Mahşer günü Allah-u zülcelal kularina genel af verirmi - Sayfa 3 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #21  
Alt 07.02.24, 21:22
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 424
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

İhya-u Ulumiddin, bir irşat kitabıdır. Hadis âlimlerine göre, İslam ahkâmıyla ilgili hadislerin sahih olması gerekir. Ancak amellerin faziletleriyle ilgili olan hadisler zayıf da olabilir. İmam Ahmed b. Hanbel bu konuda şunları söylüyor:

"Biz ahkâmla ilgili hadisleri kaydederken elimizi sıkı tutar, sık dokuruz. Amellerin faziletleriyle ilgili olunca, ellerimizi biraz gevşek tutarız."

Sadece İhya’da değil, İmam Rabbanî’nin Mektubat'ında, Abdülkadir Geylanî’nin Gunye'sinde, Tefsirlerde, Risale-i Nur’da bu tür zayıf hadisler vardır ve bu husus, hiçbir zaman bu eserlerin kıymetini düşürmez.

Kütüb-ü Site de bile zayıf hadislere yer verilmişken, bu tür hüküm koymayan irşat kitaplarında bu çeşit hadislerin varlığı normal karşılanmalıdır. Kaldı ki, Aliyu’l-Kari, Aclunî Ve Bediüzzaman’ın da ifade ettiği gibi, her zayıf hadisin manası da yanlıştır, demek değildir. Hatta aynı metni ihtiva eden hadislerden biri -senedinden dolayı- zayıf kabul edilirken, diğer varyantı sahih kabul edilmektedir.

Bir müctehit, eserine aldığı ve ondan hüküm çıkardığı bir hadisi, o konuda geçerli kabul ediyor demektir. Bu açıdan İmam Gazali de eserine aldığı her hadise onay veriyor anlamına gelir. Başkasının o hadis hakkında fikir beyan etmesi, Gazali'nin hadis ile ilgili içtihadını yok etmez.

Ayrıca İmam Gazali gibi bir müçtehit eserine uydurma bir rivayeti asla almaz.

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 07.02.24, 21:23
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,697
Etiketlendiği Mesaj: 3576 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
sekine19 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kabir azabı olmasa , 8 cennet değil de tek bir cennet tek bir derece olsa hak verirdim size . Affın ne zaman ulaşacağı da mühim bir mesele tesettürüne namazına takvaya dikkat etmeyen bir müslüman yıllarca kabir azabı çektikten ve mahşerde türlü türlü sıkıntılarla karşılaştıktan sonra da o affa kavuşabilir.

Muttaki haramı helali bilen abid birisi sıratı şimşek gibi geçerken abdestin namazın orucun zahmetlerine katlanmayan da düşe kalka dehşet ve korku içinde geçer birisi firdevse yerleşir birisi de alt mertebe bir cennetin en alt derecelerine yerleşir nihayetinde af ile cehennemden kurtulmuş olur.

