.
Heysemi, Zevâid'de : Bu hadîsin isnadı zayıf râviler zincirinden kuruludur. Atiyye el-Avfî, Fudayl bin Merzûk ve el-Fadl bin el-Muvaffak adlı râvilerin hepsi zayıftır. Lâkin İbn-i Huzeyme kendi sahihinde bu hadisi Fudayl bin Merzûk tarikinden rivayet etmiştir. Hadîs İbn-i Huzeyme yanında sahihtir, denilmiştir.
Nevevî, el-Ezkâr'da, İbn Teymiyye el-Kaidetu'l-Celîle'de, Zehebî de el-Mîzân'da bunun benzerini söylemişlerdir. Zehebî, ed-Duâfâ c. 1, sf: 88'de, ittifakla zayıf kabul edildiğini söyler.

Yine Heysemî, Mecmau'z-Zevâid'de (5/236) birkaç yerde aynı şeyi söylerken, Buseyri de zayıf olduğunu vurgular (Muhammed Nâsıruddin el-Elbânî, Tevessül, Guraba Y. s. 134-140; A. Yıldırım, 275)


2-
Bezzar, şöyle demektedir: “Biz bu sözlerin Nebi (s.a.v.)’den bu lafızlarla ancak bu isnadla bu vecihten rivayet edildiğini biliyoruz.”
(Bezzar, no: 4922 Thk: Mektebet’ul Ulum ve’l Hikem.
Bezzar’ın ifadesi hadisin tek kanaldan rivayet edilen garib bir hadis olduğuna işaret etmektedir. Hafız İbn Hacer’in bununla alakalı sözleri az ilerde gelecektir. Heysemi ise aynı yerde bu hadisi naklettikten sonra ricalinin sika olduğunu beyan etmiştir. Hafız, et-Takrib’te senedde yer alan Hatim bin İsmail el Medeni hakkında “Saduktur, vehim yapar” ibaresini kullanmıştır. (sf: 998) Musned’ul Bezzar (el-Bahr’uz Zehhar) 10/194)


Heysemi; “Ravileri güvenilirdir.” der ve hadis uleması ittifak ile bunu hasen kabul ederler.
Elbani dahi bu rivayetin hasen olduğunu kabul etmiş, ancak İbni Abbas radıyallahu anhuma’dan mevkuf olduğunu belirtmiştir.
Beyhaki de el Adab’da, bu hadis hakkında; “İlim ehli indinde kullanılıyor ve tecrübe edilmiştir” der.
Elbani; “ibadetler tecrübelerden alınmaz” diyerek, Nevevi, Taberani, İbni Hacer ve Beyhaki gibi hadis imamlarının sözlerini tenkid eder.
Ancak Allah Azze ve Celle’den istenecek bir şeyi kullardan istemek şirktir. Bu rivayette ise, cahillerin yaptığı istiğaseye delil yoktur. (Muhammed Nasıruddin Elbanî, ed-Daife 656)

Bezzar, İbn Abbâs radıyallahu anhuma’dan :
“Muhakkak ki Allah-u Teâlâ’nın yeryüzünde hafaza melekleri dışında, yere düşen her bir ağaç yaprağını dahi yazan melekleri vardır. Issız bir arazide biriniz bir sıkıntıya düşerse: “Ey Allah’ın kulları! Bana yardım edin!” diye seslensin.”

İbn Allân şerhinde (V, 151) nakledildiği gibi, Hâfız İbn Hâcer şöyle demiştir:
“Bu hadisin isnadı hasendir, cidden garîbdir

“Nebi (s.a.v.)’den, bu metinle rivayetini, ancak bu rivayet yoluyla biliyoruz” diyerek rivayet etmiştir. (Bezzâr, Musned, Musned-i İbn Abbâs, hadis no: 4922)


Elbanî; Derim ki:
Bunu Beyhakî, eş-Şuab’da mevkuf olarak (İbn Abbâs’ın mevkuf - sözü olarak) rivayet etmiştir. Eğer sahihse bu hadis, ilk hadiste “Allah’ın kulları” sözüyle kastedilenin melekler olduğunu tayin etmektedir.
Buna ister diri, ister ölü olsunlar, “gayb erenleri” denilen veliler, sâlihler gibi insanlardan veya cinlerden olan Müslümanları katmak caiz değildir. Zira onlarla istigase (onlardan manevi yardım istemek) ve onlardan yardım taleb etmek açık bir şirktir. Çünkü onlar duayı işitmezler, işitseler de buna cevab vermeye ve istekleri yerine getirmeye güç yetiremezler.

Alıntı ile Cevapla
  #82  
Alt 28.01.23, 13:08
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,712
Etiketlendiği Mesaj: 3577 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yahu arkadas sen anlamakta zorlaniyorsun,senin verdigin örnekler Allah CC dan baskasindan bir sey isteme konusu,yani kisinin nefsinin istegine göre bir seyleri kendine bir nevi ilahlastirma konusu...
bizim konumuz bu mu? bizim konumuz en öncelikli duslarda hz. pegamberi vesile etme,senin verdigin örneklerle ne alakasi var,biz diyoruz ki ""'HZ.PEYGAMBER SAV DUALARİMIZDA VESİLE ETMEK"""
buyük harfle yazdim ki iyi anlayasin

İbni Âbidînde buyuruluyor ki: “Resûlullahı vesile kılarak Allahü teâlâya dua etmek güzel olur. Önce ve sonra gelen âlimlerden hiçbiri buna karşı bir şey demedi. Yalnız ibni Teymiyye bunu kabul etmedi.

bak bunu ben söylemistim daha önce.....


DİNİMİZ İSLAM

Bütün Dini Konular Duanın önemi-Çeşitli dualarPeygamberleri, evliyayı vesile ederek dua etmek
Peygamberleri, evliyayı vesile ederek dua etmek
Sual: Dua ederken evliyayı vasıta etmek caiz midir?
CEVAP
Caizdir ve iyi olur. Mesela sabah ve yatsı namazından sonra büyük âlimlerin [mesela silsile-i aliyyenin] isimlerini, sonra Fatiha okuyarak ruhlarına gönderip, onları vesile ederek yapılan duanın kabul olduğu tecrübe edilmiştir. (Fevaid-i Osmaniyye)

Sual: Vefat eden evliyadan nasıl yardım istenir?
CEVAP
Onun büyüklüğüne inanmak ve onun yolunda olmak gerekir. Ruhuna Yasin-i şerif veya üç İhlas, bir Fatiha okuyup hediye edilir. Sonra hiçbir şey düşünmeden, saygı ve tevazu ile ismini söyleyerek, vasıta [aracı] olması için yalvarılır.

Sual: Duanın, kabul olması için, Evliyayı vesile etmek gerekir mi?
CEVAP
Duanın kabulü için, Ehl-i sünnet itikadında olmak, haram işlemekten, özellikle haram yemekten, içmekten sakınmak, farzları yapmak, Allahü teâlâdan istediği şeyin sebebini öğrenip, bunu aramak gerekir. Ağızdan girene ve çıkana dikkat etmeli, yani haram yememeli, haram söz söylememeli, söz taşımamalı, gıybet etmemeli, fuhuş sözleri ağza almamalıdır. Herkesin, bu şartların, hepsini yerine getirmesi ise, zor olur. Evliyayı vesile edince, Allahü teâlâ duamızı onlara duyurur ve onlar da bizim için dua ederler, Allahü teâlâ da, onların duasını kabul eder.

İki hadis-i şerif meali şöyledir:
(Ya Rabbi, senden isteyip de verdiğin zatların hatırı için istiyorum.) [İbni Mace]

(Çölde yalnız kalan kimse, bir şey kaybederse, “Ey Allah’ın kulları bana yardım edin!” desin; çünkü Allahü teâlânın, sizin göremediğiniz kulları vardır.) [Taberani]
hz.pir diyorki:

Bir kimsenin dergah-ı Haktan bir muradı olsa Ben Hazreti Hakka Yedi kere dedim ki: Ya Rab! Her kim beni çağırsa mahrum kalmaya! deyu tezarru ettim. Duamı Hazreti Hak kabul eyledi. kabul eyledi......

Müridlerinin, talebelerinin tövbesiz vefât etmemeleri için duâ etti: “Allah’ım! Ceddim, Habîbin Muhammed aleyhisselâm ve kullarından tak*vâya erenlerin hâtırı için, hiç bir mürîdimin, talebemin rûhunu tövbesiz alma.” diye yalvardı.

Bir defâsında; “İyi müridlerin hâli mâlum, ya kötülerinki ne olacak?” diye sorduklarında; “İyi olanlar kendilerini bize adamışlardır....

