Rabıta yapmak şirk midir? - Sayfa 7 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #61  
Alt 15.05.21, 02:57
Üye
 
Üyelik tarihi: 11.05.21
Bulunduğu yer: İspanya
Mesajlar: 31
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Hanzala filan tanımam ben. O kardeşin belirttiği ayetin muhtevasını da ben söyledim yukarıda. Zan ile konuşacaksanız eğer vebali de haramı büyüktür. Elde ki veriler doğrultusunda konuşacaksak eğer Allah Azze ve Celle bir çok ayetinde zaten Allah'a ulaşmak için gereken vesileleri tek tek belirlemiştir. Biz içinde bir kula tabi olmayı göremedik.
Zühd kavramı neyinize yetmedi ki bu işi böyle sistematik bir mecraya çevirdiniz?
Tasavvuf meselesine gelince hanzala dan filan daha çok hakimim meseleye emin olunuz. Size ayetle hadisle defalarca kez şirk olduğunu sabaha kadar soluksuz anlatırım. Nasibiniz kadar anlarsınız o ayrı mesele. Biz bu işleri bırakmayız. Bırakamayız. Allah'a kul olacaksak doğru düzgün olmak zorundayız. İsteyen bırakabilir. Kaynaklar, deliller, sahih hadisler ve apaçık ayetler ortadayken biz Bırakamayız bu işleri. -)

Alıntı ile Cevapla
  #62  
Alt 15.05.21, 03:04
HATTAP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 11.10.20
Bulunduğu yer: Siverek
Mesajlar: 1,026
Etiketlendiği Mesaj: 220 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Exclamation

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Seninle münazara yapmak isterdim ama bu işler böyle burdan olmuyor.
Bizde ayetle hadisle geliriz AllahuAlem.
Kendi başına göre hüküm verme evlat öteki tarafta bedeli ağır olur haberin olsun
Sana burda tek bir cümleyle sizin doğru yolda olmadığınızı kanıtlardım ama fitneden korkarım

__________________
Dünyaya Bir Dahamı Geleceğiz? Deyip Her Türlü Harama Bulaşanlara Söyleyin. Ahirete İki Defamı Gideceğiz.
LÂDİKLİ HACI AHMET AĞA (K.S)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Alıntı ile Cevapla
  #63  
Alt 15.05.21, 03:26
Üye
 
Üyelik tarihi: 11.05.21
Bulunduğu yer: İspanya
Mesajlar: 31
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
HATTAP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Seninle münazara yapmak isterdim ama bu işler böyle burdan olmuyor.
Bizde ayetle hadisle geliriz AllahuAlem.
Kendi başına göre hüküm verme evlat öteki tarafta bedeli ağır olur haberin olsun
Sana burda tek bir cümleyle sizin doğru yolda olmadığınızı kanıtlardım ama fitneden korkarım

Evlat mı?
Kanıtlarmısınız lütfen?
Hatta şuan ben müsade ettim sahih gördüğünüz ne varsa vicdanınızla buraya dökünüz. Vicdanınızla söylemezseniz dönüşü ağır olabilir. Buyrun lütfen ben sorumluluğunu alıyorum.
Hüküm veren sizsiniz. Bizim çerçevemiz belli.

