Rabıta yapmak şirk midir? - Sayfa 6 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #51  
Alt 14.05.21, 22:02
Üye
 
Üyelik tarihi: 11.05.21
Bulunduğu yer: İspanya
Mesajlar: 31
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bizim itikadımızda kuran ve sünnet ile sabit olmayan meseleler tevil ile sabit olmaz. Bu bizim aklımıza uygun değildir. İman ise idrak edebilmekle direk ilgili olduğu için idrak edemediğimiz şeylerden de Allah bizi sorumlu tutmayacağını belirtiyor. Öyle diyorsanız öyleydir. Bizim aklımız itikadi konuları tevil üzre temellendirmeye takat getirmediğinden bu tarz tercihlerimiz hiç bir zaman olamadı. Sizin ki takat getirdiyse bu bir tercihtir.
Ayrıca Genel hükümlere noktasında kişisel anlamda istediğinizi düşünüp yapma özgürlüğüne sahipsiniz. Fakat umumu etkileyecek, yön verecek konularda siyaha siyah beyaza da beyaz denmelidir. Zira insanlar etki altında kalır, gerçeği çarpıtanlar da vebale girer. Vebale girenlerin de bu tarz meseleler de hüküm verenlerinde Allah Azze ve Celle ahirette ki durumlarından uzun uzun bahsetmektedir kelamında. Ayrıca İlim sahibi olmadığınız hiçbir şeyin peşine düşmeyin de buyuruyor Allah.

İyi forumlar dilerim

Alıntı ile Cevapla
  #52  
Alt 14.05.21, 22:38
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,832
Etiketlendiği Mesaj: 3618 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

mezheple tarikati ayni kefeye koymak pek dogru olmaz,gelmis gecmis tüm islam alimlerinin ittifak ettikleri mezheple ilgili ayet var,Nisa suresi 115. ayeti kerimede şöyle buyrulmuştur: “Kim kendisine doğru yol besbelli olduktan sonra Peygambere karşı çıkar ve müminlerin yolundan başkasına uyup giderse onu döndüğü yolda bırakırız ve cehenneme sokarız. Orası ne kötü bir varış yeridir!” ayetteki muminlerin yolundandan baska bir yok kismi tum alimlerin mezhep konusunda ittifak ettikleri bolumdur,gerekirse bu ayet ve mezhepler konusunda alimlerin aciklamalerini da beyan etmek mumkundur....fakat tarikat konusunda alimlerin ittifaki yoktur bu konuda alimler kendi ictihadini ortaya koymustur,hulasa bu ahir zamanda mezhepsiz olmaz mezhebim yok diyen şirke duser fakat tarikatim yok tarikata bagli degilim diyen sirke dusmez aradaki keskin cizgi budur

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #53  
Alt 15.05.21, 01:16
 
Üyelik tarihi: 21.04.21
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

mezheple tarikati ayni kefeye koymak pek dogru olmaz,gelmis gecmis tüm islam alimlerinin ittifak ettikleri mezheple ilgili ayet var,Nisa suresi 115. ayeti kerimede şöyle buyrulmuştur: “Kim kendisine doğru yol besbelli olduktan sonra Peygambere karşı çıkar ve müminlerin yolundan başkasına uyup giderse onu döndüğü yolda bırakırız ve cehenneme sokarız. Orası ne kötü bir varış yeridir!” ayetteki muminlerin yolundandan baska bir yok kismi tum alimlerin mezhep konusunda ittifak ettikleri bolumdur,gerekirse bu ayet ve mezhepler konusunda alimlerin aciklamalerini da beyan etmek mumkundur....fakat tarikat konusunda alimlerin ittifaki yoktur bu konuda alimler kendi ictihadini ortaya koymustur,hulasa bu ahir zamanda mezhepsiz olmaz mezhebim yok diyen şirke duser fakat tarikatim yok tarikata bagli degilim diyen sirke dusmez aradaki keskin cizgi budur
Tasavvuf umuma şamil bir hareket degildir.Cok özel hassalari oldugu asikardir.Zorunlu degil gonulluluk esasina dayalidir.Herkese de acik degildir istidati ve nasibi olana aciktir.Bu dunyada ama olan ahirette de ama olacak hukmunden kurtulup gonul gozunu acip Allah a vasil olma yoludur.Tasavvufu hakkiyla kavrayamadigmizdan sirk kelimesiyle yan yana kullaniyoruz alakasi yoktur.Tarikatlar iki koldan gelir temelde cehri tarikatler Hz. Ali ye hafi tarikatler Hz.Ebubekire dayanir .12.yy da cikmamistir kurumsallasmasi ve yaginlasmasi 12.yy da olmustur.Islam toplumuna verdikleri hizmetler elestri yapilirken gözardi ediliyor .Tarikatin esas gayesi insani Allah in halifesi kilma cabasidir.Bu da nefis tezkiyesinden gecer insanin kendi nefsini kendisinin tezkiye etmesine imkan yoktur.Tarihte bir tane örnek yoktur.

