Allahi inkar etmek - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 12.08.20, 17:30
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,689
Etiketlendiği Mesaj: 3571 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Allahi inkar etmek

'Yaratan, yaratılan, halık, mahluk, hep O'dur. O'nun dışında, O'nun varlığı haricinde hiçbir varlık tasavvur edilemez. Çünkü Vücut birdir.'

'Ey nefsinde varlıkları yaratan, sen yarattığın şeylerin hepsisin. Varlığı nihayetsiz olan şeyi sen vücudunda yaratırsın. Şu hâlde sen hem dar hem de genişsin.'

'Allah beni över, ben de O'nu. O bana kulluk eder, ben de O'na, Bir halde ben O'nu ikrar eder ve eşyadaki çokluk ve değişikliği görünce de inkâr ederim.....
bu sozler Allahi inkar etmekmidir?

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 12.08.20, 17:43
Ada Ada isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 02.02.16
Mesajlar: 1,116
Etiketlendiği Mesaj: 87 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Muhyiddin Arab'nin seviyesi bize göre değildir.

__________________
O kadar kimsesizim ki
Hani ölsem
Cesedim geçmişin tozuna karışır gider
Yediğim yemekten içtiğim suya kadar tadsızım
Saçının telinden ayak parmaklarının ucuna kadar özledim seni..
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 12.08.20, 17:48
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 10.03.19
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 215
Etiketlendiği Mesaj: 21 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
'Yaratan, yaratılan, halık, mahluk, hep O'dur. O'nun dışında, O'nun varlığı haricinde hiçbir varlık tasavvur edilemez. Çünkü Vücut birdir.'

'Ey nefsinde varlıkları yaratan, sen yarattığın şeylerin hepsisin. Varlığı nihayetsiz olan şeyi sen vücudunda yaratırsın. Şu hâlde sen hem dar hem de genişsin.'

'Allah beni över, ben de O'nu. O bana kulluk eder, ben de O'na, Bir halde ben O'nu ikrar eder ve eşyadaki çokluk ve değişikliği görünce de inkâr ederim.....
bu sozler Allahi inkar etmekmidir?
Bu üç cümlenin derinlemesine ve net şekilde tefsir edilmesi bile sayfaları bulur. Çünkü bu cümleler, derin tasavvufi bir aklın ürünüdür. Zahir de, kelamda şeriata aykırıymış gibi gözüken batında hakikatin de hakikati olabilir.

O yüzden İbn-i Arabi'nin kitaplarını anlamak kolay değildir. Mevlana'yı ve İbn-İ Arabi'yi anlamaya başlayabilmek için 5 vakte, 5 vakit daha katmak gerekir.

Bak yukarıdaki dediğim de, şeriata ters gibi gözüküyor değil mi? Allah adına yeni hükümler koymak gibi gözüküyor? 5 vakte, 5 vakit katmak? Ama zahiri böyle bu işin.

.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 12.08.20, 21:39
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,689
Etiketlendiği Mesaj: 3571 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
CennetOrdusu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu üç cümlenin derinlemesine ve net şekilde tefsir edilmesi bile sayfaları bulur. Çünkü bu cümleler, derin tasavvufi bir aklın ürünüdür. Zahir de, kelamda şeriata aykırıymış gibi gözüken batında hakikatin de hakikati olabilir.

O yüzden İbn-i Arabi'nin kitaplarını anlamak kolay değildir. Mevlana'yı ve İbn-İ Arabi'yi anlamaya başlayabilmek için 5 vakte, 5 vakit daha katmak gerekir.

Bak yukarıdaki dediğim de, şeriata ters gibi gözüküyor değil mi? Allah adına yeni hükümler koymak gibi gözüküyor? 5 vakte, 5 vakit katmak? Ama zahiri böyle bu işin.
ozellikle 3. bolumdeki sozlerin zahiri ne batini ne? ibni Arabinin kitaplarini kimse okumayacakmi okuyacaklarin Arabi kapasitesindemi olacak,veya o kapasitedeki kac kisi okuyacak,kitap niye yazilir avam okusun ogrensin ders cikartsin verilen ogutler cercevesinde uygulama yapsin diye,avam anlamiyorsa bu kitap niye yazilir... vahdeti vucud,fena fillah kavrami mi burada bahsedilen?

