Çarşaf Yahudi Kiyafeti mi - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 15.08.20, 23:37
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 19.04.20
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 677
Etiketlendiği Mesaj: 44 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
muslumanim diyen kadinin ortunmede turk veya baska milletten olani icin farki yoktur
aynen diline sağlık kardeşim. Söz başka olsa da La ilahe illallah diyor

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 16.08.20, 00:09
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,700
Etiketlendiği Mesaj: 3576 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
nesimcik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
aynen diline sağlık kardeşim. Söz başka olsa da La ilahe illallah diyor
sonuna kadar. olene kadar. oldukten sonrada. cennettede cehennemdede,Allah tek ve benzeri olmayan Allah

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 03.01.21, 14:07
Üye
 
Üyelik tarihi: 16.12.20
Bulunduğu yer: Muğla
Mesajlar: 50
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Çarşaf yahudi kıyafeti mi bilmem ama Kuran’da örtünmeyle kastedilenin çarşaf olduğunu düşünmüyorum. Bir de peçe diyorsunuz. Allah aşkına peçeli bir genç kız evlenmek istese karşısındaki yüzünü görmeden evlenecek. Ya evlendikten sonra adam kızı beğenmezse yazık değil mi o kıza da adama da? O evlilikten hayır gelir mi? Bir de kadınların kılık kıyafeti ile ilgili hep erkekler konuşuyor maşallah. Erkekler biraz kendilerine mi baksa acaba? Yanlış anlaşılmasın, tesettürü inkar etmiyorum ama çarşaf ve peçeyi abartılı buluyorum. Zaten niyeti bozuk olan çarşaflıya da kötü gözle bakar. Bu konuda erkeğin nefsini kontrol etmesi daha önemli bence. İslam’ın özünde sadelik, mütevazılık vardır. Bazı tesettürlü arkadaşlar da sadelikten çok uzakta. Bunu da kabul ediyorum. Nefis sonuçta. Hangimiz nefsimize tam hükmedebiliyoruz ki? Allah affetsin, Allah doğruya yöneltsin hepimizi.

Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 03.01.21, 19:50
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 11.11.20
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 180
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Yahudi kadınlarında peçe çarşaf var ama Kuranda çarşaf diye bir kelime söz geçmiyor
Tesettür bana yaklaşma dikkat çekme müminim müslümanım demek değilmi bana göre önce fikir tesettürü gerek bakmamak için göze perde çekmek mecazi anlamda yani buna bakmam yanlış helalim değil diyceksin fikirlerin sapıkça olmayacak çarşafı dini tesettürü hiçbir emeline alet etmeyeceksin omuzlarına kadar bir başörtü bir ferace yeterli düz ses çıkarmayan ayakkabı
Çarşaf giyip zihniyeti bozuk olmaktansa açık olup namuslu olmakta iyidir ahlak olsunda geriside nasip olur inş

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 03.01.21, 20:00
 
Üyelik tarihi: 09.12.20
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 123
Etiketlendiği Mesaj: 8 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bende bunun ikileminde çok kalmıştım çarşaf mi ferace mi diye gönlüm çarşafta kalsada siyah çarşafa yakın feraceler giyebilmiştim o bile insanların yolda yürürken size daha fazla bakmalarına sebep oluyor şimdi hiçbirini yapamasam da bence dikkat çekmemek asıl mesele karşından gelenin nefsini celbetmemek kadın olarak kendi nefsini güzel olayım derdini bir kenara atabilmek

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 29.03.21, 18:48
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 29.03.21
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 50
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
CahCahi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hoca değilim. talebeyiz. o yuzfen kaynak gostererek hicalardan alinti ike cevap yszacqgim. Ihtiyaci olan okumaktan udanmaz. Olmayana da yazmak faydasiz. imdi
bu kisim alıntıdır
Çarşaf Kur'anda Geçiyormu


Mustafa ÖzşimşeklerKur'an-ı Kerim'de

ÇARŞAF GEÇİYOR MU? KADININ ÖRTÜSÜNASIL OLMALI?

