|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#31
|
||||
|
||||
.............
|
#32
|
||||
|
||||
evet yok azap meleklerin nakşi yim yoksa gav cennete alınmasa mmüridi cennete girmezmiş falan filanlar bence batıl düşünceler gaybı allah bilir kesin şefaatide sadece allah katında saklıdır dilediği kullarına mahsustur
__________________
- Kul ne der Mevla ne der acep |
#33
|
|||
|
|||
Tevessül, himmet caizdir. Evliyaların manevi makamları vardır. Sen yetiş ya abdullah kadiri geylani hazretleri dersin ve Allah celle celalühu senin sesini onlara duyurur onlarda sana dua eder ve Allah celle celalühu onlar hatrına seni kurtarır. Şöyle bir şey var sen o evliyaların senin sıkıntının çözümünü yarattığını sanatsal kafir olursun Aşlab korusun. Onlar sadece aracıdır yaradan Allah Celle celalühudur. Sen hastalanırsın ve doktora gidersin sana vereceği ilaçlar sebebiyle Allah Celle CELALÜHÜ sana şifa yaratır. O ilaçlar sebeptir. Allah Celle CELALÜHÜ bu dünyada her şeyi sebepler ile yaratır. Seni bile bu dünayaya annen ve babanı sebep kılarak göndermedi mi?
|
#34
|
||||
|
||||
Aslında anlattığınız konuda çok bi ihtilaf yok. Ben Allaha yalvarırken, " Sevgilim, Habibim dediğin, alemleri onun hatırı için yarttım dediğin. Peygamber efendimizin" güzel hatırı için hakkımda hayırlıysa mümkün kıl. diye dua ettiğim bir isteğim için bir yanlış mı yapmış olurum.
Ya da Allahım bu önümdeki mezarda yatan veli zaatın hatırı için kiii o yaşadığında nice insanların aklının alamayacağı güzellikleri şüphesiz senin iznin ve inayetinle yaşamıştır. O nun hatırı için bu duamı kabul et dersem şirke mi düşerim. Ya da Allahım bu okuduğum Kuranı kerimi okumanın sevabını bu gönderdiğin kitapta belirtmişsin ben bu sevaptan vaz geçerek Annemin ruhuna bağışlıyorum demek günahmıdır. Kişiye ne kaybettirir. Okuduğum kurandan faydalanan benim içeriğindeki o kerim sözler beni mutlu ediyor ama sevabınıda bu kabirdekine bağışlıyorum dersen bidat mıdır. bilemiyorum. |
#35
|
|||
|
|||
Alıntı:
Onlara ölü demekten ayetle men edildik ölü diyen dinden çıkar Ayette mealen onlara ölü deneyiniz onlar diridirler fakat siz kavrayamassıniz deniyor |
#36
|
||||
|
||||
o ayet bakara 154 dür orada Allah yolunda ölen şehitlerdrn bahsediliyor, evliyalardan degil, tasarrufu devam eden evliyalar var tasarrufu devcm etmeyen evliyalar var, her evliyanin tasarrufu devam etmez, o yüzden bakara 154 de her evliyayi dahil edemezsin...
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#37
|
||||
|
||||
Kur’an’ın yasakladığı şefaat putlardan umulan veya müşriklerin beklentisi olan şefaattir. Şefaatin torpil olduğu iddiası da doğru değildir. Zira dünyevi şefaatte kişi şefaatçisini kendi tayin eder, kişinin şefaatçisini etkileme payı vardır ve süreç aşağıdan yukarıya doğrudur. Ahiretteki şefaatte ise şefaatçiyi Allah tayin eder, kişinin etkileme gücü yoktur, süreç yukarıdan aşağıya doğru işler. Bunun içindir ki, şefaat aslında Allah’ın rahmetinin kullara sağnak sağnak yağmasıdır. Allah, merhametini çeşitli şekillerde tecelli ettirir. En ufak bela ve musibetleri günahlarımıza kefaret kılar. Ayrıca kıldığımız namazı, emr-i bi’l-ma’ruf gibi iyiliklerimizi de bazı günahlarımıza kefaret kılar. Bütün bunlar Allah’ın rahmetinin göstergesidir. (Bakıllani et-Tembid s.365)
Ancak halk arasında şefaat algısında bazı sıkıntılar vardır. Belki de şefaatin reddine onlar sebep oluyordur. Bazen ‘’falan şeyhin eteğine yapıştın mı kurtuldun’’ şeklindeki anlayışları duymaktayız. Bu , doğru değildir. Hiç kimse şu dünyada kimin kurtulduğunu da kimin şefaat edeceğini de bilemez. Sanki şefaatçimizi biz tayin ediyor gibiyiz. İşte yanlış olan bu anlayıştır. Ama bununla birlikte hüsn-i zan ile ‘’falan kişi zahiren Allah katında makamı olan biridir; umulur ki, Allah ona şefaat yetkisi verir’’ gibi bir düşünce ise mümkündür.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#38
|
||||
|
||||
