yüksek sayıda zikr çekmedim celb veya davet yapmadım ama rahatsız edildim - Sayfa 3 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #21  
Alt 23.11.21, 01:42
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 07.07.21
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 678
Etiketlendiği Mesaj: 11 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Düşüncelerin yanlış

Alıntı:
Faris4735 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sen neyin kafasindasin 21 gün verilen sayilarda diyorsun bende bunu ebcete bağladim platformdaki herkes ebcedlerle meşkul kuran ve sünnette olmayan bidatten başka birşey olmayan şey sen allahtan 21 gün rizasini ve hayitlisini istemek yerine ondan kulunu istersen onunlada şeriat dışı yaşarsan elbet olmaz sapiranda hidayete erdirende allahtır kalbini ilk önce nefsani duygulardan temizle allahtan rızasını iste ondan korubmayu iste tağutu red et la ilahe illalahı yaşa müşriklerden olma bidatlerden uzak ol yardiminda allahtan olduğuna iman et manasini bilmediğin hiçbirşey de okuma.
Belki iyi niyetli biri olabilirsin ama çoğu şeyi o kadar çok yanlış anlamışsın ki ve öğrenmek yerine kendi kendine bir yol bulmuşsun ve bu daha kötü o yüzden tez vakitte ALLAH seni doğru yola erdirsin diyorum

Ve fark edersen eğer burada ki herkes senin bu hakaret içeren söylemlerine karşı çıktı bir dön bak ki bunu bir kişi söylemiyor birden fazla kişi söylüyor o zaman ben bir yerlerde yanlış yapıyorum de düşün ama sen hala inatla bir şeyleri kanıtlamaya çalışıyorsun

Yazdığın paragrafları inceledim tek bir şeyden bahsetmiyorsun sen o kadar fazla tabir kelime cümle kullanmışsın ki kendi kafan bile karışmış karşı tarafa neyi anlatıp neyi ispatlıycaksın hayret ediyorum? Ayrıca benim dua edişime bile karışmışsın bir atlamadığın bu vardı heralde..

Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 23.11.21, 01:47
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 26.08.18
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Han349 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Belki iyi niyetli biri olabilirsin ama çoğu şeyi o kadar çok yanlış anlamışsın ki ve öğrenmek yerine kendi kendine bir yol bulmuşsun ve bu daha kötü o yüzden tez vakitte ALLAH seni doğru yola erdirsin diyorum

Ve fark edersen eğer burada ki herkes senin bu hakaret içeren söylemlerine karşı çıktı bir dön bak ki bunu bir kişi söylemiyor birden fazla kişi söylüyor o zaman ben bir yerlerde yanlış yapıyorum de düşün ama sen hala inatla bir şeyleri kanıtlamaya çalışıyorsun

Yazdığın paragrafları inceledim tek bir şeyden bahsetmiyorsun sen o kadar fazla tabir kelime cümle kullanmışsın ki kendi kafan bile karışmış karşı tarafa neyi anlatıp neyi ispatlıycaksın hayret ediyorum? Ayrıca benim dua edişime bile karışmışsın bir atlamadığın bu vardı heralde..
Tek tek konularini zannimca olmadan kuran ve sünnetle uygunluğunu allaha danişicaz birlikte yakında.

Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 24.11.21, 11:50
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,650
Etiketlendiği Mesaj: 3556 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Faris4735 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kesinlikle abarti değil tasavvuf ve tarikatlerin tarihi ortaya atan insanlarin kjtaplari şirk bidat ve küfürlerle doludur yakinda konusunu açicam kuran apaçiktir hükümleri bellidir sünnet te ortada ehli bidat yani ehli küfür değildir de nedir filanca kez şunu oku şuna iyi gelir dediğini gördünmü peygamber efendimiz hangi ameliniz kurana ve sünnete uyuyor riyazat rabita tövbe alma verme vs bunlardan hangisi dinimizde var sizler ap ayri bin yapmişsiniz bunlari çikaranlarada ingilizler yahudiler hayranlar türbelerini bile koruma altina aliyorlar onlarin bile başaramadigini yaptilar insanlar evde zikir çeksin biz disarda onlara hükm edelim buğdaylarini alalim ekmeklerini alalim onlar nadil olsa sürekli şükür ediyorlar.
senin soylemine en basit hesapla bakarsak,namazdan sonra cektigimiz ,Allahuekber,elhamdulillah,suphanallah 33 kere cekildigine gore hepimiz bidattayiz,kurana verilen sure siralarin8n dayilarida bidat, ezan ve kamette okunan sayilarda bidat,abdestte azalarin 1 yada 3 kere yikanmasida bidat vs vs. esmayi,ayeti,sureyi sayi ile okumak niye bidat....islamin sayilara matematige bir aletjisii var..ben senin hangi goruste oldugunu cozemedim, tasavvuf ve tarikat aleyhtarlari bile bunu boyle soylemezler,bir tek selefi akimda olanlar biraz dillendirir ama bu kadar degil,sadece tekfirciler soyler,ama sana karsi sui zanda bulunamam vebal olur

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 24.11.21, 12:32
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 30.11.19
Bulunduğu yer: Dunyada
Mesajlar: 138
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

celp dedigin zaten buyudur benim tespitimce

Alıntı ile Cevapla
  #25  
Alt 24.11.21, 12:47
 
Üyelik tarihi: 24.10.21
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 263
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
savah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
celp dedigin zaten buyudur benim tespitimce
Bir şeye haram diyebilmek için ayet olması gerekir.
Büyü haramdır bunda herkes hemfikir ama celb büyüdür demek için yeterli bir kanıt yok en fazla caiz değildir diyebilirsin.

