Ata yapar evlat öder hususu - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 12.11.19, 18:47
 
Üyelik tarihi: 17.10.19
Bulunduğu yer: Boşlukta
Mesajlar: 132
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Çok da iyi ettiniz elinize sağlık ��☺️

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 12.11.19, 19:29
Üye
 
Üyelik tarihi: 31.08.19
Bulunduğu yer: out of world
Mesajlar: 85
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bakara suresi 286.ayetinde herkesin yaptigi iyilik de kotulukde kendinedir diye bir bolum var.Benim kendi gorusum sosyal medyada herkes bilir kisi olmus yasam kocu olmus yok onu boyle yapin dileginiz olsun bunu boyle yapin sifalandiricam sizi amin diyip katilim yapin diye soytarilar turemis.Kalbinni temiz tut herkes kendi yaptigindan sorumlu benim fikrim

Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 12.11.19, 20:16
dagistani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 07.04.19
Bulunduğu yer: Kütahya
Mesajlar: 171
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Fikrigayil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar bende kendi bildiklerimi anlatmak istiyorum. Ben reenkarnasyona inanan bir insanım. Yani insanın anne babası hatta akrabaları bile rastgele değil. Kişinin ailesi önceki yaşamındaki kızı olur, sevgilisi olur, çok sevdiği birisi olur. Yani hiç bir tesadüf falan yok. Kişi sakat doğarsa önceki yaşamındaki günahındandır mesela. Bunda bile rastgele tesadüf yok. Atalardan gelen günahlara gelirse.. Ben günahların aktarıldığını değilde genetik olarak onların yaptıkları yanlışlardan dolayı oluşan ve bilinçaltında bulunan negatif ya da pozitif düşüncelerin geçtiğini düşüyorum. Yani bizim düşünce yapımızın iyi ya da kötü olması atalarımızın yaşamına, anılarına, travmalarına göre değişiyor. Ve ben burda Celcelutiye hocamıza katılmıyorum. Son günlerde yapılan o temizlik günah temizliği midir bunu bilemem ama hem şu an ki yaşamımızdan gelen hem de atalarımızdan gelen yanlışlardan dolayı oluşan bilinç altı karmalarımız diyip bunların temizlenmesi ve belki de denildiği gibi onlardan gelen kötü enerjilerin arındırılması olabilir. Sonuç olarak atalarımız yaşayışı bizim şu anki yaşamımızı etkiliyor ve bunların temizliğini bilen bilen birisi için aslında zor olmayan bir şey olduğunu düşünüyorum. Yani çözüm var. Bildiğim bir kişi de Üstad Muzaffer Kına'dır.
SAÇMALAMIŞSIN. Reenkarnasyona inanmak insanı küfre sokar. Reenkarnasyonda ahiret yok. Kendine gel. Birde ne yazmışsın kişi sakat doğarsa önceki hayatından günahındandır. Ayetten ve hadisten delil getirirmisin? Sana göre o zaman Hz Muhammed'te şuanda bedeni bir hayat yaşıyor?

Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 12.11.19, 20:44
 
Üyelik tarihi: 21.10.19
Bulunduğu yer: Yurt dışı
Mesajlar: 182
Etiketlendiği Mesaj: 11 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ilkin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bakara suresi 286.ayetinde herkesin yaptigi iyilik de kotulukde kendinedir diye bir bolum var.Benim kendi gorusum sosyal medyada herkes bilir kisi olmus yasam kocu olmus yok onu boyle yapin dileginiz olsun bunu boyle yapin sifalandiricam sizi amin diyip katilim yapin diye soytarilar turemis.Kalbinni temiz tut herkes kendi yaptigindan sorumlu benim fikrim
Konu sevap günah yada iyilik kötülük değil
Din Alimi Şadi Şirazi “Elinden geldiği kadar bir gönülü perişan etmemeye çalış, Çünkü bir “Ah” cihanı alt üst eder” demektedir. Gerçekten ah, beddua, büyü şer getirir biçok kişiye.