Kur'an–ı Kerim'de örtünme ile ilgili âyetler iki sûrede yer almıştır. Bunlardan bir tanesi Nur sûresindeki:
"Mü'min kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar, namuslarını korusunlar. Kendiliğinden görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini açmasınlar. Başörtülerini, yakalarının üzerine vursunlar…" âyet–i kerimesidir. Bir diğer âyet–i kerime ise, Ahzab sûresi 59 âyettir ki;
"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü'minlerin hanımlarına söyle: (Evden çıkarlarken) üstlerine vücutlarını iyice örten cilbablarını (dış elbiselerini) giysinler. Bu, onların tanınıp eziyet edilmemelerine en elverişli olandır" buyrulmaktadır.
İslâm âlimleri, yukarıda mealleri yazılı âyetlere ve bu konuyla ilgili hadislere dayanarak, kadınların tesettürünün nasıl olması gerektiği konusunda pek çok beyanlarda bulunmuşlardır. Biz de âcizane, ulemânın bu beyanları ışığında "Kadının örtüsü nasıl olmalı?" konusunu şöyle bir gözden geçirelim. Malûmunuz geçen sayımızdaki tesettürle alâkalı yazımızda, Nur sûresi 31. âyet–i kerimeyi izaha çalışmıştık. Yazımızın sonunda da, yine kadının örtünmesi ile alâkalı Ahzab sûresi 59 âyet–i kerimeye kısaca değinmiş, âyet–i kerimede zikredilen "cilbab"dan muradın ne olduğunu bir dahaki yazımızda detaylı olarak izah ederiz demiştik. İnşallah bu yazımızda bu konuyu izah etmeye gayret edelim.

CİLBAB
Allahu Teâlâ bu âyet–i kerimede mümin kadınlara, evlerinden çıkarken yabancı erkekler karşısında vücutlarını iyice örten cilbablarını, dış elbiselerini üzerlerine örtünmelerini emretmiştir. Bu hicab âyeti, geçen yazımızda da ifade ettiğimiz gibi, kadınların avret mahallerini örtmeleri istikrar kazandıktan sonra nazil olmuştur. Demek ki, bu âyette emrolunan tesettür, daha önce farz kılınan setr–i avretten başka fazla bir örtünmedir. Dolayısıyla âyet–i kerimede geçen "Cilbab" kıyafeti hakkında, müfessirler değişik yorumlarda bulunsalar da, mefhumda birleşmişler ve "cilbab"dan maksadın; kadının elbiseleri üzerine giyilen ve vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde bütün vücudu örten bir elbise olduğunda ittifak etmişlerdir.
Allahu Teâlâ burada kadının örtünmesiyle alâkalı olarak pek çok elbise şekli emir buyurabilecekken, acaba neden özellikle "cilbab" giyilmesini önermektedir?.. Elbette bunun pek çok hikmetleri vardır. En önemli hikmeti ise, kadınların tesettüründe en ideal örtünme kıyafeti olmasındandır. Çünkü cilbab, kadını baştan ayağı kapatmakta ve fitneye sebebiyet verecek hiçbir açık kapı bırakmamaktadır. Böylece kadın ile, art niyetli, kötü düşünceli ve kalplerinde maraz olan kişiler arasına bir perde çekilmiş, bu tür ahlâksız kişilerin sataşmasına fırsat verilmemiş olacaktır. Nitekim bu maksat âyet–i kerimede de:
"Bu cilbabı giydiğiniz zaman ki durumunuz tanınıp eziyet edilmemenize daha uygundur." şeklinde zikredilmiştir. Gerçi bu konuda eziyet etmeyi, kadınlara sataşıp tacizde bulunmayı bir huy edinmiş olan, alçak karakterli bazı kanı bozukları, örtü engelleyecek değildir. Fakat imanlı, temiz kadınların, bu tür şehevânî ve kirli bakışlardan yuvalarında gizli inciler gibi korunmuş kalmalarına en uygun olan şekil de budur. Hâl böyle olunca, kadın bu konuda son derece suçsuz ve masum, onlara eziyet ve tacizde bulunacak olan nefsinin zebûnu kimselerin ise, çok açık bir vebal yüklenmiş oldukları ortaya çıkar.
Peki, kadının dış örtü örtmesi gerektiğinden söz eden bu ayet–i kerimede, örtünme için belli bir şekil ve model var mıdır? Yani kadının dış örtüsü nasıl ve ne şekilde olmalıdır?..

