Ülkemizde kaç Tarikat vardır - Sayfa 6 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #51  
Alt 27.11.20, 20:44
HATTAP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 11.10.20
Bulunduğu yer: Siverek
Mesajlar: 1,026
Etiketlendiği Mesaj: 220 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bak sevgili kardeşim. Anam beni ülkücü doğurmuş. Aklım kestikten beri ocaktan sora partiden bir başka dini, siyasi, kültürel ne gelirse aklına hiç bir oluşumun içinde olmadım. Ne adım geçti ne eşgalim. Ben sora töbe ettim. Ve yaptığım tek iş oturup ettk töbe ama bu din ne diyor kardeşm? Sorusuna elime geçen her kaynaktan cvp aramak oldu.

Geldiğim nokta Kur'an en iyi rehberdir. Noktasıdır.
Şimdi ben inandığım bir kitabı burada insanlara izah ediyo, bundan başka referans almayın. Yani en azından buna bir bakın ne diyor diye anlatmak için göbeğim çatlıyorsa ve sonrasında da işte vahhabi yok tekfirci, yok selefi, münker ve hepsini geçtim ehli sünnetten değilsn fln diye suçlanıyorsam eğer sorun büyüktür canım kardeşim.
Ehli sünnetin ülkede ki savunucusu tarikatlar ve tasavvufları Bi kere en başta Şiiliğin batınilik ve huruf ilik fırkalarından devşirme. Bunu bilmez araştırmaz ama Gavs masum ruhtur, şeriat tan düşmüştür diye buyurur beni de ehli sünnetten tekfir eder. Ben burda tonca bilgisizlik, yanlış algı, öfke ve maalesef de eğitimsizlik görüyorm ve ülkenin genel tarik leri bu düzeyde. Hayatın içindryiz yani.. Tanıdığım tek sofiler bu siteden değil ki
Öncelikle haklılık payın var ağabey bu herkesi tekfir eden tayfalar bambaşka Gavs hzleri seni tekfirde etmez ehli sünnetten düşmüşte demez ağabey sen normalsin ben ne insanlar görüyorum özeliklle haricileri o konuya girsem çıkamayız ağabey sen canını sıkma Ağabeyim

__________________
Dünyaya Bir Dahamı Geleceğiz? Deyip Her Türlü Harama Bulaşanlara Söyleyin. Ahirete İki Defamı Gideceğiz.
LÂDİKLİ HACI AHMET AĞA (K.S)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Alıntı ile Cevapla
  #52  
Alt 27.11.20, 20:45
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 13.06.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,052
Etiketlendiği Mesaj: 61 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bu arada kardeşim yazıda ağır söylemler var buradaki karşıt düşüncedeki bütün arkadaşları tenzih ederim çünkü sizleri tam olarak tanimadigimdan dolayı genelleme yaparak günahınızı almak istemem kendi üstünüze alınmadan tarafsız şekilde okuyalım İNŞALLAH...

Yazılan ayetlerdeki ihtilaf bi nevi çünkü kimileri arapça dil bilgisi olmadan düz mana vererek hüküm çıkarmaya çalışır lakin unuttukları en büyük husus her dilde kendine has belâgat vardır ki arapça da ise üst düzeydedir dikkatli olunması gerek bahsi geçen ayetleri ilk defa okuduğumda içine şüphe düştü daha yeni talebelige baslamjstim şeyhimi adeta bir ajan misali gizli gizli izlerdim.ama çok mütevazı bir insan ve kendimce en ufak hatasını bulamadım her sözü ayet ile hadis ile konuşurdu ilimde tefsir başladık farklı farklı tefsirler okuduk mutezile ibn teymiyye gibi kişilerin ithamlarına karşı ehli sunnetin tefsirdeki cevaplarını okudum o kadar mahcup oldum ki kaç gün seydamin yanına gidemedim gene istiğfar cunku
Kotu dusundun aklimda kotu dusunceler getirdim hemde cok fazla neyse tekrar dizinin dibine oturduk hamd olsun ...

