#81
|
||||
|
||||
Alıntı:
İlk delil getirdiğin hadis Hadisi Ebû Saîd el-Hudrî'den rivâyet eden, Atiyetu'l-Avfî'dir. Atiye de zayıftır. Heysemi, Zevâid'de : Bu hadîsin isnadı zayıf râviler zincirinden kuruludur. Atiyye el-Avfî, Fudayl bin Merzûk ve el-Fadl bin el-Muvaffak adlı râvilerin hepsi zayıftır. Lâkin İbn-i Huzeyme kendi sahihinde bu hadisi Fudayl bin Merzûk tarikinden rivayet etmiştir. Hadîs İbn-i Huzeyme yanında sahihtir, denilmiştir. Nevevî, el-Ezkâr'da, İbn Teymiyye el-Kaidetu'l-Celîle'de, Zehebî de el-Mîzân'da bunun benzerini söylemişlerdir. Zehebî, ed-Duâfâ c. 1, sf: 88'de, ittifakla zayıf kabul edildiğini söyler. Yine Heysemî, Mecmau'z-Zevâid'de (5/236) birkaç yerde aynı şeyi söylerken, Buseyri de zayıf olduğunu vurgular (Muhammed Nâsıruddin el-Elbânî, Tevessül, Guraba Y. s. 134-140; A. Yıldırım, 275) 2- Bezzar, şöyle demektedir: “Biz bu sözlerin Nebi (s.a.v.)’den bu lafızlarla ancak bu isnadla bu vecihten rivayet edildiğini biliyoruz.” (Bezzar, no: 4922 Thk: Mektebet’ul Ulum ve’l Hikem. Bezzar’ın ifadesi hadisin tek kanaldan rivayet edilen garib bir hadis olduğuna işaret etmektedir. Hafız İbn Hacer’in bununla alakalı sözleri az ilerde gelecektir. Heysemi ise aynı yerde bu hadisi naklettikten sonra ricalinin sika olduğunu beyan etmiştir. Hafız, et-Takrib’te senedde yer alan Hatim bin İsmail el Medeni hakkında “Saduktur, vehim yapar” ibaresini kullanmıştır. (sf: 998) Musned’ul Bezzar (el-Bahr’uz Zehhar) 10/194) Heysemi; “Ravileri güvenilirdir.” der ve hadis uleması ittifak ile bunu hasen kabul ederler. Elbani dahi bu rivayetin hasen olduğunu kabul etmiş, ancak İbni Abbas radıyallahu anhuma’dan mevkuf olduğunu belirtmiştir. Beyhaki de el Adab’da, bu hadis hakkında; “İlim ehli indinde kullanılıyor ve tecrübe edilmiştir” der. Elbani; “ibadetler tecrübelerden alınmaz” diyerek, Nevevi, Taberani, İbni Hacer ve Beyhaki gibi hadis imamlarının sözlerini tenkid eder. Ancak Allah Azze ve Celle’den istenecek bir şeyi kullardan istemek şirktir. Bu rivayette ise, cahillerin yaptığı istiğaseye delil yoktur. (Muhammed Nasıruddin Elbanî, ed-Daife 656) Bezzar, İbn Abbâs radıyallahu anhuma’dan : “Muhakkak ki Allah-u Teâlâ’nın yeryüzünde hafaza melekleri dışında, yere düşen her bir ağaç yaprağını dahi yazan melekleri vardır. Issız bir arazide biriniz bir sıkıntıya düşerse: “Ey Allah’ın kulları! Bana yardım edin!” diye seslensin.” İbn Allân şerhinde (V, 151) nakledildiği gibi, Hâfız İbn Hâcer şöyle demiştir: “Bu hadisin isnadı hasendir, cidden garîbdir “Nebi (s.a.v.)’den, bu metinle rivayetini, ancak bu rivayet yoluyla biliyoruz” diyerek rivayet etmiştir. (Bezzâr, Musned, Musned-i İbn Abbâs, hadis no: 4922) Elbanî; Derim ki: Bunu Beyhakî, eş-Şuab’da mevkuf olarak (İbn Abbâs’ın mevkuf - sözü olarak) rivayet etmiştir. Eğer sahihse bu hadis, ilk hadiste “Allah’ın kulları” sözüyle kastedilenin melekler olduğunu tayin etmektedir. Buna ister diri, ister ölü olsunlar, “gayb erenleri” denilen veliler, sâlihler gibi insanlardan veya cinlerden olan Müslümanları katmak caiz değildir. Zira onlarla istigase (onlardan manevi yardım istemek) ve onlardan yardım taleb etmek açık bir şirktir. Çünkü onlar duayı işitmezler, işitseler de buna cevab vermeye ve istekleri yerine getirmeye güç yetiremezler. |