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 12.08.20, 21:49
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 29.04.19
Bulunduğu yer: Yalova
Mesajlar: 603
Etiketlendiği Mesaj: 43 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu meseleler herkesin anlayacağı şeyler değil. Sadece akıl meseleleri de değil. Bir anlayış ve olgunluk, önbilgi ve bazı tecrübeler edinilmeden zarar verir.

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 12.08.20, 22:00
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,346
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ozellikle 3. bolumdeki sozlerin zahiri ne batini ne? ibni Arabinin kitaplarini kimse okumayacakmi okuyacaklarin Arabi kapasitesindemi olacak,veya o kapasitedeki kac kisi okuyacak,kitap niye yazilir avam okusun ogrensin ders cikartsin verilen ogutler cercevesinde uygulama yapsin diye,avam anlamiyorsa bu kitap niye yazilir... vahdeti vucud,fena fillah kavrami mi burada bahsedilen?
Aziz imas, kitapların hepsi genele hitap etmez. Genele hitab eden kitapların ilk sayfasında "genel okucu kitlesi için" diye uyarı geçer. Örnegin tıp ilmine mahsus derin ilmi bilgiler dolu kitaplar vardır sıradan birinin o kitapdan nasibi yoktur zira o kitap uzmanlar için yazılmış. İlmin sonu olmadıgı için her kategoriden olan insanlara hitap eden kitaplar yazılmış ve yazılmaktadır.
Arkadaşın düşüncesine katılıyorum zira Muyhddin İbni Arabinin kitabları genelde Felsefe ve İrfani mevzuları ele aldıgı için bu kitapları avam okusa itikadı sarsılır, şüphe denizinde boğulur.
İrfani şiirlerde hep meyhaneden, şaraptan bahs eder ya, sıradan biri bu şiirleri okuyunca bunlar kafir der halbu ki irfan ilminin terminolojisinde meyhanenin de, şarabında anlamı başkadır.
Son olarak, irfani ve Felsefi konuların (buraya şiirlerde dahil) şerh olunmasına ihtiyaç vardır. Metnin zahiri ile hüküm etmekle doğru sonuca ulaşılmaz.

__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 12.08.20, 22:42
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 10.03.19
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 215
Etiketlendiği Mesaj: 21 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ozellikle 3. bolumdeki sozlerin zahiri ne batini ne? ibni Arabinin kitaplarini kimse okumayacakmi okuyacaklarin Arabi kapasitesindemi olacak,veya o kapasitedeki kac kisi okuyacak,kitap niye yazilir avam okusun ogrensin ders cikartsin verilen ogutler cercevesinde uygulama yapsin diye,avam anlamiyorsa bu kitap niye yazilir... vahdeti vucud,fena fillah kavrami mi burada bahsedilen?
Kardeşlerimiz yeterince açık bir biçimde anlatmışlar. Ben de bir iki ekleme yapayım.

Tasavvuf sadece kitaplarda öğrenilmez. Yaşayarak ve görerek dediğimiz seyr-i sülük hali de tasavvufun bir parçasıdır. İslamiyet, şeriat kanunlarını herkese getirir. Ama tarikat tasavvuf konusunda, istidadı olanın gitmesini söyler. Bu sebeple, bu ilimlerin özellikle de İbn-i Arabi'nin kitaplarındaki konular derin istidadı olmayanlar için uçurumdur. Çünkü herkese Allah bu derin tasavvufi anlayışı vermemiştir.

Bir misal ile anlatayım sana şunu; Misal İbn-i Arabi'ye dil uzatılan konulardan birisi de firavunun imanının kabul olduğuna dair sözleridir. Firavun'un imanı asla kabul olmamıştır. Peki İbn-i Arabi niye imanı kabul oldu demiştir? İşin sırrı imanın çeşitlerindedir. İmanın çeşitleri var mıdır? Tabii ki. İman kalp ile, göz ile, ruh ile olmak üzere üç sınıftır. Bizden istenen, dünyada asgari seviyede imanımızın seviyesi kalp ile olanıdır. Ruh ile iman etmek, evliyaullahın ve Allah dostlarının seviyesidir ki, onlar lehv-i mafhuzu bile görebilirler. Bunun bir örneği, Üzeyir garihin doğumunu babasına daha ana rahmine bile düşmeden söyleyen Küçük Hüseyin Efendi (k.s.) hazretleridir.

