|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Mezhepsizlik
Bir müslüman mezhepsiz olabilirmi?
|
#2
|
|||
|
|||
fetva makamına sorulması gereken bir sorudur bu. Olunur yasa olunmaz burada kimse diyemez. Fakat hak kabul edilmeyen mezheplerin durumu da ortadadır. Mezheplerin rahatsız edici yanı ne merak ettim doğrusu? Sonuçta sünnetin yorumlanış biçimidir. Amentü farklı mı oluyor mezhep olmayınca?
|
#3
|
|||
|
|||
Mezhepsizlik diyen birine şöyle diyeceksin bakara 228de geçen ayet: velmutallakatu yeterabbesna bienfusihinne selasete kuru'.. sadakallahulazim..bu ayeti kelimenin mealinde hz Allah boşanan kadınlar üç kur beklesinler diyor..burdaki kur..hanefilere göre 3 hayız şafiilere göre 3 temizlik bekleyecek..3 hayizi söyleyen Abdullah bin mesud ra. 3 temizliği söyleyen Zeyd bin sabit ra.
Hz Allah (haşa) bu kur kelimesinin tuhur veya hayız olduğunu bilmiyor muydu elbet biliyordu..Hz Allah bu iki sahabenin bu mevzuda ihtilaf edeceklerini elbet biliyordu..peki neden tuhur veya hayız şeklinde belirtmedi..çünkü Hz Allah insanları tefekkür etmeye ictihad etmeye bırakmış o yüzden fıkhı mezhepler ortaya çıkmış ictihadlar oluşmuş mezhepsizim diyen birine bunu soracaksın kur kelimesinin ne anlama geldiğini biliyor musun diye..gene bu konuda imamı kevseri hz..Ella mezhebiyye kantaratu la diniyye demis yani mezhepsizlik dinsizliğe götüren bir köprüdür..dikkat!dinsizlik değil bir köprü..yani dinden koparır diyor Allah muhafaza..Gene bi alim ismi hatırımda değil mezhepsizlik şeriatı tehdit eden en önemli bidattır..diyor.. . |
#4
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#5
|
|||
|
|||
Herkes değil işte..işin ehli..hadis ve fıkıh ilminde çeşitli kurallar vardır..fetva verecek müctehidin oturuşu kalkışı hal ve hareketi konuşması her şeyi önemli idi..şu zamanda ictihad etmek neredeyse mümkin değildir
|
#6
|
|||
|
|||
Alıntı:
Haşa Allah’ın dinine biz hükümmü ekleyip çıkaracağız? Şu mezheptekiler cehennemlik şunlar hak mezhep cennetlik bunu biz mi diyeceğiz? Yahut o müşrikler gibi de olmayın; onlar dinlerini paramparça edip, bölük pörçük oldular ve bölünen her gurup ta, kendi sahip olduğu ilkelerle övünüp, sevinip durmaktadırlar. RUM/32 Bu ayeti hiçe mi sayacağız? |
#7
|
|||
|
|||
Alıntı:
Öncelikle Tefsirsiz mealden hüküm çıkarmak biraz tuhaf bir durum. Ayetin tefsirini de umumla paylaşmanız daha doğru olacaktır. Ayette bahsedilen durum şirk ile ilgili bir örneklendirmedir. Ama tefsirine de itibar etmiyorsanız, mezhepleri de kabul etmiyorsanız bunlar sizin amelinizdir. Umuma açmanın gereğini anlayamadım? Efenim mezhepler Amentü'yü inkar mı ediyor? Varlığı noktasında sizi rahatsız eden nedir? Ben bunlarla ilgili konuşmak isterdim.. Yoksa bu düşüncelerin önce mezhepler den başlayan, hadis, sünnet, peygamber ve en sonda kuranı inkara giden deizim tandanslı tutarsız, saçma düşünceler olduğunu uzun zamandır biliyoruz. İslam ile ilgisi olmayan insanların, bu meselelerin varlığından rahatsız olmalarının, bu dinde açık atamalarının nedeni nedir? Kur'anı akıcı bir halde okumaktan aciz ama İslâma ekleme çıkarmaya çok meraklı bir kaç cahil ilahiyatçının düşünceleri niye bu kadar önemli? Bu konuyu Umuma açmaktan amacınız nedir ayrıca? Bireysel olarak hiç bir mezhebe tabi olmayabilirsiniz. Bence bir mahsuru yok bunun.. |
#8
|
||||
|
||||
kelimeye takılmamak lazım, hakk mezhep zaten Allahın ta kendisine ulaşanıdır.
__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler. |
#9
|
|||
|
|||
Filozof düşüncene katılıyorum
|
#10
|
||||
|
||||
kelimeler cok onemli,kelimelere takilmak lazim,bazen bir kelime şirk olur,bazen bir kelime dinden çıkarir
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
|
|