Avam nedir? Havas nedir? Bişey bilmeyen ben gibiler nedir? - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 01.07.21, 11:43
Kgumus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 14.05.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 979
Etiketlendiği Mesaj: 12 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yok degil, avam halk demektir,mesela su an bizi yonetenler ekabir bizde avamiz
Ekabir nedir

__________________
Dünya Bir Kazan. Nasibi kadar kepçedir İnsan
Kg
Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 01.07.21, 12:08
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,688
Etiketlendiği Mesaj: 3574 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Kgumus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ekabir nedir
sozluge bak bul,ben sozlukmuyum her kelimenin karsiligini soyliyeyim

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 01.07.21, 12:20
Kgumus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 14.05.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 979
Etiketlendiği Mesaj: 12 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sozluge bak bul,ben sozlukmuyum her kelimenin karsiligini soyliyeyim
Tamam bakıyorum

__________________
Dünya Bir Kazan. Nasibi kadar kepçedir İnsan
Kg
Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 01.07.21, 13:14
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,655
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Kgumus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sakın susma gardaşım bilgilenmek için soruyorum
Susulsun diye değil

---------- Post added 01.07.21 at 10:53 ----------


Sanki bana havas asilzade elit avam sonradan alınan rütbe benim gibilerde köylü halk oluyor
susmayayım da abla yazsam çok fazla istismar ve söylemediğim ima dahi etmediğim sonuçlar çıkarılıyor bazen. yada şöyle yapalım çıkaran çıkarsın ben "bence" tanımını yapayım sana.


havas avam kavramları kelime anlamı açısından; havas seçkin kimseler, avam ise halktır. islami bir ayrım kesinlikle değildir. bilakis islam dini bu ayrımı mental olarak reddeder. nasıl mı? hücceti ise bilal r.a'dır. efendimizin ilk islamı tebliğ ettiği sahabelerden biridir kendisi ve efendimiz seçkin yada köle yada halk diye ayırmamış herkese eşit biçimde ilmini, dinini dağıtmıştır. Kur'an da yada sünnette olan bir ayrım biçimi kesinlikle değildir. tasavvuf ile islama sokuşturulmuş saçma sapan bir ayrımdır. tasavvufi açıdan da bakacak olursak eğer ayrım şu şekildedir; ilim sahibi olanlar havas olmuştur, derdini anlatacak kadar iman etmiş olanlar ise avamdır. gazali sokmuştur bu tanımları doğru hatırlıyorsam eğer literatüre. buraya kadar bir sorun görünmüyor. fakat tasavvuf özelinde havas-avam kavramlarını biraz açacak olursak eğer ciddi bir çelişki göze çarpıyor. inceleyelim.

ilk soru şu; tasavvufun ana temelinde kökeninde kökünde nefs terbiyesi yatıyorken ve kişinin herhangi bir varlığının söz konusu olmadığını kişinin "ölmeden ölmek" noktasına yani "hiçlik" sonra da fenafillah fln gibi kendi uydurdukları bazı makamlara çıkmalarını öğütleyen bir öğretiler dizesinin havas-avam ayrımı yapması çelişkili ve saçma geliyor bana. kaldı ki bu havas olmak meseleside kendi içinde saçma sapan bir durumdadır. mutasavvuflar kesinlikle islamın zahiri ilimlerini tabiri caiz ise yalamış yutmuş alimleri havas tabakasında görmezler çünkü kesinlikle ilim ehli tasavvuf ehli olamaz gibi bir bakış açıları vardır. ne demek bu? ilim ehli sorar sorgular tefekkür eder şeriata göre yaşarken tasavvuf ehli "arife din gerekmez" der ve havas olması için bir kimsenin keşf keramet ehli olmasını, aklederek değilde tamamen keşf yolu ile Allah'ı bulmasını öğütler. hal böyle olunca örnek verecek olursak bugün ki bilgisayar sisteminin temelini atan harezmi kesinlikle havas değildir bu kafaya göre :=) yahut ibni sina, yahut farabi vs vs uzar gider bu liste. mutasavvuf olmamış tüm alimleri havas olarak kabul etmezler yani. fakat örneğin ümmi ama keşf keramet yoluyla bir şeyler öğrendiğini idda eden bir şeyh efendi havasdır. bu noktada sorulacak tek soru şudur; 80 yıl çalışıp çabalamış ilim öğrenmiş bir kimse ile daha elifi görse mertek sanacak bir şeyh efendi sizin katınız da nasıl daha yüksek bir kimse olur? çalışıp çabalamadan rüya vs gibi bir çok yol yöntemle ilim aldığını söyleyen kimseler Allah Zülcelal'in adalet sıfatlarını tamamen yok ederek Allah'a iftira atmıyorlar mı? Bilenle bilmeyen bir olur mu? ayetine rağmen.. her ne ise. uzatırsak ortalık karışır.
sonuç olarak şunu diyebiliriz; havas-avam ayrımı kesinlikle islami bir ayrım değildir, islam'a ilk tabi olanlar, efendimizi resul kabul eden ilk sahabeler muhakkak ki toplumun en ama en alt kademesinde ki kölelerdi. okuma yazma bilmeyen kölelerdi. muhakkak ki peygamberler tarihine bakılsa diğer resullerde de bu durum gözlenir. hal böyle olunca havas-avam ayrımını mutasavvuflar hariç hiç bir sahih ilim erbabı ve ulema kabul etmez. haliyle bir çok ilim erbabı açısından da yok hükmünde bir ayrımdır.

