Ölümden sonrası için kanıt var mı? - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 30.07.20, 02:43
 
Üyelik tarihi: 11.02.18
Bulunduğu yer: Tokat
Mesajlar: 110
Etiketlendiği Mesaj: 31 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Ölümden sonrası için kanıt var mı?

Ölümden sonra yaşamın bir kanıtı var mı?
Öldükten sonra,ölümümüze kadar olan her şeyi hatırlayacakmıyız?
Bedeni denize,ateşe atılanlar ordan nasıl tekrar dirilecekler?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 30.07.20, 03:54
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,656
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Altuni Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ölümden sonra yaşamın bir kanıtı var mı?
Öldükten sonra,ölümümüze kadar olan her şeyi hatırlayacakmıyız?
Bedeni denize,ateşe atılanlar ordan nasıl tekrar dirilecekler?
-Kıyamet kopmadığı için henüz bir delil yok. Cennet cehennemi gören bir tek İdris peygamber ile hz. Muhammet (s.a.v.)'dir. Delil olsa idi gayba iman edenle etmeyen arasında bir fark kalmaz, herkes iman ederdi. Buda sınav değil saçma sapan bir şey olurdu. Allah Azze ve Celle ise böyle şeylerden uzaktır.
Veli kulların ruhaniyetleri görevdedir. Bu konuda sırf merakını gidermek için daha fazla bilgi vermem. Zira ıspat edici de değiliz.

- Evet hatırlayacaksın. Hesaba çekileceksin zira. Defteri sağdan verilenlerden olursan cennete soldan ise cehenneme. Cehennem ehlinin hatırlayacağına işaret eden ayetler mevcuttur. Allah zülcelal, zebanilerin onalra bazı sorular soracağını buyurmuştur. Onlarda cvp verecekler buyurmuştur. Fakat cennet ehli hakkında bir kelam edemeyeceğim.

- Bu son soru Kur'an da bir çok yerde cevabı vardır aslında ama sana Kıyame suresini baştan sona meal ve tefsirini okumanı öneririm zira son ayeti kerimesinde "bütün bunları yapanın sizi tekrar diriltmeye gücü yetmez mi?"

Soru gayet açık..
Düşünsene insanlık var olduğundan beri kainatta bir güç var. Herşeyin idaresini sağlayan bir sistem kurduğunu, güneşi ayı bütün tabiat olaylarını, dünyanın fenni ilimlerini, kavramları, insanı, cini yahu gözünün gördüğü tüm herşeyi ve göremediklerini (tüm noksanlıklardan tenzih ederim.) yaratan bir güç var olduğunu idda ediyor. İnsanlığın varoluşundan bu yana var.

E yani bir de dünya da insanın ulaştığı müşade edebildiğimiz en büyük güç, varlık neyse o olsun. Bu güneşin tersi yönde doğmasını sağlayabilir mi? Kainatın azameti karşısında en fazla saatleri bir saat ileri yada geri alabilme acziyetini anca gösterebilir. Onu da zaten kaldırdılar. Yani aç gözünü etrafa bak sadece tüm bildiklerini 5 dk lığına unutarak bak. Hayret ile bak. Bakınca bir yaratıcı olduğunu her maddenin her zerresi bağırıyor resmen insana..
Var ise yukarıda sordukların da var..



Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 30.07.20, 06:10
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 19.04.20
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 677
Etiketlendiği Mesaj: 44 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