Alıntı ile Cevapla
  #64  
Alt 15.05.21, 06:24
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,832
Etiketlendiği Mesaj: 3618 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
HATTAP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Seninle münazara yapmak isterdim ama bu işler böyle burdan olmuyor.
Bizde ayetle hadisle geliriz AllahuAlem.
Kendi başına göre hüküm verme evlat öteki tarafta bedeli ağır olur haberin olsun
Sana burda tek bir cümleyle sizin doğru yolda olmadığınızı kanıtlardım ama fitneden korkarım
hattap beni burada ortaya koydugum fikirlerimden bilirsin,sunu hepimiz biliriz ki tasavvuf tarikatla yasanir,yine bilirsin ki ben tarikat ehli degilim fakat tarikatlara da karsi degilim,tarikat var olan bir olgu demek ki bir ihtiyactan ve ibadetleri yasamakta gorulen bir eksiklikten dolayi cikmis asirlardir yasanmis ve suregelmistir,gunumuzde de yasaniyor bazi eksikleriyle beraber,beni burada alakadar eden tarikatlarin varligi veya yoklugu degil,ben ayet sunnet ve hadisle yasayan biriyim,yukardaki cumlende tasavvuf yani tarikatin ayet ve hadisle aciklanabilecegini soyleyince,şahsen ben töhmet altinda kaldim eger ayet ve hadisle ispati varsa ben bunca yildir ayet ve hadise sunnete uymamisim muhalif olmusum diye ve ben bu gune kadar hic tohmet altinda kalmadim senden ricam bu konudaki ayet ve hadisleri soylersen ben bu cendereden bu yukun altindan kurtulurum yoksa ayeti ve hadisi sunneti uygulamamak bana agir yuk o vakit itikadimdan supheye duserim suphe itikadi ve imani siler bitirir ve bunca yillik ibadetlerim bosa gider......

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #65  
Alt 15.05.21, 09:58
 
Üyelik tarihi: 21.04.21
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Guti Hernandes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Karşı çıkmıyorum ki tasavvufa. İslam'da yok diyorum böyle bir inanç biçimi.
Sevgili kardeşim 10 dakikalığına tefekkür etmeni rica ediyorum lütfen. Konu şu İslam'dan tasavvufu çıkarsak geriye neler kalıyor onu Bi düşünür müsün?
Ben düşündüm. Dinden ekmek yiyen Bi sürü adam kalıyor geriye. Villada yaşayarak 14 15 yaşında bir kız çocuğuna nikah kıymaktan çekinmeyen bir şeyhten tut, tasavvufla ilgili kitap serileri yazıp milyonları götüren yazarlardan çık. Bak bu yelpaze o kadar geniş ki. Tasavvuf birden bire buhar olup hayatımızdan çıksa bu adamların hepsi aç kalır.
Tasavvufun istismar edildigi noktasinda hemfikiriz sahtesi varsa hakikati de vardir.Allah sadiklarla beraber olun diyor.Bir araya gelip mamaz kiliyor,Allah zikrediyoruz ,sohbet ediyoruz.Seyhimiz surekli Efendimizin ahlakini yasayin kalp kirmayin dervis kalp kiramaz diyor.Bunun neresi kotu,bunun neresi Islama aykiri.

Alıntı ile Cevapla
  #66  
Alt 15.05.21, 10:21
 
Üyelik tarihi: 21.04.21
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Guti Hernandes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hanzala filan tanımam ben. O kardeşin belirttiği ayetin muhtevasını da ben söyledim yukarıda. Zan ile konuşacaksanız eğer vebali de haramı büyüktür. Elde ki veriler doğrultusunda konuşacaksak eğer Allah Azze ve Celle bir çok ayetinde zaten Allah'a ulaşmak için gereken vesileleri tek tek belirlemiştir. Biz içinde bir kula tabi olmayı göremedik.
Zühd kavramı neyinize yetmedi ki bu işi böyle sistematik bir mecraya çevirdiniz?
Tasavvuf meselesine gelince hanzala dan filan daha çok hakimim meseleye emin olunuz. Size ayetle hadisle defalarca kez şirk olduğunu sabaha kadar soluksuz anlatırım. Nasibiniz kadar anlarsınız o ayrı mesele. Biz bu işleri bırakmayız. Bırakamayız. Allah'a kul olacaksak doğru düzgün olmak zorundayız. İsteyen bırakabilir. Kaynaklar, deliller, sahih hadisler ve apaçık ayetler ortadayken biz Bırakamayız bu işleri. -)
Sirkin ne oldugunu bilmiyoruz,sirk insanin nefsidir.Bakin nefis o kadar buyuk ki Allah in dostuna dost olmaya tahammul edemiyor Tasavvuf Allah in dostuna dost olma cabasidir.Tabi nefse agir geliyor.Nefis tezkiyesini reddediyorsunuz tarikat kisinin nefsine tek basina gucu yetmeyecegi icin var nitekim tarihte birt tane nefsine tek basina galip gelmis insan yok .Neden nefis tezkiyesi cunku nefsini bilen Rabbini bilir.Rabbini bilerek vuslata kavusur.Tasavvuf insanin kendi hakikatini tanima yolculugudur.Ilim ilim bilmektir ilim kendin bilmektir sen kendini bilmesse bu nice okumaktir Bunlar da tek basina olmuyor Peygamber Efendimiz Mursidi Kamildir hidayete giden yolda rehber onun mursitligini kabuk ediyorsun ama bu zamanda ona en yakin insanlarin mursitligini kabul etmiyorsunuz (nefis)ne yaman celiski.