#82
|
||||
|
||||
Alıntı:
Bir kimsenin dergah-ı Haktan bir muradı olsa Ben Hazreti Hakka Yedi kere dedim ki: Ya Rab! Her kim beni çağırsa mahrum kalmaya! deyu tezarru ettim. Duamı Hazreti Hak kabul eyledi. kabul eyledi...... Müridlerinin, talebelerinin tövbesiz vefât etmemeleri için duâ etti: “Allah’ım! Ceddim, Habîbin Muhammed aleyhisselâm ve kullarından tak*vâya erenlerin hâtırı için, hiç bir mürîdimin, talebemin rûhunu tövbesiz alma.” diye yalvardı. Bir defâsında; “İyi müridlerin hâli mâlum, ya kötülerinki ne olacak?” diye sorduklarında; “İyi olanlar kendilerini bize adamışlardır.... 4 büyük kutbul aktardan ahmet el rıfai hz. leri diyorki Büyük velîlerden Seyyid Ahmed Rıfâî (rahmetullahi teâlâ aleyh) bu*yurdular ki: Allahü teâlânın sevgili kulları olan velîleri vesîle ederek, ce- nâb-ı Haktan bir şeyler istenebilir. Onları vesîle ederek bâzı ihsânlara kavuşulursa, bu yardımları ve ihsânları evliyâdan bilmemek lâzımdır. İh*sânı yapan Allahü teâlâdır. Çünkü velîler, kendiliklerinden bir şey yap*mazlar. Allahü teâlâ onları çok sevdiği için, onların duâ ve hâtırı ile yara*tır. Peygamber efendimiz bir hadîs-i şerîflerinde buyurdu ki: “Saçları da*ğınık, kapılardan kovulan öyle kimseler vardır ki, bir şey için yemin et*seler, Allahü teâlâ onları doğrulamak için o şeyi yaratır.” Allahü teâlâ, sevdiği kullarını yalancı çıkarmamak için, yemin ettikleri şeyleri bile ya*ratınca, duâlarını elbette kabûl buyurur. Allahü tealâ Mü’min sûresinin altıncı âyetinde meâlen; “Bana duâ ediniz; duânızı kabûl ederim.” bu*yurdu. Duâların kabûl olması için şartlar vardır. Bu şartları taşıyan duâ, elbet kabûl olur. Herkes bu şartları bir araya getiremediği için, duâlar ka*bûl olmuyor. Bu şartları yerine getiren velîlerin, âlimlerin duâ etmeleri için, onlara yalvarmak, şirk olmaz. Allahü teâlâ, söylenilenleri, sevdikleri*nin rûhlarına işittirir. Onların hâtırı için istenileni yaratır. Evliyânın rûhla*rından yardım istenir. Çünkü, Allahü teâlânın sevdiği kullarının rûhları, diri iken de, öldükten sonra da, Allahü teâlânın verdiği kuvvet ve izinle, dirilere yardım ederler. Böyle inanarak evliyâdan yardım istemek, Allahü teâlâdan başkasına tapınmak olmaz. Allahü teâlâya tapınmak, O’na inanmak, O’ndan istemek olur. Aklı olan, bunu pek iyi anlar... İki hadis-i şerif meali şöyledir: (Her peygamber, kabrinde diri olup namaz kılar.) [Beyheki, Ebu Ya’la] (Peygamberlerin vücudunu toprak çürütmez. Bir mümin salevat okuyunca, bir melek salevatı bana haber verir.) [İbni Mace, Ebu Davud]
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#83
|
||||
|
||||
Alıntı:
Alıntı:
Delil olarak Ayet ve hadisler kafi gelir bana Bana kuran yeter hadislerde ayetleri destekler Kuranda Allah diyorki cemaatciler cemaatini yuceltir onunla sevinir falan kuran belli ben tarikati degil Allahi yuceltirim bana kuran yeter x kisilere gerek yok herkes kuran okur ama herkes farkli nasiplenir ben tarikatlara karsi degilim Allah icin mucadele edenler mustesna nefsini ovenler kibir gosterip muridlerine kendilerini yucelttirenler . Rabita yi gorunen varliklara yapip sonra islam narasi atanlar ne kadar samimi ise bende o kadar dusmanim oyle tarikatlara din adi altinda seyhlere tapanlar a dusmanim