3 sorunuz var. ikilinin cevabı çok uzun yazmaya vaktim yok şimdilik. onuncu söz be yir midokuxincu söz diye araştırılması hasir bahsi olarak öldükten sonra dirilme ile ilgili çok delilleri bulursunuz. 2. sorunuzu kardeşim cevaolamis. 3. ye de cevap vermiş lakin uzun ilmi bir ekleme gerekir bazıları diye bikaç cümleden sonra alıntı gireceğim belki hepimize failed olur. Acbuz zemin denen kuyruk dökümünü fındık kadar kemik insanım tohumudur. hadisler de geçiyor ki yeniden dirilme ordan olacak. insan toprakta curufugunde yada yapıldığında o küçük kemik bişey olmuyor. 2. Dünya savaşında maile firinlarda ruslari yaptığını okumuştum. yada Ruslar nazileromiydi bilen duzeltebikir. Kül ve içinde o kemik kaldığını görünce neden yanmiyor o kemik diye incelemusler diğer kemikleri nazaran çok yoğun potasyum ve kalsiyum içeriyor. basınca tabi tutmakta par calanmasi diğer kemiklrre göre daha zor olduğunu deneyleri var. burdan sonrası alıntıdır. nerden olduğu reklama girer diye yazmıyorum lakin alintinin iktibas yeri de nur Risaleleri:
Muteber hadis kitaplarında "ölümünden sonra insanın herşeyinin çürüyüp yok olacağı, ancak acbü'z-zeneb denilen kemiğin bundan müstesna olduğunu bildirilmiş, kıyamet koptuktan sonra ikinci yaratılışın bu çürümeyen kemikten derlenip toparlanacağını" haber verilmiştir. (1)

Acbü'z-zeneb ile ilgili hadisleri tahlil ettiğimiz zaman, haşr (ikinci yaratılış) ile insanın ana rahmindeki oluşumu arasındaki münasebeti tesbit edebiliriz. Günümüzde tıp ilminin vardığı sonuç şudur: "Sperm ana rahmine düştüğü zaman (ilk oluşum esnasında) ana rahmiyle, insan embriyosu arasında birleştirici bir sap bulunur. Başlangıçta cenin bu sap üzerinde büyür. İşte bu sap, insan embriyosunun kuyruk sokumuna tekabül eden bölgesidir." Hadis-i şeriflerde acbü'z-zeneb diye ifade edilen kemiğin, yeniden dirilişin çekirdeğini teşkil edeceğini düşünmek mümkündür. Resûl-i Ekrem (sav)'in "hardal tanesine benzettiği ve insan bedeninin çekirdeği" (2) olarak vasıflandırdığı acbü'z-zeneb, insanoğlunun kendine mahsus özelliklerini içinde toplamaktadır. Her insanın parmak izi birbirinden farklı olduğu gibi, acbü'z-zeneb kemiği de farklıdır. Buna genetik şifre isminin verilip verilmeyeceği meselesinde tevakkuf etmekte fayda vardır. Meselenin özü budur.

İnsanın en değer verdiği ve üstünde titrediği ve onu zâyi etmekten korktuğu en kıymettâr varlığı ruhudur ve onun misafir olarak içinde bulunduğu emânet olan bedeni ve âzâlarıdır.

Cenâb-ı Hak, canlı ve şuûrlu bir kanun özelliğinde yarattığı ruha ebediyet vasfı vermiştir. Ruh ölümsüzdür. Ceset istediği gibi dağılıp toplansın, ruhun istiklâliyet ve devâmına zarar vermez. Ölümle beden elbisesinden soyunan ruhlar, berzâh âleminin muhtelif tabakalarında hayâtiyetlerini devam ettirirler.

Kurutulmuş özlü çamurdan bedenine şekil verilen ve sonra ruh üflenilen ilk insan Hazret-i Âdem (as) annesiz ve babasız yaratılmıştır. Kur’ân’da misâli, Hazret-i Âdem’in (a.s.) yaratılışına benzetilen Hz. İsa (a.s.) ise, babasız olarak halk edilmiştir. Bunların dışında kalan insanlar, sebepler dâiresinde anne ve babanın izdivacından tevellüd eder. Dişi hücrenin spermle döllenmesi insan bedeninin ilk nüvesini teşkil eder. Hücrelerin çoğalarak önce kan pıhtısına, oradan bir çiğnem ete, oradan da et, kemik ve insan şekline dönüşmesi bir tertiple cereyan eder.

İnsanın ana rahminde bu yaratılış silsilesi muhtelif sûrelerde nazara verilir ve ikinci dirilişin de bunun gibi ve bundan daha kolay olduğu dile getirilir.