4 büyük kutbul aktardan ahmet el rıfai hz. leri diyorki

Büyük velîlerden Seyyid Ahmed Rıfâî (rahmetullahi teâlâ aleyh) bu*yurdular ki: Allahü teâlânın sevgili kulları olan velîleri vesîle ederek, ce- nâb-ı Haktan bir şeyler istenebilir. Onları vesîle ederek bâzı ihsânlara kavuşulursa, bu yardımları ve ihsânları evliyâdan bilmemek lâzımdır. İh*sânı yapan Allahü teâlâdır. Çünkü velîler, kendiliklerinden bir şey yap*mazlar. Allahü teâlâ onları çok sevdiği için, onların duâ ve hâtırı ile yara*tır. Peygamber efendimiz bir hadîs-i şerîflerinde buyurdu ki: “Saçları da*ğınık, kapılardan kovulan öyle kimseler vardır ki, bir şey için yemin et*seler, Allahü teâlâ onları doğrulamak için o şeyi yaratır.” Allahü teâlâ, sevdiği kullarını yalancı çıkarmamak için, yemin ettikleri şeyleri bile ya*ratınca, duâlarını elbette kabûl buyurur. Allahü tealâ Mü’min sûresinin altıncı âyetinde meâlen; “Bana duâ ediniz; duânızı kabûl ederim.” bu*yurdu. Duâların kabûl olması için şartlar vardır. Bu şartları taşıyan duâ, elbet kabûl olur. Herkes bu şartları bir araya getiremediği için, duâlar ka*bûl olmuyor. Bu şartları yerine getiren velîlerin, âlimlerin duâ etmeleri için, onlara yalvarmak, şirk olmaz. Allahü teâlâ, söylenilenleri, sevdikleri*nin rûhlarına işittirir. Onların hâtırı için istenileni yaratır. Evliyânın rûhla*rından yardım istenir. Çünkü, Allahü teâlânın sevdiği kullarının rûhları, diri iken de, öldükten sonra da, Allahü teâlânın verdiği kuvvet ve izinle, dirilere yardım ederler. Böyle inanarak evliyâdan yardım istemek, Allahü teâlâdan başkasına tapınmak olmaz. Allahü teâlâya tapınmak, O’na inanmak, O’ndan istemek olur. Aklı olan, bunu pek iyi anlar...


İki hadis-i şerif meali şöyledir:
(Her peygamber, kabrinde diri olup namaz kılar.) [Beyheki, Ebu Ya’la]

(Peygamberlerin vücudunu toprak çürütmez. Bir mümin salevat okuyunca, bir melek salevatı bana haber verir.) [İbni Mace, Ebu Davud]

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #83  
Alt 28.01.23, 13:12
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Why Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ne ahir zamanmış be.Nefsim diyor ki diyemediğimiz için falanca ayet falanca hadis bizi doğrulasın diye bir gayret.Zan zan zan...
Senin niyetin Allaha şirk koşmaksa zaten tapacak kendine put arıyorsan tarikate şeyhe filan gerek yok ki, nefsin dikili put be kardeşim sana.
Hocam bana büyü yaptılar diyenler, musallatım var diyenler, iş bulamadım abi beni bi yere soksan ya diyenler, baytar bey böğrümün ağrısından yatamadım kurban olayım bi yardım et diyenler, durumun müsaitse bana biraz borç verirmisin diyenler. Hepsi şirk içinde o zaman.Medet umdukların da beşer hacı abi senin gibi düşünürsek hı.
Yanlızca sana kulluk eder yanlızca senden yardım dileriz ayeti var.
Tövbe haşa sümme haşa.
Vesile edersen sıkıntı yok, ilah yerine sen koyuyorsan sıkıntı var. Anlatabildim inşaAllah.
Bakın kardeşim şu sığ düşünceden bi kurtulun.
Rabıta mevzuuna misal vereyim;
Kabeye secde ediyor inananlar değil mi yüzyıllardır.
Kabe de zahiri olarak bakınca beşer eliyle yapılmış bir duvar, canlı da değil oysa.Namaz kılarken kabeyi hayal ediyor müminler. Delirmiş mi bunlar dersin?
Put mudur şimdi ? Allah kabede mi ?
O zaman niye bu binaya secde ediyoruz.
Ademe secde etmeyen kafa bu kabeye de edemez işte.. Buda bir cızırtı kalsın.
Resulallah Sav düşünüyorum demiş Sami abimiz de Maşallah. Ama abi Allah önce nasip edecek ki göreceksin ayen beyan nur cemalini zaten daha başka şey gelmez ki gözünün önüne.Her mümine nasip olsun başta bana inşaAllah.Görmeyen fakir ne hayal etsin. Allahı bilmeyen kabeyi, Rasulü bilmeyen de şeyhini hayal ediyor.Adamın elinde gül olsa niye esans koklasın ki..
Özetle sizi Allaha yaklaştıracak size Allahı hatırlatacak şey bir tosbağa da olsa onu sevin kardeşlerim.
Bu arada artık benim de şeyhim var Elhamdulillah, modaya uyayım da bir sözünü paylaşayım.Konuyu açan kardeşe de cevap olsun;
Kardeşin birisi diyor ki çok tarikat gezdim çok sohbete katıldım aradığımı bulamadım efendim inşaAllah sizde bulurum.
Çok sohbet tarikat gezen adamdan hayır gelmez diyor Mübarek
Anlaşılsın diye de güzel bir misal veriyor;
Bal arısı nerde olsa balını yapar, ister çiçek bahçesi olsun ister ağaç olsun ister ot olsun. O mutlaka bal yapacak birşeyler bulur kendine.Fıtratı bal yapmaya elverişli olduğu için diyor.(Nasip içerir)
Ama eşek arısı öyle değildir, istersen en güzel gül bahçesine bırak yine bal yapamaz. Burada bahçeye de güle de çamur atma sen bal arısı değilsen gülün ne kabahati var.. Velhasıl Allaha ve Rasulüne iman eden tüm kişiler tanımamıza gerek yok bizim kardeşimizdir istediğin yere bağlan ama sen bal arısı olmaya bak, heryer de aradığını bulursun Allahın izniyle.
Alıntı:
Why Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ne ahir zamanmış be.Nefsim diyor ki diyemediğimiz için falanca ayet falanca hadis bizi doğrulasın diye bir gayret.Zan zan zan...
Senin niyetin Allaha şirk koşmaksa zaten tapacak kendine put arıyorsan tarikate şeyhe filan gerek yok ki, nefsin dikili put be kardeşim sana.
Hocam bana büyü yaptılar diyenler, musallatım var diyenler, iş bulamadım abi beni bi yere soksan ya diyenler, baytar bey böğrümün ağrısından yatamadım kurban olayım bi yardım et diyenler, durumun müsaitse bana biraz borç verirmisin diyenler. Hepsi şirk içinde o zaman.Medet umdukların da beşer hacı abi senin gibi düşünürsek hı.
Yanlızca sana kulluk eder yanlızca senden yardım dileriz ayeti var.
Tövbe haşa sümme haşa.
Vesile edersen sıkıntı yok, ilah yerine sen koyuyorsan sıkıntı var. Anlatabildim inşaAllah.
Bakın kardeşim şu sığ düşünceden bi kurtulun.
Rabıta mevzuuna misal vereyim;
Kabeye secde ediyor inananlar değil mi yüzyıllardır.
Kabe de zahiri olarak bakınca beşer eliyle yapılmış bir duvar, canlı da değil oysa.Namaz kılarken kabeyi hayal ediyor müminler. Delirmiş mi bunlar dersin?
Put mudur şimdi ? Allah kabede mi ?
O zaman niye bu binaya secde ediyoruz.
Ademe secde etmeyen kafa bu kabeye de edemez işte.. Buda bir cızırtı kalsın.
Resulallah Sav düşünüyorum demiş Sami abimiz de Maşallah. Ama abi Allah önce nasip edecek ki göreceksin ayen beyan nur cemalini zaten daha başka şey gelmez ki gözünün önüne.Her mümine nasip olsun başta bana inşaAllah.Görmeyen fakir ne hayal etsin. Allahı bilmeyen kabeyi, Rasulü bilmeyen de şeyhini hayal ediyor.Adamın elinde gül olsa niye esans koklasın ki..
Özetle sizi Allaha yaklaştıracak size Allahı hatırlatacak şey bir tosbağa da olsa onu sevin kardeşlerim.
Bu arada artık benim de şeyhim var Elhamdulillah, modaya uyayım da bir sözünü paylaşayım.Konuyu açan kardeşe de cevap olsun;
Kardeşin birisi diyor ki çok tarikat gezdim çok sohbete katıldım aradığımı bulamadım efendim inşaAllah sizde bulurum.
Çok sohbet tarikat gezen adamdan hayır gelmez diyor Mübarek
Anlaşılsın diye de güzel bir misal veriyor;
Bal arısı nerde olsa balını yapar, ister çiçek bahçesi olsun ister ağaç olsun ister ot olsun. O mutlaka bal yapacak birşeyler bulur kendine.Fıtratı bal yapmaya elverişli olduğu için diyor.(Nasip içerir)
Ama eşek arısı öyle değildir, istersen en güzel gül bahçesine bırak yine bal yapamaz. Burada bahçeye de güle de çamur atma sen bal arısı değilsen gülün ne kabahati var.. Velhasıl Allaha ve Rasulüne iman eden tüm kişiler tanımamıza gerek yok bizim kardeşimizdir istediğin yere bağlan ama sen bal arısı olmaya bak, heryer de aradığını bulursun Allahın izniyle.