Alıntı ile Cevapla
  #53  
Alt 27.11.20, 20:55
HATTAP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 11.10.20
Bulunduğu yer: Siverek
Mesajlar: 1,026
Etiketlendiği Mesaj: 220 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Ademm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yazılan ayetlerdeki ihtilaf bi nevi çünkü kimileri arapça dil bilgisi olmadan düz mana vererek hüküm çıkarmaya çalışır lakin unuttukları en büyük husus her dilde kendine has belâgat vardır ki arapça da ise üst düzeydedir dikkatli olunması gerek bahsi geçen ayetleri ilk defa okuduğumda içine şüphe düştü daha yeni talebelige baslamjstim şeyhimi adeta bir ajan misali gizli gizli izlerdim.ama çok mütevazı bir insan ve kendimce en ufak hatasını bulamadım her sözü ayet ile hadis ile konuşurdu ilimde tefsir başladık farklı farklı tefsirler okuduk mutezile ibn teymiyye gibi kişilerin ithamlarına karşı ehli sunnetin tefsirdeki cevaplarını okudum o kadar mahcup oldum ki kaç gün seydamin yanına gidemedim gene istiğfar cunku
Kotu dusundun aklimda kotu dusunceler getirdim hemde cok fazla neyse tekrar dizinin dibine oturduk hamd olsun ...
Çok güzel konuştun ağabeyim

__________________
Dünyaya Bir Dahamı Geleceğiz? Deyip Her Türlü Harama Bulaşanlara Söyleyin. Ahirete İki Defamı Gideceğiz.
LÂDİKLİ HACI AHMET AĞA (K.S)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Alıntı ile Cevapla
  #54  
Alt 27.11.20, 20:59
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 13.06.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,052
Etiketlendiği Mesaj: 61 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Aslında bu sekildeki makaleler ile konular acsak daha mi verimli olur ?

Çünkü ilim ile yol yürüyen kişinin birden çok izahı olur tasavvuf kitabı yanında değil olsaydı resimini çekip atardım suanlik sadece soru cevap yazabilirim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] okumussundur umarım ...

---------- Post added 27.11.20 at 21:01 ----------

Alıntı:
HATTAP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Çok güzel konuştun ağabeyim
Esteğfirullah kardeşim vâr olasın

Alıntı ile Cevapla
  #55  
Alt 27.11.20, 21:06
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,399
Etiketlendiği Mesaj: 272 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Kardeşim bende ülkücüyüm 80 öncesinin militan ülkücülerinden bulunduğum ilde bütün ülkücü camia beni tanır ceza da yattım ezada çektim askerliğimi sakıncalı kurada yaptım Allah (c.c) şahidimdir. Her grup içinde defarmasyon olmuştur. Ülkücü hareket içinde de ülkücüden geçinenler ülkücü geçinenler oluştu bir zamanlar akçeli işlere girdiler mafyatik bağlantılar kurdular tabi ki samimi olanları kast etmiyorum. Devletin bekası milletin birliği vatanın bölünmezliği noktasında samimi olanlar hala mevcuttur. O senin dediğin yanmaz kefen satan grup derin devletin kontrolündedir millidir haklısın yaptıklarını tastik manasında söylemiyorum. Osmanlıdan beri bu böyledir. Bazı tarikatlara yabancı mahfiller sığabilir hassas bir meseledir. Mesela İngilizler Hindistanı müstemleke haline getirmek için Kadiyanilik denen bir mezhep çıkarmıştır. Bu mezhepte ilk şart İngilizler efendimizdir diğeri İslamda cihad yoktur bunlar daha sonra Amerikaya yayıldılar Mesela boksör Muhammed Ali kadıyanidir. Fetullah grubunun nasıl CIA'nın beşinci kol faaliyetleri içinde olduğunu gördük Türk devleti ölü taklidi yapar müsamaha gösterir iş rayından çıkınca da müdahale eder en son Adnan hocacılar hadisesi ben de bir tarikata mensub değilim fakat Tasavvufi ekolden gelen birçok zata saygı duyuyorum Anadolunun Türkleşmesinde İslamlaşmasında Alperenlerin Derviş gazilerin mühim fonksiyonu olmuştur. Aslında kadim Türk devleti mafyayı da cematleride tarikatlarıda kontrol eder. Bir zamanların içişleri bakanı Sadettin Tantan ne diyordu İstanbulda otoparklar PKK sempatizanlarının elinde ne oluyor PKK'ya lojistik destek veriyor Devlet bunu kesti ülkücü menşeili kişileri yerleştirdi. En son Alaattin Çakıcı'nın tahliye olayı Menzil tarikatı da benim bulunduğum şehirde ne kadar kabadayı geçinen lümpen tip varsa hepsini devşirdi şu anda namazında niyazındalar devletede sadıklar olayı uzattım kusura bakma başka bir pencereden bakmak istedim.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #56  
Alt 27.11.20, 21:12
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,655
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Ademm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ulkucusun kardeşim bizde bi nevi ülkücü olduk yıllardır ocak başkanının yanında aynı şeyhe bağlıyız o bana abilik bende kardeşlik yaparım her neyse senden ricam ufak bir tefsir konusuna açılış olarak bi makale yazicam ama lütfen baştan aşağıya oku