Çünkü biri evlenmek istiyordur, bunun için falanca kızı falancayı bana zevce eyle diye dua etmesi müstehabdır ama hayırlıysa diye belirtmesi daha uygun görülmüştür.
Gene aynı şekilde ayetler, esmalar yani kurandan veya sünetden gelen şeyler ile birşey yazarak yada okuyarak bir uygulama yapıyorsa bu büyüdür demek, biraz tövbe haşa kuran okuyanlar büyücüdür demek gibi oluyor. Kişi kurandan ve sünnetden gelen herşeyi dua ve ibadet içinde kullanabilir, bunların hiç birine büyüdür de diyemezsin.

Eğer ne olduğu belli olmayan anlamsız şeyler yazılıyorsa, işlemin sonucunda yakılıyor, gömülüyor, kana bulanıyorsa bunlar için daha şüpheli durulabilir. Uzak durmak iyi olur

Dinen caiz görünmeyen şeyler (domuz kanı vs) işin içine giriyorsa bunlar şeytanidir, bunlar büyüdür diyebiliriz.

Daha da açıklarım konuyu da, sadece söylediğiniz ağırlığının farkında olun diye yazıyorum. Dinen birşeye haramdır demek o kadar kolay değil. Haram, kafir, küfür, şirk kelimeleri çok ama çok dikkatli kullanılmalıdır. Kendi imanınızı zedelersiniz.

Alıntı ile Cevapla
  #26  
Alt 24.11.21, 17:08
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 07.07.21
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 678
Etiketlendiği Mesaj: 11 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
savah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
celp dedigin zaten buyudur benim tespitimce
Bana mı söyledin ?

