Allahi inkar etmek - Sayfa 6 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #51  
Alt 14.08.20, 18:36
Arda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 14.04.19
Bulunduğu yer: Dünya'da.
Mesajlar: 584
Etiketlendiği Mesaj: 164 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Muhyiddin Arabi kitaplarında avamın okumamasını söylüyor.

__________________
Aslında sıkılmıştı yaprak ağaçtan,
Bahaneydi sonbahar.
Sen, benden sıkılmıştın,
Mesafeler bahaneydi...
Alıntı ile Cevapla
  #52  
Alt 14.08.20, 18:45
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 19.04.20
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 677
Etiketlendiği Mesaj: 44 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
tüm şartlar uygunsa neden 4 mezhep var ? ilginç olanda şu ki, hepsi de Hz İmam Caferi Sadıkın (a.s) talebeleri olmuş, ilim mecraları O olmuştur. 4 alim kendi hocalarının itikadının 180 derece farkl bir mezhep kuruyor bunuda anlamış degilim gerçi

Şarani efendinin sözlerine katılmıyorum. bir devletin 4 tane padişahı olurmu hiç ?
Tamam alimler içinde fikir ayrılıkları olur ama 4 kişinin her biri bir mezhep yaratmış. Mezhep itikat ve inanca göre oluşturulur. İtikadı bir-birinin aynısı olan neden farklı bir mezhep kursun ki ? Anlayacagın mevzu tam bir paradoks.
sen bir sinek değilsin kartallra söz atrsin heyhat. İmam saraniden hizmetçi unvanı olan efendi diye siz etmek edebe muhaluftir. ona katılmıyorum demek de kendini begwnnislik olur. yazık be. bunları da gördük bu fitneker içinde. siz madem Hem müçtehidîn-i izama karşı müsavat dava etmek neden ileri geliyor?
Elcevab:
Şu mes'eleyi söyleyen iki kısımdır: Bir kısmı, safi ehl-i diyanet ve ehl-i ilimdir ki; bazı ehadîsi görmüşler, şu zamanda ehl-i takva ve salahatı teşvik ve tergib için öyle mebhaslar açıyorlar. Bu kısma karşı sözümüz yok. Zâten onlar azdırlar, çabuk da intibaha gelirler. Diğer kısım ise gayet müdhiş mağrur insanlardır ki; mezhebsizliklerini, müçtehidîn-i izama müsavat davası altında neşretmek istiyorlar ve dinsizliklerini, sahabeye karşı müsavat davası altında icra etmek istiyorlar. Çünki evvelen: O ehl-i dalalet sefahete girmiş, sefahette tiryaki olmuş; sefahete mani' olan tekâlif-i Şer'iyeyi yapamıyor. Kendine bir bahane bulmak için der ki: "Şu mesail, içtihadiyedirler. O mesailde, mezhebler birbirine muhalif gidiyor. Hem onlar da bizim gibi insanlardır, hata edebilirler. Öyle ise biz de onlar gibi içtihad ederiz, istediğimiz gibi ibadetimizi yaparız. Onlara tâbi' olmaya ne mecburiyetimiz var?" İşte bu bedbahtlar, bu desise-i şeytaniye ile, başlarını mezahibin zincirinden çıkarıyorlar. Bunların şu davaları ne kadar çürük, ne kadar esassız olduğu Yirmiyedinci Söz'de kat'î bir surette gösterildiğinden ona havale ederiz.
Sâniyen: O kısım ehl-i dalalet baktılar ki, müçtehidînlerde iş bitmiyor. Onların omuzlarındaki yalnız nazariyat-ı diniyedir. Halbuki bu kısım ehl-i dalalet, zaruriyat-ı diniyeyi terk ve tağyir etmek istiyorlar. "Onlardan daha iyiyiz" deseler, mes'eleleri tamam olmuyor. Çünki müçtehidîn, nazariyata ve kat'î olmayan teferruata karışabilirler. Halbuki bu mezhebsiz ehl-i dalalet, zaruriyat-ı diniyede dahi fikirlerini karıştırmak ve kabil-i tebdil olmayan mesaili tebdil etmek ve kat'î erkân-ı İslâmiyeye karşı gelmek istediklerinden; elbette zaruriyat-ı diniyenin hameleleri ve direkleri olan sahabelere ilişecekler. Heyhat! Değil bunlar gibi insan suretindeki hayvanlar, belki hakikî insanlar ve hakikî insanların en kâmilleri olan evliyanın büyükleri; sahabenin küçüklerine karşı müsavat davasını kazanamadıkları, gayet kat'î bir surette Yirmiyedinci Söz'de isbat edilmiştir.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ عَلٰى رَسُولِكَ الَّذ۪ى قَالَ لَاتَسُبُّوا اَصْحَاب۪ى لَوْ اَنْفَقَ اَحَدُكُمْ مِثْلَ اُحُدٍ ذَهَبًا مَا بَلَغَ نِصْفَ مُدٍّ مِنْ اَصْحَاب۪ى صَدَقَ رَسُولُ اللّٰهِ
سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَٓا اِلَّا مَا عَلَّمْتَنَٓا اِنَّكَ اَنْتَ الْعَل۪يمُ الْحَك۪يمُ
*-*-*
Sözler - 495 ve hastaliginiz in cevabı burada.