İkinci dirilişi tasvir eden hadis-i şeriflerde, kuyruk sokumundaki acbü’z-zeneb denilen bir çekirdek üzerinde, insan bedeni tekrar yaratılacağı haber verilir. Zâten acb, bir şeyin en sonu ve zeneb de kuyruk anlamındadır. Lügatlerde acbü’z-zeneb, kuyruk sokumu olarak tarif edilmektedir. Omurga kemiğinin en sonu kuyruk sokumudur. İşte, kuyruk sokumunda insanın tohumu hükmündeki hücreler üzerinde insan bedeni haşirde yeniden diriltilecektir.

“Sonra Allah gökten bir hayat suyu indirir ve bu sayede ölüler, bitkinin yerden bitişi gibi kabirlerinden çıkarlar. İnsan bedeni bütünüyle çürüyüp yok olur, ancak acbü’z-zeneb müstesnâ, insanlar bundan yaratılır.”

“Toprak, insanoğlunun acb dışındaki bütün cesedini yiyip tüketir. İnsan acbden yaratılmıştır, tekrar ondan meydana getirilecektir.”

Bu ve emsâli hadisler, insan bedenini teşkil eden asıl zerrelerin hem ilk yaratılışın, hem de ikinci dirilişin menşei olduğunu ifade eder.

“Her şey helâk olucudur. Yalnız Allah’a bakan yüzü müstesnâ.” âyetinin beyân ettiği hakikate binâen acbü’z-zeneb ister çürüsün, isterse çürümesin netice değişmez. Çünkü, Allah’ın ilmi her şeyi kuşatmıştır. O ilmin haricinde hiçbir şey yoktur ki, mutlak yokluk diye bir şey olsun. Haricî vücudunu kaybeden eşya, vücud-u ilmîye gider. İlmî vücudu bulunan varlıklar, adem-i hâricî olarak tanımlanır.

Hem acbü’z-zeneb, sadece incir çekirdeği gibi müstakil bir tohum olarak algılanmamalı. Belki, ikinci dirilişte bedeni teşkil edecek olan asıl zerrelerin tamamıdır. Bu mânâyı Bediüzzaman Hazretleri şöyle îzah eder:

“Birbiriyle ülfet peydâ eden ve her birisi yerini tanıyan ve bir derece yontulmuş taşlar gibi kesb-i letâfet eden bedenin zerrâtı, ölüm ile dağıldıktan sonra, haşirde Hâlıkın izniyle, İsrafil’in borusuyla o zerrât-ı asliye ve esâsiye içtimâa dâvet edildikleri zaman, pek kolay içtimâ ederler ve beden-i insâniyi yine eskisi gibi teşkil ederler. Maahâza, Kudret-i Ezeliyeye nispeten, en büyük en küçük gibidir, hiçbir şey o kudrete ağır gelmez."

"Arkadaş! Zâhire nazaran haşirde eczâ-i asliye ile eczâ-i zâide birlikte iâde edilir. Evet, cünüp iken tırnakların kesilmesi mekruh ve bedenden ayrılan her bir cüz’ün bir yere gömülmesinin sünnet olduğu ona işarettir. Fakat, tahkîke göre nebâtâtın tohumları gibi ‘acbü’z-zeneb’ tâbir edilen bir kısım zerreler, insanın tohumu hükmünde olup, haşirde o zerreler üzerine beden-i insânî neşv ü nema ile teşekkül eder.” (İ. İ’caz s. 59)

“Hem, bütün zerrelerin toplanmaları belki lâzım değil; nüveler ve tohumlar hükmünde olan ve hâdiste acbü’z-zeneb tâbir edilen eczâ-i esâsiye ve zerrât-ı asliye, ikinci neş’e (diriliş) için kâfi bir esastır, temeldir. Sâni-i Hakim, beden-i insânîyi onların üstünde bina eder.” (Sözler, s. 484)

“Hepinizin yaratılması, bir nefsin yaratılması gibidir.”
“Haşrin vukûu göz açıp kapamak gibidir, hattâ ondan daha yakındır.” ferman eden Cenâb-ı Hak, insan bedenini acbü’z-zeneb üzerine inşâ edecek ve ruh beden müşterekliğinde dâimî bir hayatı ihsan edecektir.