Eğer bana ise ben celp yapmadığımı yazdım kardeşim konunun başında takip edersen

Alıntı ile Cevapla
  #27  
Alt 25.11.21, 01:31
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 26.08.18
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
senin soylemine en basit hesapla bakarsak,namazdan sonra cektigimiz ,Allahuekber,elhamdulillah,suphanallah 33 kere cekildigine gore hepimiz bidattayiz,kurana verilen sure siralarin8n dayilarida bidat, ezan ve kamette okunan sayilarda bidat,abdestte azalarin 1 yada 3 kere yikanmasida bidat vs vs. esmayi,ayeti,sureyi sayi ile okumak niye bidat....islamin sayilara matematige bir aletjisii var..ben senin hangi goruste oldugunu cozemedim, tasavvuf ve tarikat aleyhtarlari bile bunu boyle soylemezler,bir tek selefi akimda olanlar biraz dillendirir ama bu kadar degil,sadece tekfirciler soyler,ama sana karsi sui zanda bulunamam vebal olur
Abim onlar sünnette var bidat nedir biliyormusun dibin dışında olanlar yani subhannqllah elhamdülillah allahu ekber ve verilen sayilar sünnettendir bunu peygamber efendimiz yapip bu şekilde öğrendik peygamber efendimiz kalkip subhannalih ebced(alfabe) hesabini çikarip o rakamda okumadi sadece 100 e tamamlamak icin veya allahin hoşnut olucagi bi zikir olucagini dusundu böyle yapti böyle gösterdi bidat kuran ve sünnette olmayan allahin o övdüğü 3 neslin yapmadiği öğretmediği ibadet olarak amel etmediği şeylerdir ibni arabiniz yokmu sizin o bile bidati seyie falan diğe ayirmamiş sünneti seyie demiş buda amellerde geçersizdir yani kalkip allahin tasvip etmediği usullerde allahin isminin matamatiksel olarak hesabibi yapip bununla bazi istifadeler edinme vs bunlara kalkişmak çok büyük yanlış kuranda ve sünnette olmayan bi metod bu nasil ki tilsim yazip çizmek manasi bilinmeyen şeyler yazip okumak haram sa yasaklanmişsa onlardan medet ummakta onlarla amel etmekte küfürdür zaten medet allahtan umulur yardim edenlerinde himmet edenlerinde en hayirlisi odur ve o tektir o hayy dır kayyumdur o diridir siz ölülerden kalkip yardim isterseniz hayy olan allahin sifatina karsi gelmiş olmuyormusunuz birazdaha geniş bakin akidenize bi uzaktan bakin kuran ve sünnet yönünden bakin ben kuran ve sünnet diyip duruyorum siz sünnette bulunan ama sizin amelinizle alakali olmayan bi delil sundunuz subhannallah 33 elhamdulillah 34 yani 100 yani 1 burda bi medot uygulanmamiş sadece bu şekilde tesbihatta bulunmanin çok faydasi ve güzelliği vardir iyi ameldir ama sen kalkip bunlarin alfabe hesabini yapip kaşima gözüme fayda gelecek beni sevecekler rizkim genisliyecek araci olarak matamatik gibi absuruk birseyi kilmis olursun allah samimiyetinemi yoksa sayinami bakar allah senin her kelimeni içinden geçirdiğini bilmezmi habir olan odur o herseyi işitir 1 kerede söylesen duyar 10000 defada bunun şifresi şudur allah bunu red etmez diye birşey demek zaten küfürdür ki siz bunu diyemiyorsunuz ama bu manaya cikiyor bunu yapmak güzeldir değil gozünüzde bu sekilde zikir cekersek bu yönümüz gelişir şu yönümüz gelişir sizin diğer dinlerden diğer akillardan haberiniz yokmu enerji olarak bilimsel belgesellere bakin bakalim onlar size sizin halinizin nedenini anlatsinlar birsryle özdeleştiğin zaman zaten ona doğru gidiyorsun misal allahin vedud ismini zikrediyor adam bazilari korkuyor hani cinlerden kötü şryleri cekiyor sizi o hale sokan şey aslinda sizin kendinizin bilincidir siz bilincinize neyi sokarsaniz onunla yaşarsiniz zikir çekerken kötü cinler rahatsiz eder izinsiz asla olmaz vs dersiniz bunun kuran ve sünnetle hiçbir alakasi yok oyüzden rahatça gelirler tabi bazilariniz mutlu hisseder zikir çekerken çünkü özdeleşmiştir misal ben bmw arabayi çok sevsem heleki beyazz hastalik diyilmi bu heryerde beyaz bmw görürüm neden çünkü onu düşünüyprum hayalim o aklimda o var hep onu gorüyorum sizde zikir de cektiğiniz zikri kendinizde görmeye başliyorsunuz vedud esmasi çektim pamuk gibo oldum herseyi seviyorum hasa mumkunmu bu ozaman rahman diyincede cok ca bagisliyan allahin bu sifatindan mi faydalaniyorsun yada kaviy diyince gücleniyormusun ? Gücmü geliyor böyle bi öğreti ne kuranda nede sünnette yok böyle birşey olsaydi peygamber efendimiz kaviy olan allahtir savaşlarimizdan önce kaviy zikrini cekin hemde ebced hesabiyla cekin ki allah sizi kaviylikle özdeleştirsin böyle birşey yok böyle birsey olmadi kuran ve sünnet eksik değildir kuran ve sünnrt bizim için yeter ben bunlari red etsem ebcedi rabitayi veya tasavvufun o 1100 lü yillardan beri dinimize soktuklari hurafeler bidatlar himmetler bilmem vahdeti vucutonlar hasa aynaya baktiklarinda allahi görüyolarmişya artik biz bir hiçiz diyolar allahla haşa bizzat konuşmuş demiş sen kimsin allah demiş ben senim ya birakin az kaldi müsait değilim buaralar sizin o üşenip okumadiğiniz kitaplari okuyorum bizzat o şahislardan size burda aktarmalar yapicam bakalim işin içinden nasil çikicaksiniz
Vahdeti vucud gibi bi akideye sahipsiniz allah u teala haşa yaratmadi içinde yarstti dersiniz allah ayeti kerimede arşa istiva ettiğini söylüyor zaten yaratanin vasfı bu değil içinde yaratmak da ne demek ozaman içinde şirklerde bulunuyor tövbe hasa tuvalette de o var tövbe hasa klozette o havaya yumruk attim hasa ona attim nasil bi akide bu hersey allah ta ne demek yaratmak birseyi yaratmak derken ne anliyoeaunuz arsa istiva etti den ne anliyorsun allah burdami arştami ? Allah heryeri görür işitir bilir bu ayrı ama allah herşeydir akidesi yanlış MECMU'UL FETAVA

TASAVVUF VE DERVİŞLİK ADI ALTINDA YAPILAN ZINDIKLIKLAR!

ŞEYH'UL İSLAM İBNU TEYMİYYE (661-728H) (Allah O'na rahmet etsin)

(Kaynak: Türkçe külliyat 2.cilt.Tevhid yayınları.)

İbn Teymiye'ye, her biri bozuk düşünceli kimselerden oluşan bir cemâatin durumu soruldu. Şöyle ki:

a-Bunlardan biri; Yûnus el-Kattâtî'nin. bağlılarını ve müridlerini, hesap gününün kötü akıbetinden ve acıklı azabından kurtaracağını iddia ediyor.

b- Bir diğeri ise: Ali el-Harirî'nin, kadınlar ve parlak gençler arasında bulunduğu zaman, erkeklik uzvunun kadınlık uzvuna dönüşme yeteneğine sahip bulunduğunu iddia ediyor.

c - Bir diğeri de; Peygamberlik dâvasında bulunarak şunu iddia ediyor ki, bir zaman gelecek, ortaya çıkacak; kendi dini ve şeriatı galip gelecek. Onun bu uğursuz şeriatına göre, kadınlar haram, livâta helâldir. İncir, badem, limon gibi bazı yiyecekler yasaktır. Ona tâbi olanlardan kimi namaz kılıyor, kimi namazı bırakmıştır. Bir çok günler, özel adamları O'nun etrafında toplanmaktadır.

