|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Şeytan Ademi kandırmak için cennete nasıl girdi?
Yine aklıma takılan sorulardan biri arkadaşlar:
Şeytan kovulduysa, cennete nasıl girip Adem'i kandırdı? |
#2
|
|||
|
|||
cennete yılanın ağzının içinde girdi....
|
#3
|
|||
|
|||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Birinci görüş kıssacıların görüşüdür:
“Vehb b. Münebbih el-Yemani ve Süddi'den, onlarında İbn Abbas (ra) ve onun dışında başkalarından kıssacıların rivayet ettiği şu haberdir. İblis cennete girmek istediği zaman cennetin bekçileri ona mani oldular. Derken yılana geldi. O, dört ayağı olan bir hayvan idi, bir Horasan devesine benzerdi. O adeta hayvanların en güzeli idi. Şeytan bütün diğer hayvanlara başvurdu, fakat kimse onu kabul etmedi, ama yılan onu kabul etti ve yuttu. Cennet bekçilerine göstermeden onu cennete soktu. Yılan cennete girince, iblis onun ağzından çıkıp vesveseye başladı. İşte böylece yılan lanetlendi, ayakları yok oldu ve karnının üstünde sürünmeye başladı. Onun rızkı toprakta kılındı ve bundan dolayı da insanoğluna düşman oldu.” Diğer görüş ise: İblis, cennetten çıkartıldıktan sonra Âdem’in (as) yanına cennete girebilmiş değildir. O şeytanlığı ile bu konuda kendisine verilen imkân ile yüce Allah'ın kendisine verdiği vesvese gücü ile bunu yapmıştır. Nitekim Peygamber Efendimiz (asm) de şöyle buyurmaktadır: "Şüphesiz şeytan kanın akması gibi insanın içinde akar." (Kurtubi Tefsiri, Camiu li-Ahkamil Kuran) Ayrıca Elmalı tefsirinde: “Şeytan cennetten kovulup çıkarılmış olduğu halde cennetteki Âdem ve Havva'ya nasıl vesvese verebilmiştir sorusuna karşı, bir yılan aracılığıyla girdi diye bir kıssa nakli şöhret bulmuş ise de, bunu büyük tefsirciler uygun görmemişlerdir” diyerek bu kıssayı uygun bulmamıştır.(Hak Dini Kur’an Dili) İblis’in cennete girmeden Hz. Havva ve Hz. Âdem’e vesvese verdiğini teyit eden diğer görüşler şunlardır; Usulcü bazı âlimler: “Hz. Âdem ve Havva belki de cennetin kapısına kadar gelmişler, iblis de kapıya dıştan yaklaşmış ve onlara vesvesesini vermiştir.” demiştir. Hasan Basri’ye göre de “İblis yeryüzünde olduğu halde, vesvesesini cennetteki Hz. Âdem ile Havva'ya ulaştırmıştır.” Fahreddini Razi’de İblisin Hz. Âdem ve Havva’ya vesvese vererek kandırdığı görüşünü benimsemiştir. Bu vesvesenin nasıl olduğunu şöyle açıklar: “Bu vesvese nasıl olmuştur? Buna cevabımız şudur; Bu Cenab-ı Hakk'ın, şu ayette bahsettiği durumdur: "Rabbiniz bu ağaçtan sizi ancak iki melek olacağınız için veya iki ebedi kimse olacağınız için nehyetmiştir." (Araf, 20) Onlarsa bunu kabul etmemişlerdir. Şeytan bundan ümidini kesince, Hak Teala'nın: "Onlara yeminle, "Muhakkak ki ben sizin iyiliğinizi isteyenlerdenim." dedi. (A'raf, 21) buyurduğuna göre, yemin etmeye yöneldi. Ama onlar iblisi yine tasdik etmediler. Ortaya çıkan durum şudur: İblis bundan sonra diğer bir şeye başvurmuştur ki bu da onun onları, helal olan leziz şeylerden istifade etmekle oyalamasıdır. Öyle ki onlar bu şeylere iyice dalmışlar ve bu dalışları sebebiyle nehyi unutmuşlar, o zaman da olan olmuş... İşlerin gerçekte nasıl olduğunu en iyi Allah bilir.” (Fahreddin-i Razi, Tefsir-i Kebir) İlk görüşe (yani şeytanın yılanın ağzında cennete girmesi meselesi) tefsir kitaplarında yer verilse de âlimlerin çok üzerlerinde durdukları bir mesele değildir. Fahreddini Razi ve Hasan Basri gibi zatlar ise şeytanın cennetin kapısının dışından vesvese vererek Hz. Âdem ve Hz. Havva’yı kandırdığı görüşünü benimsemişlerdir.. . |
#4
|
|||
|
|||
Yani kesin bilgi yok
|
#5
|
||||
|
||||
Bahsedilen yer farklı olabilir, cennet öyle gelen geçen yolu değil elbette.
|
#6
|
||||
|
||||
Zamaninda yasayan eski seyhlerden
yunus tabtuk efendi hazretleri (allah ondan razi olsun) Seytanin cenette girebilmesi icin bir yilan ile tavuzkusunu kandirdigini ve sihir yapib seytan kendisini kucuk bir inciye çevirmiş boyleliklede tavus kuşu o inciyi agizina alib seytani cennete sokmuş. |
#7
|
||||
|
||||
seytan cennetten kovulmamişti Adem As Cennetteyken , Adem As ile Birlikte İndirildi Cennetten buda henuz kovulmamisken kandirdigini gosterir
|
#8
|
|||
|
|||
Benim ise bildigim sudur.Bir yerde duymustum. Cennet kelimesinin arapcada anlami bahce demektir. O yuzden cennetten kovulma, asil bizim ilk aklimiza gelen cennet degil, Allah'in Hz Adem ile Havva'nin riziklanmasi icin sundugu bir bahcedir. Onlar, o bahceden kovulmuslardir.
|
#9
|
|||
|
|||
Valla o mitolojik ve islami kısmını bilmiyorum.Herkes bence kendi şeytanıni cennetine koymamaya çalışsa her taraf güllük Gülistan olur.Senin cennetin neresi gönlüne beynin.O yüzden diyor ya Mevlana başkasının bahçesindeki dikenlerle ugrasacagina kendi bahçendeki dikenleri temizle Şüphesiz o dikenlerle bize birseyler öğretiyor. Bence olaya böyle bakmak gerekli.
|
#10
|
|||
|
|||
Örnekler güzel ama bu zalim hayat öyle bir sürüklüyorki insanı kim nereye gidiyor neler yapıyor çok karışık ve zor. @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Dua ve Sağlık | HavasHoca | Dualar & Dua Kardeşliği | 4 | 15.09.24 16:56 |
Esmaül şifa | Sin | Esmaül Hüsna | 7 | 30.07.24 21:59 |
Hangi yollar bizi Cennete götürür.ayet ve hadis ışığında ... | La Tahzen12 | ALLAH (c.c) | 1 | 26.02.24 00:31 |
Zaafları tespit etme uygulaması | Och | Metafizik | 0 | 14.09.20 16:23 |
Hangi Sure Ne için Kaç Defa Okunur? | HeartLess | Sure ve Ayet Havasları | 3 | 14.06.17 18:56 |