Alıntı ile Cevapla
  #54  
Alt 15.05.21, 01:43
Üye
 
Üyelik tarihi: 11.05.21
Bulunduğu yer: İspanya
Mesajlar: 31
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Teoride;
Vahdeti vücudun esas olduğu, hiçliği, Birliği, Allah'ta kaybolmayı, nefs terbiyesini/tezkiyesini amaçlayan, ilk öğretisi sorgulamadan teslimiyet ve tevazu ehli olunması gerektiğini öğütleyen bir öğretinin

Pratikte ise ;
birden bire "herkese nasip olmaz." "hakikati biz görüyoruz." "kuran cevizin dışı, biz içini yiyoruz." "havas, avam" "siz kavrayamıyorsunuz." "herkese açık değildir yalnızca seçkinler anlar." "umuma şamil değildir." (umuma rabıta yaptırıyorsunuz ama?) vs gibi daha aklıma gelmeyen bir çok kibir dolu söyleme ve fiile dönüşmesi tuhaf değil mi?


Hz. Ali yada Ebubekir efendilerimizin rabıta yaptığına dair bir delil var mı? Yada tövbe aldıklarına dair? Yok. Çünkü töbe Allah ile kul arasında ki özel bir mesele olduğundan yalnız Allah'a yapılan/verilen bir söz hükmü taşıdığından kulların bir cübbenin ucunu tutturup yaptırmasını bir kenara bırakın şahit olunmaması gereken bir hal olarak adledilirdi. Ben sanıyorum ki herhangi biri tövbe yaptırsaydı eğer recm edilirdi. Sünnette ve fıkıhta örnekleri mevcut.

Allah efendimize "seni vahiy ve hikmetle rızıklandırdık." buyurmuştur. Hikmetten sonra vahiy sözcüğünün gelmesi tesadüfi değildir. Vahiyi anlama, tatbik etme yetisi/yetkisi anlamındadır hikmet. Müstesna bir kişilik olması açısından bu efendimizin rızıklandırılması normaldir hikmet ile. Fakat gördüğüm kadarıyla Allah Azze ve Celle mutasavvufları da resulü Ekrem efendimiz düzeyinde rızıklandırmış. Hatta daha ileri gidecek olursak Allah Azze ve Celle efendimize bir melek vasıtası ile emirlerini bildirirken bir çok mutasavvuf ilham yada rüya vasıtası ile görüşmek suretiyle bizzati Allah Azze ve Celle ile muhatap olmuşlardır. Bu bağlamda bakarsak herkese nasip olamayacağı çok açık.

Alıntı ile Cevapla
  #55  
Alt 15.05.21, 01:57
 
Üyelik tarihi: 21.04.21
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Hem karsi cikiyorsunuz tasavvufa bizde oyleyse gelmeyin mecbur degilsiniz dedigimizde kiziyorsunuz.Allah Kuranda bana vasil olmak icin vesileler arayin diyor iste bu vesile mursidi kamildir tabi ki hak olmak sartiyla.

Alıntı ile Cevapla
  #56  
Alt 15.05.21, 02:01
 
Üyelik tarihi: 21.04.21
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Forumda ki yazilarimi okurmusun ortak noktalrimiz daha fazla

Alıntı ile Cevapla
  #57  
Alt 15.05.21, 02:17
Üye
 
Üyelik tarihi: 11.05.21
Bulunduğu yer: İspanya
Mesajlar: 31
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Karşı çıkmıyorum ki tasavvufa. İslam'da yok diyorum böyle bir inanç biçimi.
Sevgili kardeşim 10 dakikalığına tefekkür etmeni rica ediyorum lütfen. Konu şu İslam'dan tasavvufu çıkarsak geriye neler kalıyor onu Bi düşünür müsün?
Ben düşündüm. Dinden ekmek yiyen Bi sürü adam kalıyor geriye. Villada yaşayarak 14 15 yaşında bir kız çocuğuna nikah kıymaktan çekinmeyen bir şeyhten tut, tasavvufla ilgili kitap serileri yazıp milyonları götüren yazarlardan çık. Bak bu yelpaze o kadar geniş ki. Tasavvuf birden bire buhar olup hayatımızdan çıksa bu adamların hepsi aç kalır.