İbn Teymiye buna şu cevabı verdi:

"Yûnus el-Kattâtî'nin kendisine tâbi olanları ve müridlerini hesap gününün kötü akıbetinden ve acıklı azabından kurtaracağı iddiasına şu genel cevap verilir:

Kim, herhangi bir şeyhin, müridlerini kıyamet günü azaptan kurtaracağını iddia ederse, kendi şeyhinin, Abdullah Oğlu Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)'den üstün olduğunu iddia etmiş olur. Bunu diyen. Kimse tevbeye çağrılır; eğer bu sözünden vazgeçer ve tevbe ederse ne âlâ! Yoksa öldürülür.

Çünkü: Sahih hadiste Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)'in şöyle buyurduğu sabittir:

"Ey Fâtıma! Seni hiçbir şekilde Allah’ın azâbından kurtaramam. Ey Peygamberin halası Safiyye! Sana Allah(ın azabın)a karşı hiç bir faydam olmaz. Ey Peygamberin amcası Abbas! Senin için Allah'a karşı hiçbir şey yapamam. Ama kendi malımdan dilediğinizi benden isteyin»

(Buhari, Vesaya 11 )

Yine sahih hadiste Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) (malının zekâtını vermeyenlerle ilgili olarak) şöyle buyurmuştur:

«Kıyamet günü, sakın içinizden biriniz, omuzunda böğüren bir deve olduğu halde karşıma çıkıp:

—Yetiş ey Allah'ın Resulü! diye medet istemesin. Çünkü o vakit ben ona derim ki:

—Allah (ın azabın)dan ben seni hiç bir şekilde kurtaramam.

Dini sana tebliğ etmiştim»

(Buhârî, Zekât 3, Cihâd 189; Müslim, İmâra 24, 26, 28; Dârimî, Zekât 31; ibn Hanbel 3/426, 5/ 228,285)

Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)'in, buna benzer daha birçok sözleri vardır.

İmdi, Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) ehl-i beytine ve kendisine îman edip yardım eden ashabına:

«Ben sizi Allah'ın azabından kurtaramam!»

dediğine göre, nasıl olur da, nihayet Ashâb-ı Kirama en güzel şekilde tâbi olmaktan başka bir şey yapmak elinden gelmeyen bir Şeyhin, müridlerini azaptan kurtaracağı söylenebilir? Hem de, Allah'ın Kitabında ve Resûlüllah'ın sünnetinde, kıyametin dehşeti şu şekilde anlatılmışken:

«(Ey Habibim!) Hesap günü nedir biliyor musun? Evet, hesap gününün ne olduğunu biliyor musun? O gün, hiç kimsenin kimseye faydası olmayacak! O gün emir (yalnız) Allah'ındır»

(İnfitar:17-19)

"Hiç kimsenin kimseye fayda veremeyeceği o günden korkun!"

(Bakara 48)

Malûmdur ki, kıyamet günü peygamberlerin ve başkalarının şefaatten başka yapacakları bir şey yoktur. Sahih hadisle sabittir ki:

«İnsanlar, şefaat etmeleri için Âdem'e gelecekler. O:

—Ben kendimi kurtarmakla meşgulüm-» diyecek. Sırasıyla Nuh, İbrahim, Müsâ ve İsâ Peygamberler de böyle diyecekler. Bunların ulu'l-azm peygamberler oldukları unutulmamalıdır. Yaratıkların en efdalidir bunlar. İsâ (aleyhisselam) diyecek ki

—Siz, Allah Teala'nın, geçmiş ve gelecek tüm günahlarını bağışladığı Muhammed'e gidin.»

Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) buyuruyor ki;

"Nihayet bana gelecekler. Ben Rabbimi görünce secdeye kapanacağım. O buyuracak ki:

—Ey Muhammedi Kaldır artık başını. Söylediğin dinlenilecek ve istediğin verilecek. Şefaat et, şefaatin kabul olunacak.»

«Sonra benim için bir yer belirleyecek; oradakileri Cennete sokacağım»

(Buhari, Rikak 51 / Enbiya 3 ; Müslim, iman 322,326)

Yaratıkların en faziletlisi olmasına rağmen O, Rabbini görünce hemen şefaate kalkışmıyor da secdeye kapanıyor; O'na hamd ediyor. Sonra Allah O'na şefaat izni veriyor ve cennete girecek olanlar için O'na bir yer belirtiyor. İşte bu hâdise, Allah'ın:

«Kimmiş O'nun izni olmadan, huzurunda şefaat edecek” (Bakara 255) tarzındaki âyetlerini tasdik etmektedir.

Meleklerin, peygamberlerin ve mû'minlerin şefaat edecekleri sahih hadîslerle sabittir. Ancak Allah'ın izniyle ve belli ölçüde. Yani, şefaatçinin tercihine bırakılmış bir iş değil. Bu, şefaat edeceği bilinenler hakkında bir durumdur.

