|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#21
|
|||
|
|||
Alıntı:
Kardeşim , siz neyi bilir iseniz bilin ben neyi bilirsem bileyim sen havas ilmiyle dolu olsan ben şeriat İlmiyle dolu olsam da zahirî ilimlerde şeytan bizim zahirdeki ve hatta yüzlerce âlimin zahirdeki ilmini de hesab etsek yarışa girer ve geçer. Havasdaki bazı sırlı şeylere belki vakıf değildir amma ki zahirde yani açık olan bilinen her bilgiye vakıf. Şeytan marifet makamında 700 dereceye kadar taklit ederek yükselebildiği bilinir. Bu aynı zamanda uyarıdır. Buna en yerinde örnek Abdulkadir Geylani hazretleri nin başına gelen hadise. Şeytan Nur şekline girip de ona ben senin Rabbinim ibadet taati namazı bırakmasını istemesi. Aklına Sana ölüm gelinceye kadar Rabbine ibadet et ayeti gelince anlıyor iblis olduğunu bu da bir imtihan.. Bu Kıssadan bize ne hisse verilir, nedir biz ne haldeyiz. Allah öyle zatlar a yardım ediyor . Ayette ifade edilir Allah'ın dinine yardım edin ki Allah da size yardım etsin. O mübarek zat lar nice makamlara erişip helak olmamış. Makam mevki, manen yükseldikçe verilir maksadları makam değildi o zatların. Biz kim bilir değil o makamlar bi kaç keramet gibi şeylere erişsek övgü hâsıl olur ise yahut diğer nefsani hallerden biri dâhi zuhur edecek olsa helak olabiliriz.. Bilinir ki Allah ile kul arasında 140 bin hicab perdesi var 70 bini zulmetten yani nefisten 70 bini nurdan biz zulmetten olanlardan kurtulsak da elbette ki bu dahi çok gayret gerektiriyor nurdan perdelerden bi kaç keşif keramet gibi şeyler ile karşılaşacak olup da takılsak yani hoşumuza gidip de övgü Kibir hâli hâsıl olsa hemen aşağı iterler. Bilmenin hiçbir önemi yoktur bilgi amele dönüşmedikçe. Önemi olsaydı şeytanın meleklere hocalık yaptığı herkes tarafından biliniyor. Öyle olsaydı şeytana faydası olurdu bilginin. Biz bilgiyi övgü için, yarış için kullanmış olur isek birbirimize faydamız olmaz. Ayetde ifade buyrulmuş Her bilenin üstünde bir bilen vardır. Başka ayette size ilimden az bir şey verildi. Biz bilgi, üstünlük yarışında mıyız yada amacımız haklı haksız gayesi mi. Bizim amacımız bilgi yarışı mı. Yarış halinde olacak isek yarışalım ama şu hususta yarış halinde olmamız daha yerinde ve faydalı olmaz mı Onlar hayırda yarışır ifadesi var ayette. Bunu yapalım yapmak gerektiğinde halis maksad ile. Bunda da gösteriş hali hâsıl olabilir olsa da kontrol edebilmek, kabiliyetimize göre. Biz bunda mı yarışıyoruz, hayır. Üstünlük ise takva daha üstü vera ve zühd hâlleri. (Zühd, Allah’ın sevdiğini sevmek, sevmediğini de sevmemek ve dünyanın helâlinden de sakınmaktır. Zira dünyanın helâline hesap, haramına azap vardır. Kendine acıdığı gibi, bütün Müslümanlara da acımak, haram sözden kaçtığı gibi faydasız sözden de kaçınmak, çok mal ve ziynetten ateşten kaçar gibi kaçmak ve dünyada emelini kısa tutmak zühddür.) [Deylemî] (Allahü teâlâ, bir kula hayır murad ettiğinde onu dinde fakih, dünyada zâhid kılar ve ona ayıplarını görecek basiret verir.) [ Beyhekî ] (İlim, insanı Allah’ın emrettiği şeylere götürür, zühd ise o şeylere erişilmesini kolaylaştırır) Hz Ali (r.a.) (İnsanların en akıllısı zâhiddir. Çünkü o dünyaya gönül bağlamaz) İmam rabbani (Zühd ile vera, her gece kalbleri dolaşır, iman ve hayâ bulunan kalblere yerleşir, böyle olmayan kalblerde durmaz, geçip giderler.) [ İmam Gazâlî ] Biz üstünlük yarışında olsak bu şekilde üstünlük sağlayalım ama içinde yine övgü olamaz. Övgü hususunda hadisler var mümin kardeşinin belini incittin hadisi misal. Ayetler var övgü nün sadece ona mahsus olduğuna dair. Kibriya büyüklük ona yakışır. Biz ne bilir isek bilelim amele dönüşmedikçe Kitap yüklü merkepler ayetine muhatabız demektir. Şayet bunları ve dahi verilen tüm nimetleri Allah rızası için kullanır isek Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu ayetine muhatabız demektir.. Hz Ali r.a. der ki İlim bir nokta idi, cahiller