1002 ihlas Suresi okuması - Sayfa 4 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #31  
Alt 25.03.21, 10:36
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,650
Etiketlendiği Mesaj: 3557 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Och Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Gece tek oturuşta okumuştum. Yeniden başlayacağım. O zaman araştırmıştım. Tek oturuşta okunması gerekirmiş.
madem okuyacaksin azimetini vereyimde tam olsun mu?

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #32  
Alt 25.03.21, 10:39
Och Och isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 23.11.17
Bulunduğu yer: Tuna Boyunda
Mesajlar: 6,319
Etiketlendiği Mesaj: 411 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
madem okuyacaksin azimetini vereyimde tam olsun mu?

Ben davet için okumadım Sami abi. Allah rızası için okudum. Teşekkür ederim.

Alıntı ile Cevapla
  #33  
Alt 25.03.21, 10:42
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,650
Etiketlendiği Mesaj: 3557 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Och Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben davet için okumadım Sami abi. Allah rızası için okudum. Teşekkür ederim.
ne bileyim herkes davet icin istiyor,ondan şeyettim

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #34  
Alt 25.03.21, 10:43
Och Och isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 23.11.17
Bulunduğu yer: Tuna Boyunda
Mesajlar: 6,319
Etiketlendiği Mesaj: 411 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ne bileyim herkes davet icin istiyor,ondan şeyettim
Farkımız olsun dimi

Alıntı ile Cevapla
  #35  
Alt 25.03.21, 10:54
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,650
Etiketlendiği Mesaj: 3557 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Och Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Farkımız olsun dimi
bak iste sırra ulasmissin,karsiliksiz,menfaatsiz,derine inmek bu işte...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #36  
Alt 25.03.21, 10:57
Och Och isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 23.11.17
Bulunduğu yer: Tuna Boyunda
Mesajlar: 6,319
Etiketlendiği Mesaj: 411 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bak iste sırra ulasmissin,karsiliksiz,menfaatsiz,derine inmek bu işte...
Eyvallah abi o senin güzel bakışın. Kimi zaman arkadaşlar yazdıklarımı yanlış anlıyor. Bilseler neleri tecrübe edip başıma ne belalar açtığımı

Alıntı ile Cevapla
  #37  
Alt 25.03.21, 11:05
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,650
Etiketlendiği Mesaj: 3557 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Och Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Eyvallah abi o senin güzel bakışın. Kimi zaman arkadaşlar yazdıklarımı yanlış anlıyor. Bilseler neleri tecrübe edip başıma ne belalar açtığımı
yasanmiş ki bazi seyler,yapmayin deniyor,ama bu merak ve nefis yokmu,cogu saniyor ki,olursa kral olurum,dusunce karanliga
sonra feryat figan

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #38  
Alt 25.03.21, 11:07
Och Och isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 23.11.17
Bulunduğu yer: Tuna Boyunda
Mesajlar: 6,319
Etiketlendiği Mesaj: 411 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yasanmiş ki bazi seyler,yapmayin deniyor,ama bu merak ve nefis yokmu,cogu saniyor ki,olursa kral olurum,dusunce karanliga
sonra feryat figan
Bende siteye ilk üye olduğumda Allah beee dedim para bende aşk bende yaşasın havas demiştim

Alıntı ile Cevapla
  #39  
Alt 25.03.21, 11:10
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 13.06.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,052
Etiketlendiği Mesaj: 61 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Och Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bende siteye ilk üye olduğumda Allah beee dedim para bende aşk bende yaşasın havas demiştim
Öyle kardeşim öyle

---------- Post added 25.03.21 at 11:11 ----------

Hz. Ibrahimin kıssasını az çok herkes bilir farklı kuşları parçalayıp farklı tepeler koyması ve onların ALLAH c.c emriyle geri gelip eski canlı hallerine dönmesi peki halilullah amacı neydi ?

Bazen görmek biri ikiye katlar ve sana ALLAH c.c hatırlatacak dostlara her daim ihtiyaç vardır yoksa hz. Adem neden hz. Havva annemizin yaratılmasını istesin ki ?

Alıntı ile Cevapla
  #40  
Alt 25.03.21, 11:19
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 14.01.21
Bulunduğu yer: Karadeniz Tımarhanesi
Mesajlar: 546
Etiketlendiği Mesaj: 54 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Ademm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Öyle kardeşim öyle

---------- Post added 25.03.21 at 11:11 ----------

Hz. Ibrahimin kıssasını az çok herkes bilir farklı kuşları parçalayıp farklı tepeler koyması ve onların ALLAH c.c emriyle geri gelip eski canlı hallerine dönmesi peki halilullah amacı neydi ?
Öğrenerek ve düşünerek kesin bilgiye ulaşmak “ilme’l-yakîn”dir, Hz. İbrâhim’le Nemrud arasındaki tartışmada bu yöntem gösterilmiştir. Bu aynı zamanda ilâhî hidayetin bir nevidir. Görerek ve duyu organlarıyla hissederek kesin bilgiye ulaşmak “ayne’l-yakîn”dir. Hezekiel ve Üzeyir’le ilgili olayda bu yol gösterilmiştir. Yaparak, yaşayarak, deneyerek, olgunlaşarak kesin bilgiye ulaşmak “hakka’l-yakîn”dir. Hz. İbrâhim’in öldürüp parçaladığı, sonra çağırınca dirilip gelen kuşlar hadisesi de hakka’l-yakîn yoluyla kesin bilgiye ve inanca ulaşmanın örneğidir.