INŞALLAH diğer arkadaşlarda okurlar unutma mübarek bu sadece başlangıç ve arapça dil bilgisine yer vermekte

Tarihte tasavvuf erbabı ile zahiri ilimlerle meşgul olanların ihtilafına hep şahit olmuşuz, okumuşuzdur. Bu alanda ilmi tartışmalar hep olmuştr. Ancak bu günün inkarcıları bu tartışmaları gerçeği bulmak amacıyla değil, hakikatleri gizlemek amacıyla yapmaktadırlar. Ve bu uğurda ayeti kerimelerin manasını değiştirmekten, yanlış tevil etmekten kaçınmamaktadırlar. Kur’an-ı kerimdeki puta tapan müşriklere hitap eden ayetleri bir iki kelimenin yerini ve manasını değiştirerek mutasavvıflar için kullanıp onları şirk ile suçlamaktadırlar. Müslümanlarda maalesef tefsir ve meal ilmine sahip olmadığından, bilmediğinden ve araştırmadığından böyle kişiler sebebiyle Müslüman kardeşini şirk ile suçlayabilmekte, büyük bir günaha düşebilmektedir. Bu yazımızda, kendilerince delil aldıkları bazı ayet-i kerimeleri sizlerle birlikte inceleyeceğiz.

ZÜMER SURESİ 3. AYETİ KERİMESİ
*** Ayet-i Kerimenin ilgili kısmının kelime kelime manası şöyle:

وَالَّذِينَ Öyle kimseler ki
اتَّخَذُوا Edindiler
مِنْ دُونِهِ*** O’ndan (Allah’tan) başka
أَوْلِيَاءَ Yardımcılar, dostlar
* مَانَعْبُدُهُمْ* (Derler ki) Biz ibadet etmiyoruz
إِلَّا Ancak (şunun için ibadet ediyoruz)
لِيُقَرِّبُونَا Bizi yakınlaştırsın için
إِلَى اللَّهِ Allah’a
زُلْفَى Tam bir yakınlıkla

** Toplu manası şöyle: “Allah’tan başka yardımcı (dost) edinenler (Derler ki) biz bunlara ancak bizi Allah’a tam bir yakınlıkla yaklaştırsınlar için ibadet ediyoruz”

** İnkarcılar ise şöyle meal vermektedirler: “Biz onlara tapmıyoruz, bizi Allah’a yakınlaştıracağına inanıyoruz”

** İnkarcıların verdiği manaya göre müşrikler puta tapmıyor, Allah’a yaklaştıracağına inanıyor. Bu nedenle bir mutasavvıf “biz mürşide tapmıyoruz, vesile Ediniyoruz” dediği zaman yanlış mana verdiği bu ayeti sözde delil olarak getiriyor: “İşte müşriklerde tapmıyor ama yaklaştıracağına inanıyorlar” diyorlar.

