Hangi nefis mertebesinde olduğumuzu anlamamız mümkün müdür? - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 24.01.21, 19:30
Üye
 
Üyelik tarihi: 23.01.21
Bulunduğu yer: Belçika
Mesajlar: 70
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yafes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Amin, Cümlemizden inşaAllah. "ruhumun yettiği kadar Allaha yaklaşmak istiyorum" demişsiniz. Çok hoşuma gitti çünkü Allah c.c insana kendi ruhundan üflemiştir ve bu yüzden ruh ona yaklaşmak ister Ruhun sınırı yoktur dolayısıyla yettiği yeteceği yer Arşın ve Sidretül Müntehanın ötesine Cebrail a.s buradan sonra bir adım daha atarsam yanarım dediği yerinde ötesindedir. Sınırsız gücü vardır ve Rabbul Aleminn ile bağı vardır...

İşte İnsan meleklerden de üstün olabildiği gibi hayvanlardan da alçak ve sefil olabiliyor.

Tin Suresi 4-5 "Biz insanı en güzel biçimde yarattık. Sonra onu esfeli safiline (aşağıların aşağısına) indirdik.

Murşid -> Tövbe -> İbadetler(öncelik kaza namazları) -> Zikr -> Nefs Terbiyesi ve sırasıyla sorduğunuz mertebelerin aşılması kısaca bu şekilde gösterebilirim

50 mesaj sonra benim de tavsiyem yurtdışındasınız Yusuf hocaya yapışın iyilerle birlikte olun ve bizleri de duanızda unutmayın

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yusuf amcaaa bu mübareği kaybetme inşaAllah
eyvAllah, 3 mesajda bana nice dersler verdiniz cokca saolun memnun oldum, anlasilan sizde ogrenebilecegimiz cok degerli seyler var, arada birde olsa sohbet etme imkanimiz olsa ne guzel olurdu. Allah yolunuzu acik etsin. Dediginiz gibi 50 mesaj gecince Yusuf hocam'a hayirli rahatsizliklar vericez Allah'a emanet olun

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 08.04.22, 09:43
Nocturne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 22.03.22
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 384
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Ne güzel bir soru.
Sadece, iki sayfada kalmış.
Daha uzun sohbet olsaymış..
Allah razı olsun.

Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 03.08.23, 10:36
Acemi
 
Üyelik tarihi: 01.07.23
Bulunduğu yer: ,
Mesajlar: 1
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Merhaba, Bir mürşidsiz Mülhime makamından mutmainneye geçmek mümkünmü ?. Mesela haramlara dikkat ederek ve bol bol nafile yaparak.


Teşekkür ederim.

Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 03.08.23, 12:26
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,419
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Nefs, rûhun bedene girdikten sonraki hâlinin adıdır. Bedene hapsolan rûh, kirlenmiş ve asıl vatanından uzaklaşmıştır. Onun bu âlemde asıl vatanına dönmek üzere izlediği seyr u sülûk ve mânevî yükselişteki mertebeleri değişik şekillerde tasnîf edilmiştir. Bâzıları üçlü, bâzıları beşli, bâzıları yedili tasnîfler yapmıştır. En yaygın olan yedili tasnîftir: Emmâre, levvâme, mülheme, mutmeinne, râziye, marziyye ve kâmile.Nefs-i emmâre: Münker ve günah olan şeyleri işlemeyi teşvîk ve emreden nefstir. Kur’an’daki: “Çünkü nefs, kötülüğü şiddetle emreder” âyet-i kerîmesi nefsin bu makâmına işâret eder.Nefs-i emmâre mertebesinde bulunan sâlik iyilik işlemez, kötülüklerden kaçmaz; ancak kötülüğün zuhûrundan pişmanlık duyar. Fakat bu nedâmet, onun davranışlarını etkilemez. Bu sıfatla muttasıf olan nefs hevâsına fazlaca düşkündür. Bu mertebedeki sâlikin zikri “lâ ilahe illallah”, seyri “seyr ilallâh”tır.Nefs-i levvâme: Yaptığı kötülüklerin akabinde zaman zaman pişmanlık duyan, sâhibini münkere mülâzemetten dolayı ayıplayan ve tevbeye temâyül gösteren nefstir. Adını Kur’an’daki: “Levvâme (pişmankâr) nefse andolsun” âyetinden alır. Zikri, Allah lâfza-i celâli, seyri “seyr lillâh”tır. Bu makâmda muhabbetullah hâsıl olur.Nefs-i mülheme: İlhâm ve keşfe mazhar olmaya başlayan, neyin hayır, neyin şerr olduğunu idrâk edebilme melekesine sâhip, şehvet isteklerine karşı kısmen direnme gücü bulunan nefstir. Adını: “Andolsun nefse isyânını ve itâatini ilhâm edene” âyetinden alır. Bu mertebede zikir “Hû”, seyr “seyr alellâh”tır.Nefs-i mutmeinne: Kötü ve çirkin sıfatlardan kurtulup güzel ahlâk ile hemhâl olan nefstir. Bu nefs, Cenâb-ı Hakk’ın tevfîk ve inâyetiyle sekînet ve yakîne mazhar olarak ıztırâblardan kurtulur. Bu makâmda beşeriyet fenâ bulup Nûr-i Muhammedî zuhûr ettiğinden nefs, hitâb-ı ilâhîye mazhar olur: “Ey itmînâna ermiş itâatkâr nefs!” Bu makâmın zikri “Hakk” ismidir. Seyri “seyr maallâh”tır Nefs-i râziye: Kendisi hakkında tecellî eden kazâ hükümlerine tereddüdsüz teslîm olup rızâ gösteren nefsin makâmıdır. Bu makâm, sâlikin esrâr-ı ilâhiyyeye muttalî olduğu makâmdır. Zikir “Hay” ismidir. Seyr “seyr fillâh”tır. Kur’an’daki: “Dön Rabb’ına, sen O’ndan râzı olarak” âyeti bu makâma işârettir.Nefs-i merziyye: Allah ile kul arasında rızânın müşterek bir vasıf olduğu, kulun Allah’tan, Allah’ın kuldan râzı olduğu makâmdır. Yukarda geçen âyetin devamı olan: “Rabb’ın da senden râzı olarak” ifâdesi bunu göstermektedir. Bu makâmda zikir “Kayyûm” ismi, seyr “seyr anillâh”tır.Nefs-i kâmile: Bu makâmda sâlik, bütün mârifet makâmlarını kazanarak irşâd mevkiine yükselir. Bu makâm vehbîdir. Zikri “yâ Kahhâr!” ismi, seyri “seyr billâh”tır İnsan kendi başına nefsin mertebelerini aşabilir mi?Sûfîler tarafından değişik şekillerde yapılan nefs makâmlarına âid tasnîfler genellikle îtibârîdir. Bu bakımdan bunları insanın kendi başına aşması mümkün değildir. Mutlaka başında bir mürşid bulunmalıdır. Ayrıca yapılan bu tasnîf çok kesin hatlarla birbirinden ayrılmış matematiksel bir tasnîf değildir. Zaman zaman tedâhüller olabilir. Ayrıca “mülheme’’ makâmı, nefsin ilhâma mazhar olduğu makâmdır. Bu makâm ancak ehliyetli ve liyâkatli mürşidler mârifetiyle aşılabilir. İlhâm almaya başlayan nefsin sâhibi ucüb ve benliğe kapılabilir. Kendini “erdim” sanabilir. Böyle durumlar da “mezlaka-i akdâm” denilen ayak kaymalarına sebebiyet verebilir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 03.08.23, 14:13
Mikail23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 22.10.21
Bulunduğu yer: Belçika
Mesajlar: 518
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Her müslümanin önce Nefsi Emmare hakkinda bilgi sahibi olmasi gerekir.

Bu nefs insanlara kötülügü emr eder. Giybet, dedikodu, hased, kiskanmak, gururlanmak, hucub, kibir vs. hep bu nefs'e aittir.
Insanlarin çogu bu mertebededir.

Bu da 3 kisma ayrilir:

1) Farzlari yapar ama haramlardan kaçinamaz
2) Farzlari yapmaz ama yapanlari sever
3) Farzlari yapanlara karsi kin besler, bunlar kafirlerdir

Yükselmek, inmekten daha zordur çünki Nefs ve Seytan engelini asmak gerekir. Bunlarin hepsini geçenler (bazi) meleklerden de üstün olurlar, çünki onlardan bu engeller yoktur..

Nefsi Levvame kisaca, kendini kusurlu görüp kinayan nefs dir, baskalarini elestirmez. Bu nefse kuranda yemin edilmis yani deger verilmistir..

Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
hangi nefs mertebesindeyiz


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Uyanış mümkün müdür? uyurgezer Kadim Bilgelik 4 08.04.22 10:09
Nefis varlık mıdır ? Neptuns Sorularınız 8 08.04.22 10:03
Nefis ve ruh nedir? Nerede yer alır? Bilimsel açıklaması var mıdır? La Tahzen12 Sorularınız 26 14.02.21 21:12


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147