ha seyhlere tapmalarina degil dini kullanmalarindan oturu 73 fitrattan sunnete ayete uyanlar gidecek diyor ayette yanlis degilsem seyhler sahabidir demiyor Tarikatci degil gittigim 1 tarikatin sohbeti bana yetti hepsi sirk uzereydiler ve ayni tarikatin farklj kollarida benzer sirk uzereydiler bu yuzden kadiri tarikatinda bisey gormedigim icin her tarikat boyledir diyemiyorum ve tarikatlar kisiye ihlas tevekkul tefekkur takvayi ogretir islami konulari 1 2 defa seyhlerindende sohbet bitene dek bahseder yuceltirler amman siz kimi vesile tutarsiniz bilmem benim icin vesile Muhammed s.a.v dir ve diger peggamberlerdir . @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kardesim o kadinlari davet ediyorlar sikntı yok ama hakki nasil anlattiklari seyhi nasil ovdukleri knemli ve ahir zaman internetsiz ev yok her yer kitapci dolu 1 meaal 1 sunnet kitabu ve 1 ilmihal ile din onlarin anlatimjndan daha iyi taninir evet araci olan seni hak ile gorusturmez misal patronun var arkadasini araci yaparsjn arkadasinda patrona ulastirmak istemez hangi isci gelse patrona benderim araci ben olurum beni seviyor ben ona sadigim der ama halbuki patronun ondan haberi yok kendince patronu kullanip kibirlenir vel hasil kelam benim inancim Kuran kuran kuran sunett Ne anam aracj olur ne babam evet bilgim karsisinda Yarabbi muhammedin hurmetine onu sevdigjn icin soyle boyle dua ederim ama dua yaradanadir ve enson peygamberi ederim bana araci olacak tek Sifat Rahman olan Allah Rahman sifatinda merhamet rahmet et derim en son Peygamberimi koyarim en fazla bu Bide Allah bildiriyor kuranda resulumun mukemmeligi anlatiyor o Allah ki resule ovgu ile bahsediyor bende onu koyarim duama Allah onu sevdigi icin onun Gunahsiz samimi guvenilir ve dosdogru peygamber oldugunu bildigim icin su zamanda kimsenin imani na yemin edemem ve tamam su insan dosdogru demem Herkes kul dur ama Allah in imanina guvendigi resul varken imanini bilmedigim seyh kim olursa olsun en fazla Belki iyidir Allah rahmet etsin Allah in dostlarina selam olsun derim Dusmanlarininda azabj artsin derim bu bu kadar kardes ben hergun meal okuyup gun boyu tefekkur ediyorum benjm anladugim bu inancim bu Seyhe ayracagim zaman gercekten zaman kaybi ogrenmem gerekenleri ogrenmem internet var kitaplar var o kadinlar sabahtan aksama kadar tv tlfonda inta youtube gezecegine bj baksin imani arastrsin Allah ne diyor hepsi nefsine kole 1 saat tarikatta seyhe ivguleri dinlicekler sonra ayni hikaye gelde bu iste samimiyet ara ben ari degilim bal yapamam ben insanim Hakka aşik bi insan Hak ne diyorsa benim icin o gunahkar ve acizim kendim gibi axizi vesile etmem emin oldugumh vesile ederim Rabita mi Gormedigim Allah a yaparim peygamberimin sesinide kendisinide gprdum ruya aleminde onu dahi imgelemem O bana sefaat edecek fakat Allah isterse Allah bana sefaat etmesini kabul ederse benim acimdan Allah mudessir suresinde diyorki resule Birak beni yarattigimla bas basa ona mal verdim can verdim etrafinda dolasan cocuklar verdim diyor sonra diyorki o ayetlerimize inatci kesildi tartti dusundu bicti kahrolasi nasil tartip bicti ve sonraki ayetlerde diyorki artik onlara sefaatcilerin sefaati fayda vermez Ve meryem suresinde anlatiliyorki Allah