Muhaddis değilim ama İmam-ı Gazali gibi Hüccetül-İslam namıyla meşhur mübarek bir zatın, kitabında zayıf hadise yer vereceğini zannetmiyorum Bazı muhaddisler hadis ilminin usullerine göre zayıf demiş olabilirler ama hakikatte zayıf olduğunu düşünmüyorum (eğer sonradan eklenmediyse) sonuçta İmam-ı Gazali hem müceddid hem müçtehid olan çok müdakkik bir alim aslı olmayan bir hadisi kitabına alıp vebale girmez
dun bir kaç ornek verdim sahihi buharide bile uydurma hadisler var,
ayrica
sen bu hadisi bir arastir ravisi kim? kimlerden senetli?
Allah CC kuranda vaadi var ve yemini var ""cehennemi insanlar ve cinlerle dolduracagim""
"" cehennemin yakıti taslar ve insanlardir ""
diye
yani mağfiret af baska konu
fakat
bu kadar ayet varken cezasini cekmeden Allah herkesi affedecek demek
kuranin ahkamina terstir...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 07.02.24, 21:25
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeşim bu konu biraz itilaflı İbn Ebi Hatim’ ’in aktardığı rivayetten anlaşıldığı kadarıyla bu bahsettiğin ayrım tabi müfessir Dahhak b. Müzahim’e aittir. (İbn Ebi hatim, Tefsirü’l-Kur’an. 1.cilt sayfa 28) Sahabi Ebu Said el- Hudri’den nakledilen bir haberde ki bu haber hadis bazı alimlerce uydurma kabul edilmiştir. (Şevkani Fethü’l- Kadir cilt 1 sayfa 81) Taberi ye göre ise Hz. İsa, ‘’Rahman dünyaya ve ahirete Rahim ise sadece ahirete yöneliktir’’ demiştir. (Taberi, Camiu’l-Beyan cilt 1 sayfa 126) Hemen her müfessir tarafından zikredilen bu izaha göre Rahman dünya hayatında mümin-kafir bütün herkesi, Rahim ise ahirette sadece müminleri kapsayan ilahi rahmeti ifade eder. Nitekim Araf suresi 156. Ayette ilahi rahmetin her şeyi kuşattığı bildirilmiş, ardından bu rahmetin müminler müttakiler ayrıca tahsis edileceği belirtilmiştir. Ayrıca Ahzab suresi 43. Ayetteki ‘’ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنٖينَ رَحٖيماً’’ ifadesinde Allah’ın müminlere rahim olduğu ifade edilmiştir.
Karşı görüşteki alimlere göre bu ayetler ‘’Allah dünyada herkese Rahman ahirette sadece müminlere Rahimdir’’ gibi kategorik bir ayrıma delil teşkil etmez. Kaldı ki her iki ilahi ismin tecellileri hem dünyada hem ahiret için geçerli olduğu gibi ilahi isim ve sıfatları mazi hal istikbal açısından sınırlandırmak da mümkün değildir. Üstelik Hz. Peygamber’e izafe edilen bazı dualarda ‘’Sen dünyanın ve ahiretin hem Rahman’ı hem Rahim’isin’’ ((Müstağfiri, Fezailü’l-Kur’!an 2. Cilt sayfa 533) ‘’Ey dünya ve ahiretin Rahman’ı dünya ve ahiretin Rahim’i Allah’ım gam ve kederimi bertaraf eyle’’(Kuleyni, el-Füru mine’l-Kafi 2.cilt sayfa 557) ‘’Gamı kederi giderip ferahlık bahşeden, darda kalanın duasına icabet eden Allah’ım sen dünya ve ahiretin Rahman’ısın Sen benim de Rahmanım’ sın bana merhamet eyle’’ gibi ifadeler ihtiva eder. (Bezzar, el-Bahru’z-Zehhar 1. Cilt sayfa 185 ) Bütün bunlar bir tarafa Nahl suresi 7. Ayet ve İsra suresi 66. Ayetlerde Allah’ın insanoğluna lütfettiği nimetler bağlamında ‘’Rahim’’ sıfatı zikredilir.
Kimi alimlerce ‘’İsm-i azam’’ kabul edilen ‘’Rahman’’ ismi ile ‘’Rahim’’ arasındaki anlam farklarına dair başka birçok görüş daha ileri sürülmüştür. Bunları şu şekilde sıralamak mümkündür Rahman, rahmet sıfatıyla muttasıf olan Rahim rahmetiyle başkalarına merhamet eden, Rahman büyük nimetler bahşeden Rahim küçük nimetler bahşeden, Rahman rahmetiyle bütün her şeyi kuşatan Rahim rahmeti mebzul olan, Rahman mevsufuna nisbet edildiğinde hususi mana itibariyle umumidir; Rahim mensufuna nispet edildiğinde umumi mana itibariyle hususidir. Rahman rahmeti geçmişe dönük olan Rahim rahmet geleceğe yönelik olan, Rahman, rahmet ve merhameti engin olan Rahim engin rahmet ve merhameti devamlı olan anlamına gelir. (Kurtubi el- Cami’ 1.cilt sayfa 162-164 İbn Adil el-Lübab 1. Cilt sayfa 148-149)
İbn Kayyim el-Cevziyye ‘’rahman’’ ve ‘’rahim’’ isimleri arasındaki nüansı daha farklı izah etmiştir. Buna göre ‘’Rahman’’ Allah’ın zatı ile kaim olan sıfatı, ‘’Rahim ise bu sıfatın mahlukata taallukudur. Bu durumda ‘’Rahman’’ zati ‘’rahim’’ fiili sıfat olur. Nitekim Kur’anda اِنَّهُ بِهِمْ رَؤُ۫فٌ رَحٖيمٌۙ (Tevbe suresi 117.a yet) ve وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا Ahzab suresi 43. Ayet ifadeleri geçerken hiçbir ayette (rahmanun bi’l-müminin) veya (rahmanun bi-ibadih) gibi bir ifade zikredilmez. Bu demektir ki ‘’Rahman’’ rahmet sıfatıyla muttasıf olan ve aynı zamanda bu sıfatın bütün anlamlarını bütün boyutlarıyla sürekli olarak kendisinde bulunduran zat ‘’Rahim’’ ise rahmeti ile ihsanda bulunandır.
Bütün bunların ardından ‘’Rahman’’ isminin Kur’an’daki kullanımının diğer ilahi isim ve sıfatlardan farklı bir özellik arz ettiği belirtilmelidir. Şöyle ki Fatiha süresi hariç Kur’an’da ve hadislerde ‘’Rahman’’ başka bir isme sıfat olarak kullanılmamıştır. Bunun yanında Meryem, Furkan, Zuhruf, Mülk gibi Mekki surelerdeki pek çok ayette ‘’Rahman’’ bir bakıma Allah’ın özel ismi gibi kullanılmıştır. Dahası ‘’Rahman’’ ismi Kur’an’da ‘’sıfat-ı galibe’’ (üstün baskın sıfat) olarak Allah’a (cc) has bir isim özelliği kazanmıştır. İmam el- Maturidi de her ikisinin rahmet mastarından türemiş olma ihtimalini göz önünde bulundurmakla birlikte ‘’Rahman’ ’ın Allah’a has bir zati isim olduğunu ‘’Rahim’in ise fiili isim olduğunu vurgulamıştır. (Maturidi Te’vilatü’l-Kur’an cilt 1 sayfa 16)
Doğru söyledin abi böyle itilaflı konularda ne yapmak gerekir? ben fatihanın mealinde çoğu kişi böyle yorumladığı için senedi kuvvetlidir diye düşünmüştüm ihtilaflı olduğunu bilmiyordum

Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 07.02.24, 21:54
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,387
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Doğru söyledin abi böyle itilaflı konularda ne yapmak gerekir? ben fatihanın mealinde çoğu kişi böyle yorumladığı için senedi kuvvetlidir diye düşünmüştüm ihtilaflı olduğunu bilmiyordum
Kardeşim meal ve tefsir çok hassas yaklaşılması gereken mevzular. Konuyla tam alakalı değil ama bir zamanlar ‘’hala bir Türkçe Kur’anımız yok’’ tarzındaki şikayetlerin günden güne artması neticesinde Babıali’nin ilk Türk yayıncılarından İbrahim Hilmi Çığıraçan Kur’an’ın Türkçesini yayımlamaya karar vermiş ve 1914 yılının ilk aylarında Kur’an-ı Kerim Tercüme ve Tefsiri adlı eserin ilk beş formasını neşretmiş ve fakat bu eserin kim veya kimler tarafından hazırlandığını belirtmemiştir. Bunun nedeni eserin Suriyeli bir Hıristiyan olan Zeki Megamiz tarafından hazırlanmış olması ve Birinci Dünya Savaşın’da Osmanlılar aleyhine bir propaganda malzemesi olarak kullanılmasıdır. Osman Nuri Ergin bu hususu şöyle ifade etmiştir: Tercümeyi yapan bir heyet-i muktedire değil, yalnız Hıristiyan Araplardan Zeki Megamiz’dir Bu tercümenin çıkması 1914 Cihan Harbi’nin başlangıçlarına rastlar.
İlmi değer ve güvenirliliği haiz bir meal de kuşkusuz Hasan Basri Çağatay’ın Kur’an-ı hakim ve Meal-i Kerim adlı eseridir. Meal-tefsir türündeki bu üç ciltlik eser gerçekten ciddi bir emek mahsuludur. Bununla birlikte eserin dili özellikle genel okuyucu kitlesi açısından sadeleştirmeye muhtaçdır. Ne var ki sadeleştirilmiş meal ve tefsir örnekleri maalesef çok sıkıntılıdır. Mesela Elmalı’nın tefsir ve mealinin sadeleştirilmiş versiyonlarında estetik ziyan bir yana muhyeva ve mefhumu haleldar eden sayısız hata ve eksiklik mevcuttur. Hatta denebilir ki Hak Dini tefsirinin sadeleştirilmiş versiyonlarından bir kısmı Hak Dininden başka bir eser hüviyetindedir. Fırsat buldukça bu konuya devam ederim. İnşaallah

