#21
|
|||
|
|||
"Rabb'inizden size indirilene uyun. Ondan başka velilere uymayın. Ne kadar az öğüt tutuyorsunuz!" 7:3 |
#22
|
||||
|
||||
Alıntı:
---------- Post added 27.07.20 at 23:11 ---------- konus cigerim konus,Allah cenene kuvvet versin sen lazimsin
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#23
|
||||
|
||||
bosna savasinda,çecen direnisinde,ermenilerin hocali katliaminda,arakandaki musluman kiyiminda,turkistanda uygur muslumanlar katledilirken,bu seyhler ne keramet gostermisler,kac tane mucahid gondermis bu keramet sahibi seyhler
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#24
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bu tasavvuf kafası sıkıntılı. Sapık bi kafa var. Sapık yani. Hasan mezarcı çıktı dedi ki Mesih benim. Adamı linç ettik. Dağlara çekilmiş şimdi. E bakıyorsun Allah ile rüyamda sohbet ettim diyen adama gavsul azam diyorlar... Haydaa... Yani bir Allah kulu da demiyor ki bunlar vehim ya... Allah bunları ıslah etsin. Allah şirkten muhafaza etsin. |
#25
|
|||
|
|||
bir düzeltme;
Hasan Mezarcı'yı sadece metaryal olarak kullandık. Yakın tarihte bir sahte peygamber vakası olduğu için ismi zikredildi. Bu mesele yanlış anlaşılmasın. Adamı Mesih kabul ettiğimiz filan yok. |
#26
|
|||
|
|||
Alıntı:
bakara 170 te Rabbimiz buyuruyor ki Onlara: “Allah'ın indirdiğine Kur'ân'a tâbi olun, Kur'ân'ı uygulayın" denildiğinde: “Hayır. Biz Kur'ân'a değil, gördüğümüz, bildiğimiz atalarımızın yoluna, hayat tarzına, onların uygulaya geldikleri eski âdetlere, geleneklere uyarız" derler. Atalarının akılları hiçbir şeye ermiyor olsa da, onlar hak yolu tercih etmemişler, doğruyu, aydınlığı, refahı bulamamışlarsa da mı, onların yolundan gidecekler? |
#27
|
|||
|
|||
Alıntı:
Günahkarız. Sürekli günah işliyoruz. Tevbe ediyoruz. Sonra bir daha. Taaa ki Allah zülcelal tevbemizi kabul edip bizi o günahlaradan muhafaza buyuruncaya kadsr. Ben 1yıldır Tevbe ettiğim bazı meseleler vardı. Bu Tevbe tabiri caiz ise Nasuh tevbesi oldu ve geri dönmedim o günahlara. Büyük günahları. Bazılarında ise sürekli istiğfar sürekli günahlar... Bakalım. Rabbim affeylesin. Lakin dikkat çekici nokta şu ki ben bu Tevbe ler için de, bu geri dönüşler içinde hiç, bir başka insana şeyhe, mürşide ihtiyaç duymadım. Düz müslüman olunmuyor mı dedim? Dediler mürşidin olmazsa şeytanın elinde oyuncak olursun felan... Subhanallah.. Gerçi tarikler şuan öyle görüyor sanırım beni de neyse. İyi zan hepimize fayda verir, kötü zan kendilerine zarar verir. Bu noktada sıkıntının büyüğü tasavvuf ekolündedir. Bakınız bu ekol İslam da söz hakkı bulmaya başladığı günden itibaren bu güne kadar olan süreçte sürekli yıpranmış İslam. Her anlamda geri gitmiş. En başta ahlak anlayışında sorun var. Büyük sorun var hemde (ahlak kadınlara/erkeklere duyulan şehvet değil, dünyaya bakış açısıdır.) Ahlaki çöküntünün sebebi ise tasavvufun bize öğütlediği bazı öğretilerdir. Bunlarla birlikte bir ruhban sınıfı oluşmuş, altında ise sorgulamaktan ve düşünmekten aciz bir tarik sınıfı, onunda altında ise (kendi deyimleri ile) cahil cühela sadece tevhid ile amel etmiş, allahın emir ve yasaklarını uygulayan kul sınıfı vardır. Tariklerin koşulsuz teslimiyeti omurgasız nesiller yetişmesine sebep olmuş, bu da ruhban sınıfının semirmesine de sebep olmuştur. Ülke