|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Zikir ve yaşadıklarım
Selamün aleyküm kardeşler, ben bir süredir kendi başıma 5-6 Esma okuyorum ve ebced değerleri kadar okuyorum son zamanlarda biraz tuhaflaştım bana yardım edecek yol gösterecek kimse yok mu ? Açıkçası yaşadığım şeyleri pek anlatmak istemiyorum yaşadıklarım sır olabilir onun için ehil birine danışmak istiyorum.
|
#2
|
|||
|
|||
Kardeşim Esma okumaya başlamadan önce salâvat ile müşgul olmanı tavsiye ederim. Çünkü mürşitsiz zikir tehlikeli olabilir. Salavat sana belki mürşit de olabilir
|
#3
|
|||
|
|||
Gün içinde kelime-i tevhid okuyorum, salavat çekiyorum Esma haricinde tesbih ediyorum Allah'ı yaklaşık 40-50 gündür Esma okumaya başladım ama son 4-5 gündür tuhaflaştım bir korku hali başladı
---------- Post added 19.02.22 at 01:49 ---------- Bu arada neden mürşitsiz zikir tehlikeli olsun herkes aynı şeyi söylüyor ama pek açıklayıcı konuşan yok ben hep ebced değeri kadar okurum sadece 2 gün 2 esmayı 1000 kadar okudum . |
#4
|
|||
|
|||
Alıntı:
Ömrünü ibadetlerle geçiren bir insan bile, Hz. Peygamber sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz ile beş dakika sohbet eden sahabînin derecesine ulaşamıyorsa, bu sohbette farklı bir özellik var demektir. O da feyz alış verişidir. Ve esasen bu feyz kesilmiş değildir. Peygamberlerin manevî varisleri olan gerçek âlim ve velîlerin sohbetlerinde bu feyzin bir numunesi devam etmektedir. İnsanı manen olgunlaştıran unsurların önde gelenlerinden biri de işte bu feyzdir. Alıntı https://www.gulistandergisi.com/nefsin-tezkiyesinde-mursidin-onemi/ |
#5
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#6
|
|||
|
|||
Mürşit olmadan zikir çektikçe maneviyat artar bazı kapılar önüne çıkar, olağanüstü şeyler yaşayabilirsin, ama sendeki maneviyat ın artması ile imtihanın da artar belki, cinler musallat olabilir, kibre kapılabilirsin, nefsi levvameye geçtiğinde şeytanların hücumuna uğrarsın vesveseden kurtulamayabilirsin. Zikir çekeceksende Peygamber efendimizin öğrettiklerini çekmeni tavsiye ederim bunlarda sıkıntı yoktur. Salavat, istiğfar, gibi zikirler. Bunların sana faydası çok ama çok olur. Her derdin için salavat çeşitleri de vardır kardeşim
|
#7
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#8
|
|||
|
|||
Hoca değilim kardeşim. Mürşid öğretmen demektir. Senin hangi zikirlerdi çekmen gerektiğini söyler. Yardımcı olur, çektiğin zikirlerle 40 sene de alacağın yolu o senin 40 günde geçmene yardımcı olabilir. Hem karşına gelecek vesveseye ve imtihanlara karşı yardımcı olur. Zikrin hakikatine ulaşmana yardım eder
|
#9
|
|||
|
|||
MÜRŞİD'E GİTMEDEN ZİKİR ÇEKME
Allah’ı zikretmek her zaman lâzımdır. Bunun için maddenin getirdiği ağır bunalımlardan kurtulup kalp ve ruh huzuruna ermek ancak Cenab-ı Allah’ı çokça zikretmekle mümkün olur. Şu esmayı şu kadar çekersen böyle olur, bu esmayı bu kadar çekersen şu işin hallolur’ gibi şarta bağlı olarak kendi kendine ders addetmek yoktur. Bu tür şeylere girmemek gerekir. Esma-yı hüsnanın Allah tarafından”görevlendirilimiş” ruhanileri var. Bunlar cinniler, melekler taifesinden de olabilmektedir. Esma-yı hüsnadan herhangi biriyle yoğun olarak Allahı zikredenlere o esmanın görevlileri olan ruhaniler yardıma gelirler. Bunlar cinniler, melekler taifesinden de olabilirler. Hiçbir esma-yı hüsna yok ki onun görevli ruhanileri olmamış olsun. Maneviyattanizinli bir mürşidin ya da insan-ı kamilin elinden biat almadan esma-yı hüsnayı çalışanlar kendi başlarına riyazet yapıp ruhani alemleri fethi amaçlayanlar cinni şeytanların ağına düşerler. Onlara yem olurlar. Tasavvuf yoluna