(1) Sahih-i Buhârî- İst: 1401 K Tefsirû Sûre, 39/3, 78/1; Ayrıca Sahih-i Müslim- K. Fiten: 141-143; Sünen-İ Nesâi- K. Cenâiz, 117; Sünen-i İbn Mâce- K. Zühd, 32; İmam-ı Mâlik- El Muvatta- K. Cenâiz, 49
(2) İmam Ahmed b. Hanbel- El Müsned- İst: 1401 C: 3 Sh: 28

.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 30.07.20, 10:46
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,687
Etiketlendiği Mesaj: 3569 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
nesimcik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
3 sorunuz var. ikilinin cevabı çok uzun yazmaya vaktim yok şimdilik. onuncu söz be yir midokuxincu söz diye araştırılması hasir bahsi olarak öldükten sonra dirilme ile ilgili çok delilleri bulursunuz. 2. sorunuzu kardeşim cevaolamis. 3. ye de cevap vermiş lakin uzun ilmi bir ekleme gerekir bazıları diye bikaç cümleden sonra alıntı gireceğim belki hepimize failed olur. Acbuz zemin denen kuyruk dökümünü fındık kadar kemik insanım tohumudur. hadisler de geçiyor ki yeniden dirilme ordan olacak. insan toprakta curufugunde yada yapıldığında o küçük kemik bişey olmuyor. 2. Dünya savaşında maile firinlarda ruslari yaptığını okumuştum. yada Ruslar nazileromiydi bilen duzeltebikir. Kül ve içinde o kemik kaldığını görünce neden yanmiyor o kemik diye incelemusler diğer kemikleri nazaran çok yoğun potasyum ve kalsiyum içeriyor. basınca tabi tutmakta par calanmasi diğer kemiklrre göre daha zor olduğunu deneyleri var. burdan sonrası alıntıdır. nerden olduğu reklama girer diye yazmıyorum lakin alintinin iktibas yeri de nur Risaleleri:
Muteber hadis kitaplarında "ölümünden sonra insanın herşeyinin çürüyüp yok olacağı, ancak acbü'z-zeneb denilen kemiğin bundan müstesna olduğunu bildirilmiş, kıyamet koptuktan sonra ikinci yaratılışın bu çürümeyen kemikten derlenip toparlanacağını" haber verilmiştir. (1)

Acbü'z-zeneb ile ilgili hadisleri tahlil ettiğimiz zaman, haşr (ikinci yaratılış) ile insanın ana rahmindeki oluşumu arasındaki münasebeti tesbit edebiliriz. Günümüzde tıp ilminin vardığı sonuç şudur: "Sperm ana rahmine düştüğü zaman (ilk oluşum esnasında) ana rahmiyle, insan embriyosu arasında birleştirici bir sap bulunur. Başlangıçta cenin bu sap üzerinde büyür. İşte bu sap, insan embriyosunun kuyruk sokumuna tekabül eden bölgesidir." Hadis-i şeriflerde acbü'z-zeneb diye ifade edilen kemiğin, yeniden dirilişin çekirdeğini teşkil edeceğini düşünmek mümkündür. Resûl-i Ekrem (sav)'in "hardal tanesine benzettiği ve insan bedeninin çekirdeği" (2) olarak vasıflandırdığı acbü'z-zeneb, insanoğlunun kendine mahsus özelliklerini içinde toplamaktadır. Her insanın parmak izi birbirinden farklı olduğu gibi, acbü'z-zeneb kemiği de farklıdır. Buna genetik şifre isminin verilip verilmeyeceği meselesinde tevakkuf etmekte fayda vardır. Meselenin özü budur.

İnsanın en değer verdiği ve üstünde titrediği ve onu zâyi etmekten korktuğu en kıymettâr varlığı ruhudur ve onun misafir olarak içinde bulunduğu emânet olan bedeni ve âzâlarıdır.

