|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Arap alfabesi harfleri anlamı ve tasavvufi özellikleri
Hayırlı günler,
Sitede yeni olduğum için siteyi pek işlevsel olarak kullanamıyorum. Acaba Arap alfabesindeki harflerin anlamlarını taşıdıkları özel anlamları tasavvufi özeliklerini bulacağım okuyabileceğim bir konu başlığı var mı ....bilgisi olan bilen var mı? var ise paylaşırsa sevinirim... Örneğin Hı,Dat,Lamelif bize ne anlatır. Teşekkürler |
#2
|
||||
|
||||
Hurufu Mukatta konusunu ben de merak ediyorum fakat sırlar heryerde açıklanamıyor sanırım. Özellikle "Kaf Ha Ya Ayn Sad" ı merak ediyorum umarım hocalarımız biraz açıklar.
|
#3
|
||||
|
||||
Alıntı:
.
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#4
|
||||
|
||||
Alıntı:
Taberi, bu ayet hakkında şu açıklamayı yapmıştır: Bazı âlimler buradaki Kâf harfinin, Allah Teala'nın "Kebir" yani, büyük sıfatının birinci harfi olduğunu, bazıları da bu harfin "Kerim" yani, cömert sıfatı*nın birinci harfi olduğunu söylemişlerdir. "Hâ" harfinin ise "Hâdî" yani, hidaye*te erdiren sıfatının birinci harfi olduğunu söylemişlerdir. "Yâ" harfinin ise "Ye*min" yani, bereket veren, kuvvetli olan sıfatının birinci harfi olduğunu veya "Hâkim" sıfatının sondan ikinci harfi yahut "Yâ men Yücîru" yani, "Ey yardıma koşan" duasının birinci harfi olduğunu söylemişlerdir. "Ayn" harfinin ise "alîm" yani, "bilen" sıfatının veya "Aziz" yani, "güçlü" sıfatının yahut "Âdil" yani, "adaletli" sıfatının birinci harfi olduğunu söylemişlerdir. "Sâd" harfinin de "sâdık" yani, "Sözünde doğru olan" sıfatının birinci harfi olduğunu söylemişler*dir. Diğer bir kısım âlimler ise "Kâf, Hâ, Yâ, Ayn, Sâd" harflerinin hepsinin, Allah Teala'nın yalnız bir ismi olduğunu söylemişlerdir. Bazıları da her bir simin tek tek Allah’ın ismi olduğunu ifade etmişlerdir. Bazıları ise, "Kâf, Hâ, Yâ, Ayn, Sâd" harflerinin Kur'an-ı Kerim'in isim*lerinden biri olduğunu söylemişlerdir.
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
Mesela bişey merak ettim niye Türk alfabesinin harflerini merak etmek yerine Arap alfabesi? ---------- Post added 05.09.21 at 00:03 ---------- Alıntı:
Bir Arap Dili kursuna yazılsın Sanırım Orada hem dili hemde harflerin anlamını daha doğru gerçekçi birebir öğrenebilirsin
__________________
Dünya Bir Kazan. Nasibi kadar kepçedir İnsan Kg |
#6
|
|||
|
|||
Alıntı:
Teşekkür ederim İmas ...bana önereceğiniz bir kitap olabilir mi acaba ..ayrıca diğer arkadaşın mesajında açıkladığınız gibi ( Meryem suresinin başındaki harfler ) benim sorduğum bir kaç harfi de azda olsa bana da açabilir misiniz... |
#7
|
||||
|
||||
Alıntı:
ء (Hemze) : Hemze şehadet ve melekût aleminden olan harflerdendir. Çıkış yeri boğazın bitimidir. Sayıda bir mertebesi yoktur. ب (Ba) : Ba harfi mülk, şehadet ve kahır alemindendir. Çıkış yeri iki dudaktandır. Yolun başı ve sonu ona aittir. Tabiatı sıcaklık ve kuruluk, unsuru ateştir. Sayısal değeri 2 dir. ت (Te) : Te, gayb ve ceberut alemindendir. Çıkş yeri Dal ve Tı ile aynıdır. Tabiatı soğukluk ve kuruluk, unsuru topraktır. Sayı değeri 404 dür. ث (Se) : Se, gayb, ceberut ve lütuf alemindendir. Çıkış yeri Zı ve Zel ile aynıdır. Tabiatı soğukluk ve kuruluk, unsuru topraktır. Sayısal değeri 505 tir. ج (Cim) : Cim, şehadet ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri damakla dilin ortasıdır. Tabiatı soğukluk, sıcaklık, kuruluk, unsuru topraktır. Sayısal değeri 3 tür. ح (Ha) : Ha, gayb alemindendir. Çıkış yeri hançerin ortasıdır. Tabiatı soğukluk ve yaşlık, unsuru sudur. Sayısal değeri 8 dir. خ (Hı) : Hı, gayb ve melekut alemindendir. Çıkış yeri hançerin ağızdan sonra gelen kısmıdır. Başının tabiatı soğukluk ve kuruluk, bedeninin diğer kısmının tabiatı sıcaklık ve yaşlıktır. Büyük unsuru hava, küçük unsuru topraktır. Sayısal değeri 600 dür. د ( Dal) : Dal, mülk ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri Tı harfi ile aynıdır. Tabiatı soğukluk ve kuruluk, unsuru topraktır. Sayısal değeri 4 tür. ذ (Zel) : Zel, şehadet, ceberut ve kahır alemindendir. Çıkış yeri Zı harfinin çıkış yeri ile aynıdır. Tabiatı sıcaklık ve yaşlık, unsuru havadır. Sayısal değeri 707 dir. ر (Ra) : Ra, şehadet ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri dilin yüzeyinden ve ön dişlerin üzerindendir. Tabiatı sıcaklık ve kuruluk, unsuru ateştir. Sayısal değeri 200 dür. ز (Ze) : Ze, şehadet, ceberut ve kahır alemindendir. Çıkış yeri Sad ve Sin ile aynıdır. Tabiatı sıcaklık ve kuruluk, unsuru ateştir. Sayısal değeri 7 dir. س (Sin) : Sin, gayb, ceberut ve lütuf alemindendir. Çıkış yeri Sad ve Ze’nin mahreciyle aynıdır. Tabiatı sıcaklık ve kuruluk, unsuru ateştir. Sayısal değeri nur ehline göre 60, İbn Arabî’ye göre 303 tür. ش (Şın) : Şın, gayb ve ceberut’un orta alemindendir. Çıkış yeri Cim harfiyle aynıdır. Tabiatı kuru ve yaş, unsuru sudur. Sayısal değerinur ehline göre 300, İbn Arabî’ye göre 1000 dir. ص (Sad) : Sad, gayb ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri dilin iki ucu ile alt ön dişlerin biraz üstünün arasındadır. Tabiatı sıcaklık ve yaşlık, unsuru havadır. Sayısal değeri nur ehline göre 90, İbn Arabî’ye göre 60 tır. ض (Dat) : Dat şehadet ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri dilin ön ucu ile azı dişlerinin arasındadır. Tabiatı