Delil olarak Ayet ve hadisler kafi gelir bana Bana kuran yeter hadislerde ayetleri destekler
Kuranda Allah diyorki cemaatciler cemaatini yuceltir onunla sevinir falan kuran belli ben tarikati degil Allahi yuceltirim bana kuran yeter x kisilere gerek yok herkes kuran okur ama herkes farkli nasiplenir ben tarikatlara karsi degilim Allah icin mucadele edenler mustesna nefsini ovenler kibir gosterip muridlerine kendilerini yucelttirenler . Rabita yi gorunen varliklara yapip sonra islam narasi atanlar ne kadar samimi ise bende o kadar dusmanim oyle tarikatlara din adi altinda seyhlere tapanlar a dusmanim ha seyhlere tapmalarina degil dini kullanmalarindan oturu 73 fitrattan sunnete ayete uyanlar gidecek diyor ayette yanlis degilsem seyhler sahabidir demiyor
Tarikatci degil gittigim 1 tarikatin sohbeti bana yetti hepsi sirk uzereydiler ve ayni tarikatin farklj kollarida benzer sirk uzereydiler bu yuzden kadiri tarikatinda bisey gormedigim icin her tarikat boyledir diyemiyorum ve tarikatlar kisiye ihlas tevekkul tefekkur takvayi ogretir islami konulari 1 2 defa seyhlerindende sohbet bitene dek bahseder yuceltirler amman siz kimi vesile tutarsiniz bilmem benim icin vesile Muhammed s.a.v dir ve diger peggamberlerdir .


@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kardesim o kadinlari davet ediyorlar sikntı yok ama hakki nasil anlattiklari seyhi nasil ovdukleri knemli ve ahir zaman internetsiz ev yok her yer kitapci dolu 1 meaal 1 sunnet kitabu ve 1 ilmihal ile din onlarin anlatimjndan daha iyi taninir evet araci olan seni hak ile gorusturmez misal patronun var arkadasini araci yaparsjn arkadasinda patrona ulastirmak istemez hangi isci gelse patrona benderim araci ben olurum beni seviyor ben ona sadigim der ama halbuki patronun ondan haberi yok kendince patronu kullanip kibirlenir vel hasil kelam benim inancim
Kuran kuran kuran sunett Ne anam aracj olur ne babam evet bilgim karsisinda Yarabbi muhammedin hurmetine onu sevdigjn icin soyle boyle dua ederim ama dua yaradanadir ve enson peygamberi ederim bana araci olacak tek Sifat Rahman olan Allah Rahman sifatinda merhamet rahmet et derim en son Peygamberimi koyarim en fazla bu Bide Allah bildiriyor kuranda resulumun mukemmeligi anlatiyor o Allah ki resule ovgu ile bahsediyor bende onu koyarim duama Allah onu sevdigi icin onun Gunahsiz samimi guvenilir ve dosdogru peygamber oldugunu bildigim icin su zamanda kimsenin imani na yemin edemem ve tamam su insan dosdogru demem Herkes kul dur ama Allah in imanina guvendigi resul varken imanini bilmedigim seyh kim olursa olsun en fazla Belki iyidir Allah rahmet etsin Allah in dostlarina selam olsun derim Dusmanlarininda azabj artsin derim bu bu kadar kardes ben hergun meal okuyup gun boyu tefekkur ediyorum benjm anladugim bu inancim bu


Seyhe ayracagim zaman gercekten zaman kaybi ogrenmem gerekenleri ogrenmem internet var kitaplar var o kadinlar sabahtan aksama kadar tv tlfonda inta youtube gezecegine bj baksin imani arastrsin Allah ne diyor hepsi nefsine kole 1 saat tarikatta seyhe ivguleri dinlicekler sonra ayni hikaye gelde bu iste samimiyet ara ben ari degilim bal yapamam ben insanim Hakka aşik bi insan Hak ne diyorsa benim icin o gunahkar ve acizim kendim gibi axizi vesile etmem emin oldugumh vesile ederim Rabita mi Gormedigim Allah a yaparim peygamberimin sesinide kendisinide gprdum ruya aleminde onu dahi imgelemem O bana sefaat edecek fakat Allah isterse Allah bana sefaat etmesini kabul ederse benim acimdan Allah mudessir suresinde diyorki resule
Birak beni yarattigimla bas basa ona mal verdim can verdim etrafinda dolasan cocuklar verdim diyor sonra diyorki o ayetlerimize inatci kesildi tartti dusundu bicti kahrolasi nasil tartip bicti ve sonraki ayetlerde diyorki artik onlara sefaatcilerin sefaati fayda vermez

Ve meryem suresinde anlatiliyorki Allah azimsan diyorki cehenneme ugramayacak kulum yok sonra diyorki salih amel isleyenleri Allah dostlarini biz kurtaririz diyor valla burda seyhten bahsetmiyor ben kimseye dusman degilim bisey anlatiyorsam birinj yermek icin degil Ona gordugum dogrulari ve gercekleri anlatiyorum Vallahi kimsenjn cehenneme gitmesini istemiyorum o yuzden mucadeleye devam kimsenin dogrusu degismese gelen okur giden okur Allah in hak olan delilimi dogru yoksa kalblerine 2 .ci ask giren kullarinmi 73 fitrattan 1 fitrat cennete girecek ben o 1 fitrat uzerine dururum o kadar selametlen

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #84  
Alt 28.01.23, 13:14
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,712
Etiketlendiği Mesaj: 3577 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İlk delil getirdiğin hadis

Hadisi Ebû Saîd el-Hudrî'den rivâyet eden, Atiyetu'l-Avfî'dir. Atiye de zayıftır.
Heysemi, Zevâid'de : Bu hadîsin isnadı zayıf râviler zincirinden kuruludur. Atiyye el-Avfî, Fudayl bin Merzûk ve el-Fadl bin el-Muvaffak adlı râvilerin hepsi zayıftır. Lâkin İbn-i Huzeyme kendi sahihinde bu hadisi Fudayl bin Merzûk tarikinden rivayet etmiştir. Hadîs İbn-i Huzeyme yanında sahihtir, denilmiştir.
Nevevî, el-Ezkâr'da, İbn Teymiyye el-Kaidetu'l-Celîle'de, Zehebî de el-Mîzân'da bunun benzerini söylemişlerdir. Zehebî, ed-Duâfâ c. 1, sf: 88'de, ittifakla zayıf kabul edildiğini söyler.

Yine Heysemî, Mecmau'z-Zevâid'de (5/236) birkaç yerde aynı şeyi söylerken, Buseyri de zayıf olduğunu vurgular (Muhammed Nâsıruddin el-Elbânî, Tevessül, Guraba Y. s. 134-140; A. Yıldırım, 275)


2-
Bezzar, şöyle demektedir: “Biz bu sözlerin Nebi (s.a.v.)’den bu lafızlarla ancak bu isnadla bu vecihten rivayet edildiğini biliyoruz.”
(Bezzar, no: 4922 Thk: Mektebet’ul Ulum ve’l Hikem.
Bezzar’ın ifadesi hadisin tek kanaldan rivayet edilen garib bir hadis olduğuna işaret etmektedir. Hafız İbn Hacer’in bununla alakalı sözleri az ilerde gelecektir. Heysemi ise aynı yerde bu hadisi naklettikten sonra ricalinin sika olduğunu beyan etmiştir. Hafız, et-Takrib’te senedde yer alan Hatim bin İsmail el Medeni hakkında “Saduktur, vehim yapar” ibaresini kullanmıştır. (sf: 998) Musned’ul Bezzar (el-Bahr’uz Zehhar) 10/194)


Heysemi; “Ravileri güvenilirdir.” der ve hadis uleması ittifak ile bunu hasen kabul ederler.
Elbani dahi bu rivayetin hasen olduğunu kabul etmiş, ancak İbni Abbas radıyallahu anhuma’dan mevkuf olduğunu belirtmiştir.
Beyhaki de el Adab’da, bu hadis hakkında; “İlim ehli indinde kullanılıyor ve tecrübe edilmiştir” der.
Elbani; “ibadetler tecrübelerden alınmaz” diyerek, Nevevi, Taberani, İbni Hacer ve Beyhaki gibi hadis imamlarının sözlerini tenkid eder.
Ancak Allah Azze ve Celle’den istenecek bir şeyi kullardan istemek şirktir. Bu rivayette ise, cahillerin yaptığı istiğaseye delil yoktur. (Muhammed Nasıruddin Elbanî, ed-Daife 656)

Bezzar, İbn Abbâs radıyallahu anhuma’dan :
“Muhakkak ki Allah-u Teâlâ’nın yeryüzünde hafaza melekleri dışında, yere düşen her bir ağaç yaprağını dahi yazan melekleri vardır. Issız bir arazide biriniz bir sıkıntıya düşerse: “Ey Allah’ın kulları! Bana yardım edin!” diye seslensin.”