Bir kimse: «Şüphesiz Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) bütün müridlerini (tüm inanları) ateşten kurtaracaktır» dese yalan söylemiş olur. Çünkü, ümmetinden ateşe girecek olanlar vardır. Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) onlar hakkında şefaatte bulunacaktır. Şeyhlere gelince, onların şefaatleri, Hz. Peygamberinki gibi değildir. Salih kişiyi Allah dilediği kimseler hakkında şefaatçi kılabilir. Ayrıca, şefaat ancak îman ehli için olacaktır.

Gelelim Şeyh Yûnus'un bağlılarına:

Bunların çoğu Allah ve Resulüne küfrediyor ve beş vakit namazı, Ramazan orucunu, Kâ'be-i Muazzama'ya haccı kabul etmiyor, Allah ve Resulünün haram kıldıklarını haram saymıyorlar. Bilâkis, Allah'a, Resulüne, Kur'an'a ve İslâmiyet'e dâir bir takma sövgûleri (küfürleri) vardır kî, bunları bilenler biliyor.

Bunların içinde yer alan câhil halk tabakası ise, onların iç yüzünü bilmemektedir. Bu avam kısmının İslâm anlayışları, diğer müslümanlarınki gibi olup, İslâmı Şeyh Yûnus'un taraftarlarından değil, diğer müslümanlardan öğrenmişlerdir. Şeyh Selûl, Cehlân, Sahbânî ve diğerleri gibi havas ise, namazın farziyetine inanmazlar; hattâ Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)'in peygamberliğini bile kabul etmezler.

Kuceli ve benzerlerinin şiirlerinde. Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem), Kur'an ve İslâm hakkında, Yahudi ve Hıristiyanların bile rıza göstermiyecekleri sövgüler yer almaktadır. Bazıları, bu şiirlerin Yûnus'a âit olduğunu, bazılarıysa Yünus'a ait olmayan isnatlar olduğunu söylüyor. Ancak, şurası açıkça görülmektedir ki, bu kimseler küfür söylemekte ve bununla vecde gelmektedirler. İçlerinden biri yemeğe idrarını yaparak; «Oh! Yûnus ciğerimi ferahlatıyor. Bu, Yûnus'un gülsuyudur». gibi sözler söyledikten sonra bu ******* yemeği helâl sayarak yerler, üstelik bunun bereket getirdiğini söylerler.

Şu sözler de onların küfürlerindendir:

«İnsanları, helake düşmekten koruyan benim. Ben Rabbin içinde kendim için bir harem yaptım ve bu mahremiyet dairesinde ikamet ettim. İnsanları şaşkınlık vadilerinde terk ettim. Mûsâ'yı da Tûr'da bana secde eder bir halde bıraktım. Kıyamet günü yaratıkları fevc fevc görecek ve Nebisi olan İsâ'ya gelecek, o da onların ihtiyaçlarını giderecek.»

Onlar derler ki:

«Gelin camiyi yıkıp meyhane, minberi kırıp zünnâr yapalım. Kâğıtları (Kur'an sayfalarını) yırtıp tambura, Kadı'nın sakalını yolup tamburaya tel yapalım. Arşa çıkıp oturunca Arş çatırdadı, 'ey Muhammed' diye bağırınca un ufak olup gitti. Yedi deniz heybetimden çalkalandı durdu.»

Daha burada zikredemeyeceğimiz bundan beter nice saçmalıklar ve «Allah'ın çocuğu vardır», diyenlerin sözlerinden daha büyük nice küfürler.»

«Kadınların arasına girdiğinde, tenasül organı dişi organı haline gelen şeyhler var” sözüne gelince: uydurulmuş bir yalandır. Bahsedilen bu şeyhin tarikatında, İslama aykırı bir takım çirkin şeyler vardır; îslâmı bilenlerce ma'lûmdur. Onun adamları, ondan yazdıkları bir sürü küfriyyât nakletmektedirler.

Meselâ şu söz ondan nakledilenler arasındadır:

«Şayet yetmiş peygamberi öldürmüş olsam yine günahkâr olmam.»

Halbuki, bir peygamberi öldürmenin, kâfirliğin en büyüğü olduğu ma'lûmdur. Ayrıca Resûlüllah'ın şu hadisi vardır:

"Kıyamet günü insanların en şiddetli azaba uğrayacak olanı, bir peygamberi öldüren veya bir peygamber tarafından öldürülen kimsedir.»

Şayet:

«Şeyh, yaratılış ve kaderdeki gerçeği (levh-i mahfuzdan) görerek bunu söylemiştir. Çünkü kulların fiillerini yaratan Allah'tır»

denilecek olursa, bununla:

«özrü kabahatinden büyük olma» durumuna düşülmüş olur. Çünkü, eğer kader hüccet olsaydı, İblis, Fir'avun ve benzerleri, ne dünyada, ne de âhîrette kınanmazlardı. Kaderi hüccet olarak ileri süren bu kimseye biri saldıracak olsa, kızar ve onunla vuruşur. Şayet kader hüccet ise, (Allah'ın) irade ettiğini yapmak için hüccettir, şayet hüccet değilse ona dayanıp insanlara eziyet etmek için hüccet değildir. Bu durumda kader, Allah'ı ve Resulünü inkâr için hiç hüccet olur mu?

