|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
||||
|
||||
Alıntı:
Bir ayet bir hadis söyleyince, hangi devirde yaşıyoruz efendim lafını çok duyuyoruz |
#12
|
|||
|
|||
Tağut tevhidi hiçe saymaktır allaha ortak koşmaktır atatürkçülükte tağutçuluktur şeyhlerin tovbe alma tocbe verme rabita vs hepsi allaha ortak koşmaktır habir olan allahtır o alim dir onun kitabinda eksik yoktur kuran ve sünnete uymayan herşey bidattir hüküm koymak allahın yetki ve sıfatlarındandır seriat dışında koyulan her hüküm allahin sifatına ortak koşmaktır la ilahe illallah diyoruz biz onlardan beriyiz " la ilahe " ilah yoktur " ILLALLAH " ALLAH VARDİR hz muhammed sallallahu aleyhi vesselem onun elçisidir onun kuludur isa peygamberi allaha ortak koştular diye hiristiyanlik kafirlik olmadimi ? Sizlerde bu sistemi kabul edişinizle onlardan bi farkiniz kalmadı hakikat kitapevi gibi yayincilarin saadeti ebediye adinda kitabi var digerleri de sadece uyutma tasavvuf gibi bu tür şeyler sisteme karsi koymamak için vardır siz evibizde zikr cekin sukr edin istigfar edin biz sizin topraklarinizi ekmeklerinizi alalim diyorlar hepsi birer oyundan ibaret tarikat seygler müridler hepsi safsata bidat ne kuranda ne sünbette yeri yoktur ayetleri kendi çıkarlari icin anlamlandirip sihr süslenmiş karistirilmis bisekilde aktarip size öyle lisan ediyorlar ama allahin ayetleri vardir ki hepsini bertaraf eder
اَللّٰهُ وَلِيُّ الَّذ۪ينَ اٰمَنُواۙ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ اِلَى النُّورِۜ وَالَّذ۪ينَ كَفَرُٓوا اَوْلِيَٓاؤُ۬هُمُ الطَّاغُوتُۙ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ اِلَى الظُّلُمَاتِۜ اُو۬لٰٓئِكَ اَصْحَابُ النَّارِۚ هُمْ ف۪يهَا خَالِدُونَ۟*257 257*. Allah, iman edenlerin Velisidir/dostudur. (Bu dostluğunun bir tecellisi olarak) onları (küfrün, şirkin) karanlıklarından (tevhidin ve imanın) aydınlığına çıkarır. Kâfirlerin velileriyse/dostlarıysa tağuttur. Onları (iman ve tevhidin) aydınlığından (küfrün ve şirkin) karanlıklarına çıkarırlar. Bunlar, ateşin ehlidir ve orada ebedî kalacaklardır. (2/Bakara, 257) *اَلَمْ تَرَ اِلَى الَّذ۪ينَ يَزْعُمُونَ اَنَّهُمْ اٰمَنُوا بِمَٓا اُنْزِلَ اِلَيْكَ وَمَٓا اُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُر۪يدُونَ اَنْ يَتَحَاكَمُٓوا اِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ اُمِرُٓوا اَنْ يَكْفُرُوا بِه۪ۜ وَيُر۪يدُ الشَّيْطَانُ اَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَع۪يدًا 60 60 . Sana indirilene (Kur’ân) ve senden önce indirilen (Kitaplara) iman ettiğini zannedenleri görmedin mi? İnkâr etmekle emrolundukları hâlde tağuta muhakeme olmak istiyorlar. Şeytan onları (hakka geri dönüşü zor) uzak bir saptırmayla saptırmak ister. (4/Nisâ, 60) Allah’ın (cc) şeriatını bir kenara bırakıp; beşerî kanunlara, örf ve âdetlere, töre ve yöresel inançlara, ezcümle İslam şeriatına göre sorunları çözmeyen bir merciye başvuranlar, inandıklarını söyleseler de onların imanı gerçek olmayıp zandan ibarettir. وَالَّذ۪ينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ اَنْ يَعْبُدُوهَا وَاَنَابُٓوا اِلَى اللّٰهِ لَهُمُ الْبُشْرٰىۚ فَبَشِّرْ عِبَادِۙ*17 17*. Tağuta kulluk etmekten kaçınıp Allah’a yönelenlere müjde vardır. Kullarımı müjdele. (39/Zümer, 17) قُلْ هَلْ اُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذٰلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللّٰهِۜ مَنْ لَعَنَهُ اللّٰهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَاز۪يرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَۜ اُو۬لٰٓئِكَ شَرٌّ مَكَانًا وَاَضَلُّ عَنْ سَوَٓاءِ السَّب۪يلِ 60 60 . De ki: “Size Allah katındaki cezası bundan daha kötü olan bir şeyi haber vereyim mi? Allah’ın lanet ettiği, ona karşı öfkelendiği, aralarından maymunlar ve domuzlar kıldığı ve tağuta kul eyledikleridir. Bunlar, (Allah katında) yerleri daha kötü ve dosdoğru yoldan sapmış olanlardır.” (5/Mâide, 60) اَلَمْ تَرَ اِلَى الَّذ۪ينَ اُو۫تُوا نَص۪يبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَيَقُولُونَ لِلَّذ۪ينَ كَفَرُوا هٰٓؤُ۬لَٓاءِ اَهْدٰى مِنَ الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا سَب۪يلًا 51 51 . Kendilerine Kitap’tan pay (ilim) verilen kimseleri görmedin mi? Onlar cibte ve tağuta iman ediyorlar ve kâfirler için: “Bunlar, müminlerden daha doğru bir yol üzeredir.” diyorlar. (4/Nisâ, 51) İbni Abbas (ra) ayeti: “Cibt, taptıkları putlardır. Tağut ise putların önünde duran, putlar adına konuşan, toplumu yönetenlerdir.” diye tefsir etmiştir. (İbni Ebi Hatim, 5446, 5451) İbni Kuteybe (rh), İbni Cerir Et-Taberi (rh) ve dil âlimlerinden Zeccac (rh): “Allah dışında yüceltilen ve ibadet edilen her varlık cibt ve tağuttur.” demişlerdir. Andolsun ki biz her ümmet arasında: “Allah’a ibadet/kulluk edin ve tağuttan kaçının.” (diye tebliğ etmesi için) resûl göndermişizdir. Allah içlerinden kimisine hidayet bahşetti, kimisine ise sapıklık hak oldu. Yeryüzünde gezip dolaşın ve yalanlayanların akıbetinin nasıl olduğuna bir bakın. (16/Nahl 36) “Gerçeğin ötesinde sapıklıktan başka ne var ki?” (Yûnus sûresi (10), 32) “Biz kitabda hiçbir şeyi eksik bırakmadık.” (En’âm sûresi (6), 38) “Bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz, çözüm için, Allah’a ve Resûlüne başvurun.” (Nisâ sûresi (4), 59 “İşte bu benim dosdoğru yolumdur, ona uyun. Sizi Allah yolundan ayırıp, parçalayacak yollara uymayın.” (En’âm sûresi (6), 153) , “İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenlerdir” (Müslim, “Cumʿa”, 43); “Sonradan ihdas edilen her şey bid‘attır” (Nesâî, “ʿÎdeyn”, 22; İbn Mâce, “Muḳaddime”, 7) ve “Her bid‘at dalâlettir” (Müslim, “Cumʿa”, 43; Ebû Dâvûd, “Sünnet”, 6) meâlindeki hadislerin genel ifadelerini esas almışlardır. Bunlar diğer grubun dayandığı hadisleri de kendi görüşleriyle bağdaşacak şekilde yoruma tâbi tutmuşlardır. Meselâ yukarıda söz konusu edilen hadis, “Kim İslâm’da güzel bir çığır (sünnet-i hasene) açarsa” anlamında değil, “Kim İslâm’da güzel bir çığırı (sünneti) ihya ederse” anlamındadır. Hz. Ömer’in teravih namazının cemaatle kılınması için söylediği “ne güzel bir bid‘at” sözündeki “bid‘at” da terim anlamında değil sözlük anlamında kullanılmıştır. Giriş Yap Anasayfa Kategoriler Hakkımızda Soru Sorma Adabı İletişim Allah dostlarının şefaati hak mıdır? Halis Hoca (Ebu Hanzala) 321 Halis Hoca (Ebu HANZALA) 2020-03-25 Kategori : Akaid Soruları Açıklama : Allah dostlarının şefaati hak mıdır? Halis Hoca (Ebu Hanzala) Diğer sosyal medya hesaplarımızdan yayınlamadığımız özel paylaşımlarımızdan güncel olarak haberdar olmak için linke tıklayarak WhatsApp hattımıza abone olabilirsiniz; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Soru: Allah dostlarının şefaati hak mıdır? Tarikat ve tasavvuf hakkında ne düşünürsünüz? Cevap: Biz buna Allah dostu demeyelim de şöyle söyleyelim: Müminlerin şefaati haktır. İmam Müslim’in Ebu Said el-Hudri’den rivayet ettiği şefaat hadisinin bir lafzında Allah Resulü (sav) diyor ki: “Allah (cc) dedi ki: ‘Peygamberler, melekler ve müminler şefaat ettiler geriye Ben (alemlerin Rabbi olan Allah) kaldım. Sonra ateşin içinden bir grup insanı çıkarır alır.” Müminlerden salih olanlar, müminlerden takva ehli olanlar, bunlara Allah (cc) şefaat etme hakkı verecektir. Kime tabi hem şefaat edene izin verip razı olması gerekir Allah’ın (cc), hem de şefaat edilene izin verip Allah’ın (cc) razı olması gerekir. Mesela en büyük şefaatçilerden biri meleklerdir. Allah (cc) Kur’an-ı Kerim’de diyor ki: “Göklerde nice melekler vardır ki -Allah’ın dileyip razı olduğu kimseye izin vermesi dışında- onların şefaatlerinin hiçbir faydası yoktur.” (53/Necm, 26) “O’nun izni olmadan kim O’nun yanında şefaat edebilir?” (2/Bakara, 255) Şefaat Allah’ın iznine ve rızasına bağlıdır. Hem şefaat edecek olan kişiye Allah (cc) bu izni bu rızayı vermesi lazım, hem de şefaat edilecek olan kişiye Allah’ın izin verip ondan razı olduğunu beyan etmesi gerekir. Doğal olarak dünyada iken ben size şefaat edeceğim diyenlerin hepsi sahtekardır. Çünkü kıyamet gününde Allah (cc) ondan razı olacak mı? Ona izin verecek mi? Bizden razı olacak mı? Bize böyle bir izin verecek mi biz bunu bilmiyoruz? Ben size şefaat edeceğim veya bizim şeyhimiz size şefaat edecek diyenlerin hepsi bu bilgiden yoksun oldukları için sahtekardırlar ve insanları da aldatıyorlar beraberinde. Peygamber (as) şefaat hadisinde buyuruyor ki -düşünün bu alemlere rahmet olarak gönderilmiş Muhammad’dir (sav): Enes’ten (r.a): Resulullah (sav) şöyle buyurdu: “Kıyamet gününde, insanlar birbirlerine girecekler. Adem’e (as) gidip: “Evlatlarına şefaat et!” diye talepte bulunacaklar. O ise: “Benim şefaat yetkim yok. Siz ilk gönderilen Resul olan Nuh’a (as) gidin.” diyecek. Bunun üzerine Nuh’a (as) gidecekler. O da : “Ben yetkili değilim! Ancak, siz İbrahim (as)’e gidin! Çünkü o Halilullah’tır.” diyecek. İnsanlar İbrahim’e (as) gidecekler. Ancak o da: “Ben yetkili değilim! Ancak Musa‘ya (as) gidin. Çünkü o kelimullah’tır.”diyecek. Bunun üzerine insanlar Musa’ya (as) gidecekler. O da “Ben yetkili değilim! Ancak İsa’ya (as) gidin. Çünkü O Ruhullah’tır ve onun kelimesidir!” diyecek. Bunun üzerine ona gidecekler. O da: “Ben buna yetkili değilim. Lakin Muhammed’e (as) gidin!” diyecek. Böylece bana gelecekler. Ben onlara: “Ben şefaate yetkiliyim!” diyeceğim. Rabbimin huzuruna çıkmak için izin talep edeceğim. Bana izin verilecek. Önünde durup Allah’ın ilham edeceği ve şu anda muktedir olamayacağım hamdlerle Allah’a hamdu senada bulunacak, sonra da Rabbime secdeye kapanacağım. Allah (cc) : “Ey Muhammed, başını kaldır! Dilediğini söyle, söylediğine kulak verilecek. Ne arzu ediyorsan iste, talebin yerine getirilecektir! Şefaatte bulun, şefaatin kabul edilecektir!” buyuracak. Ben de: “Ey Rabbim! Ümmetim, ümmetim” diyeceğim. Rab Teala: “(Çabuk onların yanına) git! Kimlerin kalbinde buğday veya arpa tanesi kadar iman varsa onları ateşten çıkar!” diyecek. Ben de gidip bunu yapacağım!....”