azimsan diyorki cehenneme ugramayacak kulum yok sonra diyorki salih amel isleyenleri Allah dostlarini biz kurtaririz diyor valla burda seyhten bahsetmiyor ben kimseye dusman degilim bisey anlatiyorsam birinj yermek icin degil Ona gordugum dogrulari ve gercekleri anlatiyorum Vallahi kimsenjn cehenneme gitmesini istemiyorum o yuzden mucadeleye devam kimsenin dogrusu degismese gelen okur giden okur Allah in hak olan delilimi dogru yoksa kalblerine 2 .ci ask giren kullarinmi 73 fitrattan 1 fitrat cennete girecek ben o 1 fitrat uzerine dururum o kadar selametlen
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#84
|
||||
|
||||
Alıntı:
sen yoluna ben yoluma...
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#85
|
||||
|
||||
Ayet degil hadiste yanlis yazmisim
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#86
|
||||
|
||||
Canım kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, sizler iman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız. Yaptığınız takdirde birbirinizi seveceğiniz bir şey söyleyeyim mi? Aranızda selâmı yayınız!" (Müslim, Îmân 93-94; Tirmizî, Et'ime 45; İbni Mâce, Mukaddime 9) Resulallah Sav
Dedik ya ahir zaman. Herkesde bir zan. Falanca şu işte çalışıyor atın cehenneme, filanca tarikate girmiş atın cehenneme. Mümin müminle uğraşmaktan gerçek düşmanını unuttu. Bizler Allaha ve Resulune kim düşmansa ona düşman olmakla mükellefiz.Allaha ve Resulu sav kim iman etmişse kardeşimizdir.Eksikleri hataları günahları olabilir beşerdir. Bizler biribirimizi sevmedikçe, birbirimiz için ağlayarak dua etmedikçe. Kimse bu işten karlı çıkmayacak haberimiz olsun.Sadece kendi gibi düşünenlere, kendi ailesine, kendi tarikatına, kendi cemaatine, dua eden bencil kendine müslüman vip cennet ahalisi türedi günümüzde.Herkes en doğru yolda olduğunu sanıyor. Hiç denediniz mi bir seher vakti Ya Rabbi bana zanlarımın hakikatini göster anlayabileceğim şekilde diye. Bi deneyin inşaAllah. Bence bence bence. Sen Allahtan alimmisin diyordu videoda sigara konusunda dayının biri hah aynı o kafadayız şuan çoğumuz maalesef Dava Allah ve Resulu sav davası. 5 Vakit namazını kılan, Allahı zikreden, gücü yettiğince birşeyler yapmak için çaba harcayan hiç kimseyi sen şirk içindesin sen yanlışsın deyip hele hele şirk gibi ağır bir günah iftirası atma ruhsatı hiç kimse de yok.Sadırlarda yatanı Allahdan başkası bilmez.Allahın ve Resulunun avukatlığını Kuranı ateşe veren, Allaha ve Resule ayen beyan küfredene karşı yap yapacaksan. Dişine göre mümin bulup diş geçirince evliya olmayacaksın.Çıkardığın fitneyle kalırsın. Bir istihare yap bakalım en az 7 gün korunma yaparak bu zanlarından herhangi bir tanesi için. Bu işin hakikatini benim anlayabileceğim şekilde göster ya İlahi de. Dert ettiysen bu kadar eğer kardeşim. Allahın selamı rahmeti ve hidayeti tüm müminlerin üzerine olsun inşaAllah |
#87
|
||||
|
||||
Alıntı:
hayata olanlardan yardim istenir sorun yoktur biz onceki tartısmada demedikmi bir seye ihtiyacin olunca doktora avukata gitme diye bak senin bu ayetlerin hicbirinde olulerden yarim istenmez demiyor benden baskaindan yardim istenmez diyor e senin diger açıklamalarina ters düştün bu gerdekten cahillikdir hüsranliktir kurana bazi ayetler vardir yoruma aciktir bqzilari ise yoruma kapalidir sen kuran syetlerini tefsir edecek bilgide olduğunu dusundugun icin aalip alintilarsin ama kendi bu yazida diger yazdiklarina ters dusersin şimdi hepimiz gunahtamiyis Müslüman, müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, haksızlık yapmaz, onu düşmana teslim etmez. Müslüman kardeşinin ihtiyacını gideren kimsenin Allah da ihtiyacını giderir. Kim bir müslümandan bir sıkıntıyı giderirse, Allah Teâlâ o kimsenin kıyamet günündeki sıkıntılarından birini giderir. Kim bir müslümanın ayıp ve kusurunu örterse, Allah Teâlâ da o kimsenin ayıp ve kusurunu örter.” Buhârî, Mezâlim 3; Müslim, Birr 58. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edeb 38, 60;Tirmizî, Hudûd 3, Birr 19; İbni Mâce, Mukaddime 17 2-HANİ sen bu hadiste abi ölüden yardim istenmez sadece diye hadisi yorumlamisdin e kimden yardim istenmeye sorun yoktur diyorsun bu hadisi onayladiginda zaten yukardaki ayete bakincada kimseden bende başkası disinda yardim istenmez diye çıkarıp sunuyorsun ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster Hadiste ravi şöyle anlatmaktadır: Âmâ bir adam Peygamber (s.a.v.)'e gelerek "Bana sıhhat ve afiyet vermesi için Allah'a dua et" dedi. Rasulullah (s.a.v.) : "istersen senin için dua ederim. Ama dilersen sabredersin. Bu senin için daha hayırlıdır" buyurunca, adam: "Dua et" dedi. Peygamber (s.a.v.) 'de güzelce abdest almasını ve şu şekilde dua etmesini emretti: "Allahım senden istiyorum ve rahmet peygamberi olan peygamberin Muhammed ile Sana yöneliyorum. Ben şu ihtiyacımı gidermesi için seninle Rabbime yöneldim. Allahım, O'nu benim için şefaatçi kıl" (صحيح sahih hadis) Ahmed (4/138) Tirmizi : No 3578) Nesai es Sunenu'l Kubra (No 10419 10420) İbn Mace (No 1385) İbn Huzeyme-es Sahıhun (No 1219) Taberani el,Mu'cemu'l-kebir (9/No 8311-rivayetin merfu olan son bölümü) el-Mucemu,s-sağır, (er Ravdu-d Dani No :508 rivayetin merfu olan son bölümü) bu hadis ölüyle tevessül ile alakalı değildir cok net diyorum ayetleri lehine olcak sekilde boyle yorumlayip kendini bu hale dusurme simdi dersim abi ben soyle demek istemisdim ne oyle demek istemisdin egwrki boyle sert ve er.meydani nda fenk ediyorsan ayeti hemen alip boyle kullan sonrada lehine gelmeyen durumlarda hadisleri yorumla varmi oyle is 3-bak bu ayeti halen açıklamiyirsun buhari nin neden dedigini.kabul etmez daha zayif bir kaynagi kabul edersin Hazreti Ömer (ra)’in naklettiği şu rivayet zikredilir: “Allah Resulü’nden şöyle derken işittim: ‘Tâbiînin en hayırlısı, Üveys adındaki şahıstır. Onun bir annesi vardır. Vücudunda da beyazlık vardır. Ona söyleyin de sizin için Allah’a istiğfarda bulunsun.’” Diğer bir rivayette ise “Sizden kim onunla karşılaşırsa, sizin için dua etmesini istesin.” demiştir. (Müslim, Fedâilü’s- sahâbe, 55, Hadis no: 2542) İmam Nevevi bu hadisin şerhinde şöyle der: “Bu hadîsten, dua talep eden daha faziletli de olsa, salih zâtlardan dua istemenin müstehap olduğu anlaşılmaktadır.” (Ebu Zekeriyya en-Nevevi, ilgili hadisin şerhi) bak kisaca ozetlitim hz omer r.a daj muslimden kjmve diger destekleyici kaynaklarda hemfikir olunun rivaeyete gore hayata yasiyan bie makamca buyuk sahisdan yardim istemenin dua istemenin sakıncası yok 4 buyuk