Cenâb-ı Hak, canlı ve şuûrlu bir kanun özelliğinde yarattığı ruha ebediyet vasfı vermiştir. Ruh ölümsüzdür. Ceset istediği gibi dağılıp toplansın, ruhun istiklâliyet ve devâmına zarar vermez. Ölümle beden elbisesinden soyunan ruhlar, berzâh âleminin muhtelif tabakalarında hayâtiyetlerini devam ettirirler.

Kurutulmuş özlü çamurdan bedenine şekil verilen ve sonra ruh üflenilen ilk insan Hazret-i Âdem (as) annesiz ve babasız yaratılmıştır. Kur’ân’da misâli, Hazret-i Âdem’in (a.s.) yaratılışına benzetilen Hz. İsa (a.s.) ise, babasız olarak halk edilmiştir. Bunların dışında kalan insanlar, sebepler dâiresinde anne ve babanın izdivacından tevellüd eder. Dişi hücrenin spermle döllenmesi insan bedeninin ilk nüvesini teşkil eder. Hücrelerin çoğalarak önce kan pıhtısına, oradan bir çiğnem ete, oradan da et, kemik ve insan şekline dönüşmesi bir tertiple cereyan eder.

İnsanın ana rahminde bu yaratılış silsilesi muhtelif sûrelerde nazara verilir ve ikinci dirilişin de bunun gibi ve bundan daha kolay olduğu dile getirilir.

İkinci dirilişi tasvir eden hadis-i şeriflerde, kuyruk sokumundaki acbü’z-zeneb denilen bir çekirdek üzerinde, insan bedeni tekrar yaratılacağı haber verilir. Zâten acb, bir şeyin en sonu ve zeneb de kuyruk anlamındadır. Lügatlerde acbü’z-zeneb, kuyruk sokumu olarak tarif edilmektedir. Omurga kemiğinin en sonu kuyruk sokumudur. İşte, kuyruk sokumunda insanın tohumu hükmündeki hücreler üzerinde insan bedeni haşirde yeniden diriltilecektir.

“Sonra Allah gökten bir hayat suyu indirir ve bu sayede ölüler, bitkinin yerden bitişi gibi kabirlerinden çıkarlar. İnsan bedeni bütünüyle çürüyüp yok olur, ancak acbü’z-zeneb müstesnâ, insanlar bundan yaratılır.”

“Toprak, insanoğlunun acb dışındaki bütün cesedini yiyip tüketir. İnsan acbden yaratılmıştır, tekrar ondan meydana getirilecektir.”

Bu ve emsâli hadisler, insan bedenini teşkil eden asıl zerrelerin hem ilk yaratılışın, hem de ikinci dirilişin menşei olduğunu ifade eder.

“Her şey helâk olucudur. Yalnız Allah’a bakan yüzü müstesnâ.” âyetinin beyân ettiği hakikate binâen acbü’z-zeneb ister çürüsün, isterse çürümesin netice değişmez. Çünkü, Allah’ın ilmi her şeyi kuşatmıştır. O ilmin haricinde hiçbir şey yoktur ki, mutlak yokluk diye bir şey olsun. Haricî vücudunu kaybeden eşya, vücud-u ilmîye gider. İlmî vücudu bulunan varlıklar, adem-i hâricî olarak tanımlanır.

Hem acbü’z-zeneb, sadece incir çekirdeği gibi müstakil bir tohum olarak algılanmamalı. Belki, ikinci dirilişte bedeni teşkil edecek olan asıl zerrelerin tamamıdır. Bu mânâyı Bediüzzaman Hazretleri şöyle îzah eder:

“Birbiriyle ülfet peydâ eden ve her birisi yerini tanıyan ve bir derece yontulmuş taşlar gibi kesb-i letâfet eden bedenin zerrâtı, ölüm ile dağıldıktan sonra, haşirde Hâlıkın izniyle, İsrafil’in borusuyla o zerrât-ı asliye ve esâsiye içtimâa dâvet edildikleri zaman, pek kolay içtimâ ederler ve beden-i insâniyi yine eskisi gibi teşkil ederler. Maahâza, Kudret-i Ezeliyeye nispeten, en büyük en küçük gibidir, hiçbir şey o kudrete ağır gelmez."