(Buhari, Tevhid 36, 19, 37; Müslim, İman 322) Peygamberlerin bile dünyada iken eksiklikleri hatırlayıp insanlar ile Allah arasında aracı olmaktan çekindiği şefaat yetkisi ile ilgili günümüzdeki şeyhlerin, hocaların kim olduğu sorulmalıdır. Daha dünyada iken cennete gireceği dahi belli olmayan insanlar nasıl olur insanlara şefaat sözü verirler? Kadiri tarikatından beş bin Nakşi tarikatından üç bin kim sana böyle bir yetki verdi? Adem (as) bile insanları geri çevirecek. Yoksa bu şeyhler, şefaat edeceğini söyleyen hocalar günahsız olduklarına mı inanıyorlar? ‘Yani hiç benim günahım yok. Benim böyle bir sorunum yok.’ mu diyorlar? Peygamber (as) şefaat etmeden önce daha önce etmediği şekilde dualar ve hamdu senalar edeceğini daha ona Allah (cc) tarafından şefaat izni verileceğini söylerken bugünkü şeyh efendiler, hoca efendiler nasıl olur da şefaat yetkisinin ellerinde bulunduğu söylerler. Allah Resulü kendi kızı Fatıma’ya ve kendi akrabalarına şöyle demiştir: “Allah’ın azabından kendinizi kurtarınız. Vallahi ben sizi Allah’ın azabından kurtaramam” Peygamber (as) dünyada iken hiçbir kimseye şefaat edeceğinin kurtaracağının sözünü vermemiştir. Giriş Yap Anasayfa Kategoriler Hakkımızda Soru Sorma Adabı İletişim “Son sözü La ilahe illallah olan cennete girer” hadisi nasıl anlaşılmalıdır? Halis Hoca (Ebu Hanzala) 331 Halis Hoca (Ebu HANZALA) 2020-09-04 Kategori : Akaid Soruları Açıklama : “Son sözü La ilahe illallah olan cennete girer” hadisi nasıl anlaşılmalıdır? Halis Hoca (Ebu Hanzala) Diğer sosyal medya hesaplarımızdan yayınlamadığımız özel paylaşımlarımızdan güncel olarak haberdar olmak için linke tıklayarak WhatsApp hattımıza abone olabilirsiniz; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Soru: “Son sözü La ilahe illallah olan cennete girer” hadisi nasıl anlaşılmalıdır? "Yaşantısında şirk olan bir insan ölürken La ilahe illallah diyerek ölüyor. Bizim bu kişinin cenazesinde tutumumuz nasıl olmalıdır?" Cevap: Şimdi kardeşlerim şöyle bir hadis var. İnsanlar genelde bu hadisi yanlış anlıyorlar. Kardeşimiz de onu soruyor. "Kimin ağızından çıkan son söz La ilahe illallah olursa o cennete girecektir." (Müslim) Yani şimdi adam ölecek. Ölüm döşeğinde La ilahe illallah diyor öyle ölüyor. Ama o güne kadar Allah'ın (cc) haram kıldığı, Allah'ın (cc) şirk dediği ne kadar kötülük varsa bunların da hepsini işlemiş. Şimdi biz böyle bir adama ne yapacağız? Bu adama nasıl bir muamele edeceğiz? Kardeşlerim Allah'a şirk koşan bir insan şirkinden tevbe etmediği müddetçe söylemiş olduğu La ilahe illallah kendisine fayda vermez. Çünkü La ilahe illallah kuru kuruya söylenen, slogan olan bir kelime değildir. Kişi ne söylediğini bilir, bu kelimenin şartlarını yerine getirir, onu bozan unsurlardan sakınırsa eğer, o zaman o kişi müslüman olur. O kişinin La ilahe illallah'ı ona fayda verir. Bu adam zaten şirk koşarken de La ilahe illallah diyordu. Yani bu adam şirk koştuğu zaman La ilahe illallah'ı inkar etmiyordu ki. Hatta senin kastetmiş olduğun şirkleri yaparken eline tesbihi alıyordu La ilahe illallah, La ilahe illallah, La ilahe illallah Allah'tan başka ilah yok, Allah'tan başka ilah yok diyordu. Ama sandığa gidip "Allah'tan başka ilah var, Allah'tan başka halkta ilahtır, halkta kanun yapabilir." Yani o kağıdı atarken bir taraftanda bunu çekiyordu. Yada rabıta yapıyordu. Karşısına birini alıyordu, onun ruhaniyetinden yardım istiyordu. İstindat istiyordu. Ama bunu yaparken de elinde tesbih vardı. Daha iyi transa geçebilmek için bir on beş dakika zikir yapıyordu. Ondan sonra Allah'a şirk koşuyordu. Bu adam zaten şirk halinde La ilahe illallah'ı söyleyebildiği için söylemiş olduğu La ilahe illallah kendisini İslam'a sokan bir La ilahe illallah değildir. Ama ahir ömründe kendisine anlatılır. Anlatılanları dinler. Bütün söylenenlerin doğru olduğunu kabul eder. Ve der ki: "Ben La ilahe illallah diyorum. Yani bütün önceki hayatımı reddetmek için bütün şirklerden tevbe etmek için." der. O zaman o senin müslüman kardeşindir. Her müslümana karşı vazifen ve sorumluluğun ne ise Ona karşıda vazifen ve sorumluluğun odur. Onları yerine getirirsin. Ama şirk haliyle bunu söyleyen insanlara La ilahe illallah'ın bir faidesi söz konusu değildir. |