Alıntı:
Hadimulkutup Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeşim Kurban demenin sakıncası nedir 4 meshebe göre açılarmısın
islam âlemlerin e hurmeti olmayan edebi Gözetmen onları Tenkid etme gaflet ini ihaneti gösterenler bu mübarek kurban kelimesi kullanmak yazık olur. mesayihe ve ulemaya söz edenler hurmetsizdir

Tenkid olmasın çünkü hakikati okudukları halde susmayacak cahillik vardı diye çok konulara cevabı uzatmadim. kimseyi tekfir etmedik. biat ehlidurler dedik yarası olan gocunur. ilahiyatlarda din adami yetişimiyir din munekkidi yetişiyor ortalık alim boyutunda cahil gafil hain bidat ehli dolu.öğrenmek için değil Tenkid için okuyorlar. söz sahibine. olmayan bir ilinden gelen enaniyet o kadar istiskali mucib ki. biz akimlere hürmet isteriz hakkımız. kendi bildiğimiz yok ama nerden naklederuz. yazacak çok şey var. sukut. ..

Alıntı ile Cevapla
  #53  
Alt 14.08.20, 18:56
Hadimulkutup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 28.11.18
Bulunduğu yer: Henüz dünyada
Mesajlar: 482
Etiketlendiği Mesaj: 409 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
nesimcik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
islam âlemlerin e hurmeti olmayan edebi Gözetmen onları Tenkid etme gaflet ini ihaneti gösterenler bu mübarek kurban kelimesi kullanmak yazık olur. mesayihe ve ulemaya söz edenler hurmetsizdir
Öylemi bu senşn görüşün saygım var lakin büyüklerin yaniiında 20 yıl bii fiil hizmet ettim bu şekilde hitabelerine çok dekk geldim şimdi onlardamı hata etti ozaman kurbanım olayı bi pencereden bakaram tenkid etmek senin açından belki dogru olabilir lakin ben o pencereden bakmıyorum kurban zira bu kapı öyle bir kapı ki Mevlana celaleddini Rumi ksa çok güzel buyurmuş GEL NE OLURSAN OL YİNE GEL BİZİM KAPIMIZ ÜMİTSİZLİK KAPISI DEGİLDİR vesselam

__________________
Sen Kendine Dost Ara Düşmanı Anan Bile Dogurur
M.A.Ersoy
Alıntı ile Cevapla
  #54  
Alt 14.08.20, 19:50
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,346
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
hak kelimesi ayri,hakk kelimesi ayri anlamdadir,ben hak mezhep dedim hakk mezhep demedim,imami cafer bakmiski 4 mezhep herseyi aciklamis,mezhep kurmaya gerek yok demis fakat şia onun 6.imam oldugunu ve masum oldugunu kabul ettigi icin ona tabi olmuslardir..
sayın imas lütfen ama lütfen İmam Cafere söylemedigi bir şeyi nısbet verme ki, kanıtı yok zaten. Kanıtı ne biliyormusun ? İmam Şafi ve İmam Ahmet Henbel Hz İmam Caferi Sadıkın (a.s)ın şehadetinden sonra dünyaya göz açmışlar pes yani kardeş.
Peki o zaman neden bu iki kişini İmam Sadıkın talabesi adlandırdın sorarsan ? derim ki, İmam Henbel İmam Şafinin talebesi olmuş, İmam Şafii İmam Malikin talebesi olmuştur. İmam Malik de kendi beyanında Hz İmam Caferi Sadıgın talebesi oldugunu beyan etmiştir. İlimde hocanın hocası da kendi hocan sayılır helede eger o kişiden hadis nakl etmiş isen.
Konuyu fazla tırmandırmak istemiyorum mevzu hassas devamını özelden tartışa biliriz ama burada ilimden nasibini almamış cahil çıkar bir şey der olay çıkar