Firavun, göz ile gördüğüne iman etmiştir. Çünkü Hz.Musa'nın ona olan tebliğini ciddiye almamış ve kendini tanrı ilan etmiştir. Halbuki Allah (C.C.) Hz.Musa'yı firavuna gönderdiğinde, eğer iman ederse tüm malının mülkünün ona helal olacağını ve ebedi gençliğin kendine verileceğini Hz.Musa aracılığı ile firavuna iletmiştir. Ancak firavun enaniyete kapılarak, gözünün görmediğine iman etmemiştir. Ne zaman ki kızıldeniz de suların arasında kaldı canı çıkacak iken, gözündeki perde kalkıp melekleri görünce iman ettiğini söylediyse de imanı Allah katında kabul olmamıştır. Çünkü göz ile iman, münafıkların iman çeşididir ve Allah bunu asla kabul etmez.

İbn-i Arabi hazretlerinin anlatmaya çalıştığı olay budur. Ama bunu tasavvuf bilmeyen cahil kafalar, vay efendim İbn-i Arabi kafir gibisinden saçma ve avelce laflar etmektedirler. Halbuki onu dedikleri anda, kendileri kafir oluyorlar farkında değiller.

Bak basit bir cümlenin bile anlatımı ne kadar uzun sürdü gördün mü? Düşün ki ciltlerce kitaptaki derin mevzuların ilmini ve anlatımlarını? O sebepten tasavvuf herkesin harcı değildir. Sen bu forumdaki cahillere bakma. Cin daveti, vs. gibi İslam ve ilmin i sinden haberi olmayanlar, bu konuları oyuncak zannediyorlar.

Sana tavsiyem bu derinliğe eğer istidatın yoksa girme. Ciddi anlamda savrulursun.

Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 13.08.20, 00:39
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,689
Etiketlendiği Mesaj: 3571 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
CennetOrdusu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeşlerimiz yeterince açık bir biçimde anlatmışlar. Ben de bir iki ekleme yapayım.

Tasavvuf sadece kitaplarda öğrenilmez. Yaşayarak ve görerek dediğimiz seyr-i sülük hali de tasavvufun bir parçasıdır. İslamiyet, şeriat kanunlarını herkese getirir. Ama tarikat tasavvuf konusunda, istidadı olanın gitmesini söyler. Bu sebeple, bu ilimlerin özellikle de İbn-i Arabi'nin kitaplarındaki konular derin istidadı olmayanlar için uçurumdur. Çünkü herkese Allah bu derin tasavvufi anlayışı vermemiştir.

Bir misal ile anlatayım sana şunu; Misal İbn-i Arabi'ye dil uzatılan konulardan birisi de firavunun imanının kabul olduğuna dair sözleridir. Firavun'un imanı asla kabul olmamıştır. Peki İbn-i Arabi niye imanı kabul oldu demiştir? İşin sırrı imanın çeşitlerindedir. İmanın çeşitleri var mıdır? Tabii ki. İman kalp ile, göz ile, ruh ile olmak üzere üç sınıftır. Bizden istenen, dünyada asgari seviyede imanımızın seviyesi kalp ile olanıdır. Ruh ile iman etmek, evliyaullahın ve Allah dostlarının seviyesidir ki, onlar lehv-i mafhuzu bile görebilirler. Bunun bir örneği, Üzeyir garihin doğumunu babasına daha ana rahmine bile düşmeden söyleyen Küçük Hüseyin Efendi (k.s.) hazretleridir.

Firavun, göz ile gördüğüne iman etmiştir. Çünkü Hz.Musa'nın ona olan tebliğini ciddiye almamış ve kendini tanrı ilan etmiştir. Halbuki Allah (C.C.) Hz.Musa'yı firavuna gönderdiğinde, eğer iman ederse tüm malının mülkünün ona helal olacağını ve ebedi gençliğin kendine verileceğini Hz.Musa aracılığı ile firavuna iletmiştir. Ancak firavun enaniyete kapılarak, gözünün görmediğine iman etmemiştir. Ne zaman ki kızıldeniz de suların arasında kaldı canı çıkacak iken, gözündeki perde kalkıp melekleri görünce iman ettiğini söylediyse de imanı Allah katında kabul olmamıştır. Çünkü göz ile iman, münafıkların iman çeşididir ve Allah bunu asla kabul etmez.