onu çoğalttı. Ne demek şimdi bu. Hz Ali noksan mı ifade etmiş yoksa o söz ona aid değil mi demeli.? Bu sözde benim kanaatim vahded kokusu var. Şöyle ki bize görünen ayrı ayrı fizik kimya coğrafya ve dâhi bir çok isim ile isimlendirilmiş olan ilimlerin bütünü birbirine bağlantılıdır tek bir çatı altında bulunuyor. Hz Ali tümünü bir olarak gördüğü için böyle ifade etmiş olsa gerek. Sen diyorsun ki benim gerek bedenim gerek ise nefsimin istirahat hali hâsıl oluyor. Bu hususta bana ruhsat var mı. Bedeni hususta şüphesiz haklısın. Nefsani hususa gelir isek sen sosyal aktiviteler arayışı içindesin bunun nedenini sana söyleyeyim bir yahut bir kaç yakınının sana bu hususlarla telkin etmesi üzerine birazda şöyle yap demesi aklını kurcalar oluyor bunu iyi düşün kardeşim şeytan vücuda girecek açık kapı bulamadığında yakınlarımız ile yaklaşmak ister. Onlara fısıldar da bize öyle yavaş yavaş kapı açmayı dener. Ufak bir gedik açmak ister gemide açar ise büyütmek ister. Onun görevi o. peki bizim görevimiz ne. Bizde burada birbirimiz ile mi atışalım. Sen şunu bilmiyorsun ben bunu biliyorum sen şurada ben buradayım. Bu nedir tamamen zaman kaybı. Bu boş vakitler hususunda onlarca hadis onlarca zatın sözleri var, boş vaktin değerine binaen. Büyükler ne der gelin tanış olalım işi kolay kılalım. Amacımız bir olmalı yani madem halifelik insana bize verilmiş, Allahu Teâlâ yı temsil etmek. Gereği ne ise onu yapalım. Cümleyi uzatmanın pek fazla önemi yok aslında. Belki boş konuştum onca yazı ile sana kısaca şöyle deyim yaptığın her ne olur ise olsun yaparken şöyle düşünsen fena mı olur Bu yaptığım iş e Allah ve Resulü razı olur mu diyerek düşünmeli ve her ne yapacak isek öyle yapmalı. Bu minvalde yani bu düşünce ve doğrultuda yapar isek zararı olur mu. Amma ki tamamen İslâm da kolaylık vardır denilir. misal hastayız. Namazı tehir edecek olsak şeytan da gelip hastalara zorluk yoktur ayetini okusa ki bu vesvesedir. Ayete kulak verecek olsak ayet şeytan yapmaz diye düşünürüz öyle değil mi akıl mantık da böyledir amma ki bunun vesvese olduğu ifade ediliyor Muhyiddin Arabi hazretleri nin şeytanın hileleri eserinde. Nefsin istirahat etmesi yani hem sosyal aktiviteler hem diğer şeyler içinde bir takım arayış içinde olmak demek tamam seç içinden amma bil ki hadisde âlim ilme doymaz ifadesi var kardeşim. Hz Ebubekir r.a. buyurur ki Dört şeyi dört yere bırakın; uyumayı kabre. Rahatı Sırat Köprüsüne. Övünmeyi mizana. Arzu ve istekleri cennete. Biz bu ilimler ile eğer ki şeytanın ve nefsin fısıltılarını duyamaz isek bu ilimler bize fayda sağlar mı, bizi helak etmez mi, demek istediğim bu. Bizim her eylemimizde gerek kalbimizi gerek vicdanımızı rahat ettiren her ne ise bize faydası olanda o olur. Hadisde buyrulur seni vicdan azabında bırakacak bir şeyi yapma. |
#22
|
||||
|
||||
Alıntı:
2-misalen imas hocanın dediği örnek bu argüman oldukça yerinde idi o yüzden destekledim 3-ben ve çevreme hep allahın rızası dahilinde hayırlı olanı nasip etmesini niyetlerinde kullanmalarını teşvik ederim... 4-yazdıklarını okudumda zaten ilim dediğin bu şey hakdan uzaksa noksandır ve nefsi istekler vs yani biz kimizki de abdulkar geylani dort büyük halife yada büyük alimlerle kıyas edelim sadece onların tecrübelerini yaşadıklarını örnek alıyoruz benzemeye çalışıyoruz bu durum kendi aalında hiçzıtlık olmadığı anlamınada gelmiyor... 5-velhasıl bir olalım diri olalım hakıyla haka kullukda gayret gösterelim...
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#23
|
|||
|
|||
Alıntı:
Azizim, imâ ile değil açık ifade ile demedin mi benim bildiklerime sen, senin bildiklerini ben vakıf değilim diye. Bilginin önemi yok amele dönüşmedikçe. |
#24
|
|||
|
|||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kardeşim in ifadesi şeri olarak zahiren görünen şeyi ifade etti. Diz kapağı üstü Baldırın gözükmesi. Haram evet tam bu hususta hadis var.
