|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Himmet ya Gavs-i Kasrevî...
Zor durumlarda mürşidimizden himmet istemek şirke girermi?
|
#2
|
|||
|
|||
Himmet isteyen mursidinin vesile olduğunu bilir. Yardımı asıl yapan Ellahtir. Fakat bu alemde mucizeler hariç hersey bir sebep tahtindan vücuda geldiği için yardım dahi vesile ile olur. Ellahtan direk yardım isteyene Ellah yine bir vesile ile yardım eder. Vesile ehli sünnet inancının parçasıdır ve haktır. Vesileyi malum ittihaz etmek, Cenabı Haktan alakayi keserek direk o vesiteden istemek medet ummak uluhiyetin evsafini o vesileye yüklemek olup büyük şirktir.Bu alemde vesilesiz hicbirsey vücuda gelmez zira bu alem asliyete zıldir ezdadin içtima ettiği bir alemdir. Nuran âlemler böyle değil. Vesilesiz vücuda gelen 5 sınıf bulunur. Peygamberlerin mucizeleri rizk rahmet yağmur şifa.Bunlarda vesile sanılan çok ince bir kisirdir vücudu musbit sınıfına girmez. Kuran da vesiledir çok şeye. Bunda ince bir sır var sadece bu vesilede. Uxatmamak için in lara girmeyecem. Resulullah da vesiledir. Hayırlı am eller de vesiledir çok şeye mesela cennete girmeye Hakkın rızasına havaslarina...Kalem vesiledir kağıt vesile mürekkep vesile manaya. Sandalye vesile oturmaya. Tv vesile görüntü nakletmeye. Tlfn vesile ses nakletmeye. Veliler de hakka götüren haktan Feyzin aksetmesine vesiledir. Bir padışarı huzuruna yalnız günahkar bir mucrim olarak girmek var bir de padis ayin her emrine tam uyan sevdiği bir yaveri ile girmek var. Şimdi nasıl girmek istersen öyle gir. Yalnız girilmez denmez.. Kur'an'da Ella ha vesile arayın diyor ibadetler Ellahtan dostları marziyat-I ilahiye tefekkur-u Rabbani bu vesilelerin başında gelir. Vesileye gerek yok direk Ella bağlanırim demek esbabi reddetmektir. Gemiye binmezsen uçağa bin yüzerek amerikaya gidemezsun. Gemi ucak vesile. Vesileyi şirk saymak bu alemin kanunlarını reddetmektir maksada ulaşmak vesileye intisab iledir. Cebrail vesiledir Haktan mesaj getirmeye Mikail vesile tabiat olaylarına Azrail vesile can almaya. Ellahtan direk icraat yapmaz bu alemde mesiet ve hikmeti ilahinin muktezasi bu yondedir. Zira kusur ve olumsuzluklar esbabi yuklensin Cenabı Hakkı takdir etmek gereğidir. Vesileye müracaat lisani hal ile Subhanallah demektir. Zira kusur vesileden olur olursa. Ellah direk sebepsiz canları alsaydi sayısız insan küfre girer Ellaha düşman olurdu zira eser hikmetten bihaberdir.Vesileyi kaldırmak isteyip şirk say anlar idlal edip Ellahtan koparıpmyonlar. Vesileye vesilelikten fazla kıymet vermek şirk değil fakat sirke götüren yoldur bu çok yapıldığı için ekser insanlar amacına ulaşamamakla tecziye edilir Rab tarafından. Sakal-Şerif salavata muhabbetI nebiyye vesiledir. Zaten bakılmaz meye vesile olduğu önemlidir. O kıl gerçekten Resulullaha sav ait olmasa da. Misaller sayısız.Mursidlerin vesilelik ciheti onlara tam itaat ve vesile olduklarını tam itikad ile tahakkuk eder. Bu iki