İbn-i Arabi hazretlerinin anlatmaya çalıştığı olay budur. Ama bunu tasavvuf bilmeyen cahil kafalar, vay efendim İbn-i Arabi kafir gibisinden saçma ve avelce laflar etmektedirler. Halbuki onu dedikleri anda, kendileri kafir oluyorlar farkında değiller.

Bak basit bir cümlenin bile anlatımı ne kadar uzun sürdü gördün mü? Düşün ki ciltlerce kitaptaki derin mevzuların ilmini ve anlatımlarını? O sebepten tasavvuf herkesin harcı değildir. Sen bu forumdaki cahillere bakma. Cin daveti, vs. gibi İslam ve ilmin i sinden haberi olmayanlar, bu konuları oyuncak zannediyorlar.

Sana tavsiyem bu derinliğe eğer istidatın yoksa girme. Ciddi anlamda savrulursun.
savrulacak yasi geceli cok oldu, o dedigin olmazda bir suredir tasavvuf ehli alimlerinin kitaplariyla,tasavvufa karsi olan alimlerin kitaplarini karsilastirmali olarak okuyorum, tasavvufun cikisi konusunda tasavvuf alimlerinin arasindaki farkli gorusleri ve tutarsiz gordugum konulari sahih hadisler ve ayetlerle karsilastiriyorum cok tuhafliklar var not aliyorum yakinda konuyu acarim

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 13.08.20, 00:50
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,689
Etiketlendiği Mesaj: 3571 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
savrulacak yasi geceli cok oldu, o dedigin olmazda bir suredir tasavvuf ehli alimlerinin kitaplariyla,tasavvufa karsi olan alimlerin kitaplarini karsilastirmali olarak okuyorum, tasavvufun cikisi konusunda tasavvuf alimlerinin arasindaki farkli gorusleri ve tutarsiz gordugum konulari sahih hadisler ve ayetlerle karsilastiriyorum cok tuhafliklar var not aliyorum yakinda konuyu acarim
birde su uzeyir garih meselesi tamamen yalan,uydurmadir,o hadiseyi cok iyi bilen biri olarak soyluyorum o cok farkli bir olay burada anlatamam

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 13.08.20, 01:03
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 10.03.19
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 215
Etiketlendiği Mesaj: 21 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
savrulacak yasi geceli cok oldu, o dedigin olmazda bir suredir tasavvuf ehli alimlerinin kitaplariyla,tasavvufa karsi olan alimlerin kitaplarini karsilastirmali olarak okuyorum, tasavvufun cikisi konusunda tasavvuf alimlerinin arasindaki farkli gorusleri ve tutarsiz gordugum konulari sahih hadisler ve ayetlerle karsilastiriyorum cok tuhafliklar var not aliyorum yakinda konuyu acarim
Şahsi görüşündür birşey demem ama, bu konularda ihtiyatlı olmanı ve tasavvuf kitaplarını normal bir akıl ile değerlendirmemeni tavsiye ederim. Savrulma meselesine gelince, insanın en zayıf anı kendine en çok güvendiği andır. Emin ol savrulmam dersin ama öyle bir savrulursun ki,bir bakmışsın ayetlere bile laf eder olmuşsun. Çünkü öyle bir hadis-i kutsi ile korunur ki Allah dostları, eskilerin dediği gibi "evliyanın eti zehirlidir onu ısıran yavaş yavaş acı içinde ölür." bir durum söz konusudur.

Ben kibarca uyarımı yapıyorum, gerisi sana kalmış bir durum.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Atalardan (soydan) gelen aktarımları inkar etmeyin Devrimci Kadim Bilgelik 10 24.09.24 16:19
Mehdi (a.s) inkar ediliyor Cyduss Sorularınız 16 16.06.22 09:46
Kabullenmeyin veya inkar etmeyin, Gözlemleyin ve Dinleyin Nea Farkındalık 0 12.09.21 02:04
Allahi yemege davet etmek imas Allah Dostları & Evliyalar 5 24.09.20 07:56
Kimler mucizeleri inkar ediyor? Och Peygamberler 0 25.05.20 14:41


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147