Alıntı ile Cevapla
  #67  
Alt 15.05.21, 11:26
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,421
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Ben şahsen acizane tasavvuf ve yine benzeri hususlarda teolojik fay kırıklıklarına yeni bir kırık daha eklemekten ömrüm boyunca imtina etmişimdir. Bu hususta Elmalı’nın Hak Dini Kuran Dili adlı tefsirine çok ehemmiyet veririm. Elmalı Hak Dini Kuran Dili tefsirinde bugün kendisini İslam’a izafe eden birçok farklı grup, fırka, cemaat, tarikat veya hareket arasında derin ihtilaf ve çatışmalara sebep teşkil eden muhtelif görüş düşünce ekol ve eğilime yer vermiş dahası tümden ret ya da tümden farklı dini düşünce ekol ve gelenekten istifade cihetine gitmiştir. Mesela, İhlas suresinin tefsirinde uzun uzadıya İbn Sina’yı konuştururken, kimi zaman Muhyiddin İbnü’l Arabi’nin Vahdet_i Vücut anlayışından, kimi zaman da Gazali’nin işrak felsefesine ve bu felsefenin vahdet-i vücut fikriyle bütünleştirilmesine vesile olan Mişkatü’l- Envar adlı risalesinden alıntılar yapmıştır. Yine Elmalı, Fahreddin er- Razi’nin ansiklopedik hüviyete sahip tefsirinden alabildiğince istifade ederken, bu tefsirdeki hâkim Eş’ari bakış açısını ön plana çıkarmak yerine Ehl-i Sünnet’i şemsiye bir kavram olarak değerlendirmiş ve bunun bir yansıması olarak Selefiyye, Eş’ariye ve Maturidiyye gibi mezhepler arası iç ihtilafları dillendirmekten imtina etmiştir. Öte yandan Fil suresinin tefsirinde gelenekçi çizginin çok sıkı bir temsilcisi gibi davranarak Muhammed Abduh’un yorumunu tahrifle eşdeğer sayarken, Hz. İsa’nın babasız olarak dünyaya gelişini, monomer bir hücreden teşekkül etmiş olabileceği şeklinde açıklamak gibi oldukça modern bir yoruma imza atabilmiştir.
Elmalı’nın İslam ilim ve kültür mirasından istifade tarzı bugün çok ihtiyaç duyduğumuz geniş ufuk ve perspektif hakkında güzel bir misal teşkil etmektedir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #68  
Alt 15.05.21, 13:20
Üye
 