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #25  
Alt 07.02.24, 22:08
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 424
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
dun bir kaç ornek verdim sahihi buharide bile uydurma hadisler var,
ayrica
sen bu hadisi bir arastir ravisi kim? kimlerden senetli?
Allah CC kuranda vaadi var ve yemini var ""cehennemi insanlar ve cinlerle dolduracagim""
"" cehennemin yakıti taslar ve insanlardir ""
diye
yani mağfiret af baska konu
fakat
bu kadar ayet varken cezasini cekmeden Allah herkesi affedecek demek
kuranin ahkamina terstir...
Allah-u Teala Cehennemi kafir insan ve cinlerle de doldurabilir. Af-mağfiret-şefaat imanla ölen müslümanlar için geçerli zaten . Günahkar fasık müslümana gelince o da kabir azabı görüp mahşerde aç susuz yıllarca hesap meşakkatinden sonra affa kavuşabilir Cennete girdiğinde de derecesi düşük olur. Ben hadisi neye inanırsa inansın ister fasık ister muttaki olsun herkesin azabsız sıkıntısız affedilir gibi anlamadım. En doğrusunu Allah celle celalühü bilir kul onun kulu ister azap eder ister bağışlar. Benim İmamı Gazali İmamı Rabbani Abdülkadir Geylani gibi zatlara ciddi hüsnü zannım var. Eğer sonradan ekleme yoksa nüshalarda ittifak varsa bütün muhaddisler alimler onların kitaplarındaki hadislere zayıf uydurma deseler yine de itibar etmem.

Bu hadis Kur'an-ı Kerime de çok mutabık. Kur'anda bize öğretilen ve her namazda okuduğumuz bir dua var : Rabbenağfirli veli valideyye ve lil mü'miniyne ...
Bu duayı Peygamber Efendimiz(aleyhis salatü vesselam) okumuş sahabeler okumuş evliyalar okumuş salihler okumuş. Kıyamete kadar milyonlarca müslüman tarafından milyarlarca defa okunmuş olacak biri bile kabul olsa(sadece Peygamber efendimizin duası kafi) dua umuma, cümle müslümanlara baktığı için her mü'min hakkında kabul olmuş olacak.

Alıntı ile Cevapla
  #26  
Alt 07.02.24, 22:11
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 424
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

En doğrusunu Allah-u Azıymüş-şan bilir
Dua ve selam ile ...

Alıntı ile Cevapla
  #27  
Alt 07.02.24, 22:53
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,697
Etiketlendiği Mesaj: 3576 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
sekine19 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Allah-u Teala Cehennemi kafir insan ve cinlerle de doldurabilir. Af-mağfiret-şefaat imanla ölen müslümanlar için geçerli zaten . Günahkar fasık müslümana gelince o da kabir azabı görüp mahşerde aç susuz yıllarca hesap meşakkatinden sonra affa kavuşabilir Cennete girdiğinde de derecesi düşük olur. Ben hadisi neye inanırsa inansın ister fasık ister muttaki olsun herkesin azabsız sıkıntısız affedilir gibi anlamadım. En doğrusunu Allah celle celalühü bilir kul onun kulu ister azap eder ister bağışlar. Benim İmamı Gazali İmamı Rabbani Abdülkadir Geylani gibi zatlara ciddi hüsnü zannım var. Eğer sonradan ekleme yoksa nüshalarda ittifak varsa bütün muhaddisler alimler onların kitaplarındaki hadislere zayıf uydurma deseler yine de itibar etmem.

