|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Beden ve ruh ilişkisi
Değerli arkadaşlar,
Selamun aleyküm. Mantığını oturtmak istediğim bir konu var. Gerçek bilgiye sahip kişi aydınlatırsa çok memnun olurum. Yoksada biraz beyin fırtınası güzel gider. Sorum şudur; Madden manen bildiğimiz duyduğumuz; Beden(ceset/toprak) - ruh (arşın nurundan) Duyduğumuz Nefis - Akıl - karin Kavramları mevcut. Merakım ve anlamaya çalıştığım şu, Esas olan Ruh ise, (tabiki biz bedenlerimiz ile diriltilip sorguya çekileceğiz burada şüphe yok) Bir beyin kanaması, hafıza kaybı veya alzaimer gibi rahatsızlıklarda bunca yıllık birikmiş yaşanmışlık ameller vs data diyexeğim ,bizden(bedenden) uçup gidiyor veya ruhumuz buraya erişemiyor. bu esnada söyleyeyim ki Rabbimin katında bunların hepsi yazılıdır.kitabımızı alacağız. Konu bu değil. Merak şu ki, ruh veriyi beyinde yani bedende cesette mi depoluyor? Çünkü Cesedimiz bir sebep ile arıza yaşadığında ruh bu dataya ulaşamıyor gibi görünüyor. Günün sonunda data ruh üzerimde olsaydı bedende yaşanan örn. Kanama yada sarsıntı sonrası hafızamızın gitmesi sonucu amellerimizi ne olırsa olsun hatırlardık. Gibi bir düşünce oturtmaya çalışıyorum fakat eksik bilgi ile olmuyor. Burada beden beyin var, ruh var ,akıl var çok anlamlandıramasamda, e birde nefis var. Karinden bahsediliyor. Şöyle bu durumu ilmi ile çözmüş bir hocamız bir açıklada ne güzel olur. Bu denge nasıl devam ediyor bu beden de? Aslında unutmak aklın yitirilmesi Rabbimin bir hediyesi mi? Yoksa yanında olanlara bir sınavı mı? Konu derin uzun, Teşekkürler. |
#2
|
||||
|
||||
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#3
|
||||
|
||||
Olmadı harfler bayağı küçük çıktı merhum Ömer Nasuhi Bilmen'in tefsirindeki İsra Suresi 85. ayet ile alakalı kısmı aktarmak istemiştim. İnsan ruhu Kur'an'ın beyanına göre ilahi menşelidir. '' Ben Adem'in yaratılışını tamamladığında ona ruhumdan üfürdüm'' (El-Hicr 29. ayet; Sad 72.ayet) buyrulmuştur. Bedeni toprak ve sudan olan insanın ruhu, ilahi kaynaklı olduğundan insanlar tarafından merak edilmiş, soru ve araştırma konusu yapılmıştır. Asr-ı Saadetteki Yahudilerin Hz. Peygamber (s.a.v)'e ruhun ne olduğunu sormaları üzerine inen ayette (İsra suresi 85.ayet) ruhun Rabbin emrinden oluşunun beyan edilmesi, aslında ruhun özelliği hakkında bir ipucudur. Ruh insanın halife oluşuyla izah edilebilir.
Halife, kendisini istihlaf “yerine birini geçirmek, halef bırakmak” edenin özelliklerine sahiptir. İşte insan, ''İmaret/yönetim ve idare'' özelliği taşıyan ruhuyla yeryüzünde Allah adına bir takım sorumluluklar üstlenmiş bulunmaktadır. Ruh hakkında '' Çok az bilgi verilmesi, ruh konusunun önemi ve büyüklüğüne göre bilginin az oluşunu belirtmek içindir. Tasavvufta ruh ile ilgili verilen bilgiler ise genellikle ruhun tezahürleri ile ilgilidir. Doğrudan ruhun kendisiyle ilgili değildir. .
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Havas-davet ilişkisi | HavasHoca | Havas Dersleri | 4 | 29.01.18 13:49 |
vefk ve melek ilişkisi | madlen | Sorularınız | 2 | 26.05.17 17:53 |
Ruhla beden ilişkisi | SiLence | Parapsikoloji & Spiritüalizm | 1 | 21.03.17 16:40 |
Fiziki Beden Ve Astral Beden | madlen | Astral Seyahat | 0 | 30.01.17 20:08 |