|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Riyazat ne zaman yapılır?
Selamun aleykum,
Bir takim davetler ve uygulamalarda riyazat yapilmasi gerekiyor. Riyazat, hayvansal ve hayvanlardan cikan hicbirseyin yenilmeyip icilmemesi demek. Soruyu bir uygulama icerisinden sormak istiyorum. Xxx uygulamayi yapmak icin o gun oruc tutulmasi gerek ve riyazat yapilmasi gerek deniyor. Mesela yarin uygulama yapmak istesek bugun sabahtan itibaren mi riyazat yapilacak yoksa bu gece saat 12 veya 1 den sonra mi yeme icme kesilerek niyet edilecek oruca? Yani, ben bu aksam yemeginde mesela yogurt yedikten sonra gece de 'niyet ettim Allah rizasi icin oruc tutmaya' dedikten sonra imsak vakti oruc baslar aksama kadar bu sure zarfinda uygulama yapilir mi? Tesekkurler. |
#2
|
||||
|
||||
Riyazat bir surec ama siz orucu mu soruyorsunuz ben anlamadim.
__________________
Allahumme Salli Alâ Seyyidina Muhammedin ve Alâ âli Muhammed. |
#3
|
|||
|
|||
Mesela 30.12.9999 tarihinde bir uygulama yapacagim kac gun oncesinden riyazata baslayayim. Veya sadece o gun mu perhiz olmali
. |
#4
|
||||
|
||||
Kardesim ben sorunuzu daha acik anlasilir sormaniz icin yazmistim @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abiyi etiketliyeyim musaitse size cevab yazar hepimiz istifade ederiz insallah.
__________________
Allahumme Salli Alâ Seyyidina Muhammedin ve Alâ âli Muhammed. |
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
Önce riyazat neden yapılır bunu anlamamız gerekir.. Ruhun latiflesmesi hissiyatların artması,hayvansal yüklerden arınmak için.. Bi tertipte 1 3 5 7 14 21 gibi riyazat yapın diyorsa önce bi evveliyatinda 40 gün riyazat yapmak gerekir,bak oruç - halvet falan demiyorum hayvansal gıda yemeyeceksin..Bu sırada özel bi tertip okuma vs yapmaya gerek yok..orucla veya tertiple alakalı bi amel değil bu.Önce bi tamamen arınsın beden,rahatlasin vücut temizlensin bağırsaklar yüklerden bi arın.. 40 günün sonunda zaten dünyaya farklı bakmaya başlarsın, 41. Gün bozmadan dilediğin amel başla Bu 40 günlük riyazati hayatinda 1 kere yapmak gerekir diğer bütün tertipleri yapabilmek için,mesela tertipte 1 gün mü riyazat yapın diyor tertibe başlamadan 24 saat önce kesiceksin tertip boyu veya sonrası değil.. Bırak 1 günü selamın aleykum 3 gün riyazat yapicam dediğin zamanda muvaffak olamazsın.. tam aksine 3 gün hayvansal ve koku yapan gıdalar yemeyince bedenin onarım sürecine başlar ve dışarıya kusmaya başlar pislikleri terin iğrenç kokar sivilceler çıkar vs vs.. Havas kitapları bu amelleri yaşantısının parçası haline getirmiş kişilere yazılmıştır aslında,hepsininde uzun müddet süren eğitim süreçleri vardır.. Yoldan geçiyordum gördüm , uygulayayım diyorsan usulüne uygun yapmalısın veya direk dene bakarsın Allah kabul eder.. Bunu açlık oyunları olarak görme,beslenme tarzını değiştir.Dusuncelerin bile değişecektir zamanla Sana 40 gün ac kal demiyorum içinde soğan sarımsak olmayan bakliyat - salata - meyve ile geçir 40 gunu sonra yaparsin yapicaksan Bu süreçte de karaciğer, bagirsak temizliği için kürler uygula,corona geçince sırtından tarama hacamati yaptır. He bunlar olduktan sonra gözün hadimi görmeyebilir haletin değişebilir davet için niyetin değişebilir neler olur ne biter Allah bilir.. Ben işin olurunu anlattım dilediğin gibi amel edebilirsin