"Arkadaş! Zâhire nazaran haşirde eczâ-i asliye ile eczâ-i zâide birlikte iâde edilir. Evet, cünüp iken tırnakların kesilmesi mekruh ve bedenden ayrılan her bir cüz’ün bir yere gömülmesinin sünnet olduğu ona işarettir. Fakat, tahkîke göre nebâtâtın tohumları gibi ‘acbü’z-zeneb’ tâbir edilen bir kısım zerreler, insanın tohumu hükmünde olup, haşirde o zerreler üzerine beden-i insânî neşv ü nema ile teşekkül eder.” (İ. İ’caz s. 59)

“Hem, bütün zerrelerin toplanmaları belki lâzım değil; nüveler ve tohumlar hükmünde olan ve hâdiste acbü’z-zeneb tâbir edilen eczâ-i esâsiye ve zerrât-ı asliye, ikinci neş’e (diriliş) için kâfi bir esastır, temeldir. Sâni-i Hakim, beden-i insânîyi onların üstünde bina eder.” (Sözler, s. 484)

“Hepinizin yaratılması, bir nefsin yaratılması gibidir.”
“Haşrin vukûu göz açıp kapamak gibidir, hattâ ondan daha yakındır.” ferman eden Cenâb-ı Hak, insan bedenini acbü’z-zeneb üzerine inşâ edecek ve ruh beden müşterekliğinde dâimî bir hayatı ihsan edecektir.

(1) Sahih-i Buhârî- İst: 1401 K Tefsirû Sûre, 39/3, 78/1; Ayrıca Sahih-i Müslim- K. Fiten: 141-143; Sünen-İ Nesâi- K. Cenâiz, 117; Sünen-i İbn Mâce- K. Zühd, 32; İmam-ı Mâlik- El Muvatta- K. Cenâiz, 49
(2) İmam Ahmed b. Hanbel- El Müsned- İst: 1401 C: 3 Sh: 28
bu kemikle ilgili hadisler var curumuyor fakat ben bir ateist ile munazarada bunu soyledim ateist dediki ben bu kemigi preste ezer un ufak eder asitin icine atar eritirim o zaman kemik kalmaz o vakit insan bir daha yaratilamaz,bu gibi sorularla muhatap olmamak icin soylenecek en iyi cevap,Allahin yaratmasi icin kemige ihtiyaci yok,Allah KUN emriyle herseyi yaratir,ölenide yeniden KUN emriyle yeniden yaratir demek gerekir diye dusunuyorum,cunku bazi konularin tartismasi akil ile ispati olmaz,akil ile ispat edemedigimiz yerin adi İMAN dir,artik inanan inanir inanmayanda kendi bilir...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 30.07.20, 11:10
Swordsfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.10.19
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 2,490
Etiketlendiği Mesaj: 78 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Kardeş ben kemik olayını kenara koyalı yıllar oldu.Yaratmaya gücü olan her türlü yaratır.Nasılmı eskiden ne derlerdi bilirmisin parmak izi hiç bir insanın diğeri ile örtüşmüyor yani bu olay 20 sene evveline kadar geçerli idi suçluları parmak izinden yakalarlardı .son 20 senede ne oldu peki DNA çıktı işte adamdan tükürük örneği alıp suçlumu değilmi belli oluyor .
Her yarattığına farklı 1 DNA kodu atayan Allah CC bunu tektek kodlamış atamış her yarattığına 1 adet DNA peki bunu akıl eden güç nasıl dirilteceğinimi akıl edememiş demek lazım yoktan var eden ve seni öldürmüş de toprak etmiş gerisin geriye getirme ihtimali yoktan yaratma ihtimalinden fazla değilmi?