KUR'AN–I KERİM'DEÇARŞAF GEÇİYOR
Efendim, tesettür emri ile alâkalı olarak Nur sûre'si 31. âyette geçen "başörtüsü" (hımar–humur) ve Ahzab sûresi 59. âyette geçen "Dış giysi" (cilbab–celâbîb) ifadeleri birlikte mütalaa edilince, kadın için iki parçalı bir giysi şekli ortaya çıkıyor. Birincisi; saç, boyun ve göğüsleri örten ve omuzlara doğru yakaların üstüne serbest bırakılan "başörtüsü"dür. İkincisi ise: "Dış giysi" olup, bunun şekli de iki türlü tarif edilmiştir. Başörtüsünün üstünden, bedeni aşağıya kadar örten büyük parça bir giysi veya başörtüsünün altında, boyundan aşağı topuklara kadar örten dış giysi… Peki, ulemâ bu konuda ne diyor ve hangisini tercih ediyor?
Ulemânın bu konudaki beyanlarına geçmeden önce, hazır yeri gelmişken bazı Müslüman kardeşlerimizin sıkça sorduğu "Kur'an–ı Kerim'de çarşaf geçiyor mu?!" sorusuna açıklık getirelim.
Evet, Kur'an–ı Kerim'de çarşaf geçiyor!
Çarşafın adresi ise, Ahzab sûresinin 59. âyet–i kerimesidir. Şayet, "Bu âyet–i kerime çarşaftan değil, cilbabdan bahsetmektedir." derseniz, şöyle açıklayayım. Evet, âyette "cilbab" kelimesi geçmekte ve "celâbîb" diye zikrolunmaktadır. "Celâbîb" kelimesi "cilbab"ın çoğuludur. Cilbab ise, Türkçe'de çarşaf mânasına gelir. Bu arada, "Kur'an'da çarşaf geçmiyor." diyenler, şayet birebir "çarşaf" kelimesinin geçmesini kastediyorlarsa, o zaman doğru söylüyorlar, Kur'an'da "çarşaf" kelimesi geçmez! Çünkü "çarşaf" Farsça bir kelimedir. Ama Türkçemizde de kullanılmaktadır. Oysa Kur'an–ı Kerim Arapça indirilmiştir. Yani bu mantığa göre, yanlış anlaşılmasın ama, Kur'an'da "namaz" kelimesi de geçmez, "oruç" kelimesi de… Ya nasıl geçer? "Salât ve savm" şeklinde geçer.

TEFSİR ÂLİMLERİÇARŞAF İÇİN NE DİYOR?
Bazı tefsirler ise "cilbab" kelimesini "milhafe" diye tefsir ederler ki, "milhafe" lügatta çar ve çarşaf mânasına gelir. Şimdi ulemânın bu âyetle alâkalı yaptıkları tefsirleri zikrettiğimizde, tariflere en uygun kıyafetin çarşaf olduğu görülecektir.
Ulemâ âyet–i kerimede "cilbab" diye geçen, bu tesettürün nasıl olacağı hususunda birkaç görüşe ayrılmışlardır. İnşallah şimdi bizler kenara çekilip onların görüşlerine yer verelim.
Son devrin âlimlerinden Elmalılı, bu âyeti tefsir ederken "cilbab"ı şöyle tarif etmiştir:
"Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır."
"Tepeden tırnağa örten giysidir."
"Çarşaf ve peçedir."
Âyet–i kerimede geçen "İDNÂ" kelimesi: Yaklaştırmak demek ise de, âyette "Alâ" harf–i cerri ile kullanılması, kapsamak sûretiyle sarkıtmak mânasını da ifade ettiğinden, üzerinden sıkıca örtmek demek olur. "Cilbab örtmek" tabirinde de iki şekil vardır. Bunlardan birincisi; cilbablarından birisiyle bütün bedenini örtmek; diğeri ise, cilbabın bir tarafıyla başından yüzünü örtmek demek olur.
Elmalılı, âyet–i kerimede geçen "cilbab idnâsını", bu şekilde tarif ettikten sonra şöyle devam ediyor: "Bu beyanda da iki sûret vardır. Birisi kaşlarına kadar başını örttükten sonra büküp, yüzünü de örtmek ve yalnız tek bir gözünü açık bırakmak." Elmalılı bunu söyledikten sonra, "Bizler yetiştiğimiz zaman memleketimizde validelerimizin tesettür tarzı bu idi." der. İkincisi de alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra, burnunun üzerinden dolayıp gözlerin ikisi de açık kalsa bile, yüzün büyük bir kısmını ve göğsü tamamen örtmüş bulunmaktır. Bu açıklamadan sonra da, "Hicri 1310'da İstanbul'a geldiğim zaman İstanbul hanımlarının bir peçe ilave edilmek ve elde açık bir şemsiye bulunmak şartıyla tesettür tarzları bu idi." demektedir.(1)
Evet, Elmalılı merhum "cilbab"ı böyle tarif ediyor.
Yine bu konuda Konyalı Mehmet Vehbi Efendi "Hulasatü'l–Beyan" isimli tefsirinde: "Kadınların ziynetlerini örtmeleri için çarşafa bürünmelerinin lazım ve vacip olduğunu zikretmektedir."(2)
Ömer Nasuhi Bilmen Efendi de kendi tefsirinde "Cilbab"ı çarşaf olarak tefsir etmişlerdir.
Gördüğümüz gibi son devrin âlimlerinden, herkesçe tanınan ve kabul gören üç tane tefsir âliminin "cilbab" hakkındaki görüş ve yorumları bu şekildedir… Şimdi de diğer ulemâ bu âyeti nasıl tefsir ediyor ona bakalım:
Taberî, İbn Sîrîn'den şöyle rivayet eder:
"Abide es–Selmani'ye, "…Dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle…" âyetinin mânasını sordum. O hemen büyük bir çarşaf alarak onunla bütün vücudunu örttü. Başını da kaşlarına kadar kapattı. Yüzünü de tamamen kapattı. Yalnız sol gözünü açık bıraktı. Böylece âyeti fiili olarak tefsir etti."(3)
Taberî ve Ebû Hayan, İbn Abbas'tan şöyle rivayet etmişlerdir:
"Kadın cilbabını alnının üzerine indirir ve oradan sıkar. Alttan da burnunun üzerine kadar kapatır. Yalnız gözleri dışarıda kalmalıdır. Yüzünün kalan kısmı ile göğsünü tamamen kapamalıdır."(4)
Ebu's–Suûd Efendi: "Cibab"tan maksat, çok geniş ve uzun bir örtüdür. Kadın bununla başını örttüğü gibi yüzünü ve göğsünü de örterek ayaklarına kadar salar. Buna göre âyetin mânası, 'Kadınlar dışarıya veya yabancı bir erkeğin karşısına çıkacakları zaman, bu örtüyle yüzlerini ve bütün vücutlarını örtsünler.' olur." demiştir.
Cevherî de "Cilbab"ı çarşaf diye tefsir etti. Ve "Cilbab çarşaftır." denildi. (5)
Ümmü Seleme annemiz şöyle demiştir:
"Cilbablarından üzerlerini sıkı örtsünler' âyetinin nüzulünden sonra ensar kadınları siyah çarşaflara büründüler. Öyle bir ağırbaşlılık ile çıkmışlardı ki, sanki hepsinin başına birer karga konmuştu."