__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #55  
Alt 14.08.20, 19:52
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,395
Etiketlendiği Mesaj: 3491 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
nesimcik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
niyetiniz halinde ve okuma zahmetinde bulunutsabiz 4 mezheb nasıl hak olur nedenmezheb ler var mezheb ne gerek var gibi soruların cevabını burada bulursunuz. niyetiniz ne olduğunu da birazdan yazacam
Hâtime
Asırlara göre şeriatlar değişir. Belki bir asırda, kavimlere göre ayrı ayrı şeriatlar, peygamberler gelebilir ve gelmiştir. Hâtemü'l-Enbiya'dan sonra şeriat-ı kübrası, her asırda, her kavme kâfi geldiğinden, muhtelif şeriatlara ihtiyaç kalmamıştır. Fakat teferruatta, bir derece ayrı ayrı mezheblere ihtiyaç kalmıştır. Evet nasılki mevsimlerin değişmesiyle elbiseler değişir, mizaçlara göre ilâçlar tebeddül eder. Öyle de, asırlara göre şeriatlar değişir, milletlerin istidadına göre ahkâm tahavvül eder. Çünki ahkâm-ı şer'iyenin teferruat kısmı, ahval-i beşeriyeye bakar. Ona göre gelir, ilâç olur. Enbiya-i salife zamanında, tabakat-ı beşeriye birbirinden çok uzak ve seciyeleri hem bir derece kaba, hem şiddetli ve efkârca ibtidaî ve bedeviyete yakın olduğundan, o zamandaki şeriatlar, onların haline muvafık bir tarzda ayrı ayrı gelmiştir. Hattâ bir kıt'ada bir asırda, ayrı ayrı peygamberler ve şeriatlar bulunurmuş. Sonra âhirzaman Peygamberinin gelmesiyle, insanlar güya ibtidaî derecesinden, idadiye derecesine terakki ettiğinden, çok inkılabat ve ihtilatat ile akvam-ı beşeriye bir tek ders alacak, bir tek muallimi dinleyecek, bir tek şeriatla amel edecek vaziyete geldiğinden, ayrı ayrı şeriata ihtiyaç kalmamıştır, ayrı ayrı muallime de lüzum görülmemiştir. Fakat tamamen bir seviyeye gelmediğinden ve bir tarz-ı hayat-ı içtimaiye de giymediğinden, mezhebler taaddüd etmiştir. Eğer beşerin ekseriyet-i mutlakası bir mekteb-i âlînin talebesi gibi, bir tarz-ı hayat-ı içtimaiyeyi giyse, bir seviyeye girse; o vakit mezhebler tevhid edilebilir. Fakat bu hal-i âlem, o hale müsaade etmediği gibi, mezahib de bir olmaz.
Eğer desen: Hak bir olur; nasıl böyle dört ve oniki mezhebin muhtelif ahkâmları hak olabilir?
Elcevab: Bir su, beş muhtelif mizaçlı hastalara göre nasıl beş hüküm alır; şöyle ki: Birisine, hastalığının mizacına göre su ilâçtır, tıbben vâcibdir. Diğer birisine, hastalığı için zehir gibi muzırdır; tıbben ona haramdır. Diğer birisine, az zarar verir; tıbben ona mekruhtur. Diğer birisine, zararsız menfaat verir; tıbben ona sünnettir. Diğer birisine ne zarardır, ne menfaattir; âfiyetle içsin, tıbben ona mubahtır. İşte hak burada taaddüd etti. Beşi de haktır. Sen diyebilir misin ki: "Su yalnız ilâçtır, yalnız vâcibdir, başka hükmü yoktur."
İşte bunun gibi, ahkâm-ı İlahiye mezheblere hikmet-i İlahiyenin sevkiyle ittiba edenlere göre değişir, hem hak olarak değişir ve herbirisi de hak olur, maslahat olur. Meselâ, hikmet-i İlahiyenin tensibiyle İmam-ı Şafiî'ye ittiba eden, ekseriyet itibariyle Hanefîlere nisbeten köylülüğe ve bedeviliğe daha yakın olup cemaatı bir tek vücud hükmüne getiren hayat-ı içtimaiye de nâkıs olduğundan, herbiri bizzât dergâh-ı Kàdıyü'l-Hâcat'ta kendi derdini söylemek ve hususî matlubunu istemek için, imam arkasında Fatiha'yı birer birer okuyorlar. Hem ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir. İmam-ı A'zam'a ittiba edenler, ekseriyet-i mutlaka itibariyle, İslâmî hükûmetlerin ekserîsi, o mezhebi iltizam etmesiyle medeniyete, şehirliliğe daha yakın ve hayat-ı içtimaiyeye müstaid olduğundan; bir cemaat, bir şahıs hükmüne girip, bir tek adam umum namına söyler; umum kalben onu tasdik ve rabt-ı kalb edip, onun sözü umumun sözü hükmüne geçtiğinden, Hanefî Mezhebi'ne göre imam arkasında Fatiha okunmaz. Okunmaması ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir.