girerek biat almayanlara esma-yı hüsnanın ruhanileri de asla gelmez. O yollara girmeden velayet elde etmek tehlikeli sonuçlar doğurur. Biatsız esma-yı hüsna çalışanların, kendi başlarına riyazetler yapanların çoğu ya yoldan saparlar ya da cine şeytana maskara olan zavallı birer medyum olurlar. Esma-yı hüsnayla rizazet yapmak için selahiyetli birinden icazet almak gerekir, aksi halde çok tehlikeli sonuçlar ortaya çıkabilir. Bir tıp doktoru gözetiminde olmadan kullanılan ilacın zarar verme riskinin olduğu gibi, Zikirlerin, evradın, tesbihatın, Allâh'ın isimlerinin bir manevi rehber(veli-mürşid) gözetiminde yapılmaması, insana zarar verir. İnsan nefsinin türlü türlü hastalıkları vardır. Her nefsin hastalığı da farklı farklıdır. Zikrullah ise, bu hastalıkların tedavisinin en önemli ilacıdır. Alınacak ilacın ne kadar, nasıl alınacağını, hangi dozda alınacağını yine ehil olan hekim nezaretinde kullanmak gerekir. Çünkü kullanılan ilaçların yan tesirleri de olabilir. Gereğinden fazla aşırı dozda ve rastgele bilinçsizce alınan ilacın kişiye belki faydasından çok zararı dokunabilir. Onun için kafamıza göre değil, mutlaka bir ehil doktor nezaretinde alınması her zaman geçerli olan yoldur. Bazi kişiler zikir ehlini kınamak için diyorlar ya "efendim falancı kendini dine aşırı vermiş, kafayı üşütmüş" diye... İşte kendi başına zikirle meşgul olan veya Mürşitten izinsiz esmaları çoğaltan kimse istenmedik hallere düşebilir, kendisine cinlerin ve şeytanların da musallat olması sonucu kafayı sıyırabilir. Bu tür riskleri de vardır. Çünkü bu şekilde bunun birçok örneklerine daha önceleri rastlanmıştır. Risksiz olanı ise, mutlaka bir mürşid-i kamilin telkin ve gözetimi altında zikir ve virdlerine devam etmektir. Her insanın sadrı (kapasitesi) farklı farklıdır. Kimisi sadrına göre kaşıkla, kimisi de kepçeyle alır. Herkesin kaldirabileceği yük farklıdır. Kişinin kaldırabileceği yük 50 kg ise kendisi 80 kg veya daha fazla kaldırmaya kalkışırsa çöker, hasta olur, işlev yapamaz hale gelir. Şeytanların ve cinlerin saldırısına uğrar. Maalesef internette olsun veya maneviyattan izinsiz verilen esmalar olsun şu esmayı şu kadar zikret demek en büyük sıkıntıdır. Mürşitler dahi bazı zikirleri veremezken çoğu insan bu selahiyeti kullanmaya çalışıyor. Kaş düzelteyim derken göz çıkarıyor. Zikir olayı öyle zannedildiği kadar basit bir olay değildir. Bunu ehli olanlar bilir. Zikrullah amellerin en büyüğüdür. Onun için kafamıza göre değil de, bir bilene danışarak yapılması gerekir. Zikir mürşitsiz çekildiği taktirde bir ismin zikrine sürekli devam etmekle üzerinize kendi seviyenize göre olan ruhani varlıkları çekersiniz. Ömer Ziyâuddîn Gümüşhânevî (k.s.) hazretlerine sorulur: Bir şeyhe intisâb etmeksizin ve ondan izin almaksızın zikir ve fikirde bulunmak, evrâd-ı şerife okumak caiz midir? Cevap olarak şöyle der: Caiz ise de böyle bir zikir ve fikirle manen mesafe kat edilemez. Terakki (manevi ilerleme) mümkün değildir. Silsilesi sahih yetkili bir şeyhin bereketi, feyzi, himmeti ve tesiri çoktur. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Bir aydır yarım rizayatayım ve yaşadıklarım. | Meczupyolcu | Tecrübe Ettikleriniz | 27 | 09.06.24 18:05 |
Karin Cini ile ilgili yaşadıklarım ve tecrübelerim. | hakikat | Tecrübe Ettikleriniz | 8 | 02.06.24 12:22 |
Bu Dua'yı okuduktan sonra ve yaşadıklarım...Ey güzel ALLAH'IM | mcakirca | Tecrübe Ettikleriniz | 16 | 19.04.22 01:39 |
Yaşadıklarım keşif mi ? | igdcx | Keşif ve istihare Uygulamaları | 10 | 15.04.22 07:34 |
Piyasadaki şarlatanlar ile yaşadıklarım. | Summer | Tecrübe Ettikleriniz | 81 | 14.12.21 18:20 |