İbn Allân şerhinde (V, 151) nakledildiği gibi, Hâfız İbn Hâcer şöyle demiştir:
“Bu hadisin isnadı hasendir, cidden garîbdir

“Nebi (s.a.v.)’den, bu metinle rivayetini, ancak bu rivayet yoluyla biliyoruz” diyerek rivayet etmiştir. (Bezzâr, Musned, Musned-i İbn Abbâs, hadis no: 4922)


Elbanî; Derim ki:
Bunu Beyhakî, eş-Şuab’da mevkuf olarak (İbn Abbâs’ın mevkuf - sözü olarak) rivayet etmiştir. Eğer sahihse bu hadis, ilk hadiste “Allah’ın kulları” sözüyle kastedilenin melekler olduğunu tayin etmektedir.
Buna ister diri, ister ölü olsunlar, “gayb erenleri” denilen veliler, sâlihler gibi insanlardan veya cinlerden olan Müslümanları katmak caiz değildir. Zira onlarla istigase (onlardan manevi yardım istemek) ve onlardan yardım taleb etmek açık bir şirktir. Çünkü onlar duayı işitmezler, işitseler de buna cevab vermeye ve istekleri yerine getirmeye güç yetiremezler.
artik cevap yazmayacagim,senin gibi vahhabiler bu sapkin görüslerinden hic vazgecmezler


sen yoluna ben yoluma...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #85  
Alt 28.01.23, 13:22
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,106
Etiketlendiği Mesaj: 109 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Ayet degil hadiste yanlis yazmisim

__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #86  
Alt 28.01.23, 13:22
Why - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Why Why isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 15.10.22
Bulunduğu yer: Kamer
Mesajlar: 428
Etiketlendiği Mesaj: 44 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Canım kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, sizler iman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız. Yaptığınız takdirde birbirinizi seveceğiniz bir şey söyleyeyim mi? Aranızda selâmı yayınız!" (Müslim, Îmân 93-94; Tirmizî, Et'ime 45; İbni Mâce, Mukaddime 9) Resulallah Sav

Dedik ya ahir zaman. Herkesde bir zan.
Falanca şu işte çalışıyor atın cehenneme, filanca tarikate girmiş atın cehenneme. Mümin müminle uğraşmaktan gerçek düşmanını unuttu. Bizler Allaha ve Resulune kim düşmansa ona düşman olmakla mükellefiz.Allaha ve Resulu sav kim iman etmişse kardeşimizdir.Eksikleri hataları günahları olabilir beşerdir. Bizler biribirimizi sevmedikçe, birbirimiz için ağlayarak dua etmedikçe. Kimse bu işten karlı çıkmayacak haberimiz olsun.Sadece kendi gibi düşünenlere, kendi ailesine, kendi tarikatına, kendi cemaatine, dua eden bencil kendine müslüman vip cennet ahalisi türedi günümüzde.Herkes en doğru yolda olduğunu sanıyor. Hiç denediniz mi bir seher vakti Ya Rabbi bana zanlarımın hakikatini göster anlayabileceğim şekilde diye. Bi deneyin inşaAllah.
Bence bence bence. Sen Allahtan alimmisin diyordu videoda sigara konusunda dayının biri hah aynı o kafadayız şuan çoğumuz maalesef
Dava Allah ve Resulu sav davası. 5 Vakit namazını kılan, Allahı zikreden, gücü yettiğince birşeyler yapmak için çaba harcayan hiç kimseyi sen şirk içindesin sen yanlışsın deyip hele hele şirk gibi ağır bir günah iftirası atma ruhsatı hiç kimse de yok.Sadırlarda yatanı Allahdan başkası bilmez.Allahın ve Resulunun avukatlığını Kuranı ateşe veren, Allaha ve Resule ayen beyan küfredene karşı yap yapacaksan. Dişine göre mümin bulup diş geçirince evliya olmayacaksın.Çıkardığın fitneyle kalırsın. Bir istihare yap bakalım en az 7 gün korunma yaparak bu zanlarından herhangi bir tanesi için. Bu işin hakikatini benim anlayabileceğim şekilde göster ya İlahi de. Dert ettiysen bu kadar eğer kardeşim.
Allahın selamı rahmeti ve hidayeti tüm müminlerin üzerine olsun inşaAllah

Alıntı ile Cevapla
  #87  
Alt 28.01.23, 13:26
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ölülerden kim yardım istemiştir ? sahabe? tabiin? tebei tabiin? ondan sonra gelen imamlar? bunların hiç birinin böyle bir şirk ameli yapmamış olması bir delil değil midir?

Seyyid Şeyh Abdulkadir Geylani Rahimehullah
"Yaratılanlardan hiçbir şey istemeyin, çünkü onlar (sizin gibi) aciz ve muhtaçtırlar. Kendilerine ve başkalarına bir zarar ya da bir fayda vermeye güç yetiremezler".
(Muhyiddîn Ebû Muhammed Abdulkādir b. Ebî Sâlih Mûsâ Zengîdost el-Ceylânî, Fethu'r Rabbani we'l Feyzu'r Rahmani, Sf: 178, 186)

Abdulkadir Geylani “Fethu’r-Rabbani” adlı eserinde ise şunları söylemektedir:

Ey Müsibetlerini Mahluka şikayet eden kişi! Seni mahluka şikayet etseler bile hangi şey sana fayda verir ?

Azza ve Celle’nin hakkı hususunda onlara itimat edip şirk koştuğunda, sana ne fayda ne de zarar verebilirler, senden uzaklaşırlar. Seni onun öfkesine düşürürler.

Yazıklar olsun sana ki, Allah sana başkasından daha yakın olduğu halde, O’ndan başkasından bir şey istemekten utanmıyorsun!?

لا تدعو مع الله أحداً كما قال: فلا تدعو مع الله أحدا

Allah ile beraber bir başkasına dua etme! Şu buyruğunda olduğu gibi: “Allah ile beraber bir başkasına dua etme!”(Cin:18)

" لا تخف أحداً ولا ترجه ، وأوكل الحوائج كلها إلى الله ، واطلبها منه ، ولا تثق بأحدٍ سوى الله عز وجل ، ولا تعتمد إلا عليه سبحانه ، التوحيد ، وجماع الكل التوحيد"

Ölümüne vesile olan hastalığı esnasında oğluna şöyle demiştir:

“Kimseden ne kork nede ümit var ol! İhtiyaçlarının hepsini Allah’a havele et! Ondan talep et! Allah Azze ve Celle’den başka bir kimseye güvenme! O Subhan olandan, tevhid’den ve tevhidin bütününden başkasına dayanma!”(Feth’ur-Rabbani ve Feyd’ur-Rahmani)
1-bak bak işte şimdi yanlış ettin kendi menfaatin icin ayetleri lehine kullandin abi sen diger yazilarinda demedinmi
hayata olanlardan yardim istenir sorun yoktur

biz onceki tartısmada demedikmi bir seye ihtiyacin olunca doktora avukata gitme diye bak senin bu ayetlerin hicbirinde
olulerden yarim istenmez demiyor benden baskaindan yardim istenmez diyor e senin diger açıklamalarina ters düştün
bu gerdekten cahillikdir hüsranliktir
kurana bazi ayetler vardir yoruma aciktir bqzilari ise yoruma kapalidir
sen kuran syetlerini tefsir edecek bilgide olduğunu dusundugun icin aalip alintilarsin ama kendi bu yazida diger yazdiklarina ters dusersin şimdi hepimiz gunahtamiyis

Müslüman, müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, haksızlık yapmaz, onu düşmana teslim etmez. Müslüman kardeşinin ihtiyacını gideren kimsenin Allah da ihtiyacını giderir. Kim bir müslümandan bir sıkıntıyı giderirse, Allah Teâlâ o kimsenin kıyamet günündeki sıkıntılarından birini giderir. Kim bir müslümanın ayıp ve kusurunu örterse, Allah Teâlâ da o kimsenin ayıp ve kusurunu örter.”