Bakara Suresi Ayet 154. “Allah yolunda öldürülenler hakkında ‘ölüler’ demeyin. Aksine onlar ‘diridirler’, fakat siz anlayamazsınız.”[Şehid Olmanın Fazileti ve Diri Olmasının Anlamı]Allah yolunda öldürülenler hakkında ‘ölüler’ demeyin. Aksine onlar ‘diridirler’. Bu âyet hakkında çeşitli yorumlar yapılmıştır. Denildi ki Araplar ölüyü artık anılmayan ve hatırlanmayan kişi olarak tanımlamaktaydı. Birinin anılmasına vesile olacak çocuğu yahut yakını olmadan öldüğünde, böyleleri için, “Onların adı sanı yok olmuştur” derlerdi. Bu ayette Allah Teâlâ Peygamber’ine (s.a.), Allah yolunda öldürülenlerin melekler topluluğu arasında anılmaları manasında diri olduklarını haber vermiştir. Hasan-ı Basrî şöyle demiştir: Müminlerin ruhlarına cennetler, inkârcıların ruhlarına da cehennemler gösterilir. Şehitlerin ruhlarını, başka hiçbir ruh için söz konusu olmayan bir zevk sarar. Firavun taraftarlarının ruhları da diğer inkârcılarınkiyle kıyaslanamayacak kadar ağır bir azaba uğratılır[Sonuncu cümle ile muhtemelen şu ayete işaret edilmektedir: “Nihayet Allah, onların kurdukları tuzakların kötülüklerinden bu zatı korudu, Firavun’un kavmini ise kötü azap kuşatıverdi. Onlara sabah akşam o ateş gösterilir. Kıyametin kopacağı gün de ‘Firavun taraftarlarını azabın en çetinine atın’ denilecek!” (Mumin suresi Ayet 45-46).]. Şehitler başkalarından daha fazla bir zevk içinde bulunduklarından diri olma niteliğini hak etmişlerdir. Azîz ve celîl olan Allah şehid ruhlarının, gayb âleminde, dünyadakine benzer şekilde zevk duyacaklarını haber vermektedir. Denildi ki şehid Rabb’inin nezdinde diridir; nitekim sözlükte şehidin hazır olan, bulunan anlamına geldiği bilinmektedir; azîz ve celîl olan Allah onların, sizden ayrılmış olsalar da Rab’leri katında bulunduklarını haber vermektedir[Şehid bilgisinden hiçbir şeyin gizli kalmadığı kimse demektir. Ayrıca şehid hazır ve mevcut olan anlamındadır; … “Filanın meclisinde bulundum” anlamına gelir (İbn Manzûr, Lisânu’l-‘Arab, “şhd” md.)]. Denildi ki hayat ve ölüm çeşit çeşittir. Tabii hayat ve tabii ölüm ile tabii (zatî) olmayan hayat ve ölüm bunlardan bazılarıdır. Tabii olmayan hayat uyanık ve bilinçli olmaktır, bu da din ile hayat bulmaktır; şu ayette olduğu gibi: “Ölü iken dirilttiğimiz …”[ Enam suresi Ayet 122: “Ölü iken dirilttiğimiz ve kendisine insanlar arasında yürüyebileceği bir nur verdiğimiz kimse, karanlıklar içinde kalıp ondan hiç çıkamayacak durumdaki kimse gibi olur mu?”] Araplar’ın ilimle hayat bulma manasına gelen, “O cehaleti içinde ölüdür” deyişleri de buna benzemektedir. Tabii hayat canlı bedenin devamını sağlayan, tabii ölüm de yok olmasına sebep olan şeydir. Şehitlik kişinin, sayesinde ahirette hayat bulduğu bir şeydir, bu sebeple ona diri denilmiştir. Nihaî gerçeği bilen Allah’tır.“Ölüler” demeyin bu ilâhî beyan için şöyle bir yorum da yapmak mümkündür: Tabiatınız ölümden nefret ettiği için böyle demeyin. Aksine “diriler” deyin ki nefisleriniz cihadı arzulasın. Çünkü cihad din ve dünya hayatının düzenlenmesini sağlar. Bununla birlikte şu ihtimal de mümkündür: Allah lütuf ve keremiyle onlara hayatta olsalardı yapacakları şeylerin karşılığını verir, sanki onlar dünya hayatının kendilerine sunulmasıyla diridirler. Nihaî gerçeği bilen Allah’tır (İmam Maturidi Tevilatül Kuran Tercümesi Cilt 1 )
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#39
|
|||
|
|||
Abi tasarrufu devam eden evliyaların günümüzde görüstüğü kişiler var mıdır? Üveysi yolla ders almak gibi Bide keramet mucizenin devamı mıdır bu konuda ne düşünüyorsun
|
#40
|
||||
|
||||
Alıntı:
mucize peygamberlere mahsustur keramet evliyalara mahsustur
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
istimna ( Masturbasyon ) Etmenin Hükmü Nedir ? | Ayhanhoca | Fıkıh Soru ve Cevaplar | 1 | 17.02.23 01:50 |
Kaş aldırmanın dinimizdeki hükmü nedir? | Ayhanhoca | Fıkıh Soru ve Cevaplar | 6 | 18.09.22 17:46 |
Büyü ve sihrin Dinimizdeki hükmü.. | Deniz | Nazar ve Büyü Uygulamaları | 6 | 18.06.18 00:43 |
Cinlerin Varlığına İman Etmenin Hükmü Nedir? | Havasokulu | Cin & Şeytan & Melek & Ruh | 5 | 03.04.18 13:36 |