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 12.11.19, 21:08
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 10.01.19
Bulunduğu yer: antalya
Mesajlar: 1,389
Etiketlendiği Mesaj: 42 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرٰىۜ
Ve hiçbir günahkâr, başkasının günahını yüklenmez ve eğer ağır yüklü bir kimse, onu taşımaya çağıracak olsa ondan hiçbir şey yükletilemez, velev ki (o çağırılan) karabet sahibi olsun. Sen ancak Rablerinden gıyaben korkar olanları ve namazı dosdoğru kılanları korkutursun ve her kim temizlenirse ancak kendi nefsi için temizlenmiş olur. Ve nihâyet dönüş Allah´adır.

Ancak ey insanlar!. Siz daha hayatta iken vazifelerinizi güzelce anlayınız, uhrevî mes'uliyetten kurtulmak için çalışınız (ve) şunu da biliniz ki, (hiçbir günahkâr başkasının günahını yüklenmez.) başkasının günahına sebebiyet vermemiş, razı olmamış ise o günahtan dolayı sorumlu olmaz (ve eğer ağır yüklü bir kimse) o yükü kısmen üzerinden atarak hafifleştirmek için (onu taşımaya) başka bir şahsı (çağıracak olsa ondan hiçbir şey yükletilemez.) onun yükü kısmen başkasına yükletilmiş olamaz (isterse) o çağırılan kimse (akraba olsun) yine gelip çağırana yardım edemez,
Kim doğru yola giderse ancak kendisi için doğru yola gitmiş olur ve her kim sapıtırsa ancak kendi aleyhine olarak sapıtmış bulunur. Ve bir günahkar kimse başkasının günahını yüklenmez ve Biz bir resûl gönderinceye kadar azap ediciler olmadık.


Artık herkes, kendi istikbalini düşünmeli değil midir?. (Kim) bu dünyada (doğru yola giderse) hidayet yolunu takibederse (kendi için doğru yola gitmiş olur) kendisi hidayete erer, selâmete kavuşur, bu doğru hareketinin sevabı, mükâfatı kendisine aittir. (Ve) bilakis (herkim sapıtırsa) hidayete eriştirecek yoldan ayrılırsa (ancak kendi aleyhine olarak sapıtmış bulunur) kendi ihtiyarım kötüye kullanmış, sapıklığa düşmüş, bu dinen yasak hareketinin cezası yalnız kendisine yönelmiş olur. (Ve bir günahkâr kimse, başkasının günahını yüklenmez) herkes kendi günahının cezasına ve sebebiyet verdiği herhangi bir günahın cezasına maruz kalır. Başkasının günahı haksız yere kendisine yükletilmez ve hiçbir kimse, başkasına gelecek olan cezayı üzerine alarak o kimseyi o cezadan kurtaramaz, haklarında ilâhî adalete aykırı bir muamele yapılmaz, herkesin hayrı ve şerri kendi boynuna bağlanmış olacaktır