çizgi arasında himmet alınır. Hizmeti yapan yalnız Haktır Mursid vesile. Hakkın yanında kıymeti olduğu için . Bizi de kabul etsin diye cumhurbaşkanının yanına com sevdiği bir zatla girmek gibi. Ehli buda Vesileyi şirk sayıp gaflet içinde insafsızca ve adetullaha muhallebif ehli sünnete saldırdığı için uzun yazmak gerekti. Bu dahi çok kısa. Onlar Hakkın bu alemdeki kanunlariyla bilmeyerek mmuaraza ediyorlar bilmeyerek lakin maruz değiller. Ağaç olmadan meyve haktan istenir mi. Güneş olmadan ağaç şu olmadan çekirdek . Herşey esbab tahtindan vücut bulduğu bir alemdeyiz burasi bek alemi değil ki.Mursidi mabud ittihaz etmezsin ona vesilelikten fazla kıymet vermezsin ve Rasûlullaha sav tam muti olduğu için sen de ona tam teslim olup vesile ittihaz edersin himmet istersin:
İ’lem Eyyühel-Aziz! Velilerin himmetleri, imdadları, mânevî fiilleriyle feyiz vermeleri hâlî veya fiilî bir duadır. Hâdi, Mugis, Muîn ancak Allah'dır. Kur'an'a ait tümnce bir sır var vesileler içinnde demiştik. O sırrı Şeyh Edebalinin evinde Osman Bey yakaladı da Ellah ona bir devlet bahsetti lakin istikamette gitmedi. Evet Osmanlı istikameti muhafaza etmedi vur gün yerine yarım gün ömür verildi kaderden 500 sene.Kabe vesiledir... Bazı vesileler kudsiyeti derecesinde matlubun tahakkuku ve tesir ciheti azimdir. Dua gibi vesile yoktur . Şu alemin yaratılma sebebi bir duadir. Hakka enbuyuk vesile elçileridur. Tüm âlemlerin yaratılmasına ve Hakka enbuyuk vesile Resul-u Ekrem aleyhi efdalussalatu vesselâm. In a da vesile salavat ve sunnetine ittibadir. Tim mevcudat besmele vesilesi ile Hakk ve Hayy olana bağlanır alacağını alır onunla ecsadı ruh bulur. Şimdi buradan da Hu ismine ve kelimesine ait derin bir sır görünür. Nefese ve hu hecesine ait... |
#3
|
|||
|
|||
CahCahi
Allah razi olsun. . |
#4
|
||||
|
||||
Allah’u Teâlâ: “Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının, O’na yaklaşmaya vesile arayın ve O’nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz.” (Maide 35) biz mürşidi ancak bir vesile olarak görüyoruz yaratan ancak Allahtır ancak araya aracı koyuyoruz onların hürmetine istiyoruz ehli bidat bunu inkar eder özelikle selefi vahabi tayfası ancak Allahtan isteriz diyorlar o zaman yere düştüklerinde tut elimden dedikleri zaman kendilerde kafir oluyorlar hadislerden örnek verelim bu meseleye
Hafız İbni Kesir (Rahimehullah) ın naklettiğine göre, Yemame vakıasında Müslümanların şiarı (nişanı) “Ey Muhammed! Bize yardım et” sözleriydi. (İbni Kesir, el-Bidaye ve’n-Nihaye:6/324) Bu sahabe neden Allahım bize yetiş demedide yetiş Ya muhammed dedi o bilmiyormuydu . tevessül kısmına gelirsek Enes Radıyallahu Anh’den den rivâyet edilmiştir ki: Halk yağmursuz kalıp kıtlığa uğradıkları zaman Ömer İbnul Hattab, (Peygamber’in amcası) Abbas İbni Abdilmuttalib’i vesîle edinerek yağmur duası yapar ve duada “Ya Allah! bizler, peygamberimizi vesîle edinerek sana niyaz ettiğimizde bize yağmur