Hem meselâ, madem şeriat, tabiatın tecavüzatına sed çekmekle onu ta'dil edip nefs-i emmareyi terbiye eder. Elbette ekser etbaı, köylü ve nim-bedevi ve amelelikle meşgul olan Şafiî Mezhebi'ne göre "Kadına temas ile abdest bozulur, az bir necaset zarar verir." Ekseriyet itibariyle hayat-ı içtimaiyeye giren, nim-medenî şeklini alan insanlar, ittiba ettikleri mezheb-i Hanefîye göre "Mess-i nisvan abdesti bozmaz, bir dirhem kadar necasete fetva var."
İşte bir amele ile bir efendiyi nazara alacağız. Amele, tarz-ı maişet itibariyle ecnebi kadınlarla ihtilata, temasa ve bir ocak yanında oturmaya ve mülevves şeylerin içine karışmaya mübtela olduğundan; san'at ve maişet itibariyle, tabiat ve nefs-i emmaresi meydanı boş bulup tecavüz edebilir. Onun için, şeriat onların hakkında, o tecavüzata sed çekmek için, "Abdest bozulur, temas etme; namazını ibtal eder, bulaşma" manevî kulağında bir sadâ-yı semavî çınlattırır. Amma o efendi, (namuslu olmak şartıyla) âdât-ı içtimaiyesi itibariyle, ahlâk-ı umumiye namına, ecnebi kadınlara temasa mübtela değil, mülevves şeylerle nezafet-i medeniye namına kendini o kadar bulaştırmaz. Onun için şeriat, mezheb-i Hanefî namıyla ona şiddet ve azimet göstermemiş; ruhsat tarafını gösterip, hafifleştirmiştir. "Elin dokunmuş ise, abdestin bozulmaz; hicab edip, kalabalık içinde su ile istinca etmemenin zararı yoktur. Bir dirhem kadar fetva vardır." der, onu vesveseden kurtarır. İşte denizden iki katre sana misal.. onlara kıyas et. Mizan-ı Şa'ranî mizanıyla, şeriat mizanlarını bu suretle muvazene edebilirsen et.
سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَٓا اِلَّا مَا عَلَّمْتَنَٓا اِنَّكَ اَنْتَ الْعَل۪يمُ الْحَك۪يمُ
اَللّٰهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ عَلٰى مَنْ تَمَثَّلَ ف۪يهِ اَنْوَارُ مَحَبَّتِكَ لِجَمَالِ صِفَاتِكَ وَ اَسْمَٓائِكَ بِكَوْنِهِ مِرْاٰةً جَامِعَةً لِتَجَلِّيَاتِ اَسْمَٓائِكَ الْحُسْنٰى وَ مَنْ تَمَرْكَزَ ف۪يهِ شُعَاعَاتُ مَحَبَّتِكَ لِصَنْعَتِكَ فِى مَصْنُوعَاتِكَ بِكَوْنِهِ اَكْمَلَ وَ اَبْدَعَ مَصْنُوعَاتِكَ وَ صَيْرُورَتِهِ اَنْمُوذَجَ كَمَالَاتِ صَنْعَتِكَ وَ فِهْرِسْتَةَ مَحَاسِنِ نُقُوشِكَ وَ مَنْ تَظَاهَرَ ف۪يهِ لَطَائِفُ مَحَبَّتِكَ وَ رَغْبَتِكَ لِاِسْتِحْسَانِ صَنْعَتِكَ بِكَوْنِهِ اَعْلٰى دَلَّالِى مَحَاسِنِ صَنْعَتِكَ وَ اَرْفَعَ الْمُسْتَحْسِنِينَ صَوْتًا فِى اِعْلَانِ حُسْنِ نُقُوشِكَ وَ اَبْدَعِهِمْ نَعْتًا لِكَمَالَاتِ صَنْعَتِكَ وَ مَنْ تَجَمَّعَ ف۪يهِ اَقْسَامُ مَحَبَّتِكَ وَ اِسْتِحْسَانِكَ لِمَحَاسِنِ اَخْلَاقِ مَخْلُوقَاتِكَ وَ لَطَائِفِ اَوْصَافِ مَصْنُوعَاتِكَ بِكَوْنِهِ جَامِعًا لِمَحَاسِنِ الْاَخْلَاقِ كَافَّةً بِاِحْسَانِكَ وَ لِلَطَائِفِ الْاَوْصَافِ قَاطِبَةً بِفَضْلِكَ وَ مَنْ صَارَ مِصْدَاقًا صَادِقًا وَ مِقْيَاسًا فَائِقًا لِجَم۪يعِ مَنْ ذَكَرْتَ فِى فُرْقَانِكَ اِنَّكَ تُحِبُّهُمْ مِنَ الْمُحْسِن۪ينَ وَ الصَّابِر۪ينَ وَ الْمُؤْمِن۪ينَ وَ الْمُتَّق۪ينَ وَ التَّوَّاب۪ينَ وَ الْاَوَّاب۪ينَ وَ جَم۪يعِ الْاَصْنَافِ الَّذ۪ينَ اَحْبَبْتَهُمْ وَ شَرَفْتَهُمْ لِمَحَبَّتِكَ فِى فُرْقَانِكَ حَتّٰى صَارَ اِمَامَ الْحَب۪يب۪ينَ لَكَ وَ سَيِّدَ الْمَحْبُوب۪ينَ لَكَ وَ رَئ۪يسَ اَوِدَّائِكَ وَ عَلٰٓى اٰلِهِ وَ اَصْحَابِهِ وَ اِخْوَانِهِ اَجْمَع۪ينَ اٰم۪ينَ بِرَحْمَتِكَ يَا اَرْحَمَ الرَّاحِم۪ينَ
*-*-*
Sözler - 485
su kopyala yapistiri yapma,bu sekilde insanlar diyorki bunlar kendi inancindan itikadindan bilgisi yok kendi soyliyecek lafi yok,ancak birinin yazdigini kopyaliyor,birebir munazaralarda ne konusacaksiniz bilemiyorum...