halifeden imer unlu hadis alimlerinden muslimden bahsediyoruz Ey Allah’ın Resulü, bana afiyet ve sıhhat vermesi için Allah’a dua et.” Efendimiz, “İstersen dua edeyim ya da istersen sabret, bu senin için daha hayırlıdır.” Adam “Dua et.” dedi. Bunun üzerine Allah Resulü ona mükemmel ve kusursuz bir abdest almasını ve şu dua ile yalvarmasını tavsiye etti: "Allah’ım, rahmet peygamberi olan Senin peygamberin Muhammed’in hürmetine sana teveccüh ediyor ve senden istiyorum. Sen’inle bu ihtiyacımın giderilmesi konusunda Rabbime teveccüh ettim. Allah’ım, o Rahmet Peygamberi’ni benin iyileşmem için vesile eyle." (bk. İbn Mâce, İkâme, 189; Tirmizî, De’âvât, 118; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 4/138) 4-bak bu yazidada peygamber den dua yardim iste iyir tienjzi kaynagi simdi HEPSİNİ TOPLA deki abi ayetde kimseden yardim istenmez benden baska diyordun de hata soyle de bu hadislerde peygamber yanlis yapmis dua istiyene benden isteme git kendin dus et araci niye koyuyorsun alllah seni duymazmi benmi seni kurtaricsm demesini soyle veya peygamberimizin ayetleri cikarip senin ysptigin givi soylemesini dogru oldugunu soylr sen ayetleri daha iyi anliyorsun ya Allah her şeyin yaratıcısıdır. Her şey O’nun kudret elindedir. Hakiki anlamda bütün işleri evirip çeviren O’dur. O’ndan başka Hâlık, Mûcid ve Müdebbir yoktur. Nebiler ve veliler ise kendilerinden yardım istenilen ve O’nun inayetine davetiye anlamında birer vesile-sebeptirler. b. Bizim Allah’a ve Peygamber Efendimize yönelik sevgimiz ve muhabbetimiz, O’nun dışındaki her şeyden bize daha sevimli olmalıdır. Allah’tan ötürü Efendimizi, velileri, şehitleri, sıddîkleri vs. severiz. c. Hakiki anlamda Allah’ın dışında medet ve yardım edecek hiç kimse yoktur. Her ne kadar o yardımlarını yaratıklarının eliyle veya vasıtasıyla bize ulaştırıyorsa da bütün yardım ve medetler O’ndandır. d. Bizler, dua ederken, “Nebinin hakkı için, onun yüzüsuyu hürmetine veya filan veli kulunun hürmetine” dediğimizde, bu ifadelerle Allah’a daha yakınlaşmayı ve o zatların Allah katındaki mevkilerinin hürmetine dualarımızı kabul etmesini istiyoruz. e. Tevessülün cevazı konusunda yaşayan biriyle vefat eden biri arasında ayrım yapmak, yani yaşayan biriyle tevessülü kabul edip de bekâ yurduna intikal edenlerle tevessülü reddetmek temelsiz bir iddiadır. Kaldı ki peygamberler ve şehitler bu dünyadan irtihal etmiş olsalar da, belirli bir hayat mertebesinde yaşamakta ve dünya ile alâkaları devam etmektedir. Dünya ile irtibatlı olan peygamber ve şehitleri vesile kılmakla bedeni ile hayatta olanı vesile kılmanın ne farkı olabilir ki? f. Hakikatte tevessül, Allah’ın belirlediği ve takdir ettiği neticeler için yerine getirilmesi gereken sebeplerden sadece biridir. Hakiki tesir Allah’tan olmakla birlikte, Allah, varlık âleminde sebeplerle sonuçlar arasında bir mukarenet (birliktelik, yakın sebeplilik) kılmıştır. Buna göre tevessülün hükmü diğer sebeplerden farklı değildir. Zîrâ Allah’ın bir hastalığın iyileşmesini ve şifa bulmasını yahut herhangi bir ihtiyacın giderilmesini veya rızık genişliğine kavuşmayı salih kullarından birinin duasına bağlamış olabilir. (Abdullah el-Humeyri, et-Teemmül fi hakikati’t-tevessül, Dâru Kurtuba, Beyrut, 1422, s.50 