Buhârî, Mezâlim 3; Müslim, Birr 58. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edeb 38, 60;Tirmizî, Hudûd 3, Birr 19; İbni Mâce, Mukaddime 17

2-HANİ sen bu hadiste abi ölüden yardim istenmez sadece diye hadisi yorumlamisdin e kimden yardim istenmeye sorun yoktur diyorsun bu hadisi onayladiginda zaten yukardaki ayete bakincada kimseden bende başkası disinda yardim istenmez diye çıkarıp sunuyorsun

ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hadiste ravi şöyle anlatmaktadır:

Âmâ bir adam Peygamber (s.a.v.)'e gelerek "Bana sıhhat ve afiyet vermesi için Allah'a dua et" dedi.
Rasulullah (s.a.v.) : "istersen senin için dua ederim. Ama dilersen sabredersin. Bu senin için daha hayırlıdır" buyurunca, adam: "Dua et" dedi.
Peygamber (s.a.v.) 'de güzelce abdest almasını ve şu şekilde dua etmesini emretti:
"Allahım senden istiyorum ve rahmet peygamberi olan peygamberin Muhammed ile Sana yöneliyorum. Ben şu ihtiyacımı gidermesi için seninle Rabbime yöneldim. Allahım, O'nu benim için şefaatçi kıl"

(صحيح sahih hadis)
Ahmed (4/138) Tirmizi : No 3578) Nesai es Sunenu'l Kubra (No 10419 10420) İbn Mace (No 1385) İbn Huzeyme-es Sahıhun (No 1219) Taberani el,Mu'cemu'l-kebir (9/No 8311-rivayetin merfu olan son bölümü)
el-Mucemu,s-sağır, (er Ravdu-d Dani No :508 rivayetin merfu olan son bölümü)

bu hadis ölüyle tevessül ile alakalı değildir

cok net diyorum ayetleri lehine olcak sekilde boyle yorumlayip kendini bu hale dusurme simdi dersim abi ben soyle demek istemisdim ne oyle demek istemisdin egwrki boyle sert ve er.meydani nda fenk ediyorsan ayeti hemen alip boyle kullan sonrada lehine gelmeyen durumlarda hadisleri yorumla varmi oyle is


3-bak bu ayeti halen açıklamiyirsun buhari nin neden dedigini.kabul etmez daha zayif bir kaynagi kabul edersin


Hazreti Ömer (ra)’in naklettiği şu rivayet zikredilir: “Allah Resulü’nden şöyle derken işittim:

‘Tâbiînin en hayırlısı, Üveys adındaki şahıstır. Onun bir annesi vardır. Vücudunda da beyazlık vardır. Ona söyleyin de sizin için Allah’a istiğfarda bulunsun.’”

Diğer bir rivayette ise “Sizden kim onunla karşılaşırsa, sizin için dua etmesini istesin.” demiştir. (Müslim, Fedâilü’s- sahâbe, 55, Hadis no: 2542) İmam Nevevi bu hadisin şerhinde şöyle der: “Bu hadîsten, dua talep eden daha faziletli de olsa, salih zâtlardan dua istemenin müstehap olduğu anlaşılmaktadır.” (Ebu Zekeriyya en-Nevevi, ilgili hadisin şerhi)

bak kisaca ozetlitim hz omer r.a daj muslimden kjmve diger destekleyici kaynaklarda hemfikir olunun rivaeyete gore hayata yasiyan bie makamca buyuk sahisdan yardim istemenin dua istemenin sakıncası yok 4 buyuk halifeden imer unlu hadis alimlerinden muslimden bahsediyoruz

Ey Allah’ın Resulü, bana afiyet ve sıhhat vermesi için Allah’a dua et.” Efendimiz,

“İstersen dua edeyim ya da istersen sabret, bu senin için daha hayırlıdır.”

Adam “Dua et.” dedi. Bunun üzerine Allah Resulü ona mükemmel ve kusursuz bir abdest almasını ve şu dua ile yalvarmasını tavsiye etti:

"Allah’ım, rahmet peygamberi olan Senin peygamberin Muhammed’in hürmetine sana teveccüh ediyor ve senden istiyorum. Sen’inle bu ihtiyacımın giderilmesi konusunda Rabbime teveccüh ettim. Allah’ım, o Rahmet Peygamberi’ni benin iyileşmem için vesile eyle." (bk. İbn Mâce, İkâme, 189; Tirmizî, De’âvât, 118; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 4/138)

4-bak bu yazidada peygamber den dua yardim iste iyir tienjzi kaynagi

simdi HEPSİNİ TOPLA deki abi ayetde kimseden yardim istenmez benden baska diyordun de hata soyle de bu hadislerde peygamber yanlis yapmis dua istiyene benden isteme git kendin dus et araci niye koyuyorsun alllah seni duymazmi benmi seni kurtaricsm demesini soyle veya peygamberimizin ayetleri cikarip senin ysptigin givi soylemesini dogru oldugunu soylr sen ayetleri daha iyi anliyorsun ya

Allah her şeyin yaratıcısıdır. Her şey O’nun kudret elindedir. Hakiki anlamda bütün işleri evirip çeviren O’dur. O’ndan başka Hâlık, Mûcid ve Müdebbir yoktur. Nebiler ve veliler ise kendilerinden yardım istenilen ve O’nun inayetine davetiye anlamında birer vesile-sebeptirler.

b. Bizim Allah’a ve Peygamber Efendimize yönelik sevgimiz ve muhabbetimiz, O’nun dışındaki her şeyden bize daha sevimli olmalıdır. Allah’tan ötürü Efendimizi, velileri, şehitleri, sıddîkleri vs. severiz.

c. Hakiki anlamda Allah’ın dışında medet ve yardım edecek hiç kimse yoktur. Her ne kadar o yardımlarını yaratıklarının eliyle veya vasıtasıyla bize ulaştırıyorsa da bütün yardım ve medetler O’ndandır.

d. Bizler, dua ederken, “Nebinin hakkı için, onun yüzüsuyu hürmetine veya filan veli kulunun hürmetine” dediğimizde, bu ifadelerle Allah’a daha yakınlaşmayı ve o zatların Allah katındaki mevkilerinin hürmetine dualarımızı kabul etmesini istiyoruz.

e. Tevessülün cevazı konusunda yaşayan biriyle vefat eden biri arasında ayrım yapmak, yani yaşayan biriyle tevessülü kabul edip de bekâ yurduna intikal edenlerle tevessülü reddetmek temelsiz bir iddiadır. Kaldı ki peygamberler ve şehitler bu dünyadan irtihal etmiş olsalar da, belirli bir hayat mertebesinde yaşamakta ve dünya ile alâkaları devam etmektedir. Dünya ile irtibatlı olan peygamber ve şehitleri vesile kılmakla bedeni ile hayatta olanı vesile kılmanın ne farkı olabilir ki?

f. Hakikatte tevessül, Allah’ın belirlediği ve takdir ettiği neticeler için yerine getirilmesi gereken sebeplerden sadece biridir. Hakiki tesir Allah’tan olmakla birlikte, Allah, varlık âleminde sebeplerle sonuçlar arasında bir mukarenet (birliktelik, yakın sebeplilik) kılmıştır. Buna göre tevessülün hükmü diğer sebeplerden farklı değildir. Zîrâ Allah’ın bir hastalığın iyileşmesini ve şifa bulmasını yahut herhangi bir ihtiyacın giderilmesini veya rızık genişliğine kavuşmayı salih kullarından birinin duasına bağlamış olabilir. (Abdullah el-Humeyri, et-Teemmül fi hakikati’t-tevessül, Dâru Kurtuba, Beyrut, 1422, s.50 vd)

Sonuç olarak, kendisiyle tevessül edilen şahıslar, esas gaye ve maksat yerine geçirilmemeli ve onların sadece bir vesile ve vasıta olmaktan öte hiçbir yetkilerinin bulunmadığı unutulmamalıdır. Bütün bunlarda İlâhî iradenin esas olduğu da gözden kaçırılmamalıdır. Bu kıstaslara uyularak yapılacak bir tevessülün, şirkle ilgisi yoktur. Ancak her masum düşüncenin kötüye kullanımı mümkün olduğu gibi, bunu da suistimal eden bir kısım cahiller bulunabilir. Bu, meselenin özüne zarar vermez.