ÖRTÜNMEK KADININOLMAZSA OLMAZIDIR
Verilen kaynaklardan da anlaşıldığı üzere İslâm âlimlerinin çoğunluğu çarşaf üzerinde durmakta ve tesettürün çarşafla daha güzel olacağını belirtmektedirler. Açıkça "çarşaf" demeyen müfessirler ise, âyet–i kerimede geçen "cilbab" ile, kesintisiz bütün bedeni baştan aşağı örten geniş bir elbiseyi tarif etmektedirler ki, bu tarife en uygun olan kıyafet çarşaf, ferace ve cardır. Bu kıyafetler, Türkiye'nin çeşitli yörelerinde, "ehram, peştamal–dolama, şalvar–atkı" gibi farklı isimlerle de zikredilmektedir. Tabi-î bu kıyafetlerin kumaşının kalitesi, ince veya kalın oluşu örfe, beldelere ve mevsimlere göre değişiklik gösterebilir. Ancak dikkat edilecek husus, kadının boynu, omuzu, göğüs, kol, koltuk altı, bel gibi, kısaca vücut hatlarının belli olmaması gerekmektedir. İçini gösterecek kadar şeffaf, vücut hatlarını belli edecek kadar ince ve dar olmamalıdır. Çünkü kadınların örtünmesinden maksat bütün şüpheli yolları kesmek, erkek ve kadınların kalplerinde dolaşan vesveseyi bertaraf etmektir.
Bu arada, âyet–i kerimede örtünmenin, "iffet ve namusu koruması, tanınıp eziyet edilmemesine daha uygun olması" gibi bazı hikmetlerinin açıklanması, bu gayenin bulunmadığı veya başka şekilde elde edildiği durumlarda, örtünmek gerekmez gibi yanlış bir düşünce hatıra getirmemelidir. Çünkü esas itibariyle örtünmek, Allah'ın emri ve dinin gereğidir.
Evli kadınların örtünmesinden kocaları sorumlu olduğu gibi, kız çocuklarının evleninceye kadar örtünme ile ilgili problemlerinden birinci derecede babası sorumludur. Çocukla uzun süre birlikte olan, onun eğitim ve terbiyesi ile yakından ilgisi bulunan anne de ikinci derecede sorumlu olur. Âyet–i kerimede Allahu Teâlâ bizleri şöyle uyarmaktadır:
"Ey iman edenler! Yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennem ateşinden kendinizi ve ailenizi koruyun"(6)

