Kader nedir değişir mi, herkes bildiğini söyleyebilir mi ? - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 16.10.20, 21:50
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 07.06.16
Bulunduğu yer: Tr
Mesajlar: 624
Etiketlendiği Mesaj: 7 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Och Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar kaderin tanımını yapmışlar. Kader sadece dua ile değişir diye biliyorum.
Allah; dilediğini siler, dilediğini değiştirmez.
Dua etmek kaderin dışında mıdır peki

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 16.10.20, 21:50
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,346
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Kelimlere fazla takılmadan denile bilir ki, Alemlerin Rabbi insana irade ve belli ölçüde özgürlük vermişse demek ki, gelecegimiz bu gün (şuan) yaptıgımız amellerden bagımsız degildir. Alemlerin Rabbi iyiliklerin karşılıgını fazlaca verirde, kötülüklerimizin gelecegimizde yanlış erkilerinin çohunu etkisizleştirir yoksa hiç birimiz etdigimiz amellerimizin karşılıgında belalara maruz kalıb çoktan ölmüşdük.

__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 16.10.20, 21:52
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 07.06.16
Bulunduğu yer: Tr
Mesajlar: 624
Etiketlendiği Mesaj: 7 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
hayalmayal ve cehcahi bahisi güzel açıklamış.şunu ilave edelim. kader gibi önemli bir mevzuuda kaynaağından öğrenmek isteyenler için her işin bir ehli vardır iman bahislerininde ehilleri müçtehid kelam alimleridir. imam maturudi ettevhid ,ömer nesefi islam akaidi bu iki eser tüm suallerinizi cevaplayacak muhtevadadır.
Teşekkür ederim. Maksad ı Gayem odur ki kim nice zor sualler hakkında bilgi sahibi görmek istedim.

Alıntı:
CahCahi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Doğrudur lakin o ve cok imamlar kader meselesini havassa sayfakarca yazarak ablatavilmisler. Avamin nasibi pekaz. Bediuzzey in kader Risalesi 6 sayfada kafer konusunu tam halletmus bilinmeyen kelimeleri ve mutalaa ile herkes anlayabilir . Biz onu tavsiye ediyoruz. O un üstüne 13 asırdır bu kinuda yazikan vur eser yoktur. Oojuyan anlar kafere ait tum soruların mukni vazih cevaplari vardır. Mananin mwhrini veren herkes tam anlar. Mananin mehri dikkattir. Gwkin mehri almazsa attan inmezmus . Mana dikkat ile xijar. Bu manevi ter ike . Gaflet zulmeti de parçalanur. Merak edip okuyacaklara yarsim diye umumi bir kaide vaz etmek içindi bu son yazilan


Şimdiki alim ismi altında din temsilcilerinden bazısı kaderi inkâr ediyor. Kimde o bilgi var da cilt cilt eser yaza. Eskilerin bilgileri şimdiki alimlerin birçoğunu geride bırakır.

---------- Post added 16.10.20 at 21:04 ----------

Alıntı:
CahCahi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kainattaki hersey birbiriyle bağlantılıdır birbirini etkiler.
Esasen hersey yok birsey var
Hakikate hersey Onun ayrı ayinelerde tezahüru.
Etkileme nuraniyet nispetinde olur. Etkilenme de kesafet nispetinde.ışık cok yere girer röntgen suai daha nurani olduğu icin maddenin icine nüfuz eder. Nuraniyet derecesine göre birşeyin icyuzune hakikatina ittila artar. Tesir ve nuraniyete ait bu bahis cok uzundur.kesafet nispetinde de tesir altinda kalinur. Günahkar tesirde kalmaya ve mahkûmiyete fetva verir. Ibadat da ruhu nuranikestirrur nüfuzu artar. Het cuzi ile isitir bilir görür yakin uzak farketmez. Bu bahis de uzundur. Kardeşim öyle bi soru sordun ki tam maksadıni aradığını bilmediğim için konu cok uzun derin nerden ele alalım bilemiyorum. Sorudaki herseydrn maksadı izah dahi cok uzun. Görünen görünmeyen hersey elektromanyetik alan olarak tezahur eder. Bu cümle ehemmuyetli. Aslı o alan.farklılıklar alandaki mevcelenme ile okusan ayrı desenler. Desenlerin mertebeleri tezahur ve tesirleri pekcok vechi var. Esmayi ilahiye tarlası bu. Madde-u aciniye esire olan twveccuhten istihaleye ugrayan esirin 7 tabakaya ayrılması... ateş verilen kömürun isik alev duman kor koz curuf gibi ayrilmasi .
gibi.
Canlı vr cansız ayrimi esnadan gelen emirlerinalgikanma şekilleri. Esmanin askiyet zilliyet cuzi külli basit azam gibi pekçok tecelkiyati ve kac esma tezahur ediyor ina göre enir ve kanun değişir. Ruhun aslı emir Aleminden geken enurkere vücut giydirilmesi ve tum esmaya mazhariyet. Cansuzlarda 55 esma tezahur ediyor. Üst tabakaya cijtijcat artar. Nebahat hayvanat. Tum esma sadece insanda. Aslı elektromanyetik alan olarak algikanan esirden mamul kanunlarvucuy tabakaları olarak 18 vin ayrı surete burunur. Ulvikere cijtikca alt tabakaları cevuren zamandan azade mejanlara hakim yüksek kanunlar görüyoruz. Fazla uzatmiyacam cik oldu maksadi bilmediğim icin: heosini cevuren etkileyen sultani hakimi insan ruhudur. Lakin kayıtlardan azade ola. Bu da nuraniyet nusbwtindedur...