** Dediğimiz gibi eğer siz bir iki kelime ile oynarsanız bilmeyen insanlara dolma gibi yutturursunuz.

** Değerli kardeşlerimiz ayeti kerimedeki “İlla” istisna edatıdır. Olumsuzlukla başlayan bir fiilden sonra geldiği zaman olumluya çevirir ve tekid eder, manayı kuvvetlendirir.

** Yani “biz ancak ve ancak yaklaştırsınlar için ibadet ediyoruz” demektir.

** Bu ayeti kerimeye aynı manayı ifade etmesi bakımından başka örnekler verilebilir.
*** “Ve ma erselna ke İlla mübeşşiran ve nezira” Biz seni ancak müjdeleyici ve korkutucu olarak gönderdik. (İsra 105)

** Bu ayette de önce “biz seni göndermedik” buyurduktan sonra manayı kuvvetlendirmek için “illa” gelmiş ve mana: “Biz seni ancak müjdeleyici ve korkutucu olarak gönderdik” olmuştur. İnkarcıların yukarıdaki ayete verdiği manadan yola çıkarak mana verirsek: “Biz seni göndermedik, müjdeleyici ve korkutucusun” gibi ilmi olmayan saçma bir mana çıkar ortaya.

** Başka bir ayette de: “Ve ma erselna ke İLLA rahmetnen lil alemin” Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik (Enbiya 107)

** Zümer Suresinin 3. Ayeti bütün meallerde de olması gereken şekliyle geçmektedir. Birkaç misal verecek olursak:
*Diyanet meali: O’nu bırakıp da putlardan dostlar edinenler: “Onlara, bizi Allah’a yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz” derler.

** Elmalılı Hamdi Yazır: “O’ndan başka birtakım dostlar tutanlar da şöyle demektedirler: “Biz onlara sadece bizi Allah’a daha çok yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz.”

** Hasan Basri Çantay: “Onu bırakıb da kendilerine bir takım dostlar edinenler (derler ki «Biz, bunlara ancak bizi Allaha daha fazla yaklaşdırsınlar diye tapıyoruz»

** Bütün bunlar gösteriyor ki Zümer Suresi 3. Ayetin manası şöyledir: “Biz ancak (o yardımcılara) bizi Allah’a yakınlaştırsın diye tapıyoruz.”

** Yani bu ayeti kerime, taptığı şeyi, kendisini Allah’a yakınlaştırsın diye kullananları beyan etmektedir. Dolayısıyla bu ayeti şeyh ve mürit ilişkisine delil olarak getirmek akıl ve mantık dışıdır. Çünkü tarikatta şeyhe tapmak, taparak vesile edinmek söz konusu değildir.

MERYEM SURESİ 81. AYETİ KERİME

** “Onlar kendilerine kuvvet ve şeref kazandırsın diye, Allah’ı bırakarak tanrılar edindiler.” Bu ayeti kerime de aynı şekilde Allah’ı bırakıp başka başka tanrılara tapanlar hakkındadır. Yukarıda dediğimiz gibi tasavvufta tapmak söz konusu olmadığı gibi, Allah’ı bırakmak değil ona ulaşmak vardır.

** Tevbe 3, Yunus 18, Yasin 23, Yasin 74. Gibi ayeti kerimeler hep aynı şeye işaret etmektedir. Allah’ı bırakıp, başka ilahlar edinenleri, Allah’tan başka tanrı olarak gördükleri şeye tapanları hedef almaktadır.

** Tasavvufta ise şeyhe tapınmak diye bir şey söz konusu değildir. Bunu en az bizim kadar inkarcılar da biliyorlar.

TASAVVUFU İNKÂR ETMEK İÇİN
*** Bütün bunlardan şunu anlıyoruz: Tasavvuf inkârcıları sırf tasavvufu inkâr etmek için Kur’an-ı Kerimde puta ve başka başka tanrılara tapanlar hakkında inen ayeti kerimeleri tasavvuf için kullanıyorlar.

** O halde bu insanların ruh halini beyan eden iki seçenek var. Birincisi ya çok cahiller, bilmiyorlar ve öyle zannediyorlar. İkincisi ise hakikati bildikleri halde gizliyorlar.