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 01.07.21, 13:16
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 14.01.21
Bulunduğu yer: Karadeniz Tımarhanesi
Mesajlar: 546
Etiketlendiği Mesaj: 54 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Kgumus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ekabir nedir
Avam boş gezen Avam Nedir?

Avam; aslında kökeni Osmanlı Devleti'ne kadar giden oldukça eski bir kelimedir. Halkın avam ve havas olarak ayrıldığı sürede ortaya çıkmıştır. Avam aşağı tabakayı simgelerken, havas üst tabakayı temsil etmektedir.

Avam Ne Demek?

Bir başka deyişle doğru kullanımı aslında daha tarihsel ve toplumsal bir anlam taşımaktadır. Sadece halkın tabakalarını ifade etmek için kullanılmıştır. Günümüzde ise daha gündelik şekilde ve kimi zaman eğitimsiz ya da davranışları sakil bulunan kişiler için de bu söz tercih edilmektedir.

Ekabir ne demek, nedir ?
1. (orunca) büyükler, devlet büyükleri, ileri gelenler.
2. Kendini beğenmiş kimseler için kullanılır

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 01.07.21, 13:55
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,385
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
susmayayım da abla yazsam çok fazla istismar ve söylemediğim ima dahi etmediğim sonuçlar çıkarılıyor bazen. yada şöyle yapalım çıkaran çıkarsın ben "bence" tanımını yapayım sana.


havas avam kavramları kelime anlamı açısından; havas seçkin kimseler, avam ise halktır. islami bir ayrım kesinlikle değildir. bilakis islam dini bu ayrımı mental olarak reddeder. nasıl mı? hücceti ise bilal r.a'dır. efendimizin ilk islamı tebliğ ettiği sahabelerden biridir kendisi ve efendimiz seçkin yada köle yada halk diye ayırmamış herkese eşit biçimde ilmini, dinini dağıtmıştır. Kur'an da yada sünnette olan bir ayrım biçimi kesinlikle değildir. tasavvuf ile islama sokuşturulmuş saçma sapan bir ayrımdır. tasavvufi açıdan da bakacak olursak eğer ayrım şu şekildedir; ilim sahibi olanlar havas olmuştur, derdini anlatacak kadar iman etmiş olanlar ise avamdır. gazali sokmuştur bu tanımları doğru hatırlıyorsam eğer literatüre. buraya kadar bir sorun görünmüyor. fakat tasavvuf özelinde havas-avam kavramlarını biraz açacak olursak eğer ciddi bir çelişki göze çarpıyor. inceleyelim.

