|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
||||
|
||||
Allahi inkar etmek
'Yaratan, yaratılan, halık, mahluk, hep O'dur. O'nun dışında, O'nun varlığı haricinde hiçbir varlık tasavvur edilemez. Çünkü Vücut birdir.'
'Ey nefsinde varlıkları yaratan, sen yarattığın şeylerin hepsisin. Varlığı nihayetsiz olan şeyi sen vücudunda yaratırsın. Şu hâlde sen hem dar hem de genişsin.' 'Allah beni över, ben de O'nu. O bana kulluk eder, ben de O'na, Bir halde ben O'nu ikrar eder ve eşyadaki çokluk ve değişikliği görünce de inkâr ederim..... bu sozler Allahi inkar etmekmidir?
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#2
|
|||
|
|||
Muhyiddin Arab'nin seviyesi bize göre değildir.
__________________
O kadar kimsesizim ki Hani ölsem Cesedim geçmişin tozuna karışır gider Yediğim yemekten içtiğim suya kadar tadsızım Saçının telinden ayak parmaklarının ucuna kadar özledim seni.. |
#3
|
|||
|
|||
Alıntı:
O yüzden İbn-i Arabi'nin kitaplarını anlamak kolay değildir. Mevlana'yı ve İbn-İ Arabi'yi anlamaya başlayabilmek için 5 vakte, 5 vakit daha katmak gerekir. Bak yukarıdaki dediğim de, şeriata ters gibi gözüküyor değil mi? Allah adına yeni hükümler koymak gibi gözüküyor? 5 vakte, 5 vakit katmak? Ama zahiri böyle bu işin. . |
#4
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#5
|
|||
|
|||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu meseleler herkesin anlayacağı şeyler değil. Sadece akıl meseleleri de değil. Bir anlayış ve olgunluk, önbilgi ve bazı tecrübeler edinilmeden zarar verir.
|
#6
|
||||
|
||||
Alıntı:
Arkadaşın düşüncesine katılıyorum zira Muyhddin İbni Arabinin kitabları genelde Felsefe ve İrfani mevzuları ele aldıgı için bu kitapları avam okusa itikadı sarsılır, şüphe denizinde boğulur. İrfani şiirlerde hep meyhaneden, şaraptan bahs eder ya, sıradan biri bu şiirleri okuyunca bunlar kafir der halbu ki irfan ilminin terminolojisinde meyhanenin de, şarabında anlamı başkadır. Son olarak, irfani ve Felsefi konuların (buraya şiirlerde dahil) şerh olunmasına ihtiyaç vardır. Metnin zahiri ile hüküm etmekle doğru sonuca ulaşılmaz.
__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler. |
#7
|
|||
|
|||
Alıntı:
Tasavvuf sadece kitaplarda öğrenilmez. Yaşayarak ve görerek dediğimiz seyr-i sülük hali de tasavvufun bir parçasıdır. İslamiyet, şeriat kanunlarını herkese getirir. Ama tarikat tasavvuf konusunda, istidadı olanın gitmesini söyler. Bu sebeple, bu ilimlerin özellikle de İbn-i Arabi'nin kitaplarındaki konular derin istidadı olmayanlar için uçurumdur. Çünkü herkese Allah bu derin tasavvufi anlayışı vermemiştir. Bir misal ile anlatayım sana şunu; Misal İbn-i Arabi'ye dil uzatılan konulardan birisi de firavunun imanının kabul olduğuna dair sözleridir. Firavun'un imanı asla kabul olmamıştır. Peki İbn-i Arabi niye imanı kabul oldu demiştir? İşin sırrı imanın çeşitlerindedir. İmanın çeşitleri var mıdır? Tabii ki. İman kalp ile, göz ile, ruh ile olmak üzere üç sınıftır. Bizden istenen, dünyada asgari seviyede imanımızın seviyesi kalp ile olanıdır. Ruh ile iman etmek, evliyaullahın ve Allah dostlarının seviyesidir ki, onlar lehv-i mafhuzu bile görebilirler. Bunun bir örneği, Üzeyir garihin doğumunu babasına daha ana rahmine bile düşmeden söyleyen Küçük Hüseyin Efendi (k.s.) hazretleridir. Firavun, göz ile gördüğüne iman etmiştir. Çünkü Hz.Musa'nın ona olan tebliğini ciddiye almamış ve kendini tanrı ilan etmiştir. Halbuki Allah (C.C.) Hz.Musa'yı firavuna gönderdiğinde, eğer iman ederse tüm malının mülkünün ona helal olacağını ve ebedi gençliğin kendine verileceğini Hz.Musa aracılığı ile firavuna iletmiştir. Ancak firavun enaniyete kapılarak, gözünün görmediğine iman etmemiştir. Ne zaman ki kızıldeniz de suların arasında kaldı canı çıkacak iken, gözündeki perde kalkıp melekleri görünce iman ettiğini söylediyse de imanı Allah katında kabul olmamıştır. Çünkü göz ile iman, münafıkların iman çeşididir ve Allah bunu asla kabul etmez. İbn-i Arabi hazretlerinin anlatmaya çalıştığı olay budur. Ama bunu tasavvuf bilmeyen cahil kafalar, vay efendim İbn-i Arabi kafir gibisinden saçma ve avelce laflar etmektedirler. Halbuki onu dedikleri anda, kendileri kafir oluyorlar farkında değiller. Bak basit bir cümlenin bile anlatımı ne kadar uzun sürdü gördün mü? Düşün ki ciltlerce kitaptaki derin mevzuların ilmini ve anlatımlarını? O sebepten tasavvuf herkesin harcı değildir. Sen bu forumdaki cahillere bakma. Cin daveti, vs. gibi İslam ve ilmin i sinden haberi olmayanlar, bu konuları oyuncak zannediyorlar. Sana tavsiyem bu derinliğe eğer istidatın yoksa girme. Ciddi anlamda savrulursun. |
#8
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#9
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#10
|
|||
|
|||
Alıntı:
Ben kibarca uyarımı yapıyorum, gerisi sana kalmış bir durum. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Atalardan (soydan) gelen aktarımları inkar etmeyin | Devrimci | Kadim Bilgelik | 10 | 24.09.24 16:19 |
Mehdi (a.s) inkar ediliyor | Cyduss | Sorularınız | 16 | 16.06.22 09:46 |
Kabullenmeyin veya inkar etmeyin, Gözlemleyin ve Dinleyin | Nea | Farkındalık | 0 | 12.09.21 02:04 |
Allahi yemege davet etmek | imas | Allah Dostları & Evliyalar | 5 | 24.09.20 07:56 |
Kimler mucizeleri inkar ediyor? | Och | Peygamberler | 0 | 25.05.20 14:41 |