** Her iki halde de Müslümanları “şirk” ile itham ederek “müşrik” ilan etmek bunu yapanın kendi aleyhine döner. Çünkü tekfir edilen kişi kâfir değilse tekfir edenin imanı tehlikeye girer. Ve iftira etmiş olduğundan ayrı bir vebali yüklenmiş olur.

ŞEYHLERİ KARALAYIP KENDİ OTORİTELERİNİ KURUYORLAR
Tasavvufu inkâr edip, tarikat ehlini şirk ile suçlayanlar nedense kendilerinin çok aydın olduğunu ileri sürerler. Bu kişiler geçmiş müctehidleri de beğenmeyip kendilerini zamanın müctehidi ilan ederler.

** Amaçları, İslamın özünün bu güne kadar muhafaza edilmesini sağlayan, Resulüllah’ın sünnetini ihya eden mürşitleri etkisiz hale getirmektir. Bunu yaptıkları zaman aldatma sahasının genişleyeceğini bildikleri için 10 cümlelerinden birisi tasavvuf inkârına dayanır. Kitaplarında sözü dolandırır, evirip çevirir tarikata getirir ve nihayetinde tasavvuf ehlini şirk ile suçlarlar.

** Bu gün Türkiye’de, Arabistan’ın Vehhabi vakıflarının maddi desteği ile işini yürüten bazı vakıflar bu işi ele almış durumdadırlar. Bu vakıfların kuruluş amacı Türkiye’de tasavvuf düşmanlığını, vehhabinin inanç felsefesini (belli etmeden) yaymak, insanların zihinlerine Osmanlı ve Osmanlı’da yaşamış önemli şahsiyetler hakkında düşmanlık tohumu ekmektir. Bundan başka Abdulvehhab’ın yapamadığı Dinde Reformu yapmalarını sağlamak, “dini yeniden yorumlama” adı altında hadis-i şerifleri ve ayeti kerimeleri hiçbir sebebe dayanmaksızın kendi kafalarına göre yorumlamaktır.

** Allah’u Tela Ümmeti Muhammedi şerlerinden muhafaza eylesin…


Allah sizden razı olsun. Makaleyi biliyorum. Tasavvufi açıdan çok güzel bir tersten okuma. O yüzden hep şunu savundum. İmamı Azam Ebu Hanife bir mutasavvuftur. Fakat fıkıh illmiyle rızıklandırılmış ki tasavvufi yönünü bilmez kimse. Demek ki imamı Azam tüm İslami İlimlere sahipti tasavvuf ile de ilgilendi. Başka bir açıdan, Hüccetül İslam İmamı Gazali bir Müslümanın mürid yada mürşidlik makamı için ilk lazım gelenin yine İslami ilimlerin hepsi olduğunu en hafif hali ile şeriatı bilmeyeni mürid olarak görmediği "zındık" ifadesini kullandığını biliyoruz.

Diğer yandan imam Rabbani'nin peygamberin camiye geldiğini keşf ile bunu gördüğünü anlatan müridine verdiği cevap 8. Mektubatında açıkça yazıyor. Yeri gelmişken Rabbani'nin mektubatlarını okuyan Bi sofi varsa bugün tarik olarak kalmaz, kalamaz. Keşfin de ne olduğundan çok nelerle karşılaşır insan, nasıl yoldan çıkarılıyor bu yolculukta kendi deneyimleri ile çok güzel izah etmiştir.