soğukluk ve yaşlık, unsuru sudur. Sayısal değeri nur ehline göre 800, İbn Arabî’ye göre 90 tır. ط (Tı) : Tı, mülk ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri dilin ucundan ve ön dişlerin kökündendir. Tabiatı soğukluk ve yaşlık, unsuru sudur. Sayısal değeri 9 dur. ظ (Zı) : Zı, şehadet, ceberut ve kahır alemindendir. Çıkış yeri dilin iki ucu ile dişlerin uçları arasındadır. Dairesinin tabiatı soğuk ve yaş, boyunun tabiatı sıcak ve yaştır. Büyük unsuru su, küçük unsuru havadır. Sayısal değeri nur ehline göre 900, İbn Arabî’ye göre 808 dir. ع (Ayn) : Ayn, şehadet ve melekût alemindendir. Çıkış yeri hançerinin ortasıdır. Tabiatı sıcaklık ve yaşlıktır. Sayısal değeri 70 tir. غ (Gayn) : Gayn şehadet ve melekût alemindendir. Çıkış yeri hançerinin ağza en yakın kısmıdır. Tabiatı soğukluk ve yaşlık, unsuru sudur. Sayısal değeri nur ehline göre 1000, İbn Arabî’ye göre 900 tür. ف (Fe) : Fe, şehadet, ceberut, gayb ve lütuf alemindendir. Çıkış yeri alt dudağın içinden ve ön dişlerin uçlarındandır. Tabiatı sıcaklık, soğukluk ve yaşlıktır. Sayısal değeri 88 tir. ق (Kaf) : Kaf, şehadet ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri dilin sonundan genzin üzerine doğrudur. Tabiatı ilk analardır. Sonu sıcak ve kuru, diğer kısımları soğuk ve yaştır. Unsuru su ve ateştir. Sayısal değeri 100 dür. ك (Kef) : Kef, gayb ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri Kaf’ın mahreciyle aynı, fakat ondan daha aşağıdadır. Tabiatı sıcaklık ve kuruluk, unsuru sudur. Sayısal değeri 20 tir. ل (Lâm) : Lâm, şehadet ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri dilin ucundan bitimine kadar olan yerdir. Tabiatı sıcaklık, kuruluk ve soğukluktur. Büyük unsuru ateş, küçüğü ise topraktır. Sayısal değeri 30 tur. م (Mim) : Mim, mülk, şehadet ve kahır alemindendir. Çıkış yeri Ba’nın mahreciyle aynıdır. Tabiatı soğukluk ve kuruluk, unsuru topraktır. Sayısal değeri 40 tır. ن (Nun) : Nun, mülk ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri dilin ucundan ve ön dişlerin üzerindendir. Tabiatı soğukluk ve kuruluk, unsuru topraktır. Sayısal değeri 55 tir. و (Vav) : Vav mülk, şehadet ve kahır alemindendir. Çıkış yeri iki dudak arasıdır. Tabiatı sıcaklık ve yaşlık, unsuru havadır. Sayısal değeri 6 tır. ه (He) : He gayb harflerinden biridir. Çıkış yeri hançerinin sonudur. Tabiatı tıpkı Utarit gibi soğukluk, kuruluk, sıcaklık ve yaşlıktır. Büyük unsuru toprak, küçüğü havadır. Sayısal değeri 5 tir. ى (Ya) : Ya harfi şehadet ve ceberut alemindendir. Çıkış yeri Şın harfinin mahreciyle aynıdır. Tabiatı ilk analardır. Büyük unsuru ateş, küçük unsuru sudur. Sayısal değeri 10 dur.
