Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı
bu dediğin kur an kıraati ile ilgilidir. zikir ile ilgili değil. yani nmaz kılarken kıraatin caizlması için kendi duyacağı kadar bir sesle okuması halinde o kıraat sahih olur. aksi halde nmazda karaat farz olduğu için kıraat etmiş sayılmayacağından namazıda batıl olmuş olur.
namazdaki kıraat kendi duyacağı kadar olursa bu sessiz okuma yanındaki duyacak kadar olursa buda sesli okumadır.
zikir de durum bööyle değildir. o hem sesli hem sessiz yapılabilmektedir
hatta bir hadisi şeirfte zikrin hayırlısı hafi ( sessiz) zikirdir buyrulmuş ve şöyle izah edilmiştir.sessiz zikire melekler muttali olamazlar bu sebeplede sevabını yazmazlar. onlar yazamayınca onun sevabını Allah yazar buyrulmuştur.
|
havas için hüddam için çalişiliyorsa kendin duyabilecegin kadar olmali,aksi halde hüddam duyamaz harekete geçemez.