Tefsir ve yanlış anlamlandırmalar konusu çok güzel bir nokta. Evrt buna katılıyor ve hatta bunun en büyük suçlusunun da diyanet olduğunu düşünüyorum.
Bütün kaynakların doğru bulduğu, referans kabul ettiği et taberi tesirininden önce buhariler müslimler okunursa muhkem bir ayet yerine elbette ki senedi ihtilaflı olan hadisleri referans alır bu zihniyet.
Kelam ilmine sahip mutasavvflar da var.. Zira yaklaşımları maalesef yukarıda ki gibi. Örneğin;
Allah kendi beyanında "Allah'ın ipine sarılın, bölünmeyin" diye açıkça hükmünü vermişken sofilerin senedi çok zayıf, hadis usülüne uymayan bi kaç hadisle şeyhlerin, kutubların, gavsların islamda yer edinmesini sağlamış olmaları bu nedenledir.
Fıkıh ve kelam ve diğer ilimlerde hüküm verip yorum yapacak ne ilmim vardır ne de cesaretim. Yalnızca Allah'ın emirleri olarak bildiğim mushaf a bakar hayatımı onun zahiri hükümlerine göre de şekillendirirm. Yoksa sünnete bakarım. Ama bırak sahabeyi tabiyyundan bile bir Müslümanı görmemiş, hicretten 500 600 yıl sora ortaya çıkmış kendi Keşfine göre birşeyler yazmış bir adam benm İslam referansım asla olamaz. İnsan beyninin nelere kadir olduğunu bugün bilmeyen mi var? Bu durumda keşfim de Allahı gördüm konıştuk fillan bunlar saçmalıktır.



---------- Post added 27.11.20 at 21:14 ----------

Bir sürü yazmışsınız. Kusura bakmayın lütfen. Hepsini okuyayım. Öyle bir şeyler bende karalarım inşaallah.
Allah sizleri nezaket ile de rızıklandırmış. Yazdıklarınızı zevkle öğrenerek okuyorm. Sağolun.

Alıntı ile Cevapla
  #57  
Alt 27.11.20, 21:16
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 13.06.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,052
Etiketlendiği Mesaj: 61 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Allah sizden razı olsun. Makaleyi biliyorum. Tasavvufi açıdan çok güzel bir tersten okuma. O yüzden hep şunu savundum. İmamı Azam Ebu Hanife bir mutasavvuftur. Fakat fıkıh illmiyle rızıklandırılmış ki tasavvufi yönünü bilmez kimse. Demek ki imamı Azam tüm İslami İlimlere sahipti tasavvuf ile de ilgilendi. Başka bir açıdan, Hüccetül İslam İmamı Gazali bir Müslümanın mürid yada mürşidlik makamı için ilk lazım gelenin yine İslami ilimlerin hepsi olduğunu en hafif hali ile şeriatı bilmeyeni mürid olarak görmediği "zındık" ifadesini kullandığını biliyoruz.

Diğer yandan imam Rabbani'nin peygamberin camiye geldiğini keşf ile bunu gördüğünü anlatan müridine verdiği cevap 8. Mektubatında açıkça yazıyor. Yeri gelmişken Rabbani'nin mektubatlarını okuyan Bi sofi varsa bugün tarik olarak kalmaz, kalamaz. Keşfin de ne olduğundan çok nelerle karşılaşır insan, nasıl yoldan çıkarılıyor bu yolculukta kendi deneyimleri ile çok güzel izah etmiştir.

Tefsir ve yanlış anlamlandırmalar konusu çok güzel bir nokta. Evrt buna katılıyor ve hatta bunun en büyük suçlusunun da diyanet olduğunu düşünüyorum.
Bütün kaynakların doğru bulduğu, referans kabul ettiği et taberi tesirininden önce buhariler müslimler okunursa muhkem bir ayet yerine elbette ki senedi ihtilaflı olan hadisleri referans alır bu zihniyet.
Kelam ilmine sahip mutasavvflar da var.. Zira yaklaşımları maalesef yukarıda ki gibi. Örneğin;
Allah kendi beyanında "Allah'ın ipine sarılın, bölünmeyin" diye açıkça hükmünü vermişken sofilerin senedi çok zayıf, hadis usülüne uymayan bi kaç hadisle şeyhlerin, kutubların, gavsların islamda yer edinmesini sağlamış olmaları bu nedenledir.
Fıkıh ve kelam ve diğer ilimlerde hüküm verip yorum yapacak ne ilmim vardır ne de cesaretim. Yalnızca Allah'ın emirleri olarak bildiğim mushaf a bakar hayatımı onun zahiri hükümlerine göre de şekillendirirm. Yoksa sünnete bakarım. Ama bırak sahabeyi tabiyyundan bile bir Müslümanı görmemiş, hicretten 500 600 yıl sora ortaya çıkmış kendi Keşfine göre birşeyler yazmış bir adam benm İslam referansım asla olamaz. İnsan beyninin nelere kadir olduğunu bugün bilmeyen mi var? Bu durumda keşfim de Allahı gördüm konıştuk fillan bunlar saçmalıktır.