ilk soru şu; tasavvufun ana temelinde kökeninde kökünde nefs terbiyesi yatıyorken ve kişinin herhangi bir varlığının söz konusu olmadığını kişinin "ölmeden ölmek" noktasına yani "hiçlik" sonra da fenafillah fln gibi kendi uydurdukları bazı makamlara çıkmalarını öğütleyen bir öğretiler dizesinin havas-avam ayrımı yapması çelişkili ve saçma geliyor bana. kaldı ki bu havas olmak meseleside kendi içinde saçma sapan bir durumdadır. mutasavvuflar kesinlikle islamın zahiri ilimlerini tabiri caiz ise yalamış yutmuş alimleri havas tabakasında görmezler çünkü kesinlikle ilim ehli tasavvuf ehli olamaz gibi bir bakış açıları vardır. ne demek bu? ilim ehli sorar sorgular tefekkür eder şeriata göre yaşarken tasavvuf ehli "arife din gerekmez" der ve havas olması için bir kimsenin keşf keramet ehli olmasını, aklederek değilde tamamen keşf yolu ile Allah'ı bulmasını öğütler. hal böyle olunca örnek verecek olursak bugün ki bilgisayar sisteminin temelini atan harezmi kesinlikle havas değildir bu kafaya göre :=) yahut ibni sina, yahut farabi vs vs uzar gider bu liste. mutasavvuf olmamış tüm alimleri havas olarak kabul etmezler yani. fakat örneğin ümmi ama keşf keramet yoluyla bir şeyler öğrendiğini idda eden bir şeyh efendi havasdır. bu noktada sorulacak tek soru şudur; 80 yıl çalışıp çabalamış ilim öğrenmiş bir kimse ile daha elifi görse mertek sanacak bir şeyh efendi sizin katınız da nasıl daha yüksek bir kimse olur? çalışıp çabalamadan rüya vs gibi bir çok yol yöntemle ilim aldığını söyleyen kimseler Allah Zülcelal'in adalet sıfatlarını tamamen yok ederek Allah'a iftira atmıyorlar mı? Bilenle bilmeyen bir olur mu? ayetine rağmen.. her ne ise. uzatırsak ortalık karışır.
sonuç olarak şunu diyebiliriz; havas-avam ayrımı kesinlikle islami bir ayrım değildir, islam'a ilk tabi olanlar, efendimizi resul kabul eden ilk sahabeler muhakkak ki toplumun en ama en alt kademesinde ki kölelerdi. okuma yazma bilmeyen kölelerdi. muhakkak ki peygamberler tarihine bakılsa diğer resullerde de bu durum gözlenir. hal böyle olunca havas-avam ayrımını mutasavvuflar hariç hiç bir sahih ilim erbabı ve ulema kabul etmez. haliyle bir çok ilim erbabı açısından da yok hükmünde bir ayrımdır.
Değerli Erzurumlu kardeşim Seyyidü_taife olarak anılan ve kendisinden sonra tasavvufa ana rengini verenlerin başında gelen Cüneyd-i Bağdadi tasavvuf nedir diye soran birine verdiği cevapta ‘’Rasulullah’a ve şeriatına uymak’’ (Kelabazi, et-Tasavvuf,sayfa 9) demiş; Seriy es-Sekati de ‘’Kitab ve Sünnet’in zahiriyle çelişin batını ilmi konuşmamayı’’ esas saymıştır.
Zunnun el Mısrı ‘’Allah’ı sevenin Allah’ın sevgilisine tabi olması gerektiğini’’ söylerken Ebu Hafs Haddad da ‘’Bir kimse hal ve fiillerini sürekli olarak Kitap ve sünnete göre ölçüp biçmezse adı defterin ‘’Allah’ın adamları’ ’bölümünden silinir’’ demektedir. (Prof. Dr. Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergâh Yayınları 2013 Sayfa 68). Sehl b. Abdillah et-Tüsteri daha açık ifade ederek şöyle demiştir.’’Bizim usulumuz altı şeydir: Allah’ın kitabına bağlanmak, Rasulullah (s.a.v)’ın sünnetine uymak, helal yemek, eziyetten uzak durmak, günahlardan kaçınmak, tevbe ve hakları yerine getirmek.’’ (Ebu Nuaym, Hilye, X, 190)
Fakat sonradan bazı kırılmalar yaşadı en önemlisi günümüzde bazı Tarikatlar ve Cemaatlerin, insanların ahlaki gelişimi, toplumda hoş görünün yerleşmesi, birlik ve dayanışmanın güçlenmesi birlikte yaşama kültürünün desteklenmesi, farklılıkların zenginlik olarak görülmesi gibi özelliklere sahip tasavvuf geleneği, temsil edemedikleri görülmektedir. Hatta günümüzde dini cemaatleşmelerin ve tarikat örgütlenmelerinin tasavvufi çerçeveyi zorladığını, insanların vicdanlarında meşruiyetlerini kaybederek ticari ortaklıklara dönüştüğü noktasında ciddi eleştiriler yapılmaktadır.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 01.07.21, 14:51
Kgumus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 14.05.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 979
Etiketlendiği Mesaj: 12 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
susmayayım da abla yazsam çok fazla istismar ve söylemediğim ima dahi etmediğim sonuçlar çıkarılıyor bazen. yada şöyle yapalım çıkaran çıkarsın ben "bence" tanımını yapayım sana.