Üyelik tarihi: 11.05.21
Bulunduğu yer: İspanya
Mesajlar: 31
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben şahsen acizane tasavvuf ve yine benzeri hususlarda teolojik fay kırıklıklarına yeni bir kırık daha eklemekten ömrüm boyunca imtina etmişimdir. Bu hususta Elmalı’nın Hak Dini Kuran Dili adlı tefsirine çok ehemmiyet veririm. Elmalı Hak Dini Kuran Dili tefsirinde bugün kendisini İslam’a izafe eden birçok farklı grup, fırka, cemaat, tarikat veya hareket arasında derin ihtilaf ve çatışmalara sebep teşkil eden muhtelif görüş düşünce ekol ve eğilime yer vermiş dahası tümden ret ya da tümden farklı dini düşünce ekol ve gelenekten istifade cihetine gitmiştir. Mesela, İhlas suresinin tefsirinde uzun uzadıya İbn Sina’yı konuştururken, kimi zaman Muhyiddin İbnü’l Arabi’nin Vahdet_i Vücut anlayışından, kimi zaman da Gazali’nin işrak felsefesine ve bu felsefenin vahdet-i vücut fikriyle bütünleştirilmesine vesile olan Mişkatü’l- Envar adlı risalesinden alıntılar yapmıştır. Yine Elmalı, Fahreddin er- Razi’nin ansiklopedik hüviyete sahip tefsirinden alabildiğince istifade ederken, bu tefsirdeki hâkim Eş’ari bakış açısını ön plana çıkarmak yerine Ehl-i Sünnet’i şemsiye bir kavram olarak değerlendirmiş ve bunun bir yansıması olarak Selefiyye, Eş’ariye ve Maturidiyye gibi mezhepler arası iç ihtilafları dillendirmekten imtina etmiştir. Öte yandan Fil suresinin tefsirinde gelenekçi çizginin çok sıkı bir temsilcisi gibi davranarak Muhammed Abduh’un yorumunu tahrifle eşdeğer sayarken, Hz. İsa’nın babasız olarak dünyaya gelişini, monomer bir hücreden teşekkül etmiş olabileceği şeklinde açıklamak gibi oldukça modern bir yoruma imza atabilmiştir.
Elmalı’nın İslam ilim ve kültür mirasından istifade tarzı bugün çok ihtiyaç duyduğumuz geniş ufuk ve perspektif hakkında güzel bir misal teşkil etmektedir.


Müthiş bir bakış açınız var. Allah sizden razı olsun.


@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Asıl şirk nefsimiz, çünkü bir şeyhe tabi olmaktan kaçındığımız için yani doğru mu anladım ben?
Bu çok sakat bir bakış açısı. Bizim tasavvufa karşı çıkışımız, tasavvufun Kuran ve sünnet temeline oturmadığı için. Kulluk Allah ile kul arasında ki bir meseledir. Kimsenin nefsi günahı sevabı Allah ile olan bağlantısı bir başkasını alakadar etmez ki. Bir adamın Allah ile ilişkisi Allah kul düzeyinde gayet iyi olabilr. Bu sebepten ötürü kendine taraftarlar toplamak zorunda değil ki. Bu meseleyi çok farklı yerlere taşır, taşıyorda gördük. Oysa ki yaşadığımız topraklar çok büyük Allah dostları yetiştirmiştir. Adı konulmamış bir çizgide hemde. Hiç biri bir tabiiyet kabul etmemiş, şefaat vaad etmemiş. Bir insana bağlanıp onu Allaha yaklaşmak için sebep kılmak konusu İslam dininin tüm temellerine dinamit koymaktır. Allah inancı olan ama Allaha yaklaşmak için sebepler arayan bir topluma indi kuran unutmayalım bunu. Bu konu çok uzadı. Yazmak istemiyorum artık çünkü tarikat ehlinin yüzüne hak üzere bir yanlışı vurulduğunda ortaya çıkan düzeysizliği, kabalığı, kibri ve cehli yukarıda görüldüğü üzre umuma malum oldu.

Alıntı ile Cevapla
  #69  
Alt 15.05.21, 14:10
 
Üyelik tarihi: 21.04.21
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Guti Hernandes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Müthiş bir bakış açınız var. Allah sizden razı olsun.