Âdem'in Musa'ya karşı kaderi hüccet olarak ileri sürmesinin sebebi, başına gelen bir musibetten Mûsâ'nın onu sorumlu tutup kınamasından dolayıdır. Yoksa Mûsâ onu Allah Teâlâ'ya karşı günah işlemesinden dolayı kınamış değildir, çünkü Âdem (aleyhisselam) tevbekâr olmuştu ve tevbekâr hiç günah işlememiş kimse gibidir. O Âdem'e: 'Bizi ve kendini neden cennetten çıkardın', demiş, o da: 'Ben yaratılmadan kırk yıl önce alnıma yazılan bir işten ötürü mü. beni kınıyorsun?' diye cevap vermiş ve bu suretle tartışmadan, Âdem galip çıkmıştı.
Aynen bunun gibi, babası ve başkaları tarafından başına musibet gelen herkese böyle davranması, ve kendini kadere teslim etmesi emredilir.

Nitekim:

«Hiç bir musibet başa gelmez ki, Allah'ın, izniyle olmasın...(Teğabün 11) buyurulmuştur.

Alkame'ye göre bu âyetle başına musibet gelen kişi kastedilmiştir. Bu kişi bunun Allah'tan olduğunu bilir, rıza ve teslimiyet gösterir.

Günah meselesine gelince, kul bunu işlememek mecburiyetindedir, eğer işlerse tevbe etmek, zorundadır. Tevbe eden ve pişmanlık duyan, atası Âdem'e benzer. Israr edip kaderi delil gösteren İblis'e benzer.

Yüce Allah,

«(Ey Resulüm) sabret, Allah'ın sözü gerçektir...»"

(Mü'min;77) buyurmuştur.

Mü'min musibete sabretmek, günah ve kusurlarından tevbe etmekle emrolunmuştur.»

Peygamberlik iddia eden, kadınlarla evlenmeyi haram kılarak erkeklerle ilişkiyi mübahlaştıran ve daha benzeri şeyler kendisinden nakledilen kişiye gelince, ondan söz etmeye gerek bile yoktur. O, bir kafir, pis bir mürteddir. O ve ona uyanların katli, müslümanların icmâıyla vaciptir. Böyle birine ya islâm anlatılır ve Allah kendisine hidâyet nasip eder, yahut da kendisine had uygulanarak öldürülür. Kim bu ikisinden birine güç yetirirse onu yapması lâzımdır; kim de, her ikisini yapmaktan âciz kalırsa, bilinmelidir ki Allah, hiç kimseye gücünün üstünde bir şey yüklemez. Ancak şurası bilinmelidir ki, iyiyi emredip onu benimsemek ve kötüye buğzedip ondan nefret etmek ve bu emir ve nehiyleri kudreti nisbetinde yerine getirmek, İslâmi bir borçtur. Nitekim Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) sahih hadislerinde şöyle buyurmuşlardır:

«Sizden kim bir münker görürse, ona eliyle mâni olsun. Eliyle mâni olamazsa diliyle, diliyle de mâni olamazsa kalbiyle mâni olsun. Bunun ötesinde artık zerre kadar İman yoktur.»

Allah Sübhânehû ve Teâlâ her şeyi en iyi bilendir."

Bildiğin filozoflari başimiza evliya olarak koydunuz yazik size onlar dusunurken bidati atladilar onlar kuranda ve sünnrtte olmayan hitamlarda bulundular peygamber efendimiz dışında kim miraca çıktı bi bakın bakalim yazin googleye beyazid bestami miraç olayi diye size anlatsin beyazid veliyullahmiş ya hani.

Alıntı ile Cevapla
  #28  
Alt 25.11.21, 02:49
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 26.08.18
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Pen2x Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bir şeye haram diyebilmek için ayet olması gerekir.
Büyü haramdır bunda herkes hemfikir ama celb büyüdür demek için yeterli bir kanıt yok en fazla caiz değildir diyebilirsin.

Çünkü biri evlenmek istiyordur, bunun için falanca kızı falancayı bana zevce eyle diye dua etmesi müstehabdır ama hayırlıysa diye belirtmesi daha uygun görülmüştür.
Gene aynı şekilde ayetler, esmalar yani kurandan veya sünetden gelen şeyler ile birşey yazarak yada okuyarak bir uygulama yapıyorsa bu büyüdür demek, biraz tövbe haşa kuran okuyanlar büyücüdür demek gibi oluyor. Kişi kurandan ve sünnetden gelen herşeyi dua ve ibadet içinde kullanabilir, bunların hiç birine büyüdür de diyemezsin.

Eğer ne olduğu belli olmayan anlamsız şeyler yazılıyorsa, işlemin sonucunda yakılıyor, gömülüyor, kana bulanıyorsa bunlar için daha şüpheli durulabilir. Uzak durmak iyi olur

Dinen caiz görünmeyen şeyler (domuz kanı vs) işin içine giriyorsa bunlar şeytanidir, bunlar büyüdür diyebiliriz.

