#81
|
|||
|
|||
Alıntı:
onların yaptıklarını milyarlarca müslüman beceremedi bedirde ki taaa istanbulda ki çinde ki endülüste ki nice sahabe gibi onların da ne şirketleri vardı nede ağa veya kral babaları onlar tek geldi ümmete milyarlarca müslümanın yapamadığı veremediği faydayı verdiler onların yoluna kurban olurum hem ilmen hemde aklen her konuda mübarek seyhlerin şahsiyetlerini savunurum lakin öyle boş lakirdilara gelemem kimse kusura bakmasın bilmem şu böyle dedi şu şöyle dedi bırakın şu iftiraları savunmayi gelin iftira atılan bu iftiralara maruz kalan mubarekler 1 hafta geicir çok değil 1 hafta bakalım o zaman kim münafik kim mümin anlaşılır ALLAH c.c ıslah etsin gerçekten inanmıyorum diyipte her fırsatı kullanip laf slcarpitanlar varya yazık ALLAH c.c selamet versin |
#82
|
|||
|
|||
2 + 2 = 4 eder misali insanalrın amacını çözmek kolay lakin kısmen de olsa zan altında kalındığı için diliylede beyan ettiğini görmek gerek ki zandan kurtulalım amaç kalp kırmak veya laf çarpıtmak değil ya hakikati konuş yada sus abi sus çok mu zor susmak hakikat nedir kuran-i kerim ve sünnet illa konuşacaksan yaz onları konuş yoksa kim olduğu belirmiş gavurların ve munafikalrin yazdığı sonrada yalandan atfettigi mübareleler zan dahi olsa nasıl böyle iftira atabilirsin ALLAH c.c belâlerini versin ne demek abi kızla oynaş sonra biri görünce haşa ALLAH c.c idi o de yahu aklım havsalam almaz bu nasıl terbiyesizlik bu nasıl büyük bir iftira nasıl bi müslüman böyle çirkin pis mi pis bir iftiraya inanır heleki tanınmış bi evliya hakkında yok abi münafıklar yaptı lakin çanak tutanlar da bedelini ödeyecek bırak gönlün aklın dahi almadığı böyle saçma sapan iftiraları dillendirmek dahi bu iftiraya çanak tutmaktır nasıl böyle bjey yazıp o mübareğe atfederdin hakkaten yazıklar olsun sana başkada sözüm yok adminim çok özür diliyorum .lakin böyle şeylere yazılıp dahi sovunmak ne kadar doğru sen söyle bırak savunmayı veya dillendirmek düşünmekten haya ederim ALLAH c.c ıslah etsin ne diyim ...
|
#83
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#84
|
|||
|
|||
Alıntı:
Hurafe ve iftiralara kulak verenlerle konuşulacak ne kaldı ki ... Biliyor musun doğru ve yanlış apaçık ortada hamd olsun doğrultuda yanlışsa biliyoruz ne kadar nefsimize uyup günaha bulansakta doğru tektir o yüzden çıkmakta nasip oluyor umrumda bile değil sırf ALLAH c.c dostlarına iftira atanlara beddua mi ettim gerisi tutar mı tutmaz mi görmeden bilemem şahsen bizi ilgilendiren kısım ayetlerden ve hadislerden çıkarılan hükümler ve ameli noktada bazı mertebelere gelince bizden öncekiler ne yaptıysa o yoldan ilerlemek tarikat ve tasavvuf yolu Yazık ALLAH c.c ıslah etsin kardi değilim diyip aleyhine sözleri paylaşıp savunmak nasıl bi tezatliktir senin hakkında artık iyi şeyler düşünmüyorum sen yoluna biz yolumuza delilin sağlamlığı ve rivayet edenlerin doğruluğu sabit değilse konusulanalr zandan ibaret hele ki kötü manadaysa iftiradır şeran uyardım dilediğini yal gerisi senin bileceğiz iştir uğurlar ola ... |
#85
|
||||
|
||||
Alıntı:
Sıyırın eti kemiği,işte onun sesi,işte onun kendisi. Ol kadiri kün feye kün,lutfedici sübhan benem. Kesmeden rızkı veren cümlelere sultan benem. Nutfeden Adem yaradan,yumurtadan kuş türeten. Kudret dilini söyleten,zikreyleten sübhan benem. Hem batinem hem zahirem,hem evvelem hem ahirem. Bu cümlesini yaratıp tertib eden Yezdan benem. Yoktur anda tercüman,andaki iş bana ayan.. Bin bir adı vardır bir adı da Yunus,ol sahibi Kur’an benem........ Kanunu Sultan Süleyman´ın Şeyhülislam’ı Ebussuud Efendi: “ Yunus Emre tam kafirdir“ Bazıları tekkelerde toplanıp “Cennet Cennet dedikleri/Bir ev ile birkaç Huri/İsteyene ver sen onu/Bana seni gerek seni” diyenler kâfirdirler, katledilmeleri dine uygundur.Kanunu Sultan Süleyman´ın Şeyhülislam’ı Ebussuud Efendi: “ Yunus Emre tam kafirdir“......bunlari ben demiyorum kitaplardan okuyorum