vd) Sonuç olarak, kendisiyle tevessül edilen şahıslar, esas gaye ve maksat yerine geçirilmemeli ve onların sadece bir vesile ve vasıta olmaktan öte hiçbir yetkilerinin bulunmadığı unutulmamalıdır. Bütün bunlarda İlâhî iradenin esas olduğu da gözden kaçırılmamalıdır. Bu kıstaslara uyularak yapılacak bir tevessülün, şirkle ilgisi yoktur. Ancak her masum düşüncenin kötüye kullanımı mümkün olduğu gibi, bunu da suistimal eden bir kısım cahiller bulunabilir. Bu, meselenin özüne zarar vermez. 5-sen hayata kalanlardan bile yardimi onaylayip sonra ayete olu yasa diri ifadesi belirtilmedi halde alip kullandiginda hem kendine ters dustun onu birak oluden himmet istemeyi Şirk tir dedin iste enteresan dehil cahiliktir bu su yazı da hadis alimleri halifelerin buyum kaynaklardan rivayetleri ile dedigini ters etmesi ni birak kendi iddiani desteklesin diye ayet kullanmani ama ayeti bende kendi lehine kullanabilicegimi bilmene ragmen cahilik ettin bu cok tehlikeli dir islami ilimlerde egitim ne seviyededir bilmem ama alimlerin bile hem fikir olduğu islere muhalefet ehli sunnete muhalefet tir ehli sunnet muhalefette nedir onu sen soyle bak sen ayetlerle hareket ederim sadece desen zaten yaşaman mumkun olmazdi ama hadisde gecer allah cennetine alir belki diye eger sen sadece ayet ve peygamberimizi ornek alsan zaten peygamberimizi sahih hadisleriylr sadece hareket etmeliydin ama sen naptin hadislerin bile sahih olanlarini degil makamca daha dusuk hadis alimleri ile hareket ettin o alimer dahada buyuk alimleri dediklerini reddiye ediyor ben bunu cok buyuk bir cahilik olarak gorurum o dedigin alimlerin ilmi kadar ilmin iste sahih hadisleri disinda ondan bundan etkilenenleri sen ornek al bak tekrar diyorum neden buharinin yorumlamis oldugu o hadisi kabul etmiyorsu da imamm hanefinin ogrencikerinde birini yada ibni ... tan etkilenmis birinin hadisleri ile hareket edersin ben zaten hsreket etmen rahstsi edici degil SAGLAM OLMADİGİ AALİMLERCE tartisma konusu ola sahsiyetlerin lafiyla insanlarin kabul ettiği bir konuda siz şirk tesiniz demene ben rahatsiz oldum ne kadar buyuk bir vebal seriatin kilicini boyle kullanmak allah esirgesin co buyuk bir ziyan
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#88
|
||||
|
||||
Alıntı:
hangi kaynagin tefsiri meali i.okursun. o gruptur ki o malum kesime ornek etmisdir oyle hayirli gruplar var allah bunlara karşı mi? ablam sana diyim.eger ayet ve hadis ise yolun sadecee sahih hadislerle sadece amel et dikkat et 73 firka olay i zerre ehemiyet vermem cunku gayp allahin katindadir kuyamet belki 100 sene sonra kopcak son 10 yilsa o hadis gerceklescek belki o yuzden onunla amel etmem ben gaybi bir durumdur bak ablam sen kendinden yine ornekliyordun ben genel ir sekilde yorumla derim o patron kisasinda ki kiisler buyuk yanlisds bende zaten sevmam.adini bermek istemedigim bir tarikatin dergahinda benzer seyler duydugum için sana katiliyorum kul allahi aracisiz oeygamberi aracisiz rabita edebilir teffekur eder bu bence oldukcs guzel illa araya birini sokup voltaji dusurmek gerekmez yapilmadi diye de carpilan kafir olan yada ne bileyim anormal bir durum olmasini beklemem bak o kadinlar su su islerde se soyle.hayirli islete baksinkar diyorsunn