#13
|
||||
|
||||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] eline koluna yuregine saglik çok guzel anlattin Tek kitap kurani kerimdir hersey acikca soylenmistir ve bu tarikatcilik falan hepsi hiristiyanlarin muslumanlara mudahale etmesidir Allah bizi hidayete erdirsin gercekleri gorelim giz perdemiz aralansin Allah razi olsun
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#14
|
|||
|
|||
Alıntı:
Dinde zorlama yoktur. Artık, doğru olan yanlış olandan kesin olarak ayrılmıştır. Kim tağutu reddedip, Allah'a inanırsa, kuşkusuz ki kopması mümkün olmayan en sağlam kulpa tutunmuş olur. Allah, Her Şeyi İşiten ve Her Şeyi Bilen'dir. لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ La ikrahe fid dini kad tebeyyener ruşdu minel gayy, fe men yekfur bit taguti ve yu'min billahi fe kadistemseke bil urvetil vuska, lenfisame leha, vallahu semiun alim. |
#15
|
|||
|
|||
Bu çok basit Allah SubhanAllahu teala'nın hükümlerini uygulamayan uymayan razı gelmeyen kendi çıkarları için Allahın dinini bozuk para gibi Satanlar Allaha savaş açtıkları halde Alnı secdeden kalkmayan kurana iman etmedikleri halde kuran okuyanlar Küfür ve şirk ağlerimde yüzen ve Müslüman olduğunu iddaa edenler lanetli rezil insanlardır Allahın meleklerin ve kuranın lanetlediği müşrikler
|
#16
|
|||
|
|||
Alıntı:
Abi tapuyu vahabi kafalı insanlardan öğrenme Ehli Sünnet'e göre öğren. Tağut Allah dışında kalınan yani şirk olan şeylerdir. Kuranı herkes tefsir edemez ılim adamı bir ehli sünnet adamı olman gerek mesela be Türkiye'de yaşıyorum buradaki vahabi kalkıp diyor ki oy kullanırsan kafir olursun ama şöyle bir durum var zaruret işe girince işler değişir mesela şöyle bir örnek vereyim. Hanefi mezhebinde abdestin farzı 4'tür ama kolları olmayan bir insana üzerine 3'e iner. Peki sen kalkıp bu adama senin abdestin olmaz diyebilir misin? Tabikide diyemezsin çünkü adamın zaruret var. Bizde oy meselesinde böyleyiz. Şuan şeriat hüküm sürmüyor, laiklik denen saçma sapan sistem var bu sistemde bizim zaruret ımız biz oy kullanmaz isek yine eşin kafiri başa geçecek. Bu yüzden şirk olmaz ama bu ülkede şeriat olduğu halde kalkıp Allah'ın yönetmesini değil de kulların yönetmesi için mücadele edilseydi bu şirk olurdu. Tağut, AŞLAH dışında kalan şeylerdir. Yani Allahı değilde batıl olanı istemektir. E senin Allahı isteyebilmen için önce tanıman gerekir o yüzden EHKİ SÜNNET VEL CEMAAT YOLUNDA OLAN İNSANLAR İLE ALLAB KİMDİR ÖĞRENMEN GEREK!!! mesela Halil konakçı, ebubekir sifil, ihsan şenocak, Cübbeli Ahmet hoca gibi Ehli sünnet adamlardan din öğren! mehmet okuyan, caner taslaman, ebu hanzala, sözler köşkü, hayal hakem, çınaraltı, emre durmaz, mustafa karataş gibi Ehli sünnet DIŞI insanlardan uzak dur!!! |
#17
|
||||
|
||||
Alıntı:
Bu yüzden şirk olmaz ama bu ülkede şeriat olduğu halde kalkıp Allah'ın yönetmesini değil de kulların yönetmesi için mücadele edilseydi bu şirk olurdu. bir muslumanin gorevi yasadigi bolgeyi islam beldesi yapmak degilmi? yoksa taguti sistemin nimetlerinden faydalanip, Allahın hukmunun yerine batil hukum koymasi icin 600 kişiye yetki vermek icin oy vererek gorevimi yaptim şirke ortak oldum diyerek oturmak mi?