__________________
ve lakin cürmümüz vağfur,hatamız cümlece meşhur. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
#6
|
|||
|
|||
Sözlükte “yabani bir hayvanı evcilleştirmek, serkeş atı eğitmek; egzersiz yapmak” gibi mânalara gelen riyâzet kelimesi tasavvuf terimi olarak nefsi eğitmek için onu birtakım tabii ve meşrû arzularından mahrum etmeyi ifade eder. İslâm’da nefsin haramlardan uzak tutulması emredilmiş, mekruh olan hususlardan sakınılması tavsiye edilmiştir. Sûfîler, sâlikin nefsini mubah olan hazlardan da mahrum ederek nefis üzerinde hâkimiyet kurması gerektiğine inanırlar. Riyâzet “nefsin şehvet denilen beden ve dünya ile ilgili arzularını kırmak, bunları etkisiz hale getirmek, nefsi aklın ve dinin tesbit ettiği sınırlar içinde tutmak” şeklinde de tanımlanmıştır. Bu anlamda riyâzet zühd, mücahede, mücadele, tahallî, nefis tezkiyesi ve tasfiyesi gibi tasavvuf terimleriyle yakın anlamlıdır. Tasavvufta, Hakk’ın emrine uymak ve akl-ı selîmin gösterdiği yolda yürümek için bütün kötülüklerin kaynağı olan nefisle (Yûsuf 12/53) mücadele halinde bulunmak, ona muhalefet etmek esastır. Nefsin yeme içme ve cinsel arzularını, mal mülk, makam mevki, şan şöhret gibi dünyevî talep ve tutkularını denetim altında tutmak için yemeyi içmeyi, uyumayı, konuşmayı azaltarak zaruret ve ihtiyaç haliyle sınırlamak, diğer taraftan nefsi zor işlere koşmak, nefsin hileleri karşısında uyanık olmak riyâzetin esasını teşkil eder.
Nefis terbiyesinin şekli sâlikin yetenek ve hallerine göre değişir. Bu sebeple sûfîler, riyâzetin bilgili ve samimi bir rehberin denetiminde gerçekleştirilmesi gerektiği üzerinde önemle durmuşlardır. Gazzâlî bu yoldaki rehberin durumunu tabiplerle mukayese etmiş, hastanın hekim gözetiminde ilâç alması gerektiği gibi riyâzetin de bu işin erbabının kontrolünde yapılması gerektiğini söylemiştir (İḥyâʾ, III, 59). Usulsüz yapılan ağır riyâzetler kâmil insan olmayı temin etmediği gibi beden ve ruh sağlığının, aklî dengenin bozulmasına, bâtıl inançlara sapılmasına sebep olabilir (a.g.e., III, 19; İbn Haldûn, Şifâʾü’s-sâʾil, s. 31). Gazzâlî’ye göre riyâzet dört türlüdür: Az yemek, az uyumak, az konuşmak, insanların eziyetlerine katlanmak. Az yemek şehveti öldürür, az uyumak iradeyi saflaştırır, az konuşmak tehlikelerden korur, eziyetlere katlanmak amaca ulaştırır. Zira cefaya tahammül ve eziyetlere sabretmekten daha zor bir şey yoktur (İḥyâʾ, I, 17, 71). Riyâzet ehlinin haline ve maksadına göre de riyâzetin çeşitli şekilleri vardır. Halk (avam) düzgün bir ahlâka sahip olmak, ihlâsla ibadet etmek, davranışında dürüst olmak, özel kişiler (havas) kendilerini tamamıyla Hakk’a vermek, daha özel kişiler ise (havâssü’l-havâs) mâsivâ ile olan ilgilerini kesip Hak’la dâimî beraberlik sağlamak için riyâzet yaparlar (İbn Kayyim el-Cevziyye, I, 511). Hakikat bilgisine ulaşmanın iki temel şartından birinin sağlam irade, diğerinin riyâzet olduğunu söyleyen İbn Sînâ’ya göre riyâzetin üç amacı vardır. Birincisi Hakk’ın dışındaki şeyleri tercih etmeyi tamamıyla terketmektir; bu riyâzete gerçek zühd yardım eder. İkincisi, kötülükleri emreden nefsin (nefs-i emmâre) hoşnutluk kazanmış ve tatmin bulmuş nefse (nefs-i mutmainne) boyun eğmesini sağlamaktır; böylece nefsânî ve dünyevî vehimlerden uzaklaşarak ilâhî olanla