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sayın imas lütfen ama lütfen İmam Cafere söylemedigi bir şeyi nısbet verme ki, kanıtı yok zaten. Kanıtı ne biliyormusun ? İmam Şafi ve İmam Ahmet Henbel Hz İmam Caferi Sadıkın (a.s)ın şehadetinden sonra dünyaya göz açmışlar pes yani kardeş.
Peki o zaman neden bu iki kişini İmam Sadıkın talabesi adlandırdın sorarsan ? derim ki, İmam Henbel İmam Şafinin talebesi olmuş, İmam Şafii İmam Malikin talebesi olmuştur. İmam Malik de kendi beyanında Hz İmam Caferi Sadıgın talebesi oldugunu beyan etmiştir. İlimde hocanın hocası da kendi hocan sayılır helede eger o kişiden hadis nakl etmiş isen.
Konuyu fazla tırmandırmak istemiyorum mevzu hassas devamını özelden tartışa biliriz ama burada ilimden nasibini almamış cahil çıkar bir şey der olay çıkar
o onun hocasi olmus bu bunun hocasi olmamis bunlar cok onemli degil,islam alimleri bakmislar,ayet,hadis,icma kiyasa uygun yazan bu 4 imam demis 4 hak mezhebi secmisler,demekki caferi sadik in ictihadinda veya yorumlarinda eksik gormusler zaar ki 5.mezhebi secmemisler,zatende ihtiyac kalmamis,4 mezhep herseyi halletmis, daha once soyledigim sartlardan dolayi sia mezhep kabul etmis...

