Neden hayatta ilerleyemiyorum? - Sayfa 5 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #41  
Alt 06.04.20, 14:49
 
Üyelik tarihi: 18.05.19
Bulunduğu yer: Dünya Zindanında
Mesajlar: 433
Etiketlendiği Mesaj: 28 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Swordsfish Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben Şöyle bir sual sorayım size bilginiz varsa cevap verin yoksada en azından sizin bağlı olduğunuz dergahta olan alimlere bir sorun kardeşim.
farz etki XXX kişisi sene 2005 de istanbulda Perpa tarafında bir arkadaşı ile buluşuyor bu arkadaşı o zaman perpanın karşısında bir mahalle var orda malum bir yere gidiyorlar orda seyyid (Resullah SAV torunlarından gelen zat) denilen kişiden el alıyor bazı dualar okunuyor ve kabul ediliyor müridliğe diyelim.Sorum şu bu seyyidden el aldı ise yol almış mürşid olayını geçmiş olması lazım demi.Peki bu seyyid den el aldığı için işte bu arkadaş gibilere mürşid bulamayanlara el verebilirmi?Dergah tarikat kuracak değil sadece işte mürşid arayıp bulamayanlara el verip islama hizmet onların ibadet zikirlerine ön ayak olma gibi başkada amaç yok.


Yalnız soruyu biz yanlış sorduk sanırım.Normalde mürid olmuşturda haliyle mürşid arama olayını geçmiştir.Yani mürşid olmamıştır.Ama ihtiyaç sahibine bu seviyede olan el verse makbul olurmu diyelim onunda yol alması için.
İlk yazıdan adam direkt mürşid oldu anlaşılıyor çıkabilir kusura bakmayın imla hatası için.
Anladığım kadarıyla cevab vermeğe çalışayım.
Mürşid; irşad eden, yetişdiren demekdir.
Seyyid ise; Peygamberimizden sav Hz. Hüseyin kolundan gelen kimsedir.

Mürşidin Velayete kavuşup, Fena ve beka makamlarına kavuşup, nefsi emmaresini tamamen öldürmüş olması gerekir ki bunların hepsi aynı şeydir yani Allahın dostu olmakdır. Ve mürşid silsile yoluyla (Rasulullah savden hz ebu bekire, ondan selmanı farisi hazretlerine... gibi) kendisine şeyhlikden icazet verilmiş olan şeyhinden icazet alandır. Ve irşad etmeğe memurdur.

Seyyidlik ise soy ile gelen birşeydir ama herkese nasib olmaz.
Bahsettiğin Seyyidden el almak ne tür bir el almak? Tarikat işlerinde el almak farklı, havas işlerinde farklı diğer şeylerde daha farklı. Bu mürşid çalışmış yolda ilerlemiş öyle ki bu makam gelmiş. Mürşidle seyyid elbette bir olmaz. Mürşidden alınla seyyidden alınan da bir olmaz. Ama demek istediğin, mürşidden el almak (ona bağlanmak) mı efdal, seyyidden el almak mı, bunu demek iatediysen cevabını verdim. Yok, eğer yanlış anladıysam affola. Ya ben anlayamadım ya sen anlatamadım. Bende mürşidimin vekilinin numarası var, sorabilirim ama sorunu anlayamamış olabilirim bu yüzden doğru da anlatamayabilirim.

Demek istediğin şu mu; mürşide bağlanmak işi daha umumi olduğundan amaçları irşad etmek olduğundan mürşidler belli şahıslardır, yani dünyanın heryerinde bilinebilirler, onlardan el almak mertebesi daha halk arasında bilinir, ancak seyyidler ise kendilerini ifşa etmedikçe (açıkca söylemedikçe) bilinemezler, bilhassa onlardan el alma işi de pek bilinmez, mertebe olark bu daha mı hususidir, özeldir.
Böyle anladım ben.