Daha da açıklarım konuyu da, sadece söylediğiniz ağırlığının farkında olun diye yazıyorum. Dinen birşeye haramdır demek o kadar kolay değil. Haram, kafir, küfür, şirk kelimeleri çok ama çok dikkatli kullanılmalıdır. Kendi imanınızı zedelersiniz.
“(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir." (Ebu Davud, Tıb, 17)
Sen bir iradeye müdahaleyi allahin tasvip etmediği şekilde yaparsan elbette haramdir nasil değildie sen iradeye karsi çikiyorsun celp büyüdür cin göndermiş olursun sen bu platformdan çok uzaksin bi bak bakalim deneyimlere bi bak bakalim olanlara sen neyin kafasindasin celp şirinlik tilsimlari bilmem neler hepsi şirk şu rakam şu isme çikiyor kare içine al bilmem ne yap böyle birsey yok yok dinimizde yok kuran ve sünnette yok bidat bidat bidatin ne olduğunu iyi araştir evlenmek için riza gerekli sen kalkil işlemler yapip celp buyusu yapip yazip manasini bilmediğin seyler yaz sonra deki ben buyu yapmadim buyu degilde nedir bu sevgi ilaci ayri olarak söylenmiş bide bak hadiste evli olsan bile dinen haramdir caiz değildir demek haramdir demek uygun değildie bunu yapamazsin yapamazsin böyle birsey yok sen kalkip birinin iradesiyle oyna cinlerle sonra deko bu dinen sakincasi olmayan birsey senin dininden haberin varmi bi aç oku bakalim ne yaziyor “De ki: Yarattığı şeylerin şerrinden, karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden, düğümlere nefes eden (sihirbazların) şerrinden ve hased ettiği vakit hasedcinin şerrinden sabahın Rabbine sığınırım!” (Felâk, 1-5)
Muhabbet için efsun yapmanın, ipliğe okumanın, büyü yapmanın şirk olduğunu da belirtmiştir (Nesâî, Tahrim 19). Büyüye inanan kişinin cennete giremeyeceği de (Ahmed İbn Hanbel, II, 83; IV, 399) belirtilmiştir.

Başka bir hadiste de büyücüye, müneccime, gaibden haber veren kimseye inanan kişinin Kur'an'ı inkâr etmiş olduğu belirtilmektedir. (Ebû Davûd, Tıp, 21).
Celbin ne olduğunu öğren sonra gel konuş celbte yapilan işlemler den örnek vermek istiyorum ustu kapali birsekilde vesile olmak istemem akli basinda olmayan cok cahiller var kibirli olarak algilamayin bende cokca cahil olanlardanim. 1 . Bi maddeye 40 defa falanca sure okunup tek tek üflenir sonra ateşe atilir ve falanca kisinin kalbi bu sekilde benim icin yansin diye her defasinda atese atilirken söylenir bu büyü değilde nedir veyahut belli bi saat diliminde oturulur yumurtalarla birlestirme yapiljr ayni zamanda bu yöntemle ayırada biliyolar ha kendilerince .
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bak bakalim burda cin kasemine bunu dua zannediyorlar [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] burda allahin ayetini bi avuç tuza oku sonra ateşe at diyor. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Dikkat edersen hiçbirinin türkçesi yok böyle kasemlerin dua gibi görünen allahin belkide lanet ettiği kimselere dua ediyor ve belkide onlardan yardim istiyorsun neyse daha birseyler daha yazardim da yakinda biçok konu açicam inşallah

Alıntı ile Cevapla
  #29  
Alt 25.11.21, 07:18
gecesahini22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 16.11.21
Bulunduğu yer: anywhere
Mesajlar: 750
Etiketlendiği Mesaj: 7 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Pen2x Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Öncelikle eski kız arkadaşın için dua etmişte olsan müstehabdır, dinen bir sakıncası yok. Edebilirsin, zaten kabul edip sana verecek olanda Allahtır, kabul etmeyip daha iyisini de verecek olan Allahtır, dua ettiğinde Allahtır. Özellikle duaların evlenmek niyeti ise, hiç sakıncası yok, en fazla korumadan dua edersen sende etkilenirsin, oturur ağlarsın akşam.

Eski büyü dediğin tam çözülmemiş veya nazara gelmiş olabilirsin.
Forumda Esmaül hüsna ile tövbe mevcut onu bir oku, sonrada yatmadan önce 8 ayetel kursi okuyup öyle yat. Her tuvaletten sonrada abdest alıp tekrar okuyabilirsin.
Cevşeni kebir oku diyeceğim koruma için ama zor gelebilir, uzun biraz.