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sayın imas lütfen ama lütfen İmam Cafere söylemedigi bir şeyi nısbet verme ki, kanıtı yok zaten. Kanıtı ne biliyormusun ? İmam Şafi ve İmam Ahmet Henbel Hz İmam Caferi Sadıkın (a.s)ın şehadetinden sonra dünyaya göz açmışlar pes yani kardeş.
Peki o zaman neden bu iki kişini İmam Sadıkın talabesi adlandırdın sorarsan ? derim ki, İmam Henbel İmam Şafinin talebesi olmuş, İmam Şafii İmam Malikin talebesi olmuştur. İmam Malik de kendi beyanında Hz İmam Caferi Sadıgın talebesi oldugunu beyan etmiştir. İlimde hocanın hocası da kendi hocan sayılır helede eger o kişiden hadis nakl etmiş isen.
Konuyu fazla tırmandırmak istemiyorum mevzu hassas devamını özelden tartışa biliriz ama burada ilimden nasibini almamış cahil çıkar bir şey der olay çıkar
İmam Şafi ve İmam Ahmet Henbel Hz İmam Caferi Sadıkın (a.s)ın.....bak senin bu hitaplarin da cok ilgi cekici,ikisinin adi, digeri hz.ve a.s. enteresan cok enteresan

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________

"Kötü günlerdeyiz.
Şimdi, ne kişinin kendini sorgulaması,
ne de vefa kaldı.
Er kişiler gitti, geride çer çöp kaldı."

Meymun bin Mihran
Alıntı ile Cevapla
  #56  
Alt 14.08.20, 20:59
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,346
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
o onun hocasi olmus bu bunun hocasi olmamis bunlar cok onemli degil,islam alimleri bakmislar,ayet,hadis,icma kiyasa uygun yazan bu 4 imam demis 4 hak mezhebi secmisler,demekki caferi sadik in ictihadinda veya yorumlarinda eksik gormusler zaar ki 5.mezhebi secmemisler,zatende ihtiyac kalmamis,4 mezhep herseyi halletmis, daha once soyledigim sartlardan dolayi sia mezhep kabul etmis...
Mevzuyu burada uzatmayalım dedim
Yukarıda yazdıgına daha mantıklı açıklama beklerdim ama konuyu geçiştirdigine göre diger konularda yaptığımız tartışmalarda da sorunun altında kalmamak için cevaplar verirdin am bu sefer seni hiç samimi bulmuyorum imas. Hatanı itiraf etmekte bir erdemdir küçüklük degil. Kal saglıcakla

__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #57  
Alt 15.08.20, 00:12
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,395
Etiketlendiği Mesaj: 3491 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mevzuyu burada uzatmayalım dedim
Yukarıda yazdıgına daha mantıklı açıklama beklerdim ama konuyu geçiştirdigine göre diger konularda yaptığımız tartışmalarda da sorunun altında kalmamak için cevaplar verirdin am bu sefer seni hiç samimi bulmuyorum imas. Hatanı itiraf etmekte bir erdemdir küçüklük degil. Kal saglıcakla
bir ustteki yazdigimda ne demeye calistigimi anlayamadin degil mi? siyasi, iktisadi, ictimai toplumsal,felsefe,tarih,su alim,bu veli her turlu tartismaya acigim yaparim,ama mezhep tartismak cok farkli,kirilma noktasidir,kabullenmek zordur,bir kisiyi degil,bir inanc sistemini tartismak beyin firtinasi olusturur,cok kisa olarak soyliyeyim seninle ayni goruste yani inanc olarak diyorum, yakin bir arkadasimla bir defa yaptim dediki Hz Ali,
Adem a.s., Yusuf a.s.,hz Peygamber a.s min ruhlarini tasiyor onlar vefat edince 3 nunde ruhu Hz Alinin uzerinde toplandi dedi ben biraz uzerine gidince,zaten siz sunnilerin tamami yezit oglusunuz diyince ben hakaret addettim film koptu isin sonu hic iyi bitmedi onun acisindan,ve bir daha mezhepler konusunda derinlemesine konusma yapmama karari aldim,yoksa cok guzel cevaplar veririm..anlatabildim mi?

