|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
|||
|
|||
Alıntı:
Ya o şey o ayette başka bir şey demek istiyor Allah. Fakat bizim aklımız takat getirmiyor bu sırları kavramaya. |
#12
|
||||
|
||||
zikir cekme konusunda ben HACİ ALİ BAYRAM isimli,bir cok kisinin pesinden gittigi adami ve onun soylediklerini aktariyorum,bu konuda fikirlerinizi soruyorum,sanki ismi gecen kisinin soylediklerini ben soyluyormusum gibi bir algi olusmuş,o fikir ve soylem bena ait degil,HACİ ALİ BAYRAM kisisine ait...
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#13
|
|||
|
|||
Alıntı:
Insanoglu belli nefsi mertebelere ulaşınca mülhime ve mutmain nefeste bazı haller zuhur eder kişi bu hallere çok önem verir hacı ali bayram farklı bi niyette söylemiş olabilir o sohbeti tamamani .dinlemek gerek ki ona gore bi fikrimiz olsun örnek olarak mübareğin biri gece geç saate kadar ibadet etmiş tabi yorulmuş yatağa uzanmış kafasına yastığa koyup tam uyuyacakken yastığın zikir çektiğini duymuş o hal üzere yastık dahi uyumaz zikir çeker sen mi uyursun diyip tekrar kalkmış zikir çekmiş bazı erler vardır edebe çok önem verir edep timsalidir haa tavsiye olarak söylenebilir uzanarak zikir çekme edepsizlik olur diye lakin farz diyip insanlara anlatmak doğrudur demek te olmaz S sohbeti veya yazdığı kitabının pdf veya okuduğun yeri cekip atarsan daha güzel olur selametle ... Göklerde ve yerde bulunan*her şey ALLAH tesbih etmiştir. O, Aziz'dir, Hakîm'dir.(Hadîd, 57/1) |
#14
|
||||
|
||||
Alıntı:
her zaman ve her yerde, herkes tarafından zikir edilebilecek bir esma değildir. O isim bütün esmalarını camiğ olduğundan zikrinde, adaba eksiksiz riayet gerekir. Arada bir hatırlamayı kastetmedik tabii… Düzenli zikirden bahsediyoruz. Öyle insanlar var ki günde binlerce kere Allah ism-i celâlini okuduğunu söylüyor. Allah ism-i celâli, “ayaklar hareket halindeyken zikir edilemez”. Edilirse fayda yerine zarar hâsıl olur. Yürüyen bir insan, içinde Allah ism-i celâli olan bir ayeti okuyamaz. Okursa mesul olur. Çünkü dünyada ve kendi nefsinde şiddet, olumsuz her şey yani celâl tecelli eder. Literatüre girmiş birçok zikir şekli, Kur’an’ın özüne muhaliftir; ne yazık… Maalesef; Kuran-ı Kerim; “Göbekten aşağıda azalar hareket ederken OKUNMAZ!” hükmü “Göbekten aşağıda tutulmaz!” şeklinde çarpıtılmıştır. Tıpkı; “Temiz olmayanlar bu kitaba yaklaşamazlar” hükmünün “Abdestsiz Kur’an okunmaz” şeklinde çarpıtıldığı gibi… Çarpıtmaların kasıtlı yapıldığı şüphe götürmez bir gerçektir… Birincide yanlış zikirle şeytana fırsat tanınırken, İkincide Kur’an-ı Kerim’in düzenli ve sürekli okunması önlenmiş Ve hükümlerini hayatımıza taşımamız engellenmiştir… Azizim; Namazın adabı, her konuda bize ibret olmalıdır. Dikkat edilirse; Namazda tekbir kulaklarda “Allah” ve “Ekber” sözleri getirilir, uzun kıraatler, sol el, sağ el tarafından sıkı sıkıya bağlıyken okunur. Celâl esmaları, hareketsiz durumlarda, kıyam halindeyken yahut vücudun baş bölgesinde okutulur. Tekbir getirilir getirilmez, el bağlanır. Rükûda, kemal esması olan “El-Aziym” esması zikredilir. Secdede, sırf cemal olan “El-âlâ” ismini tespih ederiz. Otururken bütün azalar sabittir. Göz dahi hareket ettirilmez, secde noktasından ayrılmaz. İhtiram ve dikkat, ciddiyet hat safhadadır. Otururken; Sağ ayak başparmağı dik olarak yere sabitlenirken, Sol ayaküstüne oturulur. Bütün bunların bir anlamı olduğunu açıklamak üzere; Resulü Kibriya Efendimiz aleyhisselâm “Namazda sol elinizi sağ elinizle bağlayın, sol ayağınızın üstüne oturun ki, şeytan vuslat bulmasın” buyurmuştur. Bu sırdan da anlayacağımız üzere vücudumuz bir hakikat kimyasıdır. Sol yanımızla Allah’ın celâlini, Sağ yanımızla cemâlini temsil ederiz. Sol el ile iş yapmak en aza indirgenmiş, çoğunlukla sağ elin kullanılması istenmiştir. Sol elle tespih çekmek kesin olarak yasaklanmıştır. “Kitabı sol tarafından verilenler, hüsrandadır” denilmiştir. El işte göz oynaşta zikir yapılamaz… Özellikle; namaz dışında, toplu zikir olmadığı bilinmelidir. Geşmiş günahlarımızdan ve halen içinde bulunduğumuz sıkıntılardan; ARINMA DUASIDIR