5-sen hayata kalanlardan bile yardimi onaylayip sonra ayete olu yasa diri ifadesi belirtilmedi halde alip kullandiginda
hem kendine ters dustun onu birak oluden himmet istemeyi
Şirk tir dedin iste enteresan dehil cahiliktir bu

su yazı da hadis alimleri halifelerin buyum kaynaklardan rivayetleri ile dedigini ters etmesi ni birak kendi iddiani desteklesin diye ayet kullanmani ama ayeti bende kendi lehine kullanabilicegimi bilmene ragmen cahilik ettin bu cok tehlikeli dir islami ilimlerde egitim ne seviyededir bilmem ama alimlerin bile hem fikir olduğu islere muhalefet ehli sunnete muhalefet tir ehli sunnet muhalefette nedir onu sen soyle

bak sen ayetlerle hareket ederim sadece desen zaten yaşaman mumkun olmazdi ama hadisde gecer allah cennetine alir belki diye

eger sen sadece ayet ve peygamberimizi ornek alsan
zaten peygamberimizi sahih hadisleriylr sadece hareket etmeliydin

ama sen naptin hadislerin bile sahih olanlarini degil makamca daha dusuk hadis alimleri ile hareket ettin o alimer dahada buyuk alimleri dediklerini reddiye ediyor ben bunu cok buyuk bir cahilik olarak gorurum o dedigin alimlerin ilmi kadar ilmin iste sahih hadisleri disinda ondan bundan etkilenenleri sen ornek al bak tekrar diyorum neden buharinin yorumlamis oldugu o hadisi kabul etmiyorsu da imamm hanefinin ogrencikerinde birini yada ibni ... tan etkilenmis birinin hadisleri ile hareket edersin

ben zaten hsreket etmen rahstsi edici degil SAGLAM OLMADİGİ AALİMLERCE tartisma konusu ola sahsiyetlerin lafiyla insanlarin kabul ettiği bir konuda siz şirk tesiniz demene ben rahatsiz oldum ne kadar buyuk bir vebal seriatin kilicini boyle kullanmak allah esirgesin co buyuk bir ziyan

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #88  
Alt 28.01.23, 13:45
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Delil olarak Ayet ve hadisler kafi gelir bana Bana kuran yeter hadislerde ayetleri destekler
Kuranda Allah diyorki cemaatciler cemaatini yuceltir onunla sevinir falan kuran belli ben tarikati degil Allahi yuceltirim bana kuran yeter x kisilere gerek yok herkes kuran okur ama herkes farkli nasiplenir ben tarikatlara karsi degilim Allah icin mucadele edenler mustesna nefsini ovenler kibir gosterip muridlerine kendilerini yucelttirenler . Rabita yi gorunen varliklara yapip sonra islam narasi atanlar ne kadar samimi ise bende o kadar dusmanim oyle tarikatlara din adi altinda seyhlere tapanlar a dusmanim ha seyhlere tapmalarina degil dini kullanmalarindan oturu 73 fitrattan sunnete ayete uyanlar gidecek diyor ayette yanlis degilsem seyhler sahabidir demiyor
Tarikatci degil gittigim 1 tarikatin sohbeti bana yetti hepsi sirk uzereydiler ve ayni tarikatin farklj kollarida benzer sirk uzereydiler bu yuzden kadiri tarikatinda bisey gormedigim icin her tarikat boyledir diyemiyorum ve tarikatlar kisiye ihlas tevekkul tefekkur takvayi ogretir islami konulari 1 2 defa seyhlerindende sohbet bitene dek bahseder yuceltirler amman siz kimi vesile tutarsiniz bilmem benim icin vesile Muhammed s.a.v dir ve diger peggamberlerdir .


@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kardesim o kadinlari davet ediyorlar sikntı yok ama hakki nasil anlattiklari seyhi nasil ovdukleri knemli ve ahir zaman internetsiz ev yok her yer kitapci dolu 1 meaal 1 sunnet kitabu ve 1 ilmihal ile din onlarin anlatimjndan daha iyi taninir evet araci olan seni hak ile gorusturmez misal patronun var arkadasini araci yaparsjn arkadasinda patrona ulastirmak istemez hangi isci gelse patrona benderim araci ben olurum beni seviyor ben ona sadigim der ama halbuki patronun ondan haberi yok kendince patronu kullanip kibirlenir vel hasil kelam benim inancim
Kuran kuran kuran sunett Ne anam aracj olur ne babam evet bilgim karsisinda Yarabbi muhammedin hurmetine onu sevdigjn icin soyle boyle dua ederim ama dua yaradanadir ve enson peygamberi ederim bana araci olacak tek Sifat Rahman olan Allah Rahman sifatinda merhamet rahmet et derim en son Peygamberimi koyarim en fazla bu Bide Allah bildiriyor kuranda resulumun mukemmeligi anlatiyor o Allah ki resule ovgu ile bahsediyor bende onu koyarim duama Allah onu sevdigi icin onun Gunahsiz samimi guvenilir ve dosdogru peygamber oldugunu bildigim icin su zamanda kimsenin imani na yemin edemem ve tamam su insan dosdogru demem Herkes kul dur ama Allah in imanina guvendigi resul varken imanini bilmedigim seyh kim olursa olsun en fazla Belki iyidir Allah rahmet etsin Allah in dostlarina selam olsun derim Dusmanlarininda azabj artsin derim bu bu kadar kardes ben hergun meal okuyup gun boyu tefekkur ediyorum benjm anladugim bu inancim bu


Seyhe ayracagim zaman gercekten zaman kaybi ogrenmem gerekenleri ogrenmem internet var kitaplar var o kadinlar sabahtan aksama kadar tv tlfonda inta youtube gezecegine bj baksin imani arastrsin Allah ne diyor hepsi nefsine kole 1 saat tarikatta seyhe ivguleri dinlicekler sonra ayni hikaye gelde bu iste samimiyet ara ben ari degilim bal yapamam ben insanim Hakka aşik bi insan Hak ne diyorsa benim icin o gunahkar ve acizim kendim gibi axizi vesile etmem emin oldugumh vesile ederim Rabita mi Gormedigim Allah a yaparim peygamberimin sesinide kendisinide gprdum ruya aleminde onu dahi imgelemem O bana sefaat edecek fakat Allah isterse Allah bana sefaat etmesini kabul ederse benim acimdan Allah mudessir suresinde diyorki resule
Birak beni yarattigimla bas basa ona mal verdim can verdim etrafinda dolasan cocuklar verdim diyor sonra diyorki o ayetlerimize inatci kesildi tartti dusundu bicti kahrolasi nasil tartip bicti ve sonraki ayetlerde diyorki artik onlara sefaatcilerin sefaati fayda vermez

Ve meryem suresinde anlatiliyorki Allah azimsan diyorki cehenneme ugramayacak kulum yok sonra diyorki salih amel isleyenleri Allah dostlarini biz kurtaririz diyor valla burda seyhten bahsetmiyor ben kimseye dusman degilim bisey anlatiyorsam birinj yermek icin degil Ona gordugum dogrulari ve gercekleri anlatiyorum Vallahi kimsenjn cehenneme gitmesini istemiyorum o yuzden mucadeleye devam kimsenin dogrusu degismese gelen okur giden okur Allah in hak olan delilimi dogru yoksa kalblerine 2 .ci ask giren kullarinmi 73 fitrattan 1 fitrat cennete girecek ben o 1 fitrat uzerine dururum o kadar selametlen
abla kuranda nerde cemmatciler cemaatini yukseltir der..
hangi kaynagin tefsiri meali i.okursun. o gruptur ki o malum kesime ornek etmisdir oyle hayirli gruplar var allah bunlara karşı mi?

ablam sana diyim.eger ayet ve hadis ise yolun sadecee sahih hadislerle sadece amel et dikkat et

73 firka olay i zerre ehemiyet vermem cunku gayp allahin katindadir kuyamet belki 100 sene sonra kopcak son 10 yilsa o hadis gerceklescek belki o yuzden onunla amel etmem ben gaybi bir durumdur

bak ablam sen kendinden yine ornekliyordun ben genel ir sekilde yorumla derim o patron kisasinda ki kiisler buyuk yanlisds bende zaten sevmam.adini bermek istemedigim bir tarikatin dergahinda benzer seyler duydugum için sana katiliyorum kul allahi aracisiz oeygamberi aracisiz rabita edebilir teffekur eder bu bence oldukcs guzel illa araya birini sokup voltaji dusurmek gerekmez yapilmadi diye de carpilan kafir olan yada ne bileyim anormal bir durum olmasini beklemem

bak o kadinlar su su islerde se soyle.hayirli islete baksinkar diyorsunn kendi tecrubene gore yine genel dusunmeye be cagirdim seni iki ornekten biri senin anlatigin tarzda diger benim anlatigim tarzda sen benim analtigimi seninki e benzetiyorsun benzetme cunku ikisi de hayali kişiler insa beyaz siyah gri faekli tonlarda olur
gayem sadece hayirli islerede vesile olabiliyorlar genclere ilim ogretiyorlar haka yakinlastiriyorlar bri suru hayr ortak oluyorlar grup ca motive edip bu belki tek asina kalsa sıkilip disiplini birakip imani zayıflamasindan jyidir dedim ama zayiflamayan da vardir onada sözüm.yok birini ovucez diye digerini batakliga sokucak degilim


bak cok tehlikeli yazmışsın mudessjr 10 11 de kafirlere hitap edip onlara kizitor hak resule değil bak cok dikkat et yazdiginda resule sanki kizmis gibi bir analtim var


ve kafirlerin safaatcisi kim olurs olsun fayda vermez diyor biraz.daha net lestiriyim dedim

Meryem suresinin orasinda tefsir alimlerine gore cehennemden kasit.mahser alani cennet cehennemin oeda olacagi sirat koprusu tasvir edilir hami gormekmi.baska biseymi bbilemem
ve sefaat konusund farkindaysan resulu sadece kaat etmiyor...