__________________
-Eğer duanız olmasa RABBİMİN katında ne ehemmiyetiniz var.
-Başınıza gelen her musibet kendi yapıp ettikleriniz yüzündendir;kaldı ki Allah birçoğunu da bağışlar.
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 30.07.20, 11:59
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,656
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

3'ü de birbirinden kıymetli, ilimleri ve tecrübeleri ile sitede ki biz cahillere yön veren sevgili abilerim... Ne kadar kıymetli bilgiler verip insanları aydınlatıyorsunuz. Maşaallah Barekallah.
Yalnız (soruyu soran kişiyi kesinlikle tenzih ediyoruz. Sorgulayan, öğrenen, akleden herkesin yanındayız. Kendisi ikrar etmedikçe herhangi bir zannımız yoktur.) ateistler, kendilerini yaratılmış olarak görmedikleri için, öldükten sonra ki diriliş onların gözünde yok hükmünde.
Sevgili @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abimin güzel bir tespiti ile hadiseye renk vermek isterim.
"yahu kardeş soruyorlar ki ahiret var mı Allah var mı? Ya var işte yani........." kalana sansür uyguladım reis -))

Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 30.07.20, 12:07
Swordsfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.10.19
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 2,490
Etiketlendiği Mesaj: 78 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
3'ü de birbirinden kıymetli, ilimleri ve tecrübeleri ile sitede ki biz cahillere yön veren sevgili abilerim... Ne kadar kıymetli bilgiler verip insanları aydınlatıyorsunuz. Maşaallah Barekallah.
Yalnız (soruyu soran kişiyi kesinlikle tenzih ediyoruz. Sorgulayan, öğrenen, akleden herkesin yanındayız. Kendisi ikrar etmedikçe herhangi bir zannımız yoktur.) ateistler, kendilerini yaratılmış olarak görmedikleri için, öldükten sonra ki diriliş onların gözünde yok hükmünde.
Sevgili @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abimin güzel bir tespiti ile hadiseye renk vermek isterim.
"yahu kardeş soruyorlar ki ahiret var mı Allah var mı? Ya var işte yani........." kalana sansür uyguladım reis -))

Pascal'ın Bahsi veya Pascal'ın Kumarı, Fransız matematikçi, fizikçi ve düşünür Blaise Pascal tarafından ortaya atılmış bir argüman. ... Her ne kadar bütün Tanrı kavramlarında kullanılabilecek olsa da Pascal tarafından özellikle İncil'in Tanrısı için çıkarılmıştır.
---------------------------------
Bu pascal denen zat matemetikçi orta-liseye giden herkes bilir birde cübbeliden dinlediğim olay var onun anlattığıda HZ Ali den gelen olay.
Kısa öz toprak olursak ne olur.İşte Pascal denen zatta ateist önde gideni imiş ve incili inkar eder.Ama bu kuramı yazmış.Kuramdaki mantık şu ya biz inanmıyoruz Allah CC yok eee ölürsek toprak olucaz yani bu dünyada bize herşey serbest ye iç-zıç-her türlü günahı işle yanına kar kalır mantığında imiş.Sonra kuramı geliştirmiş.Kuramda denende ya Allah CC varsa ne olur.
Bunlar ibadet edenler yırtarda biz ne nane yiyecez o zaman demiş.Kuramın özeti bu.Selametle.