havas avam kavramları kelime anlamı açısından; havas seçkin kimseler, avam ise halktır. islami bir ayrım kesinlikle değildir. bilakis islam dini bu ayrımı mental olarak reddeder. nasıl mı? hücceti ise bilal r.a'dır. efendimizin ilk islamı tebliğ ettiği sahabelerden biridir kendisi ve efendimiz seçkin yada köle yada halk diye ayırmamış herkese eşit biçimde ilmini, dinini dağıtmıştır. Kur'an da yada sünnette olan bir ayrım biçimi kesinlikle değildir. tasavvuf ile islama sokuşturulmuş saçma sapan bir ayrımdır. tasavvufi açıdan da bakacak olursak eğer ayrım şu şekildedir; ilim sahibi olanlar havas olmuştur, derdini anlatacak kadar iman etmiş olanlar ise avamdır. gazali sokmuştur bu tanımları doğru hatırlıyorsam eğer literatüre. buraya kadar bir sorun görünmüyor. fakat tasavvuf özelinde havas-avam kavramlarını biraz açacak olursak eğer ciddi bir çelişki göze çarpıyor. inceleyelim.

ilk soru şu; tasavvufun ana temelinde kökeninde kökünde nefs terbiyesi yatıyorken ve kişinin herhangi bir varlığının söz konusu olmadığını kişinin "ölmeden ölmek" noktasına yani "hiçlik" sonra da fenafillah fln gibi kendi uydurdukları bazı makamlara çıkmalarını öğütleyen bir öğretiler dizesinin havas-avam ayrımı yapması çelişkili ve saçma geliyor bana. kaldı ki bu havas olmak meseleside kendi içinde saçma sapan bir durumdadır. mutasavvuflar kesinlikle islamın zahiri ilimlerini tabiri caiz ise yalamış yutmuş alimleri havas tabakasında görmezler çünkü kesinlikle ilim ehli tasavvuf ehli olamaz gibi bir bakış açıları vardır. ne demek bu? ilim ehli sorar sorgular tefekkür eder şeriata göre yaşarken tasavvuf ehli "arife din gerekmez" der ve havas olması için bir kimsenin keşf keramet ehli olmasını, aklederek değilde tamamen keşf yolu ile Allah'ı bulmasını öğütler. hal böyle olunca örnek verecek olursak bugün ki bilgisayar sisteminin temelini atan harezmi kesinlikle havas değildir bu kafaya göre :=) yahut ibni sina, yahut farabi vs vs uzar gider bu liste. mutasavvuf olmamış tüm alimleri havas olarak kabul etmezler yani. fakat örneğin ümmi ama keşf keramet yoluyla bir şeyler öğrendiğini idda eden bir şeyh efendi havasdır. bu noktada sorulacak tek soru şudur; 80 yıl çalışıp çabalamış ilim öğrenmiş bir kimse ile daha elifi görse mertek sanacak bir şeyh efendi sizin katınız da nasıl daha yüksek bir kimse olur? çalışıp çabalamadan rüya vs gibi bir çok yol yöntemle ilim aldığını söyleyen kimseler Allah Zülcelal'in adalet sıfatlarını tamamen yok ederek Allah'a iftira atmıyorlar mı? Bilenle bilmeyen bir olur mu? ayetine rağmen.. her ne ise. uzatırsak ortalık karışır.
sonuç olarak şunu diyebiliriz; havas-avam ayrımı kesinlikle islami bir ayrım değildir, islam'a ilk tabi olanlar, efendimizi resul kabul eden ilk sahabeler muhakkak ki toplumun en ama en alt kademesinde ki kölelerdi. okuma yazma bilmeyen kölelerdi. muhakkak ki peygamberler tarihine bakılsa diğer resullerde de bu durum gözlenir. hal böyle olunca havas-avam ayrımını mutasavvuflar hariç hiç bir sahih ilim erbabı ve ulema kabul etmez. haliyle bir çok ilim erbabı açısından da yok hükmünde bir ayrımdır.
Duygularıma tercüman oldun güzel kardeşim
Fikirlerini her zaman beklerim

__________________
Dünya Bir Kazan. Nasibi kadar kepçedir İnsan
Kg
Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 01.07.21, 14:55
Kgumus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 14.05.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 979
Etiketlendiği Mesaj: 12 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
caspercrazy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Avam boş gezen Avam Nedir?

Avam; aslında kökeni Osmanlı Devleti'ne kadar giden oldukça eski bir kelimedir. Halkın avam ve havas olarak ayrıldığı sürede ortaya çıkmıştır. Avam aşağı tabakayı simgelerken, havas üst tabakayı temsil etmektedir.