O gün) Rahmân (olan Allah)'ın katında bir ahd almış olan kimseden başkaları şefaat etme hakkına sahip olamayacaklardır.

ben o firkayada tabi degilim cunku firka dogru yoldadir diyor firkaya tabi olmayan lar yoldan cikmis kafirdir fln demiyor

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #89  
Alt 28.01.23, 13:47
ata103 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.02.22
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 248
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
1-bak bak işte şimdi yanlış ettin kendi menfaatin icin ayetleri lehine kullandin abi sen diger yazilarinda demedinmi
hayata olanlardan yardim istenir sorun yoktur

biz onceki tartısmada demedikmi bir seye ihtiyacin olunca doktora avukata gitme diye bak senin bu ayetlerin hicbirinde
olulerden yarim istenmez demiyor benden baskaindan yardim istenmez diyor e senin diger açıklamalarina ters düştün
bu gerdekten cahillikdir hüsranliktir
kurana bazi ayetler vardir yoruma aciktir bqzilari ise yoruma kapalidir
sen kuran syetlerini tefsir edecek bilgide olduğunu dusundugun icin aalip alintilarsin ama kendi bu yazida diger yazdiklarina ters dusersin şimdi hepimiz gunahtamiyis

Müslüman, müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, haksızlık yapmaz, onu düşmana teslim etmez. Müslüman kardeşinin ihtiyacını gideren kimsenin Allah da ihtiyacını giderir. Kim bir müslümandan bir sıkıntıyı giderirse, Allah Teâlâ o kimsenin kıyamet günündeki sıkıntılarından birini giderir. Kim bir müslümanın ayıp ve kusurunu örterse, Allah Teâlâ da o kimsenin ayıp ve kusurunu örter.”

Buhârî, Mezâlim 3; Müslim, Birr 58. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edeb 38, 60;Tirmizî, Hudûd 3, Birr 19; İbni Mâce, Mukaddime 17

2-HANİ sen bu hadiste abi ölüden yardim istenmez sadece diye hadisi yorumlamisdin e kimden yardim istenmeye sorun yoktur diyorsun bu hadisi onayladiginda zaten yukardaki ayete bakincada kimseden bende başkası disinda yardim istenmez diye çıkarıp sunuyorsun

ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hadiste ravi şöyle anlatmaktadır:

Âmâ bir adam Peygamber (s.a.v.)'e gelerek "Bana sıhhat ve afiyet vermesi için Allah'a dua et" dedi.
Rasulullah (s.a.v.) : "istersen senin için dua ederim. Ama dilersen sabredersin. Bu senin için daha hayırlıdır" buyurunca, adam: "Dua et" dedi.
Peygamber (s.a.v.) 'de güzelce abdest almasını ve şu şekilde dua etmesini emretti:
"Allahım senden istiyorum ve rahmet peygamberi olan peygamberin Muhammed ile Sana yöneliyorum. Ben şu ihtiyacımı gidermesi için seninle Rabbime yöneldim. Allahım, O'nu benim için şefaatçi kıl"

(صحيح sahih hadis)
Ahmed (4/138) Tirmizi : No 3578) Nesai es Sunenu'l Kubra (No 10419 10420) İbn Mace (No 1385) İbn Huzeyme-es Sahıhun (No 1219) Taberani el,Mu'cemu'l-kebir (9/No 8311-rivayetin merfu olan son bölümü)
el-Mucemu,s-sağır, (er Ravdu-d Dani No :508 rivayetin merfu olan son bölümü)

bu hadis ölüyle tevessül ile alakalı değildir

cok net diyorum ayetleri lehine olcak sekilde boyle yorumlayip kendini bu hale dusurme simdi dersim abi ben soyle demek istemisdim ne oyle demek istemisdin egwrki boyle sert ve er.meydani nda fenk ediyorsan ayeti hemen alip boyle kullan sonrada lehine gelmeyen durumlarda hadisleri yorumla varmi oyle is


3-bak bu ayeti halen açıklamiyirsun buhari nin neden dedigini.kabul etmez daha zayif bir kaynagi kabul edersin


Hazreti Ömer (ra)’in naklettiği şu rivayet zikredilir: “Allah Resulü’nden şöyle derken işittim:

‘Tâbiînin en hayırlısı, Üveys adındaki şahıstır. Onun bir annesi vardır. Vücudunda da beyazlık vardır. Ona söyleyin de sizin için Allah’a istiğfarda bulunsun.’”

Diğer bir rivayette ise “Sizden kim onunla karşılaşırsa, sizin için dua etmesini istesin.” demiştir. (Müslim, Fedâilü’s- sahâbe, 55, Hadis no: 2542) İmam Nevevi bu hadisin şerhinde şöyle der: “Bu hadîsten, dua talep eden daha faziletli de olsa, salih zâtlardan dua istemenin müstehap olduğu anlaşılmaktadır.” (Ebu Zekeriyya en-Nevevi, ilgili hadisin şerhi)

bak kisaca ozetlitim hz omer r.a daj muslimden kjmve diger destekleyici kaynaklarda hemfikir olunun rivaeyete gore hayata yasiyan bie makamca buyuk sahisdan yardim istemenin dua istemenin sakıncası yok 4 buyuk halifeden imer unlu hadis alimlerinden muslimden bahsediyoruz

Ey Allah’ın Resulü, bana afiyet ve sıhhat vermesi için Allah’a dua et.” Efendimiz,

“İstersen dua edeyim ya da istersen sabret, bu senin için daha hayırlıdır.”

Adam “Dua et.” dedi. Bunun üzerine Allah Resulü ona mükemmel ve kusursuz bir abdest almasını ve şu dua ile yalvarmasını tavsiye etti:

"Allah’ım, rahmet peygamberi olan Senin peygamberin Muhammed’in hürmetine sana teveccüh ediyor ve senden istiyorum. Sen’inle bu ihtiyacımın giderilmesi konusunda Rabbime teveccüh ettim. Allah’ım, o Rahmet Peygamberi’ni benin iyileşmem için vesile eyle." (bk. İbn Mâce, İkâme, 189; Tirmizî, De’âvât, 118; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 4/138)

4-bak bu yazidada peygamber den dua yardim iste iyir tienjzi kaynagi

simdi HEPSİNİ TOPLA deki abi ayetde kimseden yardim istenmez benden baska diyordun de hata soyle de bu hadislerde peygamber yanlis yapmis dua istiyene benden isteme git kendin dus et araci niye koyuyorsun alllah seni duymazmi benmi seni kurtaricsm demesini soyle veya peygamberimizin ayetleri cikarip senin ysptigin givi soylemesini dogru oldugunu soylr sen ayetleri daha iyi anliyorsun ya

Allah her şeyin yaratıcısıdır. Her şey O’nun kudret elindedir. Hakiki anlamda bütün işleri evirip çeviren O’dur. O’ndan başka Hâlık, Mûcid ve Müdebbir yoktur. Nebiler ve veliler ise kendilerinden yardım istenilen ve O’nun inayetine davetiye anlamında birer vesile-sebeptirler.

b. Bizim Allah’a ve Peygamber Efendimize yönelik sevgimiz ve muhabbetimiz, O’nun dışındaki her şeyden bize daha sevimli olmalıdır. Allah’tan ötürü Efendimizi, velileri, şehitleri, sıddîkleri vs. severiz.

c. Hakiki anlamda Allah’ın dışında medet ve yardım edecek hiç kimse yoktur. Her ne kadar o yardımlarını yaratıklarının eliyle veya vasıtasıyla bize ulaştırıyorsa da bütün yardım ve medetler O’ndandır.