bazı durumlarda sorumluluğun -iyilik yahut kötülük olsun- başkalarına da geçtiği olur. Yapılan amel hayır ve iyilik ise, bunun sevabı; şer veya kötülük ise, günahı, hem o işi yapana, hem de onu yapmasına sebep olduğu kimselere ulaşır. İşte soruda geçen ayet bize bunu bildirmekte ve herhangi bir günaha sebep olanın o günahı işlemiş gibi değerlendirileceği hatırlatılarak dikkatli olunması istenmektedir. Dünyada iken iyi bir amel işleyen kimsenin bu iyi amelini başka insanlar örnek alıp ondan istifade ederlerse, o zaman güzel bir çığır açan şahsa, bu ameli sebebiyle fayda gelir. Aynı şekilde, dünyada iken kötü bir amel işleyen kişinin bu amelini başka insanlar örnek alıp işlerlerse, o zaman kötü bir çığır açan şahsa, bu ameli sebebiyle zarar gelir.
"Her kim İslam içinde güzel bir çığırı açarsa ve bu güzel çığır kendisinden sonra da tatbik edilip sürdürülürse, kendi sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin, onu sürdürenlerin sevaplarının benzeri, kendisi lehine yazılır. Ve her kim de İslâm içinde kötü bir âdet çıkarır ve bu kötü âdet kendisinden sonra da sürdürülürse, kendi günahlarından hiçbir şey eksilmeksizin onu sürdürenlerin günahlarının benzeri de o kimse üzerine yazılır." (Müslim, İman, 15; Tirmizi, İlm, 14).
Demek ki, İslâma göre insanların yaptıkları işler, ya sadece kendilerini ilgilendirmekte veya yapılan işin özelliğine ve mahiyetine göre, o işten başkaları da faydalanmakta veya zarar görmektedirler. Bu duruma göre, başkalarının yaptıkları işlerden sevap veya günâh kazanacak kimselerin olması da tabiidir. Çünkü bu şahıslar, her şeyden önce kendi sorumlulukları altında kalan iyilik veya kötülük cinsinden bir şeyler yapmaktadırlar. Yapılan bu işlerin etkileri ise, bazen uzun süre devam etmektedir.

İşte bu anlayış doğrultusunda hareket eden mü'min, bütün organları ile yaptıklarından sorumlu tutulacağını bilir. Bu inancı, onu daha kontrollü bir hayat yaşamaya zorlar.

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 12.11.19, 21:52
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 20.01.19
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 1,084
Etiketlendiği Mesaj: 68 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرٰىۜ
Ve hiçbir günahkâr, başkasının günahını yüklenmez ve eğer ağır yüklü bir kimse, onu taşımaya çağıracak olsa ondan hiçbir şey yükletilemez, velev ki (o çağırılan) karabet sahibi olsun. Sen ancak Rablerinden gıyaben korkar olanları ve namazı dosdoğru kılanları korkutursun ve her kim temizlenirse ancak kendi nefsi için temizlenmiş olur. Ve nihâyet dönüş Allah´adır.

Ancak ey insanlar!. Siz daha hayatta iken vazifelerinizi güzelce anlayınız, uhrevî mes'uliyetten kurtulmak için çalışınız (ve) şunu da biliniz ki, (hiçbir günahkâr başkasının günahını yüklenmez.) başkasının günahına sebebiyet vermemiş, razı olmamış ise o günahtan dolayı sorumlu olmaz (ve eğer ağır yüklü bir kimse) o yükü kısmen üzerinden atarak hafifleştirmek için (onu taşımaya) başka bir şahsı (çağıracak olsa ondan hiçbir şey yükletilemez.) onun yükü kısmen başkasına yükletilmiş olamaz (isterse) o çağırılan kimse (akraba olsun) yine gelip çağırana yardım edemez,
Kim doğru yola giderse ancak kendisi için doğru yola gitmiş olur ve her kim sapıtırsa ancak kendi aleyhine olarak sapıtmış bulunur. Ve bir günahkar kimse başkasının günahını yüklenmez ve Biz bir resûl gönderinceye kadar azap ediciler olmadık.


Artık herkes, kendi istikbalini düşünmeli değil midir?. (Kim) bu dünyada (doğru yola giderse) hidayet yolunu takibederse (kendi için doğru yola gitmiş olur) kendisi hidayete erer, selâmete kavuşur, bu doğru hareketinin sevabı, mükâfatı kendisine aittir. (Ve) bilakis (herkim sapıtırsa) hidayete eriştirecek yoldan ayrılırsa (ancak kendi aleyhine olarak sapıtmış bulunur) kendi ihtiyarım kötüye kullanmış, sapıklığa düşmüş, bu dinen yasak hareketinin cezası yalnız kendisine yönelmiş olur. (Ve bir günahkâr kimse, başkasının günahını yüklenmez) herkes kendi günahının cezasına ve sebebiyet verdiği herhangi bir günahın cezasına maruz kalır. Başkasının günahı haksız yere kendisine yükletilmez ve hiçbir kimse, başkasına gelecek olan cezayı üzerine alarak o kimseyi o cezadan kurtaramaz, haklarında ilâhî adalete aykırı bir muamele yapılmaz, herkesin hayrı ve şerri kendi boynuna bağlanmış olacaktır