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#18
|
||||
|
||||
Alıntı:
hiçbirini dinlemiyorum ben kitap okuyorum inşallah ilerleyen zamanla tam aydınlatıcı Bilgilerler insanları bilinçlerndirmek nasip olur Tağut Nefste olur aile babasıda tagut sadece yönetim değildir şimdiker sadece yönetim diyip başka amaca hizmet ediyor akabinde küfür nedir küfür bi müslümanın Kuran okuyupta kendini laikliğe nispet etmesi şeriat hep var kuran ordada sünnet var 4 mezhebin fıkıhı neden var ? Mezhepler neden var bunları idrak etmek gerek bize devlet dendi Allahın genel olarak hükümşeri bellidir beşer nefsi ile hükmeder oysa Allah ın hükümleri çoğunlukla ayette hadiste genel konular ele alınmıştır birincil konular diğer çağların sözde gelişmesiyle farklı sorunlar ortaya çıkmış ve bunlar içinde mezhebe başvırulur Ayrılıga düşülen konularda islami evlilik Herşey hemen hemen var Allahın hükmüne başvuran kendi mezheplerin fıkıhına başvururlar . Kuran 1400 yıldız var ve bu mezhepler sembolik değildir Allahın dinine hizmet eder kendi nefsiyle hüküm vermezler kuran sünnet hadis İcma kıyas Var Herkes kolaylıkla ulaşır soralım bakalım Biz kendimize Allahın hükümleri ile hükmedilmesini istemeyeceksek bu kuran neden var herkes sevap kasmak için okuyor emirler nedir bilinöiyor bu kuran neden indi profıilimde uzunca paylaşmışım okuyabilirsiniz . Bi insan Allah ın Hükümlerini beğenmeyeyip Tağuda (Aile babası ,Devlet) herşey olabilir Davanı götürdüğün beşer Allah tan daha güzel kanun yapmışsa götülür bunu nefse itiraf etmek gerek leza kuran silinmedi Mezhepler kaybolmadı Efele yubsirun >efele tetezekkerun >efele tettekun kimdir ondan başka Güzel kanun yaptıgını sanıp kendi adatini savunan . Firavunlar hep aynı eş anlamlı farklı isimler Oldu çağdaş firavunlar . Bugun aile büyüğü vardır ayrılığa düştüğünüz konuyu Allahın hükümleri ile çözülmese karar veren ve Tağut ,karara razı olan küfür ehlidir vehhabisi şuyu buyu hepsi bi fitne İnşallah İnsanların basireti açılır . bir müslüman ben laiğim dediğinde otomatikman kafir oluyor çünkü laiklik te bir dindir .
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
#19
|
|||
|
|||
Alıntı:
Alıntı:
|
#20
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Evrendeki etkiler herkese aynı mı gelmektedir? | LindaLi | Tekamül & Kozmik EnerJi | 0 | 26.04.21 07:33 |
Kuranda bal | Sadi | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 1 | 04.11.20 18:55 |
Bu Bilgi Şeyh Maulaneyn Hazretlerinden Gelmektedir | Adalet | Allah Dostları & Evliyalar | 5 | 30.11.19 19:25 |
Bu tılsım nedir ne anlama gelir lütfen bilgi | gemtex | Sorularınız | 3 | 09.10.19 01:02 |
Tağut nedir | Naim | islam & islami Konular | 0 | 29.07.19 16:07 |