Bir kişi seyyidden el alsa, mürşid makamını geçmiş ve avama el verebilir mi, mi diyorsun. Bunu diyorsan, asla böyle birşey olmaz. Muhakkak başkalarına el vermek için kendinin KAMİL BİR MÜRŞİDDEN İCAZETLİ olmas gerek. Ve o mürşid hakiki mütşid mi sahte mürşid mi bunu okuduğum risale-i kudsiye, halidiye, irşadül müridin gibi kitablardan öğrendiğim vecihle ilk olarakŞERİATA sonra SİLSİLEYE bakılır. Mürşid olduğunu iddia eden kimsede asla şeriata muhalif haller olmamalı. Ve silsilesindeki zatların da malum olması gerek. Bunlar hakiki mürşidliğe kuvvetli alametlerdir. Ve eğer bu kişi bir seyyidden icazet almış ise insanları irşad etme el verme hakkına sahib değildir ve onları zikirde rabıtada ilerletemez. Ve el vermiş olmaz (TARİKAT KONUSUNDA EL VERMEYSE. Çünkü bunu ancak Rasulullahın silsile yoluyla vekili olan mürşid verebilir)
Velhasıl kardeşim şimdi günümüzde mürşid bulamama gibi birşey olamaz. Mürşidler malumdur. Seyyid irşad makamına ulaşdıysa ancak mürşiddir o zaman bu geçerlidir. Ben yeterince ilimli değilim ancak emin olduklarımı yazdım.

Mürid olmuştur derken, bir mürşide bağlanmış, fakat mürşid makamında değil, sonra seyyidden el alsa diye mi sordun. Öyleyse bunu şeyhinden izinli yapmalı. Zira biz ihvanlar Önemli konularda Efendi Hazretlerinden izin almamız gerekiyor. Hacca gitmek, vird edinmek, gibi.

Tarikatta yol alması için mi ihtiyac sahiblerine el vermesinin makbul olup olmadığını soruyorsunuz. Tarikatta icazeti sadece mürşid verebilir. Vekiller de verir ama asıl veren mürşiddir zira vekiller onun naibleridir, mürşidin yönlendirmesiyle veriyorlar zaten biiznillah. Mürşidlik çok büyük makamdır herkes ulaşamaz zaten.
Doğru mu anladım sorunuzu?

Alıntı:
AbdulBatın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Anladığım kadarıyla cevab vermeğe çalışayım.
Mürşid; irşad eden, yetişdiren demekdir.
Seyyid ise; Peygamberimizden sav Hz. Hüseyin kolundan gelen kimsedir.

Mürşidin Velayete kavuşup, Fena ve beka makamlarına kavuşup, nefsi emmaresini tamamen öldürmüş olması gerekir ki bunların hepsi aynı şeydir yani Allahın dostu olmakdır. Ve mürşid silsile yoluyla (Rasulullah savden hz ebu bekire, ondan selmanı farisi hazretlerine... gibi) kendisine şeyhlikden icazet verilmiş olan şeyhinden icazet alandır. Ve irşad etmeğe memurdur.

Seyyidlik ise soy ile gelen birşeydir ama herkese nasib olmaz.
Bahsettiğin Seyyidden el almak ne tür bir el almak? Tarikat işlerinde el almak farklı, havas işlerinde farklı diğer şeylerde daha farklı. Bu mürşid çalışmış yolda ilerlemiş öyle ki bu makam gelmiş. Mürşidle seyyid elbette bir olmaz. Mürşidden alınla seyyidden alınan da bir olmaz. Ama demek istediğin, mürşidden el almak (ona bağlanmak) mı efdal, seyyidden el almak mı, bunu demek iatediysen cevabını verdim. Yok, eğer yanlış anladıysam affola. Ya ben anlayamadım ya sen anlatamadım. Bende mürşidimin vekilinin numarası var, sorabilirim ama sorunu anlayamamış olabilirim bu yüzden doğru da anlatamayabilirim.