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#15
|
|||
|
|||
Alıntı:
Öncelikle yazacakalarimi şahsi algılama ! Tek amaç fikir alış verişi Hoca güzel bir konuya değinerek zikir çekme azabından bahis açmış örnek olarakta namaz kılınışınin hikmetlerinden bahsetmiş güzelde söylemiş lakin hocanın Maalesef; Kuran-ı Kerim; “Göbekten aşağıda azalar hareket ederken OKUNMAZ!” hükmü “Göbekten aşağıda tutulmaz!” şeklinde çarpıtılmıştır. Tıpkı; “Temiz olmayanlar bu kitaba yaklaşamazlar” hükmünün “Abdestsiz Kur’an okunmaz” şeklinde çarpıtıldığı gibi… Gibi soylemleri önceki görüşü yok say yeni görüş bu dercesine bi eskiden beri süre gelen bi harekettir ve yanlış bi harekettir neden mi ? Göbekten aşağıda tutulmaması edeben bi harekettir kişinin takası el verdiği kadar edebi hareketlere ehemmiyet verebilir Alimler " temiz olmayanlar bu kitaba yaklaşamaz " ayetinin ise tefsir ederken Allah’tan Cebrail vasıtasıyla Hz. Muhammed (asm)’e inen Kur’an vahyinin arılığını, duruluğunu bozan şeytan, cin gibi hiçbir müfsit yaratığın eli dokunmamış, fikri karışmamış, kuruntuları bulaşmamıştır...” şeklinde apaçık mana derler ve ilaveten bak ilaveten farklı görüşler içinde abdestsiz dokunulmaması gerektiğini de söylerler biletim imam nevivi gibi bazı alimlerde abdestsiz dokunmanın haram olduğunu dahi söylerler rivayetlerde "İmam Nevevî de abdestsiz Kur’an’a dokunmanın haram olduğunu belirtmiş, delil olarak da ilgili âyeti ve şu hadisi vermiştir: "Rivayete göre, Peygamber Efendimiz (asm), Hakîm b. Hizam’a hitaben:*“Kur’an’a dokunurken mutlaka abdestli olmalısın.”*(Nevevî, el-Mecmu; II/65) Ilaveten rivayetler olabilir lakin rivayetleri inkar edip doğrusu budur demek doğru olmaz yanlış miyim ayetin tefsirinin manası bellidir ve bu manaya ilaveten farklı manalar verilebilir lakin bütün manalar yanlış doğru bu demek herkes yanıldı herkes haksız ben yanılmadım ben haklıyım demek gibi dır ki ALLAH c.c bizleri muhafaza eylesin Alimlerin başımızın üzerinde yeri var hocamız abdestli olun olun diye diye millet kurandan uzaklaştı kısmen haklılık payı olsada mübarek o hürmetten dir , ekmeğe olduğu gibi lakin asıl sebebe bakarsak kurtuluş savaşları dönemi osmanlının cokutugu yıllar bi musibet ki dadandı memlekete hilafet şeriatı kaldırdı isviçre veya daha diyemedigimin nice gavur kanunlarını kanun olarak alıp itiraz eden nine ve dedelerimizi ve alimlerimizi idam ettirenler ki ateşleri bol olsun cehennem öyleleri için yaratıldı o zamanlar şeriatı kaldırıldıkları için ayaklanan dede ve ninelerden değil de sessiz kalanların suçudur en çokta vede vebaldir bu vebal taaaa bu güne kadar devam eder şuan bile bende dahil sessiz kalanlara dahi vebaldir biz kulluk için geldik ve ALLAH c.c kulluk etmemiz için yaratıldık yoksa kullara kulluk etmek için değil yani gel gör ki hepimizin üzerine vebaldir asıl sorun bu şimdi devrim yapmak istersen ALLAH c.c muhafaza iranda ki humeyni gibi olmaktan korkarız o ki şeytana uşaklık etmekten baksa bisey yapmaz hale geldi devleti islamlastirma derdin feto gibi olmaktan korkarsın vede dinde bolca hurafe var hurafeleri kaldıralım dersin vehhabiler gibi oluruz edep adap ne varsa atıp yerine tekfirci olmaktan korkarız bu halimiz nice olacak bilmem bildiğim şimdilik derslerime çalışmak kendimi geliştirmek hergun doğru yola ülkece doğru yolu bulmak için dua etmek bakalım ne olacak halimiz selametle... |
#16
|
|||
|
|||
Şunu her daim görüyoruz ki dünyada evlatlar babalarının iyise fayda kötü ise zararını görür bizde atalarimizin son dönem olanların kötü yaptığı devlet yok yeni devlet yeni devlette dinsiz devlet anlayışının ceremesini çekiyoruz bu gidişle çekmeye devam edicez gibi görünüyor rabbim bizi afetsin doğru yola iletsin İNŞAALLAH amma malasef durum kısmen de böyle
|
#17
|
|||
|
|||
Ayette tefekkür ,e dikkat çekiyor tefekkürde Allahı anmak değilmidir.