Haricen Denilir ki Din taklit ile başlar. Nasıl ki çocukluk çağında iken ana babamızı örnek alarak namaz ve dâhi oruca hevesimiz olur idi öyle öyle devam ededurdu. Amma taklit den tahkike geçmek icab ettiği biliniyor. Bunu neden misal olarak söyledim şöyle ki biz evet hâşâ Abdulkadir Geylani hazretleri nin ayağının tozu olamayız evet ama taklit ile de olsa onların işaret ettikleri şekilde ve dâhi hayatlarının yaşantısında olan şeyleri de örnek almamız gerekmez mi. Ben zaten öyle olamam düşüncesi ile mi yoksa amacımızın makam olmadığını düşünerek mi yunus emre nin misali ve dâhi diğer benzeri görüşte olanların düşüncesi ile mi hareket etmeli. Bana seni gerek sözü evet çok yüksek makam. Amma ki önce istek ile sonra istemeden de geçmek gerektiğini söylerler. Biz şimdi zaten böyle olamayız diye düşünecek olursak olamayız aklımız bu yönde arayışa girer amma ki olur diye düşünecek olursak ona göre arayışa girer. Kardeşim bilinir ki hepimizde bir manevî Cevher var gönül dağımızda. Maksad onu çıkarmak değil mi. Her birimiz taş içinden taş ız. Kuffar olanlar sadece değersiz bir taş, müslüman olan ayrı ayrı. Sende seçilmiş bir kimse olabilirsin kendini küçümseme övme de. amma nefsimize küçümseme de aşağılama da gerek. Nice kimseler var günümüzde dünyayı ayakta tutan manevî direklerdir. Kimse ne olacağını bilemez Her insanın kaderi ayrı amma ki Kader, gayrete âşıktır. |
#25
|
||||
|
||||
Alıntı:
ve kalbini de okumadigima gore bu normal bir görüş idi genel olarak dediklerin oldukca guzel ve iyi coguna hsk veriyorum katiliyorum ornek almali uygulamali gayret etmeli yiz boyle buyuk zaatlari insanlari lakin bu dusunce insana su ayeti hatırlatıyor ve ayeti düsunuce kulli irade ile cuzzi irade sorgusu basliyor genel olarak insanlar da nasip diyip geciyor yani ne imis ilim kardesim derinleri olan sonsuz bir kapi imis ve ben ne zerreyim o kapida nede kapıya yakınim yozlasmis nefsim ve cok nankor ve zalim karekterin geregi ben yaptığım onca amel ile degil kendimi tirnagimi bile cehennem atesinden kurtarabbilicegimi düşünmüyorum lakin allahtan umit kesmiyor ve zerre kadar bile toplasan etmeycek hayir ammelleri ile hak a yönelmeye gayret ediyorum...rabbim nefsimden ve seytanlarin kotuluklerinden muhafaza etsin merhamet göstersin insallah... ayet; Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler. İşte bunlar hayvanlar gibidirler. Hatta daha da aşağıdırlar. Bunlar da gafillerin ta kendileridir
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#26
|
||||
|
||||
Alıntı:
yasarken nefsi agir basan müslümanin vasati bile hep ümitvar olacak.... O gün hesaplar kesilecek,vasat dedigimiz kulun defterinin sol tarafi agir basacak,emir gelecek "" atın bunu cehenneme""" gorevliler tam gorevini yapacakken o vasat kul boynunu bükecek """ ben hic böyle düşünmemistim, ben hic Rabbimdan ümidimi kesmemistim"' diyecek, o zaman Rab soracak, ayette adi "" yağlemune tefalün, kiramen katibin"" olan şerefli meleklere "" kulum yaşarken benden ümidini hic kesmedi mi,hep ümitli mi yaşadi""" diye sorunca, melekler ""' Rabbim bu kulun hic senden ümidini kesmedi bizler sahidiz""' diyecekler ve Yaradanın şu sözü duyulacak.. """ Benden ümidini kesmeyen kulum günahkarda olsa Ben onun ümidini bosa cikarmam atın bunu cennete"" diyecek...
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#27
|
|||
|
|||
Haram demek çok keskin bişey haramlar nettir şüpheli değildir
|
#28
|
||||
|
||||
kaynak sunmadan birşeye haram demek ve o sey haram tam olarak degilse ve bunu or ek alan baska insanlar alirsa iste o keskin kilic kisiyi keser buyuk vebala sebep olur...
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Futbol Topunu bulalım ⚽️ | aşk | Forum Oyunları | 16 | 08.03.23 00:33 |
Haramı Meşrulaştırmak ! | Naim | Tövbeler & Uyarılar | 2 | 13.02.23 03:23 |
Futbol tarihinin en onursuz gölü | Arma | Tarih | 0 | 27.09.21 14:33 |
Futbol kitlelerin afyonudur ! | Yusufiyeli | Hayat Dersleri & Hikayeler | 0 | 27.05.21 07:23 |
Rüyada forma almak | Mkltemiz | Rüya ve Rüya Tabirleri | 0 | 20.10.19 11:55 |