Demek istediğin şu mu; mürşide bağlanmak işi daha umumi olduğundan amaçları irşad etmek olduğundan mürşidler belli şahıslardır, yani dünyanın heryerinde bilinebilirler, onlardan el almak mertebesi daha halk arasında bilinir, ancak seyyidler ise kendilerini ifşa etmedikçe (açıkca söylemedikçe) bilinemezler, bilhassa onlardan el alma işi de pek bilinmez, mertebe olark bu daha mı hususidir, özeldir.
Böyle anladım ben.

Bir kişi seyyidden el alsa, mürşid makamını geçmiş ve avama el verebilir mi, mi diyorsun. Bunu diyorsan, asla böyle birşey olmaz. Muhakkak başkalarına el vermek için kendinin KAMİL BİR MÜRŞİDDEN İCAZETLİ olmas gerek. Ve o mürşid hakiki mütşid mi sahte mürşid mi bunu okuduğum risale-i kudsiye, halidiye, irşadül müridin gibi kitablardan öğrendiğim vecihle ilk olarakŞERİATA sonra SİLSİLEYE bakılır. Mürşid olduğunu iddia eden kimsede asla şeriata muhalif haller olmamalı. Ve silsilesindeki zatların da malum olması gerek. Bunlar hakiki mürşidliğe kuvvetli alametlerdir. Ve eğer bu kişi bir seyyidden icazet almış ise insanları irşad etme el verme hakkına sahib değildir ve onları zikirde rabıtada ilerletemez. Ve el vermiş olmaz (TARİKAT KONUSUNDA EL VERMEYSE. Çünkü bunu ancak Rasulullahın silsile yoluyla vekili olan mürşid verebilir)
Velhasıl kardeşim şimdi günümüzde mürşid bulamama gibi birşey olamaz. Mürşidler malumdur. Seyyid irşad makamına ulaşdıysa ancak mürşiddir o zaman bu geçerlidir. Ben yeterince ilimli değilim ancak emin olduklarımı yazdım.

Mürid olmuştur derken, bir mürşide bağlanmış, fakat mürşid makamında değil, sonra seyyidden el alsa diye mi sordun. Öyleyse bunu şeyhinden izinli yapmalı. Zira biz ihvanlar Önemli konularda Efendi Hazretlerinden izin almamız gerekiyor. Hacca gitmek, vird edinmek, gibi.

Tarikatta yol alması için mi ihtiyac sahiblerine el vermesinin makbul olup olmadığını soruyorsunuz. Tarikatta icazeti sadece mürşid verebilir. Vekiller de verir ama asıl veren mürşiddir zira vekiller onun naibleridir, mürşidin yönlendirmesiyle veriyorlar zaten biiznillah. Mürşidlik çok büyük makamdır herkes ulaşamaz zaten.
Doğru mu anladım sorunuzu?
Şunu yanlış yazdım, yazım hatası oldu yani.
İ
Vekiller tarikat dersi verebilir (bizde önce istihareye yatılıyor). Ama tarikattan icazeti sadece şeyh verir .
Daha da bilmiyorum. Yanlış birşeyler yazmak da istemiyorum, vesselam

Alıntı:
AbdulBatın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Şunu yanlış yazdım, yazım hatası oldu yani.
İ
Vekiller tarikat dersi verebilir (bizde önce istihareye yatılıyor). Ama tarikattan icazeti sadece şeyh verir .
Daha da bilmiyorum. Yanlış birşeyler yazmak da istemiyorum, vesselam
(Tarikatdan icazet vermek şeyhinin yerine geçip şeyhlik makamına ulaşmakdır.)

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
vakıa vefki yaptım bakı doğru olmuş mu? Ersan Sorularınız 23 07.10.24 12:01
Uykusuzluk ve depresyon sorunum var Samet64 Sorularınız 1 31.12.21 12:09
Bir Akrabam Bunu Evinde Bulmuş klinux Sorularınız 6 24.08.21 20:36
30 yıldır ibadet yapıyorum ama ilerleyemiyorum, neden? Skoda ibadetler 6 02.02.21 22:20
Evlenmek için okuyabileceğim bir dua ayet var mı? ByKuhli58 Sorularınız 4 02.11.20 23:45


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147