d. Bizler, dua ederken, “Nebinin hakkı için, onun yüzüsuyu hürmetine veya filan veli kulunun hürmetine” dediğimizde, bu ifadelerle Allah’a daha yakınlaşmayı ve o zatların Allah katındaki mevkilerinin hürmetine dualarımızı kabul etmesini istiyoruz.

e. Tevessülün cevazı konusunda yaşayan biriyle vefat eden biri arasında ayrım yapmak, yani yaşayan biriyle tevessülü kabul edip de bekâ yurduna intikal edenlerle tevessülü reddetmek temelsiz bir iddiadır. Kaldı ki peygamberler ve şehitler bu dünyadan irtihal etmiş olsalar da, belirli bir hayat mertebesinde yaşamakta ve dünya ile alâkaları devam etmektedir. Dünya ile irtibatlı olan peygamber ve şehitleri vesile kılmakla bedeni ile hayatta olanı vesile kılmanın ne farkı olabilir ki?

f. Hakikatte tevessül, Allah’ın belirlediği ve takdir ettiği neticeler için yerine getirilmesi gereken sebeplerden sadece biridir. Hakiki tesir Allah’tan olmakla birlikte, Allah, varlık âleminde sebeplerle sonuçlar arasında bir mukarenet (birliktelik, yakın sebeplilik) kılmıştır. Buna göre tevessülün hükmü diğer sebeplerden farklı değildir. Zîrâ Allah’ın bir hastalığın iyileşmesini ve şifa bulmasını yahut herhangi bir ihtiyacın giderilmesini veya rızık genişliğine kavuşmayı salih kullarından birinin duasına bağlamış olabilir. (Abdullah el-Humeyri, et-Teemmül fi hakikati’t-tevessül, Dâru Kurtuba, Beyrut, 1422, s.50 vd)

Sonuç olarak, kendisiyle tevessül edilen şahıslar, esas gaye ve maksat yerine geçirilmemeli ve onların sadece bir vesile ve vasıta olmaktan öte hiçbir yetkilerinin bulunmadığı unutulmamalıdır. Bütün bunlarda İlâhî iradenin esas olduğu da gözden kaçırılmamalıdır. Bu kıstaslara uyularak yapılacak bir tevessülün, şirkle ilgisi yoktur. Ancak her masum düşüncenin kötüye kullanımı mümkün olduğu gibi, bunu da suistimal eden bir kısım cahiller bulunabilir. Bu, meselenin özüne zarar vermez.

5-sen hayata kalanlardan bile yardimi onaylayip sonra ayete olu yasa diri ifadesi belirtilmedi halde alip kullandiginda
hem kendine ters dustun onu birak oluden himmet istemeyi
Şirk tir dedin iste enteresan dehil cahiliktir bu

su yazı da hadis alimleri halifelerin buyum kaynaklardan rivayetleri ile dedigini ters etmesi ni birak kendi iddiani desteklesin diye ayet kullanmani ama ayeti bende kendi lehine kullanabilicegimi bilmene ragmen cahilik ettin bu cok tehlikeli dir islami ilimlerde egitim ne seviyededir bilmem ama alimlerin bile hem fikir olduğu islere muhalefet ehli sunnete muhalefet tir ehli sunnet muhalefette nedir onu sen soyle

bak sen ayetlerle hareket ederim sadece desen zaten yaşaman mumkun olmazdi ama hadisde gecer allah cennetine alir belki diye

eger sen sadece ayet ve peygamberimizi ornek alsan
zaten peygamberimizi sahih hadisleriylr sadece hareket etmeliydin

ama sen naptin hadislerin bile sahih olanlarini degil makamca daha dusuk hadis alimleri ile hareket ettin o alimer dahada buyuk alimleri dediklerini reddiye ediyor ben bunu cok buyuk bir cahilik olarak gorurum o dedigin alimlerin ilmi kadar ilmin iste sahih hadisleri disinda ondan bundan etkilenenleri sen ornek al bak tekrar diyorum neden buharinin yorumlamis oldugu o hadisi kabul etmiyorsu da imamm hanefinin ogrencikerinde birini yada ibni ... tan etkilenmis birinin hadisleri ile hareket edersin

ben zaten hsreket etmen rahstsi edici degil SAGLAM OLMADİGİ AALİMLERCE tartisma konusu ola sahsiyetlerin lafiyla insanlarin kabul ettiği bir konuda siz şirk tesiniz demene ben rahatsiz oldum ne kadar buyuk bir vebal seriatin kilicini boyle kullanmak allah esirgesin co buyuk bir ziyan
Mesajlarımı iyi okusaydın böyle kafa atar gibi girip konuşmazdın
salih bir kimseden dua almakta hic bir sakınca yoktur kendini haklı göstermek icin 40 takla atıyosun

sen bana de ki şu sahabe rasulullah sav öldükten sonra onun ölüsüyle tevessül etmiştir DİYEMEZSİN sen bana de ki şu sahabe rasulullah sav öldükten sonra onunla istiğase yapmıştır YİNE DİYEMEZSİN batıl davanızı savunmaya devam edin

Alıntı ile Cevapla
  #90  
Alt 28.01.23, 13:56
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mesajlarımı iyi okusaydın böyle kafa atar gibi girip konuşmazdın
salih bir kimseden dua almakta hic bir sakınca yoktur kendini haklı göstermek icin 40 takla atıyosun

sen bana de ki şu sahabe rasulullah sav öldükten sonra onun ölüsüyle tevessül etmiştir DİYEMEZSİN sen bana de ki şu sahabe rasulullah sav öldükten sonra onunla istiğase yapmıştır YİNE DİYEMEZSİN batıl davanızı savunmaya devam edin
efendim sen syetde bende baskasindan yardim istenmez diye argüman koyan kisisin ?o ayete olu yada diri dememis neden dememis olulerden deseydi dirilerden deseydi zaten acikca benden başkasında demis sen ayetlerle hareket etmedinmi

sahabe diyoruz abi hz omerin rivayetini veriyorum sen bana bunu asla diyemezsin diyorsun abi 4 buyuk halifeden ornek verdim halife baskalarindan dua almayi sakınca görmemiş
devaminda yazinin tevessül aciklamasi var buhari ebu davud tirmizi diyorum
sen abi ben reddediyorum diyorsun tamsm reddet bildiğinle.amel et de bak onceden de dedim bu sitede binlerce.olulerin ruhlarina dua edilerek sirkli yontrm var birak o dualari seytanlari falanda kullaniliyor hepsinde tebligi yapip şirk de olduklarıni belirtsene yahya hocadan sin hocaya bak sapkın dolu senin tabirinle.insanlarda gorup yapip sirke giriyor mudahale etmen gerekmezmi? tek gayen olulerle dua edilmes demeyi hakli cikarmakmi gecen seferde en son birbirbirimizi havel etmisdik zaten

birak sini adminden havas okuku havas hoca si kişi lerde şirk de hepsini uysrki hak ile batil ayır tek bir konuda cok kisiyi dogru yola cekemzsin halen baska konularsa seni göremiyorum kardeşim

Alıntı:
ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mesajlarımı iyi okusaydın böyle kafa atar gibi girip konuşmazdın
salih bir kimseden dua almakta hic bir sakınca yoktur kendini haklı göstermek icin 40 takla atıyosun

sen bana de ki şu sahabe rasulullah sav öldükten sonra onun ölüsüyle tevessül etmiştir DİYEMEZSİN sen bana de ki şu sahabe rasulullah sav öldükten sonra onunla istiğase yapmıştır YİNE DİYEMEZSİN batıl davanızı savunmaya devam edin
ha bu arada o bahsettigin alimleri iyife kitaplarini oku ayetleri hadisleri arastirda su aramizdaki.manevi sikintisi olanalari bir allah rizasi icin yardim et konular ac cunku baska allah rizasi icin olulere tevesul edenler aninda yada 1 gunde 1 yilda insanlari hayata tekrar tutunmalara vesjle.oluyorlar tabi olamayanlarda var cahiller sen bizden alimsin o tabi oldugu hadis alimleri ilimde o kadar derin ve ilerdeki onlarda mutlaka vardir yontemler onlari.mutlaka kkonu paylasimi yapip ac ki istifade edelim bir suru kardesimiz var derdi ola hayirlara vesile olalim

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
işini hakkıyla yapan HOCALARIMIZ Mumin68 Bakım Bölümü 179 14.11.24 23:41
Vefk yapan var mı? bluebell Sorularınız 5 27.10.22 08:46
Ettehiyyatü - hakkıyla okuyup anlamamız için Sin Namaz 13 17.09.21 03:38
haksızlık yapan eşe dua Ebuhamza Galibiyet ve Başarı Uygulamaları 19 07.05.20 03:51
Hamile kalamayıp düşük yapan Zor Doğum Yapan için desperado Hacet & Dilek Uygulamaları 7 30.09.19 12:53


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147