Not: Kıymetli Beyan okurları; sizlerden, geçen ay hakkın rahmetine kavuşan babam Veyis ÖZŞİMSEKLER'in ruhu için bir Fatiha, üç ihlâs okumanızı rica ediyorum. Allahu Teâlâ hepinizin anne ve babalarınıza, hayırlı bereketli uzun ömürler ihsan eylesin. Şayet âhirete irtihal etmişlerse, onların ve tüm geçmişlerinizin ruhu için, hâssaten babamın ruhu için elfâtiha mea'l–ihlâs–ı şerif…
Fî Emanillah!

Dipnotlar:
1– "Hak Dini Kur'an Dili", c. 6, s. 337, 338
2– "Hulasatü'l–Beyan", c. 9, s. 3719
3– "Taberî Tefsiri", c. 22
4– "Bahru'l–Muhit", c. 5, s. 250
5– "Tacü'l–Aras", c. 1/186
6– Tahrim, 6

carsafii serifi yahufi kiyafeti demek munafiklarin din dusmanlatini idine yarar. carsafli bur kadina kimsenin srhveti uyanmaz aksine ifgete ait hurmete ait hisler devrete girer. diger tesetturun çoğu heosi degil buyum coginligunu davunanlar baksinlar heodinde sehvet uyanıyor. Erzurumda ehram giyilirdi. carsaftan ote visey. sahabe lerin ilk tesettur ayetiyle giydigi beze en yakini iken ulemanin evliyanin bol oldugu bu mubarek beldeden simdi vahier cikmis feto gibi munafiklara hixmet eden ulemsis su fitneye yardim eden zalimler ahkam keser olmuş. fesubhanallah. Merhim Mehmet kirkinci hocakar oksa suze uygun cevap verurdi lakin Eah hadisin ihnari ike bu toolumdan da ilmi çekip aldi. Elbette bir musobetle akillanir yada helak olur gidersiniz. Catsafa dusmanlik kurana dusmabiktir ahlaktaku anarsuzme hizmettir. kuran carsaf demiyor lakin cilbabin en yskin manasi en basta carsafi kapsar ixah edildi. carsada karsi cikan fitneci nefsinin esiti zevat ne garip ki ehrama da çağdışı diyecektir. ve ilallahu musteka. asırlardır kimse tesetturu bilemedi kurani anlamadi bu son oyuz senede cikan Pardus u tunik vs... giyen cahler nefusoeretsetler aynen öyle abladi. Sahabe xamanjndaki giysi gayet bol ve ehrama yakun idi. afgan kadınlarının kiyafeti en yakinidir. Ehram ona yakindir. gece inen tesettur ayetinden sonra sahabe dabah namazina geken kadinlarfan kara kargalar gibi taburke taninmiyorkatdi diye siz ediyor. carsaf ve oece ile maksat kadin tanjnmaz. okumazsiniz diye bu kadar yazdim cigu akinti xaten. eger fitne icin yazacak ulemais su kilikli bitileri çıkar asırlardır giyilen bu serif ortuye laf atacak olursa daha yazacam. hirsiz icerden olunva kap i kilit tutmazmis. dusman icerde kurt govdede. muhtac olan insanlara ikim dite kuran diye yokdan cikarmak ivin takdim ettiklerine bak hele. la havke ve guvbete illa billah
ülkemizde yaygın müslümanlar kullanıyor yahudi kıyafeti diyemeyiz

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
kara çarşaf giyiyordu baştan ayağa TurkishMan Rüya ve Rüya Tabirleri 1 04.02.22 14:36
Çarşaf ı Şerif Cobra Bite Sorularınız 14 26.01.21 20:33
kiyafeti cok tuaf başını görmedim ama kadin cirpiniyor Salem Sorularınız 17 03.10.20 01:48
Kur'an'da Geçen Cilbab Çarşaf mıdır? Muztar islam & islami Konular 2 01.09.18 15:59
Rüyada çarşaf Havasokulu C-Ç Harfleri Rüya Tabirleri 0 28.09.17 21:13


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 23:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147