@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Asıl şirk nefsimiz, çünkü bir şeyhe tabi olmaktan kaçındığımız için yani doğru mu anladım ben?
Bu çok sakat bir bakış açısı. Bizim tasavvufa karşı çıkışımız, tasavvufun Kuran ve sünnet temeline oturmadığı için. Kulluk Allah ile kul arasında ki bir meseledir. Kimsenin nefsi günahı sevabı Allah ile olan bağlantısı bir başkasını alakadar etmez ki. Bir adamın Allah ile ilişkisi Allah kul düzeyinde gayet iyi olabilr. Bu sebepten ötürü kendine taraftarlar toplamak zorunda değil ki. Bu meseleyi çok farklı yerlere taşır, taşıyorda gördük. Oysa ki yaşadığımız topraklar çok büyük Allah dostları yetiştirmiştir. Adı konulmamış bir çizgide hemde. Hiç biri bir tabiiyet kabul etmemiş, şefaat vaad etmemiş. Bir insana bağlanıp onu Allaha yaklaşmak için sebep kılmak konusu İslam dininin tüm temellerine dinamit koymaktır. Allah inancı olan ama Allaha yaklaşmak için sebepler arayan bir topluma indi kuran unutmayalım bunu. Bu konu çok uzadı. Yazmak istemiyorum artık çünkü tarikat ehlinin yüzüne hak üzere bir yanlışı vurulduğunda ortaya çıkan düzeysizliği, kabalığı, kibri ve cehli yukarıda görüldüğü üzre umuma malum oldu.
Bir murside tabi olmadigimiz icin nefis en buyik dusmandir demedim.Bir murside tabi olmak zorunda degil hic kimse.
Allah yolunu mubarek kilsin.

Alıntı ile Cevapla
  #70  
Alt 15.05.21, 14:55
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,421
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Guti Hernandes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Müthiş bir bakış açınız var. Allah sizden razı olsun.


@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Asıl şirk nefsimiz, çünkü bir şeyhe tabi olmaktan kaçındığımız için yani doğru mu anladım ben?
Bu çok sakat bir bakış açısı. Bizim tasavvufa karşı çıkışımız, tasavvufun Kuran ve sünnet temeline oturmadığı için. Kulluk Allah ile kul arasında ki bir meseledir. Kimsenin nefsi günahı sevabı Allah ile olan bağlantısı bir başkasını alakadar etmez ki. Bir adamın Allah ile ilişkisi Allah kul düzeyinde gayet iyi olabilr. Bu sebepten ötürü kendine taraftarlar toplamak zorunda değil ki. Bu meseleyi çok farklı yerlere taşır, taşıyorda gördük. Oysa ki yaşadığımız topraklar çok büyük Allah dostları yetiştirmiştir. Adı konulmamış bir çizgide hemde. Hiç biri bir tabiiyet kabul etmemiş, şefaat vaad etmemiş. Bir insana bağlanıp onu Allaha yaklaşmak için sebep kılmak konusu İslam dininin tüm temellerine dinamit koymaktır. Allah inancı olan ama Allaha yaklaşmak için sebepler arayan bir topluma indi kuran unutmayalım bunu. Bu konu çok uzadı. Yazmak istemiyorum artık çünkü tarikat ehlinin yüzüne hak üzere bir yanlışı vurulduğunda ortaya çıkan düzeysizliği, kabalığı, kibri ve cehli yukarıda görüldüğü üzre umuma malum oldu.
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Allah (c.c) cümlemizden razı olsun...

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
rabıta yapmak, rabıta yapmak şirk olur mu, rabıta şirk mi


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Muska taşımak bidat veya şirk midir? Sadi Havas Dersleri 16 10.06.24 00:59
Sevgiliye zikr okumak şirk midir? mozej34 Sorularınız 19 22.12.21 23:34
Rabıta yapmak değil, yapmamak şirktir, küfürdür. Hal Tasavvuf Sohbetleri 2 23.10.21 12:23
Tevessül Şirk Midir? Ehli Sünnet'in Cevabı= dagistani Tecrübe Ettikleriniz 1 31.12.19 23:17
Tasavvuf ehlinin yaptığı rabıta caiz midir? RvP Tasavvuf & Tarikatler 5 03.11.19 21:31


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147