__________________
-Eğer duanız olmasa RABBİMİN katında ne ehemmiyetiniz var.
-Başınıza gelen her musibet kendi yapıp ettikleriniz yüzündendir;kaldı ki Allah birçoğunu da bağışlar.
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 30.07.20, 12:23
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,656
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Swordsfish Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Pascal'ın Bahsi veya Pascal'ın Kumarı, Fransız matematikçi, fizikçi ve düşünür Blaise Pascal tarafından ortaya atılmış bir argüman. ... Her ne kadar bütün Tanrı kavramlarında kullanılabilecek olsa da Pascal tarafından özellikle İncil'in Tanrısı için çıkarılmıştır.
---------------------------------
Bu pascal denen zat matemetikçi orta-liseye giden herkes bilir birde cübbeliden dinlediğim olay var onun anlattığıda HZ Ali den gelen olay.
Kısa öz toprak olursak ne olur.İşte Pascal denen zatta ateist önde gideni imiş ve incili inkar eder.Ama bu kuramı yazmış.Kuramdaki mantık şu ya biz inanmıyoruz Allah CC yok eee ölürsek toprak olucaz yani bu dünyada bize herşey serbest ye iç-zıç-her türlü günahı işle yanına kar kalır mantığında imiş.Sonra kuramı geliştirmiş.Kuramda denende ya Allah CC varsa ne olur.
Bunlar ibadet edenler yırtarda biz ne nane yiyecez o zaman demiş.Kuramın özeti bu.Selametle.



Güzel adamsın abi. Seviliyorsun, dualardasın.
Namazı çok kılan adam, sende bizi unutma -)
Hürmetler..

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 30.07.20, 16:06
Swordsfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.10.19
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 2,490
Etiketlendiği Mesaj: 78 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Güzel adamsın abi. Seviliyorsun, dualardasın.
Namazı çok kılan adam, sende bizi unutma -)
Hürmetler..

Kardeşim elimizden geldiği kadar dua ediyoruz.Rabbim benim çektiğim sıkntıları biliyor benim gibi olanlara maddi manevi arefe günü niyetine eman versin.
Konuyu açan arkadaş öbür taraftan haber bekliyor olabilirde kabirden haber alan evliya gerçek keşfi açık olanlar görüyor deniyor haliyle bende böyle bir olay olmadığı ne desem yalan oldu ki açık olsa bu seferde derler hacı abi ordan bize kameraya çek yayın yap he münker nekiride çeker kabir sorgu suali göstermek için Allah CC izin vermesi gerekir.Haliyle inanmayan kesim işte o tip olay yok haliyle siz kuruntu ile yaşıyorsunuz diyende olabilir.Ama mesele herkes ölümü tadacakda işte kabire girdiğin an dananın kuyruğu kopacak.
Alta önceden izlediğim youtube videosu ekliyorum inanmayan zaten videoda anlatılan olaya inanmazda Allah CC korkan insanın yalan söyleceği bir olayada benzemiyor.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

__________________
-Eğer duanız olmasa RABBİMİN katında ne ehemmiyetiniz var.
-Başınıza gelen her musibet kendi yapıp ettikleriniz yüzündendir;kaldı ki Allah birçoğunu da bağışlar.
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 30.07.20, 16:55
mubarack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 11.09.19
Bulunduğu yer: türkiye
Mesajlar: 596
Etiketlendiği Mesaj: 48 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Dini bi kenara koy ve düşün;
Masum bi kiz cocugunun diri diri gomulmesine sebep olacak ne suçu olabilir?
Ya da başina bomba düşerek yanan bir bebeğin suçu ne olabilir?
Bu çocuk hakkini nerede ve kimden alacak topragin altinda çürüyüp gittikten sonra?
Şans, tesadüf, imkansizliklar falan diyeceksen hiç delil aramayalim.

__________________
Allahumme Salli Alâ Seyyidina Muhammedin ve Alâ âli Muhammed.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
öldükten sonra hayat var mı, ölümden sonra hayat var mı, ölümden sonraki hayata kanıt var mı


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Arefe günü ve sonrası için bildiğiniz hacet uygulamaları Kamufle123 Sorularınız 4 08.07.22 15:51
Günahların affı için Peygamberimizin Vitir Namazı Sonrası Tavsiyesi HeartLess Namaz 8 16.09.21 05:33
Nükteli Kıssa, Allah’ın Varlığına kanıt twennywann ALLAH (c.c) 2 03.04.21 00:21
Yanlış bilgiler bilime kanıt olur mu KaLpSiz Bilim ve Teknoloji 4 15.06.19 21:04
ölümden sonra... SiLence Gizemli Olaylar ve Mekanlar 3 15.06.18 00:53


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147