|
#18
|
|||
|
|||
Alıntı:
---------- Post added 22.07.21 at 15:12 ---------- Elbette kefekkur etmekte esasen zikirdir zaten zikrin manası anmaktir |
#19
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) |
#20
|
|||
|
|||
Alıntı:
ben aklı da ilmide kıt bir adamım. çok anlamam çok bilmem bu konuları. fakat bildiğim tek şey şu ki; Kur'an Azimüşşan bir bütündür. işimize geldiği gibi te'vil edip yada ayetleri tek tek mealini okuyup üstünde duramayız. bir ayeti anlamak için evvelce tefsirine bakılmalı. tabi bu tefsir de itibar edilen tefsirlerden olmalı. neüdüğü belirsiz kaynağı belli olmayan, hatta buhariden, müslimden hadisler ekleyip sayfa numarası bile belirten fakat eserleri açıp baktığımızda sayfa numarasının da malum baabında yerinde yeller estiğini gördüğümüz nice alim diye yutturulan neandertallerin tefsiri olmamalı yani tefsir olarak taberi yada zemahşeri öneririm. kaldı ki ulema da bu zaatları baza alır. ve itikad imamlarının tefsirleri. bunları ben okudum tabi. ayette yazan ne ise onu tefsir etmişler. öyle zahiri batıni bilmem ne filan falan bişey görmedim. gel gelelim Kur'an Azimüşşan'ın zikir yani Allah'ı zikretme ifadesine. birincisi Kur'an'a göre zikir zaten Kur'an'ın bizzati kendisidir. Örneğin; tekvir suresi'nin "in hüve illa zikrun lil alemin" ayeti aklıma geldi şimdililk. Ayette açıkça kur'an'dan zikir diye bahsedildiğini görüyosun. ha kur'an'da ben bazı ayetleri defalarca tekrar etmek gibi bir zikir ifadesi göremedim. görebilen de varsa buyursun bizde öğrenmiş oluruz. tamam ama kur'an neden zikir diyor kendisine. bunu tefekkür etmek lazım. evvela bilmek lazım ki Kur'an bir hitabdır. kitap olarak inmedi. peygamber hitab etti. yani bu ne demek oluyor? o gün ki gündelik konuşma diline de bir bakmak lazım bazı kelimelere anlam verirken demek oluyor. uzattık biraz ama zikrin tam olarak isabet ettiği anlamlar şudur; "öğüt, öğreti gibi ifadelere tekabul ediyor. ha unutmadan sünnetten eğer "bir yada bir kaç kelimeyi defalarca tekrar etmek" konusuna örnek verecek olursak evet, peygamber efendimizin 100 kerenin üzerinde herhangi bir ayet yada istiğfarı tekrar ettiğine dair sarih yada sahih bir hadis yoktur. yani mesele şuraya çıkıyor "Allah şunu ifade etti" "bunu anlatmaya çalıştı" "aslında şunu demek istedi" gibi bir bakış açısı hiç bir şekilde Kur'ani bir bakış açısı değildir. zira nisa suresi 122. Ayetinde buyurdu ki "Ve men asdaku minallahi kila" "Allah'tan daha doğru sözlü kim olabilir?" Sonuç olarak Allah Zülcelal Kelamında O'na nasıl kulluk edeceğimizi zaten açık bir biçimde anlatmış. yürürken tefekkür edin demek istemezdi, derdi. Elbette ki en doğrusunu Alemlerin Rabbi Olan Allah Azze ve Celle bilir. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Bu muskayı arkadaşım evinde bulmuş | inisiye | Sorularınız | 50 | 12.03.24 19:57 |
Zikir esnasında sağ sola sallanma nedir | Merih | Sorularınız | 6 | 09.03.23 23:23 |
Zikir Nedir? | Serkan | Zikir | 16 | 04.11.22 20:34 |
El Fatır (الفاطر)esmasının zikir günü nedir ? | Ninexus | Sorularınız | 8 | 24.06.20 13:02 |
Cehri zikir nedir | Haniay | Sorularınız | 5 | 01.11.19 19:34 |