ihsan ederdin. Peygamberimizin amcasını vesîle edinerek senden niyaz ediyoruz. Yağmur ihsan eyle” (Buhari, İstiska:3) ehli bidat buhariden hadis isterler bu hadisleri verincede kaçarlar Abdurrahman ibni sa’d (Radıyallahu anh) şöyle anlatıyor: “Bir kere Abdulalh ibni Ömer (Radıyallahu anhuma)nın ayağı uyuştu, o zaman bir adam ona: “En sevdiğin insanı an” dedi. O da “Ya Muhammed” der demez bağlardan kurtulmuş gibi rahatladı. (Buhari, el-Edebü’l-müfred:438, No:993, sh:262) EVLİYANIN TEVESSÜLÜne gelecek olursak Başka bir hadisi şerifte ise: Mus’ab ibn-i Sa’d (Radıyallahu anh)’den rivayet edilen: “Siz ancak zayıflarınız hürmetine yardım olunuyor ve rızıklandırılıyorsunuz.” (Buhari, Cihad:75 No:2739, 3/1061; Nesai, Cihad:43, No:3178, 6/352, 6/45; Adurrezzak, el-Musannef, No:9691, 5/303) buradaki zayıflar kimlerdir İbni Mes’ud (Radıyallahu anh) dan rivayet edilen bir hadisi şerifte: “Allah, onlar sebebiyle yer halkından belaları kaldırır.” (Ali el-Müttaki, Kenzu’l Ummal, No:34612, 12/190; Ahmed İbni Hanbel, El-Müsned, No:896, 1/238) hadis-i şerifi de bazı insanlar sebebiyle belaların def edildiğini bildiriyor. Utbe bin Gazvan (Radıyallahu anh)’dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte, Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Efendimiz şöyle buyurmaktadır: “Sizin biriniz bir şey kaybederse yahut yanında arkadaşı bulunmadığı bir yerde yardım dilerse: ‘Ey Allah’ın kulları bana yardım edin! Ey Allah’ın kulları bana imdad edin!’ Desin. Çünkü Allah’ın bizim göremediğiz kulları vardır.” (Taberani, el-Mu’cemu’l Kebir, No:290, 17/117; Haysemi, Mecme’u’zevaid, No: 17103, 10/188) Suheyb (Radıyallahu anh)’den rivayete göre Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Büruc Suresinde zikredilen Ashab-ı Uhdud kıssasındaki çocuktan bahsederken şöyle buyuruyor: “O çocuk, körü ve alacalıyı iyi ediyor, insanları diğer hastalıklarından da tedavi ediyordu” (Müslim Zühd:17, No:3005, 4/2299, İbni Hıbban, Sahih-u İbni Hıbban, No:870, 2/116) Bakınız Resulüllah Efendimiz ne buyuruyor: “O çocuk, körü ve alacalıyı iyi ediyor” Peygamber Efendimiz, yegâne şifa verenin Allah olduğunu bilmiyor mu? “Benim bildiğimi bilseydiniz az güler çok ağlardınız” O, bizim bilmediklerimizi bile bildiği, Allah’u Teâlâ’yı en iyi bilen olduğu halde neden: “O çocuk, körü ve alacalıyı iyi ediyor” diyor? Çünkü o çocuk bir vesiledir… şimdilik bu kadar delil yeterdir inşAllah Görmek için 2 göz yetmez velakin hidayet Allahtandır. |
#5
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#6
|
||||
|
||||
ne demek abi Allah senden razı olsun
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Gavs Gavs-ul Azam Kutub Kutbu'l-Aktab nedir? | Encyclopedia | Sorularınız | 4 | 31.10.21 13:19 |
Gavs-ı Kasrevi (ksa) was living in Gadire village | Plus | Tasavvuf Sohbetleri | 0 | 19.06.20 16:57 |
Himmet nedir. Yetiş ya gavs | ebu ubeyde bin cerrah | Tasavvuf & Tarikatler | 0 | 13.11.19 10:24 |