bağlantılı vehim ve hayallere yükselmek mümkün olur. Bu riyâzet aşamasına ibadetler yardım eder. Riyâzetin üçüncü amacı sırrın latifleştirilmesidir. Bu riyâzete mûsiki ve güzel sözler yardımcı olur ve buna ancak aşk ile ulaşılabilir. İbn Sînâ’ya göre riyâzetin bu üç hedefi gerçekleştikten sonra sâlik önce fenâ, ardından bekā hallerine erip Hakk’ı devamlı şekilde müşâhede eder (el-İşârât, s. 185-186). Muhyiddin İbnü’l-Arabî edep, talep ve ilim olmak üzere üç türlü riyâzetten bahseder. Edep riyâzeti nefsin tabiatından çıkmak ve ondan kurtulmaktır. Fakat riyâzetle nefsin tabiatından kurtulmak ve varlığını ortadan kaldırıp başka bir tabiat ikāme etmek mümkün değildir. Ancak nefsin tabiatının talep ettiği şeylerin sağlıklı ve doğru olması sağlanabilir. İbnü’l-Arabî riyâzetin ikinci türüne talep riyâzeti adını verir. Talep riyâzeti nefsin zelil kılınıp kullukta bulunmaya sevkedilmesiyle ahlâkın düzeltilmesidir. İbnü’l-Arabî’ye göre riyâzet iyi ve kötünün üzerinde dolaştığı dünya gibi olmaktır. Böylece nefis Hakk’ın bütün tasarruflarına râzı olarak rızâ makamına ulaşır. Rızâ makamındaki sûfî zelilliğine, sınırlı varlığına ve cehaletine nisbetle Hakk’ın izzetine ve ilminin sonsuzluğuna boyun eğer. Üçüncü riyâzet türü ilim riyâzetidir ve riyâzetlerin en faydalısıdır. Âlim bir kulun en yüksek riyâzeti, Hakk’ı bir sûret üzere müşâhede ettiğinde onu inkâr etmeyip tenzihle sınırlamamasıdır. Talep riyâzeti nefsin ıslahıdır, ilim riyâzeti ise kulun Hakk’a dair bilgisini tenzihte teşbih, teşbihte tenzih ilkesince düzenlemesidir (el-Fütûḥâtü’l-Mekkiyye, II, 635; İsmâil Rusûhî Ankaravî, s. 153). Her toplumda dinde ve İslâm’daki riyâzet ehline benzetilebilecek kişi ve gruplara rastlamak mümkündür. Yogi denilen Hint fakirlerinin maksadı riyâzet yaparak nefis, beden ve eşya üzerinde hâkimiyet kurmaktır. Ağır ve disiplinli bir riyâzet neticesinde riyâzet ehlinden birtakım olağan üstü haller zuhur edebilir. Takvâ sahibi sûfîlerin riyâzeti şekil, muhteva ve gaye bakımından gayri müslimlerin riyâzetinden farklıdır. Tasavvufta mürid dinin emirlerine uymak, yasaklarından kaçınmak, daha iyi bir dinî hayat yaşamak için riyâzet yapar. |
#7
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bu konu disinda ama sunu da sorayim size, mesela bir uygulama da riyazat li ve oruc lu olmak kosuluyla deniyor. Bunu uygulamak icin oruclu iken mi yapilir yoksa iftar ettikten sonra mi? ---------- Post added 30.03.20 at 22:34 ---------- Alıntı:
|
#8
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#9
|
||||
|
||||
Aynen kardeş kitap gibi yaziyor mubarek, sagolsun aydinlatir bilgilendirir Allahin izniyle.Allah ilmini artirsin yardimcisi olsun.
__________________
Allahumme Salli Alâ Seyyidina Muhammedin ve Alâ âli Muhammed. |
#10
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
ve lakin cürmümüz vağfur,hatamız cümlece meşhur. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Riyazat ve halvet | bitter | Havas Dersleri | 17 | 22.10.21 01:40 |
Riyazat nasıl yapılır, Perhiz ve Riyazat arasındaki fark nedir? | Ademm | Sorularınız | 21 | 17.04.21 19:41 |
Davet ve riyazat | SiLence | Paranormal Yetenekler | 9 | 29.04.19 06:08 |
Riyazat nedir? | madlen | Sorularınız | 7 | 17.02.19 18:34 |
Riyazat hakkında | uveysfulya | Sorularınız | 14 | 11.09.18 23:55 |