kendi tecrubene gore yine genel dusunmeye be cagirdim seni iki ornekten biri senin anlatigin tarzda diger benim anlatigim tarzda sen benim analtigimi seninki e benzetiyorsun benzetme cunku ikisi de hayali kişiler insa beyaz siyah gri faekli tonlarda olur gayem sadece hayirli islerede vesile olabiliyorlar genclere ilim ogretiyorlar haka yakinlastiriyorlar bri suru hayr ortak oluyorlar grup ca motive edip bu belki tek asina kalsa sıkilip disiplini birakip imani zayıflamasindan jyidir dedim ama zayiflamayan da vardir onada sözüm.yok birini ovucez diye digerini batakliga sokucak degilim bak cok tehlikeli yazmışsın mudessjr 10 11 de kafirlere hitap edip onlara kizitor hak resule değil bak cok dikkat et yazdiginda resule sanki kizmis gibi bir analtim var ve kafirlerin safaatcisi kim olurs olsun fayda vermez diyor biraz.daha net lestiriyim dedim Meryem suresinin orasinda tefsir alimlerine gore cehennemden kasit.mahser alani cennet cehennemin oeda olacagi sirat koprusu tasvir edilir hami gormekmi.baska biseymi bbilemem ve sefaat konusund farkindaysan resulu sadece kaat etmiyor... O gün) Rahmân (olan Allah)'ın katında bir ahd almış olan kimseden başkaları şefaat etme hakkına sahip olamayacaklardır. ben o firkayada tabi degilim cunku firka dogru yoldadir diyor firkaya tabi olmayan lar yoldan cikmis kafirdir fln demiyor
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#89
|
||||
|
||||
Alıntı:
salih bir kimseden dua almakta hic bir sakınca yoktur kendini haklı göstermek icin 40 takla atıyosun sen bana de ki şu sahabe rasulullah sav öldükten sonra onun ölüsüyle tevessül etmiştir DİYEMEZSİN sen bana de ki şu sahabe rasulullah sav öldükten sonra onunla istiğase yapmıştır YİNE DİYEMEZSİN batıl davanızı savunmaya devam edin |
#90
|
||||
|
||||
Alıntı:
sahabe diyoruz abi hz omerin rivayetini veriyorum sen bana bunu asla diyemezsin diyorsun abi 4 buyuk halifeden ornek verdim halife baskalarindan dua almayi sakınca görmemiş devaminda yazinin tevessül aciklamasi var buhari ebu davud tirmizi diyorum sen abi ben reddediyorum diyorsun tamsm reddet bildiğinle.amel et de bak onceden de dedim bu sitede binlerce.olulerin ruhlarina dua edilerek sirkli yontrm var birak o dualari seytanlari falanda kullaniliyor hepsinde tebligi yapip şirk de olduklarıni belirtsene yahya hocadan sin hocaya bak sapkın dolu senin tabirinle.insanlarda gorup yapip sirke giriyor mudahale etmen gerekmezmi? tek gayen olulerle dua edilmes demeyi hakli cikarmakmi gecen seferde en son birbirbirimizi havel etmisdik zaten birak sini adminden havas okuku havas hoca si kişi lerde şirk de hepsini uysrki hak ile batil ayır tek bir konuda cok kisiyi dogru yola cekemzsin halen baska konularsa seni göremiyorum kardeşim Alıntı:
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
işini hakkıyla yapan HOCALARIMIZ | Mumin68 | Bakım Bölümü | 179 | 14.11.24 23:41 |
Vefk yapan var mı? | bluebell | Sorularınız | 5 | 27.10.22 08:46 |
Ettehiyyatü - hakkıyla okuyup anlamamız için | Sin | Namaz | 13 | 17.09.21 03:38 |
haksızlık yapan eşe dua | Ebuhamza | Galibiyet ve Başarı Uygulamaları | 19 | 07.05.20 03:51 |
Hamile kalamayıp düşük yapan Zor Doğum Yapan için | desperado | Hacet & Dilek Uygulamaları | 7 | 30.09.19 12:53 |