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#8
|
||||
|
||||
Alıntı:
Harfler ve Yorumlar Elif : Mertebesi yüce ola Be : Rahat bula geçine Te : İlme veca eser ola (ilme düşe) Se : Nusretli ve saadetli ola Cim : Düşmana fırsat bulup, galip ola Ha : Ululuğa şebi, ömrü uzun ola Hı : Muradına erişe, gayet sevine Dal : Haceti zahmetsiz eline geçe Zel : Çok mal eline gire, sevine Ra : Mal ve devlete erişe Ze : Din ve ağnağ bula Sin : Korkudan emin ola Şın : İşlediği işe pişman ola Sad : İlim vadisine tamam erişe Dat : Mal hasıl ola ve mal ucunda eli darala Tı : Düşmanlarına galip ola Zı : İçi acuna ve kaygu çeke Ayn : Gönlü teşviş ola Gayn : Nefsine zulüm ede Fe : Düşmana galip gele Kaf : Devletli ola sevine Kef : Gaipten bir haber gele sevine Lâm : Korkusundan emin ola Mim : Muradına erişe, sevine Nun : Melul ola, belki ağlaya Vav : Haceti reva ola, sevine He : Beyler ucunda gönlü kıırıla Ya : Gazi ve itaatları çok ola
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#9
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bakın ben çok cahilim bilgim hiç yok ..buradakiler master öğrencisi ise ben ilkokul 1 bile değilim yani durumum o kadar vahim ...sitenin "başında aklınıza takılan her soruyu buraya yazabilirsiniz" diyor....bende aklıma takılanları zaman zaman soruyorum..(yanıt verenlerden de Allah razı olsun)....ama ben bazen sizin mesajlarınızı anlamada çok güçlük çekiyorum...siz nedense yazılanlara hep ters anlaşılmaz karmakarışık ,eleştirisel ,sorgulayıcı ve had bildirici yanıtlar yazıp kafanızdaki karışıklıkları bizlere de yansıtıyorsunuz özü saptırıp soruları genişletmiyor bambaşka yerlere taşıyorsunuz...kafanız çok karışık olabilir Allah yardımcınız olsun...ama her şeye yanıt yazıp kafa karıştırmasanız, kişileri eleştirmeye yönelik hat bildirici değil de konunun özünde kalsanız daha iyi olmaz mı.. Bana sorduğunuz sorunun yanırına gelirsek ..... Hak tealala " ol" demiş ve gözle görülen görülmeyen her şey öyle oluşmuş...bunu da bize kur' an arapça olarak anlatıyor latince değil....Allah istese başka dilde indirirdi kur' an-ı ama arapça indirmiş......ben ağzımızdan çıkan arapça yaptığımız her duanın kelimenin harfin özel enerjisi ,ilmi ve ruhu olduğunu düşünüyorum.."güzel sözler Allaha yükselir"..o nedenledir ki ( bence) arapça edilen dua ile türkçe edilen dua aynı değildir...elbette ki hepsi değerli ama arapça edilen duanın enerjisi llmi farklı....Tasavvufda harflerin sırları var ve bu sır özel kişilere açılmış....bu ilimle ilgilenenler var Latin alfabesinin harflerinin özel bir anlamı enerjisi yok ..arap alfabesinin harfleri özel çünkü kur' an o harflerle ..bakış açım böyle olunca bende sitedeki bilgili kişilere aklıma takılan 3 harfi sordum o kadar... Evet Arapça bilmiyorum kur' anı da duaları da latin harflerle ama arapça olarak okuyorum duaları da o şekilde yapıyorum keşke direkt arapça bilsem ama bu benim için bu yaştan sonra çok zor...... "Mesela bişey merak ettim niye Türk alfabesinin harflerini merak etmek yerine Arap alfabesi "diye bir soru sormuşsunuz bende dilim döndüğünce size kendimce bir açıklama yaptım... Size güzel bir gün dilerim ....Hoşça kalın ---------- Post added 05.09.21 at 09:41 ---------- Alıntı:
"İmas" çok naziksiniz tüm kalbimle teşekkür ederim... Umarım sizin için güzelliklerle dolu bir Pazar günü olur... |
#10
|
|||
|
|||
Alıntı:
"İmas" çok naziksiniz tüm kalbimle teşekkür ederim... Umarım sizin için güzelliklerle dolu bir Pazar günü olur... . |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Arap Şeyhinin Kitabı | caspercrazy | Kitap & E-Kitap | 2 | 30.12.22 06:31 |
Arap kağıdı ? | Meczupyolcu | Sorularınız | 5 | 23.09.20 23:23 |
arap harfleri ne diyor..? | nefsiyyun | ilginç konular & Teoriler | 10 | 31.05.20 18:26 |
Fatiha suresinin tasavvufi tefsiri | Adalet | Tasavvuf & Tarikatler | 24 | 13.05.18 14:20 |
Arap Harflerinin Gizemi | SiLence | Parapsikoloji & Spiritüalizm | 1 | 21.03.17 15:30 |