Bu hadis Kur'an-ı Kerime de çok mutabık. Kur'anda bize öğretilen ve her namazda okuduğumuz bir dua var : Rabbenağfirli veli valideyye ve lil mü'miniyne ...
Bu duayı Peygamber Efendimiz(aleyhis salatü vesselam) okumuş sahabeler okumuş evliyalar okumuş salihler okumuş. Kıyamete kadar milyonlarca müslüman tarafından milyarlarca defa okunmuş olacak biri bile kabul olsa(sadece Peygamber efendimizin duası kafi) dua umuma, cümle müslümanlara baktığı için her mü'min hakkında kabul olmuş olacak.
yani adi müsluman olacak omrunde hic ibadet itaati ameli olmayacak, yani gayri ihtsri ömrunde 1 defa kelimeyi sahadet getirmis diye, kabir azabi ve mahser sıkıntısi ile cehenneme girmeden affa mazhar olacak, böyle düsunmek Allahin el adl isminden şuphe etmektir , nisa 145. ayete muhalefet etmektir ayette kafirler demiyor münafiklar diyor yani günahkar Müslüman dan bahsediyor
ayrica bu tur inanclar muslumani ibadetindren sogutur heleki birazda ihlasi zayıf müslumansa "" nasıl olsa Allahin affi sonsuz zaten sehadet getiren müslumanida cehennemden azat edecek ne gerek var ibadete ihlas keyfime bakayim"""
fikri olusturur. zaten insanin mizacinda bu tur egilim mevcuttur, bu konularda bu sozlerde cok dikkat etmek gerekir,çunku cok büyuk vebxl yukler insana
ayrica ibni arabi haric. boyle beyanda bulunan evliyalar kimler ve nerede geciyor bu ifadeler?

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #28  
Alt 07.02.24, 23:24
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 424
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yani adi müsluman olacak omrunde hic ibadet itaati ameli olmayacak, yani gayri ihtsri ömrunde 1 defa kelimeyi sahadet getirmis diye, kabir azabi ve mahser sıkıntısi ile cehenneme girmeden affa mazhar olacak, böyle düsunmek Allahin el adl isminden şuphe etmektir , nisa 145. ayete muhalefet etmektir ayette kafirler demiyor münafiklar diyor yani günahkar Müslüman dan bahsediyor
ayrica bu tur inanclar muslumani ibadetindren sogutur heleki birazda ihlasi zayıf müslumansa "" nasıl olsa Allahin affi sonsuz zaten sehadet getiren müslumanida cehennemden azat edecek ne gerek var ibadete ihlas keyfime bakayim"""
fikri olusturur. zaten insanin mizacinda bu tur egilim mevcuttur, bu konularda bu sozlerde cok dikkat etmek gerekir,çunku cok büyuk vebxl yukler insana
ayrica ibni arabi haric. boyle beyanda bulunan evliyalar kimler ve nerede geciyor bu ifadeler?
Hocam zaten hayatında sadece gayri ihtiyari bir kelimei şehadet getiren biri imanla ölebilir mi o çok büyük soru işareti . Nisa-145 'de bahsi geçenler zaten kafir, mevzumuzun dışında kalıyor. Ayrıca kabir azabı da hafife alınabilecek bi şey değil cehennem kadar olmasa da insanın takat getirebileceği bir azap değil.
İmamı Gazali hazretleri ihyasına bu hadisi aldığı için meseleye hüsnü zanla bakıp rahmeti ilahiye cihetinden yorumlamaya çalışıyorum. Elbette ki Allah cc adildir ama aynı zamanda ğafurdur ğaffardır afüvvdür kerimdir rahimdir halimdir cemildir Erhamer-rahimindir. Ahirete ait bütün müjdeler imanla ölenler içindir peygamberler hariç kimsenin imanla öleceğinin garantisi yok o yüzden şeytanın rahmeti ilahiye ile aldatmasına karşı da uyanık olmalı

Sual: Allah’a inanıyor, namaz kılıyorum. Fakat çok günah işliyorum. Ben münafık mıyım?
CEVAP
Allahü teâlâya inanan mümindir. Kimse zorlamadan namaz kıldığınıza göre, münafık olmanız mümkün değildir.