Alıntı ile Cevapla
  #58  
Alt 15.05.21, 02:35
HATTAP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 11.10.20
Bulunduğu yer: Siverek
Mesajlar: 1,026
Etiketlendiği Mesaj: 220 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Guti Hernandes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Karşı çıkmıyorum ki tasavvufa. İslam'da yok diyorum böyle bir inanç biçimi.
Sevgili kardeşim 10 dakikalığına tefekkür etmeni rica ediyorum lütfen. Konu şu İslam'dan tasavvufu çıkarsak geriye neler kalıyor onu Bi düşünür müsün?
Ben düşündüm. Dinden ekmek yiyen Bi sürü adam kalıyor geriye. Villada yaşayarak 14 15 yaşında bir kız çocuğuna nikah kıymaktan çekinmeyen bir şeyhten tut, tasavvufla ilgili kitap serileri yazıp milyonları götüren yazarlardan çık. Bak bu yelpaze o kadar geniş ki. Tasavvuf birden bire buhar olup hayatımızdan çıksa bu adamların hepsi aç kalır.
Sen bir imam kötü diye namaza küsermisin
İki üç sahte şeyhi görünce bütün hepsini aynı kefeye koyuyorsunuz ?

__________________
Dünyaya Bir Dahamı Geleceğiz? Deyip Her Türlü Harama Bulaşanlara Söyleyin. Ahirete İki Defamı Gideceğiz.
LÂDİKLİ HACI AHMET AĞA (K.S)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Alıntı ile Cevapla
  #59  
Alt 15.05.21, 02:38
Üye
 
Üyelik tarihi: 11.05.21
Bulunduğu yer: İspanya
Mesajlar: 31
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
HATTAP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Sen bir imam kötü diye namaza küsermisin
İki üç sahte şeyhi görünce bütün hepsini aynı kefeye koyuyorsunuz ?
Namaz kulluk vazifem olduğu için dünyada ki tüm gelmiş geçmiş imamlar kötü olsa da kılarım. Fakat mürid olmak bir kulluk vazifesi değil. Örneklendirme yanlış oldu diyelim bakış açınız bu ise fena..

Alıntı ile Cevapla
  #60  
Alt 15.05.21, 02:45
HATTAP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 11.10.20
Bulunduğu yer: Siverek
Mesajlar: 1,026
Etiketlendiği Mesaj: 220 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Guti Hernandes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Namaz kulluk vazifem olduğu için dünyada ki tüm gelmiş geçmiş imamlar kötü olsa da kılarım. Fakat mürid olmak bir kulluk vazifesi değil. Örneklendirme yanlış oldu diyelim bakış açınız bu ise fena..
Elbette mürid olmak kulluk vazifesi değildir.
Amma velakin yukarıda kardeşimin belirttiği gibi Allaha bir vesile arayınız cümlesi herşeyi ortaya koymakta.
Vazgeçin şu davanızdan bu aralar kimi görsem şu sözü söylüyor islamda tasavvuf yoktur tasavvuf şirktir,
Bu sözü söyleyenlerin akibeti belli hanzala gibi bir Selefiyi dinleyince hemen inkara geçiyorlar yazık ki tasavvufa şirk diyenlere

__________________
Dünyaya Bir Dahamı Geleceğiz? Deyip Her Türlü Harama Bulaşanlara Söyleyin. Ahirete İki Defamı Gideceğiz.
LÂDİKLİ HACI AHMET AĞA (K.S)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
rabıta yapmak, rabıta yapmak şirk olur mu, rabıta şirk mi


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Muska taşımak bidat veya şirk midir? Sadi Havas Dersleri 16 10.06.24 00:59
Sevgiliye zikr okumak şirk midir? mozej34 Sorularınız 19 22.12.21 23:34
Rabıta yapmak değil, yapmamak şirktir, küfürdür. Hal Tasavvuf Sohbetleri 2 23.10.21 12:23
Tevessül Şirk Midir? Ehli Sünnet'in Cevabı= dagistani Tecrübe Ettikleriniz 1 31.12.19 23:17
Tasavvuf ehlinin yaptığı rabıta caiz midir? RvP Tasavvuf & Tarikatler 5 03.11.19 21:31


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147