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________

"Kötü günlerdeyiz.
Şimdi, ne kişinin kendini sorgulaması,
ne de vefa kaldı.
Er kişiler gitti, geride çer çöp kaldı."

Meymun bin Mihran
Alıntı ile Cevapla
  #58  
Alt 15.08.20, 05:20
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,346
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bir ustteki yazdigimda ne demeye calistigimi anlayamadin degil mi? siyasi, iktisadi, ictimai toplumsal,felsefe,tarih,su alim,bu veli her turlu tartismaya acigim yaparim,ama mezhep tartismak cok farkli,kirilma noktasidir,kabullenmek zordur,bir kisiyi degil,bir inanc sistemini tartismak beyin firtinasi olusturur,cok kisa olarak soyliyeyim seninle ayni goruste yani inanc olarak diyorum, yakin bir arkadasimla bir defa yaptim dediki Hz Ali,
Adem a.s., Yusuf a.s.,hz Peygamber a.s min ruhlarini tasiyor onlar vefat edince 3 nunde ruhu Hz Alinin uzerinde toplandi dedi ben biraz uzerine gidince,zaten siz sunnilerin tamami yezit oglusunuz diyince ben hakaret addettim film koptu isin sonu hic iyi bitmedi onun acisindan,ve bir daha mezhepler konusunda derinlemesine konusma yapmama karari aldim,yoksa cok guzel cevaplar veririm..anlatabildim mi?
Ehli sunnet olmak Hz Peygamberin (s.a.s) yolunu gitmek ise sünniyim, Şia olmak Hz İmam Alinin (a.s) yolunundan gitmek ise şiayım.
Hala uzatıyorsun bi de terbiyesizce hakaretle tehdit ediyorsun. İlimin ne düzeyde oldugunu önceki yorumlarda belli etdin zaten daha ne hava atıyorsun felsefe de tartışacakmışta bilmeme ne bilmem ne güldürme. İslam tarihini özellikle oku 4 mezhep İmamının hayatını. İmam Hanefi diyordu ki, "ben ilimde İmam Caferi Sadık (a.s) gibisini görmedim", sen o nakıs aklınla onun adından İmam Cafere iftira ediyorsun ki "içtihadı yetersizmiş bla bla bla".
Sende kabahat yok ki, kabahat seni ilimli sanıp muhatap alanda. Bundan sonra yazacaklarını yazmamış sayıp okumaya lüzum görmiyecem

__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #59  
Alt 15.08.20, 10:24
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,395
Etiketlendiği Mesaj: 3491 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

ey beyinsiz,hz peygamberin yolundan 4 mezhep olmadan gidersen yada gidiyorum sanirsan olursun selefi,4 hak mezhebin biri ile gidersen olursun sunni,hem sunni hem sia olunmaz oyleyim dersen bidat ehli olursun saskin gafil,yok ben sia yim dersen yoldan cikmissin demektir,bunlari bile bilmiyorsun zevzek zevzek konusup ahkam kesiyorsun,kendini bilmez ukala,ben senin neyinle konusayim

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________

"Kötü günlerdeyiz.
Şimdi, ne kişinin kendini sorgulaması,
ne de vefa kaldı.
Er kişiler gitti, geride çer çöp kaldı."

Meymun bin Mihran
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Atalardan (soydan) gelen aktarımları inkar etmeyin Devrimci Kadim Bilgelik 10 24.09.24 16:19
Mehdi (a.s) inkar ediliyor Cyduss Sorularınız 16 16.06.22 09:46
Kabullenmeyin veya inkar etmeyin, Gözlemleyin ve Dinleyin Nea Farkındalık 0 12.09.21 02:04
Allahi yemege davet etmek imas Allah Dostları & Evliyalar 5 24.09.20 07:56
Kimler mucizeleri inkar ediyor? Och Peygamberler 0 25.05.20 14:41


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147