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#86
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#87
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#88
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bunun sebebi şudur: Şeriat, fıkıh alimleri, şeriatın zahirî hükümlerine göre konuları değerlendirmek durumundadır. Bu sebeple, zahiren / görünürde küfür sayılan söz ve davranışlara müsamaha göstermelerini beklememek gerekir. Nitekim, bir rivayete göre Hz. Ömer (ra) şöyle demiştir: “Kim kendini töhmet altında bırakacak bir konuma soktuğu için başkası tarafından suizanna muhatap olursa, sadece kendini ayıplasın.”(Kenzu’l-Ummal, 3/804). Bununla beraber, tarih içerisinde bu gibi olayların yaşanmasına, yanlış imaj oluşturan bir kısım kapalı sözlerin varlığı yanında, işin tevil tarafına kulak asmayan alimlerin tolerans tanımayan sertlikleri de sebebiyet vermiştir. Yunus Emre’nin tekfir meselesine gelince: “Bugün İstanbul’un tarihi bir caddesine ismi verilmiş bulunan Şeyhülislam Ebussuud Efendi, dönemin devlet işlerini ve sivil hayatını dinsel hükümlere (şeriata) göre şekillendirmiştir. Bu yüzden, Yunus Emre’nin şiirleri bile dine aykırı sayılmış,*"Bu şiirleri okuyanların öldürülmesi gerekir."*diye fetvalar verilmiştir. "Yunus Emre’nin, 'Cennet cennet dedikleri, bir ev ile birkaç huri / İsteyene ver sen onu, bana seni gerek seni.' diye başlayan şathiyesini okumak, idam edilmeyi göze almak demekti." bilgisine yer veren yazar, kaynak olarak da M. Ertuğrul Düzdağ’ın yayımladığı “Şeyhülislam Ebussuud Efendi Fetvaları"nı vermiştir. Siz de bu kaynağa bakabilirsiniz. Bu fetvaları, verdiğimiz bilgiler ışığında değerlendirmek ve Yunus Emre ve Hallac-ı Mansur gibi insanları -bu tür fetvalara bakarak- tekfir etmeye yeltenmemek en zararsız ve faydalı yoldur. |
#89
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#90
|
|||
|
|||
Alıntı:
Kim kiminle uğraşıyor arkadaşa mesaj atıyorum sen etiketleyip mesajlar atıyorken yetmiyor özelden de mesaj atıyorsun birine bisey anlatıyorum ordan mesele açıp alakasız şeydir söylüyorsun bırak lütfen böyle haraketleri sorlnrada senle mi uğraşacam diyorsun seninle derdim yok ki ne yaparsan yap senin günahın bize düşen 1 defa uyarmak gerisini sen bilirsin Isın gücün yaftalamak olmuş ah ki ne ah Tsavvufta vecd hali diye bi kavram var o hale gelen kişi iradesi dışında sözler söyler nitekim bayezid-i bestami k.s der ki müritlerine ben subhanim Dediğin vakit beni kılıçla ikiye ayırın der lakin vecd haline girince ben subhanim der vecd hali ilahi muhabbetin coşkusuyla aklın belirle ama an diliminde aklın ortulmeside denir akıl yoksa herşeyi der insan hallacı mansur yunus emre ve beyazdı bestami k.s bu halden dolayı bu tür şirk sözlerini dediler şeriate göre 2 hüküm var kişi kendine gelince yani vecd halinden çıkınca yaptıklarını duyduğunu bildiği vakit tovbe eder elimde değil der tovbe ederse affedilir lakin o halden çıkamazsa hallacı mansur gibi o halde takılır kalırsa toplumun islam aleminin selameti için öldürülür umarım açıklayıcı olmuştur bay bilge çok önemsiyorsun ya kavramaları yahu 100 lerce tasavvuf kitabı var okuduklarimizla övünecek kadar alçalmadık bize yetsin yeter ... |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Muska taşımak bidat veya şirk midir? | Sadi | Havas Dersleri | 16 | 10.06.24 00:59 |
Sevgiliye zikr okumak şirk midir? | mozej34 | Sorularınız | 19 | 22.12.21 23:34 |
Rabıta yapmak değil, yapmamak şirktir, küfürdür. | Hal | Tasavvuf Sohbetleri | 2 | 23.10.21 12:23 |
Tevessül Şirk Midir? Ehli Sünnet'in Cevabı= | dagistani | Tecrübe Ettikleriniz | 1 | 31.12.19 23:17 |
Tasavvuf ehlinin yaptığı rabıta caiz midir? | RvP | Tasavvuf & Tarikatler | 5 | 03.11.19 21:31 |