de sürekli bu durum tecelli halinde ama görebilene... Örnek verip konuyu siyasallaştırmaya lüzum yoktur. Fakat omurgasız tiplere örnek verebilirim. Nur cemaati en güzel örneğidir. Tasavvuf aynı zamanda cihad edemeyen, silik, başlarına gelen her hadiseye koşulsuz teslim olan, pısırık inanlar sa yetiştirmiştir. Örnek verecek olursak devrin bir çok mutasavvufu milli mücadeleye ya destek vermemiş yada çekimser kalmak suretiyle durumu gözetleyip milli mücadelenin sonlarına doğru tavrını belli etmiştir. Yada direk işgal güçlerinin yanında yer almıştır. Omurga sorunu malum. Yani daha bir çok örnekler sunulur ama sonuç olarak tasavvufi bakış açısını Kur'an, sünnet ve şeriat üçlemesi ile ele aldığımızda baştan sona tezattır. Ama Allah zülcelal ile rüyasında konuşan bir Gavs elbette ki bu 3'lemenin de üstünde olacaktır. Zira "kesin kss haram olduğunu bildiğin bir işi Gavs'ın yaptığını görürsen sakın şüpheye düşme vardır bir bildiği şeyhimin de" adabı tarikat ehillerine öğretilen bir adabdır.. Boş müslümanlığa lüzum yok. Kuran cihat der bunlar diğer yanaklarını çevirir. Kuran salihatı yapın der bunlar herkese verin der. Kuran halik ile mahluk arasında ki koşulsuz farka bizzat delil kuran olarak benim der, bunlar Allah benim, Allah bende der. Nerden bakarsan bak kokuşmuşluk, cahiliyet,şirk, putperestlik, vahiy dışı bir İslam, algısı mümkün olmayan bir Allah inancı var. Hesap günü ellerinde kalır bu iş bunların. O gün bakalım "Sübhâneke yâ lâ ilâhe illâ ente el-gavse el-Gavs" duası işe yarayacak mı.... Tevekkül yalnız Alemlerin Rabbi olan Allah'a olur. Tevessül ise umulur ki yalnız Alemlerin nuru Efendimiz (s.a.v.)'dir. "40 alimi bir delille yendim de bir cahili 40 delil ile yenemedim" imam Şafi |
#28
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#29
|
|||
|
|||
sıkıntı ne tasavvufta nede gerçek mürşidi kamillerdedir. dıkıntı işgal edilmiş, iğfal edilmiş, algı dünyası 200 yıldır ters yüz edilmiş insanımızdadır. kur an ayetleriyle meşayihi kiramı tokuşturan kafa arızalı bir ruh haletidir. problemin bütyük olduğunu gösterir. tarihte görülmemiştirki hiç bir topluluk geçmişini yok sayarak tarih sahnesinde kalabilsin. kur anı anlamak için önce alime gidilir sonra arife varılır önce zahir sonra batın ikmal edilir.duvardaki çatlakları sayana kadar amir emek daha tutarlı bir davranıştır. hatasız yanlışsız insan olmaz. kutbul aktapta olsa hata payı tanımalıdır.eksileriyle artılarıyla beraber değerlendirilmeli,hangi tarafı ağır basarma ona göre söz etmeli buda aleme ibret için olmalıdır. peygamberlerde dahi zelle vardır. kaldıki ondan sonraki nisanları değerlendiriken hatasız günahsız değer yargılarından hareket etmek islami bir yaklaşım değildir.
badehu yapılan yorumlar hastalılı ve arızalıdır.sağlıklı bir müminin bakış açısı değildir. |
#30
|
||||
|
||||
Meryem Suresi
93- Göklerde ve yerde olan herkes istisnasız, rahmâna birer kul olarak gelecektir. 94- O, bunların hepsini kuşatmış ve sayılarını tesbit etmiştir. 95-Bunların hepsi de kıyamet gününde Allah’ın huzuruna tek başına gelecektir. Kibri ridasi olan Zat,hepiniz benim kullarimsiniz,bana hesap vereceksiniz istisnasiz diyor. @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________
Allahumme Salli Alâ Seyyidina Muhammedin ve Alâ âli Muhammed. |
|
|