---------- Post added 27.11.20 at 21:14 ----------

Bir sürü yazmışsınız. Kusura bakmayın lütfen. Hepsini okuyayım. Öyle bir şeyler bende karalarım inşaallah.
Allah sizleri nezaket ile de rızıklandırmış. Yazdıklarınızı zevkle öğrenerek okuyorm. Sağolun.

Demek oluyor ki tasavvuf hak olduğunu kabul ediyorsun fakat şimdiki tasavvuf anlayişi olarak geçenlerde sosyal medyayı çalkalayan bi kadın vardı ben uveysiyim açık saçık birisi müridlerine cin musallat etmişti sen bu gibilere karşısın anladığında göre

Veya soru cevap şeklinde gidersen çok daha faydalı olacağını düşünüyorum çünkü ayet delili getirmiştin sen aynı şekilde tefsir delilini getirdim şimdi mektubatdan bahsediyorsun hepsini sesli sohbet eşliğinde baştan sona dinledim imam gazalinin kampların keşfi kitabınıda keza deme oki verdiğin örnek zatlarin kitaplarını okudum şunu atlamışsın imam gazlı ömrünün sonlarında inzivaya çekilmişti mürşidine bağlı şekilde tarikatta haller yaşıyordu ve hepsi olmasa bile bi kısmını bizlere aktardı...

Demek istediğim 2 3 sözü farklı söyleyen menzilin bazı cahil soruları vardır sen bunu delil sunarak menzili kötülemen kül hakkı değil mi sen menzil şeyhini ziyaret ettin mi hiç sohbet ettin mi karşı karşıya veya daha yanına gel üsküdar çamlıca tepesinde dergah var istersen gel oraya şeyhimiz ile tanış ol işte o vakit sözlerini tekrar gözden geçirme ihtiyacı hisseder misin görelim bu arada bisey kaybetmezsin 2 adim yol gelmek ile ...

---------- Post added 27.11.20 at 21:24 ----------

Bu barada bana istanbulda olduğunu soyle

Alıntı ile Cevapla
  #58  
Alt 27.11.20, 21:24
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,655
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Ademm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Demek oluyor ki tasavvuf hak olduğunu kabul ediyorsun fakat şimdiki tasavvuf anlayişi olarak geçenlerde sosyal medyayı çalkalayan bi kadın vardı ben uveysiyim açık saçık birisi müridlerine cin musallat etmişti sen bu gibilere karşısın anladığında göre


Koca bir kültürü reddedemem. Allahın rahmet ettiği alimleri elbette reddetmek büyük cesaret ister. Mesele içine karışmış olan saçmalıkların bugün İslamın tamamıymış gibi gösterilmesi. Örneğin İslam baza alınırken hep çok eşliliğin bugün çağ dışı olduğunu söylerler ama İslam indiğinde dünyada kadının durumuna bakıp o günün şartlarına göre düşünmez kimse. Bunu da dinin bir açık kapısı olarak görüp evde karısı varken 8 9 yaşında bilemedin 13 yaşın da bir kız çocuğuna nikah kıyan tarikat şeyhleri dir bizim kavgamız. Buna Allah dostu demektir bence asıl kafirlik
Müslüman örnek olandır. Hikmet ve sünnet arsında ki bağ budur..


Not: zeyd meselesi başka bir hikmettir. O günü ve neler yaşandığını doğru algılayıp ona göre konuşmak lazımdır. Bu konuyu örnek olarak verenler olursa diye düştüm bunu.


Alıntı:
Ademm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Demek istediğim 2 3 sözü farklı söyleyen menzilin bazı cahil soruları vardır sen bunu delil sunarak menzili kötülemen kül hakkı değil mi sen menzil şeyhini ziyaret ettin mi hiç sohbet ettin mi karşı karşıya veya daha yanına gel üsküdar çamlıca tepesinde dergah var istersen gel oraya şeyhimiz ile tanış ol işte o vakit sözlerini tekrar gözden geçirme ihtiyacı hisseder misin görelim bu arada bisey kaybetmezsin 2 adim yol gelmek ile ...