Büyü var mı emin olmak istiyorsan
Bir bardak suya
101 kere "'la ilahe illa ente sübhaneke inni küntü minezzalimin"
1 ayetel kursi
1 fatiha
Oku ve iç, eğer karnında bir yanma hissedersen üstünde büyü vardır. O zaman iptali için tertipler mevcut, yada tekrar sorarsın
Cevşeni dinlesek de olur mu yoksa illaki alıp okumak mı lazım

__________________
Hasbiyallahu, la ilahe illa hu
ve aleyhi tevekkeltu
ve hüve Rabbül arşil azim. Ve kefa billahi vekila
Alıntı ile Cevapla
  #30  
Alt 25.11.21, 10:09
 
Üyelik tarihi: 24.10.21
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 263
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Faris4735 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
“(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir." (Ebu Davud, Tıb, 17)
Sen bir iradeye müdahaleyi allahin tasvip etmediği şekilde yaparsan elbette haramdir nasil değildie sen iradeye karsi çikiyorsun celp büyüdür cin göndermiş olursun sen bu platformdan çok uzaksin bi bak bakalim deneyimlere bi bak bakalim olanlara sen neyin kafasindasin celp şirinlik tilsimlari bilmem neler hepsi şirk şu rakam şu isme çikiyor kare içine al bilmem ne yap böyle birsey yok yok dinimizde yok kuran ve sünnette yok bidat bidat bidatin ne olduğunu iyi araştir evlenmek için riza gerekli sen kalkil işlemler yapip celp buyusu yapip yazip manasini bilmediğin seyler yaz sonra deki ben buyu yapmadim buyu degilde nedir bu sevgi ilaci ayri olarak söylenmiş bide bak hadiste evli olsan bile dinen haramdir caiz değildir demek haramdir demek uygun değildie bunu yapamazsin yapamazsin böyle birsey yok sen kalkip birinin iradesiyle oyna cinlerle sonra deko bu dinen sakincasi olmayan birsey senin dininden haberin varmi bi aç oku bakalim ne yaziyor “De ki: Yarattığı şeylerin şerrinden, karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden, düğümlere nefes eden (sihirbazların) şerrinden ve hased ettiği vakit hasedcinin şerrinden sabahın Rabbine sığınırım!” (Felâk, 1-5)
Muhabbet için efsun yapmanın, ipliğe okumanın, büyü yapmanın şirk olduğunu da belirtmiştir (Nesâî, Tahrim 19). Büyüye inanan kişinin cennete giremeyeceği de (Ahmed İbn Hanbel, II, 83; IV, 399) belirtilmiştir.

Başka bir hadiste de büyücüye, müneccime, gaibden haber veren kimseye inanan kişinin Kur'an'ı inkâr etmiş olduğu belirtilmektedir. (Ebû Davûd, Tıp, 21).
Celbin ne olduğunu öğren sonra gel konuş celbte yapilan işlemler den örnek vermek istiyorum ustu kapali birsekilde vesile olmak istemem akli basinda olmayan cok cahiller var kibirli olarak algilamayin bende cokca cahil olanlardanim. 1 . Bi maddeye 40 defa falanca sure okunup tek tek üflenir sonra ateşe atilir ve falanca kisinin kalbi bu sekilde benim icin yansin diye her defasinda atese atilirken söylenir bu büyü değilde nedir veyahut belli bi saat diliminde oturulur yumurtalarla birlestirme yapiljr ayni zamanda bu yöntemle ayırada biliyolar ha kendilerince .
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bak bakalim burda cin kasemine bunu dua zannediyorlar [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] burda allahin ayetini bi avuç tuza oku sonra ateşe at diyor. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Dikkat edersen hiçbirinin türkçesi yok böyle kasemlerin dua gibi görünen allahin belkide lanet ettiği kimselere dua ediyor ve belkide onlardan yardim istiyorsun neyse daha birseyler daha yazardim da yakinda biçok konu açicam inşallah
Güzel bakan güzel görür, sen bence görüşünü değiştir. İnsanlar paylaşıyor olabilir. Ben güzel uygulamalarda kötü uygulamalarda gördüm Güzellerini alalım. Kötü olanlar içinde dediğim gibi zaten demişim işlem sonucunda yakma varsa genelde cinnidir, bu tertiplerden uzun duralım. Cin kullanmak haramdır diyemem ama caiz değildir yada sakıncalıdır diyebiliriz (bir çok kaynak günahtır bile diyemiyor), ayrıca istediğinizi yapmayıp size zarar verme ihtimalide yüksektir. Biz dileğimizi Allah'tan isteyelim. Cinde zaten Allah izni yoksa bir işi yapacak değildir. Buradi ki asıl konu siz cinden istersiniz, Allahında o işte izni yoktur, gider dener sonra alır cevabını karşı taraf korunuyordur, döner size vay mısın beni yollayan der. Sende ehli bir kişi değilsindir, yada doğru bir müsliman değilsindir, Allahta karşı tarafı koruduğu gibi seni korumazsa çekeceğin var.

“Şüphesiz biz insanı ahsen-i takvimde yarattık.” (Tin, 95/4)

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Ya cinni Hz.Süleyman peygamberin hakkı için kendini göster 44Talebe44 Sorularınız 25 21.08.23 21:42
deprem olduğunu düşündüm etrafıma baktım sadece yatağım sallanıyor ozgeeee Sorularınız 11 11.05.22 12:46
bana ne oldu böyle cinler mi çarptı? AK KURT Sorularınız 19 29.12.21 13:35
Bir hanede büyü varsa diğer hanelere rahatsızlık verir mi? Goksu Tecrübe Ettikleriniz 18 27.12.21 03:02
yalnız kalınca içimi korku kaplıyor, huzursuz oluyorum sevingül Sorularınız 22 19.12.18 19:50


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147