Cümleler biraz karışık olsa da güzel cevab. Teşekkürler.

Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 17.10.20, 07:29
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 19.04.20
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 677
Etiketlendiği Mesaj: 44 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Sadaka verileceği mahfuz levhada yazılıdır lakin sonucu ve değiştirdiği yazmaz. O Ezel levhasinda mahfuzdur. Mahfuz olan sayfada bu ipucuna muttali olup degismesi gerekem neticenin dabit kaldığını gören ehli keşf başka bir arayışa girer . Aklın marifet ile ziyafe inkisafi neticesi ezel levhasindaki layetegayyer hükmeittila Peyda eder. Bu mesele bizi aşar lakin kitaplarda anlatilan kısmı farkı ve asli bilelim neden dedikleri çıkmıyor bilelim hem onları itham etmeyelim diye yazmak gerekti. Ezel levhasına evliyalar mutt ali olamaz. O Arifi billahlarin asfiyalarin isi.
Sadaka ve dua dedik. Hadislerde böyle geçiyor lakin aslında sadaka da manevi bir duadir. Demek sebeo bir. Hükmünde kazadan affettirip ata dusturu ile yeni ve değişmez bir kaderi tersim ve tahkim eden hakikatte tek buyuk sebep vardir. O da Dua ola. Su alemin yaratılmasına sebep de ezelde nuru Muhammed'inin yaptığı lisani hal ile duadir. Herşey dua üzerine dönüyor. Kayseri'de ariflerden seyyid bir xat tanirim Abdurrahman Aras ks zaman yanina gitsek dua ister sanırsın gunahi çok. Oysa biz dua isteriz.asıl soru tamam olmadi bir mani çıktı. Tekrar devam edecem sonra inşallah. Bu kısım anlasilsin diye

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 17.10.20, 07:37
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 10.01.19
Bulunduğu yer: antalya
Mesajlar: 1,389
Etiketlendiği Mesaj: 42 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

siz yerzündekilri merhamet edindi göktekilerde size merhamet etsin.melei alanın insanlar için istiğfar etmeleri,slat ve selam ile rabbimizin ve teveccühü,sadaka ile musibetlerin def i,bir sevaba katkat mükafat verilmesi, bir günaha ancak misliyle mukabele,tevbe kapısının kıyamete dek açık olması.vs. işte tüm bunlar bize bir şeyleri düşündürmelidir.kema rabbeyani sağira

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 17.10.20, 10:19
 
Üyelik tarihi: 09.09.18
Bulunduğu yer: dar-ı dünya
Mesajlar: 246
Etiketlendiği Mesaj: 7 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
mekan58 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Peki canlı ve cansız her şey sizce birbiri ile bağlantılı mıdır.
Elbette birbiri ile bağlantıldır.Helede rahmani pencereden bakar ona göre tefekkür ve nazar ederse eşyanın ve tüm yaratılanların hakikatini bile görebilir.Alemlerin Rabbi Allah cc 'nün yakîn nasib etmesi ile kapılar ona açılır...

Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 17.10.20, 11:16
Och Och isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 23.11.17
Bulunduğu yer: Tuna Boyunda
Mesajlar: 6,329
Etiketlendiği Mesaj: 411 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
mekan58 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dua etmek kaderin dışında mıdır peki
Allah kulunun nasıl ve ne için dua edeceğini bilir. Dua kaderin içindedir.

Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 17.10.20, 11:54
Vefali
 
Üyelik tarihi: 26.08.20
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 465
Etiketlendiği Mesaj: 24 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Kader 2 turludur. Hz hizir a.s anlatmistir 1 mutlak kader digeri secimlerle olan kader
Kalin bir duz dal var diyelim ve o kalin ana daldan cikan kucuk ince dallar secimler kucuk ince dallardir mutlak olan kalin duz daldir.mesela sen birkac sene sonra bir markete giriceksen bu mutlak kaderinde varsa dunyanin obur ucunada gitsen o markete illa girip o ani yasiyacaksin. Ama secimlerle yapilan yolda yani irade kaderi dualarla zikrlerle yani secimlerinle degidtirebilirsin.

Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 17.10.20, 14:37
Berzahı-Şah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 06.06.20
Bulunduğu yer: Gaziantep/PençeKİLİT
Mesajlar: 323
Etiketlendiği Mesaj: 19 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Allah’ın yaratıklarına ilişkin planını ve tabiatın işleyişini gerçekleştirmesini ifade etmek üzere literatürde kader ve kazâ kelimeleri kullanılır. Bu iki terim âlimlerce farklı şekillerde tanımlanır. Sözlükte “gücü yetmek; planlamak, ölçü ile yapmak, bir şeyin şeklini ve niteliğini belirlemek, kıymetini bilmek; rızkını daraltmak” gibi mânalara gelen kader, “Allah’ın bütün nesne ve olayları ezelî ilmiyle bilip belirlemesi” diye tarif edilir. “Hükmetmek; muhkem ve sağlam yapmak; emretmek, yerine getirmek” anlamlarındaki kazâ ise “Allah’ın nesne ve olaylara ilişkin ezelî planını gerçekleştirmesi” şeklinde tanımlanır. Selefiyye âlimleriyle Mâtürîdî ve Şiî kelâmcılarının ekseriyeti bu tanımları benimser. Eş‘arî kelâmcılarının çoğunluğuyla İslâm filozofları sözü edilen tanımları tersine çevirerek kazâya kader, kadere de kazâ anlamını yüklemişlerdir. Buna göre kazâ Allah’ın ezelî hükmü, yani bütün nesne ve olayların levh-i mahfûzda veya küllî akılda topluca var olması, kader ise bütün nesne ve olayların kazâya uygun olarak yaratılması ve dış âlemde gerçeklik kazanmasıdır (et-Taʿrîfât, “ḳdr” md.). “Bir şeyin mahiyet ve niteliklerinin yanı sıra var oluş zamanı ve mekânını belirlemek” demek olan takdîr de kaderle eş anlamlı olup bazan onun yerine kullanılır. Mu‘tezile kelâmcıları sorumluluk doğuran beşerî fiilleri kader ve kazânın dışında tutmuşlardır. Onlara göre kader ve kazâ insanlara ait fiillerin hükmünü açıklayıp haber vermekten ibarettir (Kādî Abdülcebbâr, Fażlü’l-iʿtizâl, s. 169-170); takdir de bir fiili önceden tasarlayıp belli bir şekilde meydana getirmektir (Fâruk ed-Desûkī, II, 261-262).



Şahsi Düşüncem

Yüce Allah her şeyi bir ölçü ve planla yaratmıştır. (Kamer Suresi, 49) alın yazısı olarak nitelendirilen kader de bu bütün içinde değerlendirilmelidir. Yüce Rabbin, bizim yapacaklarımızı bilerek yazması, bizi o şeyleri yapmaya zorlamaz. Tıpkı, astronomik hesaplar sonucunda bir yıl sonra Güneş’in tutulacağını, Güneş’in tutulacağı günü ve saati yazan bir takvim yaprağının Güneş’in tutulmasını etkilemediği gibi, yüce Allah’ın geleceği bilmesi de kişiyi o geleceğe mahkûm kılmaz. Aksi takdirde cinayet işleyen kişi şöyle demek hakkına sahip olurdu “Allah emretti, Allah yazdı ben de cinayet işledim”. Bu durumda -hâşâ- katili cinayete zorlayan Allah olurdu ve kişiye bu konuda hesap sorması zulüm olurdu. Halbuki iyiyi veya kötüyü yaratan Allah, o Allah kötüyü bir imtihan vesilesiyle yarattığını deklare etmiştir ve kötüden razı olmadığını da ilan etmiştir. İyiyi yaratıp da iyiden razı olduğunu da beyan eden yine yüce Allah’tır.

En Doğrusunu Ancak Allah Bilir.

Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 17.10.20, 19:46
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 07.06.16
Bulunduğu yer: Tr
Mesajlar: 624
Etiketlendiği Mesaj: 7 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
tetse123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kader 2 turludur. Hz hizir a.s anlatmistir 1 mutlak kader digeri secimlerle olan kader
Kalin bir duz dal var diyelim ve o kalin ana daldan cikan kucuk ince dallar secimler kucuk ince dallardir mutlak olan kalin duz daldir.mesela sen birkac sene sonra bir markete giriceksen bu mutlak kaderinde varsa dunyanin obur ucunada gitsen o markete illa girip o ani yasiyacaksin. Ama secimlerle yapilan yolda yani irade kaderi dualarla zikrlerle yani secimlerinle degidtirebilirsin.


İnsan seçimi o anki hâline göre seçer öyle değil mi. Var sayalım ki herhangi bir seçim yapacağı husus dan biri için 3 farkı seçimi olsa a b c diye adlandırılalım. Kişi a seçeneğini neden seçer de diğerlerini seçmez. Seçen kimdir Ötesine gidemiyorum maalesef.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kader değişir mi? ebu ubeyde bin cerrah ALLAH (c.c) 24 05.08.23 12:32
Külli kader ve cüzi kader nedir? Hal Kadim Bilgelik 7 08.07.21 23:50
Ecel değişir mi? 3KEDI Sorularınız 6 02.07.21 13:08
Kadere İman Kaza VE Kader nedir... ayhan571 Tasavvuf Sohbetleri 0 23.03.21 10:36
Bu kumaşa yazılan yazının ne anlama geldiğini ve ne olduğunu söyleyebilir misini Oya Vefk & Tılsım 5 28.07.20 01:55


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147