---------- Post added 27.11.20 at 21:24 ----------

Bu barada bana istanbulda olduğunu soyle


Rabbani nin mektbuatı bahsettiğim.
Evet Gazalinin ölümüne yakın her gününü tevbe ile geçirdiğini biliyorum ama bunu havass cılar düşünsün -)
Evet defalarca menzile gittim. Yakın aile dostumuz ise vekildir. Dilesen özelden ismini verirm.
Gittiğim için zaten sorunlar bu kadar. Soyu ile övünmeyi yasaklamış bir dinin peygamberinin soyundan geldiği için 17 yaşında ki çocuğun el etek öptürdüğünü gördü bu gözler.

Alıntı ile Cevapla
  #59  
Alt 27.11.20, 21:28
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 13.06.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,052
Etiketlendiği Mesaj: 61 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Koca bir kültürü reddedemem. Allahın rahmet ettiği alimleri elbette reddetmek büyük cesaret ister. Mesele içine karışmış olan saçmalıkların bugün İslamın tamamıymış gibi gösterilmesi. Örneğin İslam baza alınırken hep çok eşliliğin bugün çağ dışı olduğunu söylerler ama İslam indiğinde dünyada kadının durumuna bakıp o günün şartlarına göre düşünmez kimse. Bunu da dinin bir açık kapısı olarak görüp evde karısı varken 8 9 yaşında bilemedin 13 yaşın da bir kız çocuğuna nikah kıyan tarikat şeyhleri dir bizim kavgamız. Buna Allah dostu demektir bence asıl kafirlik
Müslüman örnek olandır. Hikmet ve sünnet arsında ki bağ budur..


Not: zeyd meselesi başka bir hikmettir. O günü ve neler yaşandığını doğru algılayıp ona göre konuşmak lazımdır. Bu konuyu örnek olarak verenler olursa diye düştüm bunu.
Oho mübarek o kadar çok açık kapı bıraktın ki şimdi bi yandan islamda 13 yaşında kız ile evlilik caiz diyorsun o zamanın şartı diyorsun şimdi velevki evlenen şeyh değil de ben olayım bu ise kâfirlik dedin zeyd meselesi ise manevi bir olaydır ve o zamanın müşriklerin izleri kalmaması için rabbimiz tarafından bizatihi emri ile gelişen olaydır ...

Alıntı ile Cevapla
  #60  
Alt 27.11.20, 21:31
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,655
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Ademm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Demek istediğim 2 3 sözü farklı söyleyen menzilin bazı cahil soruları vardır sen bunu delil sunarak menzili kötülemen kül hakkı değil mi sen menzil şeyhini ziyaret ettin mi hiç sohbet ettin mi karşı karşıya veya daha yanına gel üsküdar çamlıca tepesinde dergah var istersen gel oraya şeyhimiz ile tanış ol işte o vakit sözlerini tekrar gözden geçirme ihtiyacı hisseder misin görelim bu arada bisey kaybetmezsin 2 adim yol gelmek ile ...

---------- Post added 27.11.20 at 21:24 ----------

Bu barada bana istanbulda olduğunu soyle

Maalesef bu erzurumdayım..
Hak olan Her yol, herkes ile olurum. Onur duydum. Bir gün muhakkak ziyaret edeceğim

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Ateizm ve deizm ülkemizde neden bu derece yaygınlaştı? Altuni Sorularınız 21 19.08.22 07:20
Tasavvuf ve tarikat yolunun bazı temel esasları vardır Hal Tasavvuf Sohbetleri 0 29.04.21 13:47
Aşk ve tarikat bahsi Havasokulu Tasavvuf & Tarikatler 3 08.05.20 07:29
%45 Kafir var ülkemizde fatih1 Derin Konular & Beyin Fırtınası 2 04.08.19 16:00
Tarikat bahsi Havasokulu Tasavvuf & Tarikatler 4 06.04.19 18:06


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147