Hz. İbrâhim rabbi ile söyleştiğine göre –bu sırada– peygamberdir. Bu sebeple onun sorusunu, Allah Teâlâ’nın ölüleri dirilteceği konusundaki bir şüpheye veya inkâra bağlamak mümkün değildir. Nitekim yukarıda geçen tartışmada bizzat Hz. İbrâhim, Nemrud’a karşı, rabbinin birliğini, kudretini ve eşsizliğini ispat için O’nun, yegâne dirilten ve öldüren olduğunu açıklamış, bunu delil olarak kullanmıştı. Hz. İbrâhim’in sorusunun şüpheden kaynaklanmadığının tamamen ortaya çıkması ve kıssayı dinleyenlerin yanlış anlamalarının önlenmesi için Allah “İnanmıyor musun?” diye sormuş, peygamberi de şeksiz şüphesiz inandığını söyledikten sonra maksadını açıklamıştır: “Kalbim tam kanaat getirsin diye!” “Kalbin tam kanaat getirmesi” diye çevirdiğimiz itminân kelimesi, “maddî olarak hareketin durması, hareket halindeki bir şeyin sakinleşmesi” demektir. Buradan alınarak zihnin ve vicdanın sakinleşmesine, şüphe, heyecan, tereddüt ve ıstırabın son bulmasına da itminan denilmiştir. Dilimize geçmiş bulunan tatmin kelimesi de kök ve mâna bakımından itminana yakındır. Sağlam haber, düşünce ve gözlem yollarıyla elde edilen bilgiler ve bunlara dayanan inançlar da kesindir. Ancak bilgi ve inanç konusu olay veya gerçek, bilen ve inanan tarafından duyu organlarıyla hissedilmedikçe ve daha ileri bir basamak olarak bizzat yaşanmadıkça, oluşun içinde bulunulmadıkça kalbin ve zihnin gelgitleri bitmez, vehim kabilinden de olsa aksini düşünme halleri son bulmaz. Bu haller bilmeye de inanmaya da aykırı değildir, bunlara zarar da vermez, ancak bir itminan eksikliği söz konusu olur. Allah Teâlâ bir büyük peygamberinin talebi üzerine ölüleri nasıl dirilttiğini (diriltme fiilinin işleyişini), fiilin içine peygamberini de çekerek onun en üst derecedeki itminan haline ulaşmasını sağlamıştır.

Allah’ın izniyle öldürülmüş ve parçalanmış kuşların diriltilmesi Allah’ın işidir; azîz ve hakîm olan Allah için bu diriltme son derecede basit ve kolay bir iştir; bunun bir peygamber elinde, onun çağırmasıyla vuku bulması da bir mûcizedir. Allah’ın izin, ilim ve kudretiyle hâsıl olan, gerçekleşen mûcizeleri te’vil etmek, “öldürmeyi, parçalamayı, dağlara dağıtmayı, çağırmayı, diriltmeyi...”, dil bakımından kelimelere yüklenmesi mümkün olmayan mânalara çekmek gereksiz ve yersizdir. Aslında bir canlının alıştığımız kanun ve kurallar içinde meydana gelmesi ve bir müddet sonra hayatının sona ermesi de çok büyük bir olaydır, insanların örneklerden hareket ederek bile benzerini yapamadıkları mûcizelerdir, Allah’ın irade ve kudreti dikkate alınmadığı takdirde açıklanması da mümkün olmayan vâkıalardır. Bunların mûcizelerden farkı –mûcizeler, daha önceden görülmemiş ve alışılmamış yollardan ve şekillerde olurken– onların, alışılan, âdet, sünnet ve kanun haline gelmiş bulunan usul ve yollarla hâsıl olmasından ibarettir.


Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 1 Sayfa: 412-414

Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
1002 ihlas suresi, ihlas suresi, ihlas suresi okumak


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
ihlas suresi tecrübem ayperi Tecrübe Ettikleriniz 122 29.03.24 15:54
Dilek için ihlas suresi ve ihlas suresi duası Yusufiyeli Sure ve Ayet Havasları 11 15.10.23 17:29
112. Sure ihlas suresi mgunes27 Kuran-ı Kerim 0 15.05.21 14:25
ihlas suresi okunuşu zorzamanlarr Sorularınız 12 13.05.20 15:43
rüyada ihlas suresi Shunjai Rüya ve Rüya Tabirleri 2 08.02.19 19:23


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147