Avam Ne Demek?

Bir başka deyişle doğru kullanımı aslında daha tarihsel ve toplumsal bir anlam taşımaktadır. Sadece halkın tabakalarını ifade etmek için kullanılmıştır. Günümüzde ise daha gündelik şekilde ve kimi zaman eğitimsiz ya da davranışları sakil bulunan kişiler için de bu söz tercih edilmektedir.

Ekabir ne demek, nedir ?
1. (orunca) büyükler, devlet büyükleri, ileri gelenler.
2. Kendini beğenmiş kimseler için kullanılır
Çok açıklayıcı oldu güzel kardeşim
Güzel kitap ekle yine telime indireyim

__________________
Dünya Bir Kazan. Nasibi kadar kepçedir İnsan
Kg
Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 01.07.21, 15:17
Kgumus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 14.05.21
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 979
Etiketlendiği Mesaj: 12 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Değerli Erzurumlu kardeşim Seyyidü_taife olarak anılan ve kendisinden sonra tasavvufa ana rengini verenlerin başında gelen Cüneyd-i Bağdadi tasavvuf nedir diye soran birine verdiği cevapta ‘’Rasulullah’a ve şeriatına uymak’’ (Kelabazi, et-Tasavvuf,sayfa 9) demiş; Seriy es-Sekati de ‘’Kitab ve Sünnet’in zahiriyle çelişin batını ilmi konuşmamayı’’ esas saymıştır.
Zunnun el Mısrı ‘’Allah’ı sevenin Allah’ın sevgilisine tabi olması gerektiğini’’ söylerken Ebu Hafs Haddad da ‘’Bir kimse hal ve fiillerini sürekli olarak Kitap ve sünnete göre ölçüp biçmezse adı defterin ‘’Allah’ın adamları’ ’bölümünden silinir’’ demektedir. (Prof. Dr. Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergâh Yayınları 2013 Sayfa 68). Sehl b. Abdillah et-Tüsteri daha açık ifade ederek şöyle demiştir.’’Bizim usulumuz altı şeydir: Allah’ın kitabına bağlanmak, Rasulullah (s.a.v)’ın sünnetine uymak, helal yemek, eziyetten uzak durmak, günahlardan kaçınmak, tevbe ve hakları yerine getirmek.’’ (Ebu Nuaym, Hilye, X, 190)
Fakat sonradan bazı kırılmalar yaşadı en önemlisi günümüzde bazı Tarikatlar ve Cemaatlerin, insanların ahlaki gelişimi, toplumda hoş görünün yerleşmesi, birlik ve dayanışmanın güçlenmesi birlikte yaşama kültürünün desteklenmesi, farklılıkların zenginlik olarak görülmesi gibi özelliklere sahip tasavvuf geleneği, temsil edemedikleri görülmektedir. Hatta günümüzde dini cemaatleşmelerin ve tarikat örgütlenmelerinin tasavvufi çerçeveyi zorladığını, insanların vicdanlarında meşruiyetlerini kaybederek ticari ortaklıklara dönüştüğü noktasında ciddi eleştiriler yapılmaktadır.
Çok Teşekkür ederim
Şimdi tarikata mensup değilim. Karşıyımda
Tek birine efendimiz denir peygamberimiz (S. A. V)
Alim olamazmıyım?
Benden Olmazda bir çok kişi için örnekleme olarak

__________________
Dünya Bir Kazan. Nasibi kadar kepçedir İnsan
Kg
Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 01.07.21, 15:22
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,385
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Kgumus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çok Teşekkür ederim
Şimdi tarikata mensup değilim. Karşıyımda
Tek birine efendimiz denir peygamberimiz (S. A. V)
Alim olamazmıyım?
Benden Olmazda bir çok kişi için örnekleme olarak
ben ne bileyim alim olurmusun olamazmısın tünel mi geçiyorsun

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Polifenol nedir? Mideye faydası nedir? Lady Alternatif Tıp ve Bitkiler 0 03.03.22 18:01
Varlık Nedir? Ruh Ölümlü müdür? Metafizik Nedir ?? Och Metafizik 8 17.12.20 09:53
Karabasan nedir? Uyku Felci tıbbi ve bilimsel olarak nedir? SiLence Gizemli Olaylar ve Mekanlar 4 25.09.19 17:00
Havas nedir ? Mercan Sorularınız 2 22.11.16 07:32


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147