Yalan söylemek, emanete hıyanet etmek ve verdiği sözde durmamak münafıklık alametidir. Fakat bu günahları işleyene münafık denmez.

Münafık, inanmadığı halde, herhangi bir dünya menfaati için inanmış gibi görünen kimsedir. Eshab-ı kiramı seven de münafık olamaz. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali’nin sevgisi [radıyallahü anhüm] bir münafığın kalbinde toplanmaz.) [Taberani]

(Ensarı ancak mümin sever. Ancak onlara münafık buğzeder.) [Buhari]

Sözün kısası, Allahü teâlâya ve Onun Resulü Muhammed aleyhisselama inanan kimse mümindir. Çok günah işlese de münafık değildir.

Alıntı ile Cevapla
  #29  
Alt 07.02.24, 23:27
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 424
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Birine mal, söz veya sır emanet edilse, o kimse de bu söz veya sırrı başkalarına söylese yahut emanet edilen mala zarar verse, çalsa, yani hıyanet etse, bu işler de münafıklık alameti olur. Fakat yine de böyle kimseye kâfir veya münafık denmez. Çünkü Eshab-ı kiramdan biri, Resulullah'ın sırrını, düşmanlara söyleyince, Hazret-i Ömer, (İzin ver ya Resulallah bu münafığın kellesini uçurayım) dedi. Peygamber efendimiz, (O, Eshab-ı kiramdandır, Bedir ehlidir, cennetliktir) buyurunca, Hazret-i Ömer, dediğine pişman oldu, tevbe istigfar etti.

Kâfir ve münafık kelimelerini rastgele söylemekten kaçınmalıdır. Kâfir anlamında münafık da dememelidir.

Alıntı ile Cevapla
  #30  
Alt 07.02.24, 23:42
 
Üyelik tarihi: 14.10.18
Bulunduğu yer: uşak
Mesajlar: 424
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Yani Nisa-145'te geçen münafıklar müslüman değil zaten ayetin devamında bunların Cehennemin en alt katında olacağı ifade ediliyor : “Şüphesiz ki münafıklar, cehennem ateşinin en aşağı tabakasındadırlar. Onlara hiçbir yardımcı da bulamazsın.” (Nisa, 4/145)
Müslüman olsalar niye en aşağı seviyede olsunlar ki o kadar kafiri zındığı müşriği varken.

Hocam yanlış anlamayın niyetim kuru kuruya size muhalefet değil kaygınızı anlıyorum öyle insanlar var ki müslümanım diyor ama her ayak var kimisi var hem namaz kılarım hem de zina yaparım diyor bu tür rivayetlerden cesaret alıp daha da azgınlaşıp imanını tehlikeye atacak çok insan var İhyada değil de başka yerde bu hadisi görsem paylaşmazdım kabir azabı da caydırıcılık açısından kafi bence Allah cc kıyametten 1 dk. önce ölmüş birine 500 senelik azap edebilir sonuçta ahirette zaman farklı işliyor

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Davud AS a 2 adım izin vermeyen Azrail AS bize izin verirmi? NGB Ölüm & Kabir & Kıyamet 2 29.07.24 16:59
Allah 7 kafiri çarşamba günü 7 farklı şeyle helak etmiştir Torlak ALLAH (c.c) 3 25.08.21 17:36
Mahşer günü 24 saatin hesabı Skoda islam & islami Konular 1 07.02.21 12:20
Aziz ve Celil Allah Kıyamet günü bütün gökleri dürer imas Allah Dostları & Evliyalar 0 09.07.20 15:54
Pazar günü çekilecek esmalar : Güneş günü MrBerkHD Esmaül Hüsna 0 14.05.20 03:10


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147