bazı durumlarda sorumluluğun -iyilik yahut kötülük olsun- başkalarına da geçtiği olur. Yapılan amel hayır ve iyilik ise, bunun sevabı; şer veya kötülük ise, günahı, hem o işi yapana, hem de onu yapmasına sebep olduğu kimselere ulaşır. İşte soruda geçen ayet bize bunu bildirmekte ve herhangi bir günaha sebep olanın o günahı işlemiş gibi değerlendirileceği hatırlatılarak dikkatli olunması istenmektedir. Dünyada iken iyi bir amel işleyen kimsenin bu iyi amelini başka insanlar örnek alıp ondan istifade ederlerse, o zaman güzel bir çığır açan şahsa, bu ameli sebebiyle fayda gelir. Aynı şekilde, dünyada iken kötü bir amel işleyen kişinin bu amelini başka insanlar örnek alıp işlerlerse, o zaman kötü bir çığır açan şahsa, bu ameli sebebiyle zarar gelir.
"Her kim İslam içinde güzel bir çığırı açarsa ve bu güzel çığır kendisinden sonra da tatbik edilip sürdürülürse, kendi sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin, onu sürdürenlerin sevaplarının benzeri, kendisi lehine yazılır. Ve her kim de İslâm içinde kötü bir âdet çıkarır ve bu kötü âdet kendisinden sonra da sürdürülürse, kendi günahlarından hiçbir şey eksilmeksizin onu sürdürenlerin günahlarının benzeri de o kimse üzerine yazılır." (Müslim, İman, 15; Tirmizi, İlm, 14).
Demek ki, İslâma göre insanların yaptıkları işler, ya sadece kendilerini ilgilendirmekte veya yapılan işin özelliğine ve mahiyetine göre, o işten başkaları da faydalanmakta veya zarar görmektedirler. Bu duruma göre, başkalarının yaptıkları işlerden sevap veya günâh kazanacak kimselerin olması da tabiidir. Çünkü bu şahıslar, her şeyden önce kendi sorumlulukları altında kalan iyilik veya kötülük cinsinden bir şeyler yapmaktadırlar. Yapılan bu işlerin etkileri ise, bazen uzun süre devam etmektedir.

İşte bu anlayış doğrultusunda hareket eden mü'min, bütün organları ile yaptıklarından sorumlu tutulacağını bilir. Bu inancı, onu daha kontrollü bir hayat yaşamaya zorlar.
Allah teala razı olsun inşaAllah .

Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 13.11.19, 21:05
 
Üyelik tarihi: 09.06.19
Bulunduğu yer: Bursa
Mesajlar: 205
Etiketlendiği Mesaj: 33 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bu konuyla ilgilenenlerin;

Seninle Başlamadı - Mark Wolynn

isimli kitabı okumalarını tavsiye ederim.

Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 17.11.19, 03:02
Acemi
 
Üyelik tarihi: 11.10.19
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 21
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
hallaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu konuyla ilgilenenlerin;

Seninle Başlamadı - Mark Wolynn

isimli kitabı okumalarını tavsiye ederim.
Evet bi süre önce almıştım ve okuyorum onu bir kaç gündür

Çok farklı yorumlar görüşler gelmiş. Hepsini tek tek okudum.
Herkese teşekkürler...

Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 24.12.19, 16:39
Üye
 
Üyelik tarihi: 16.03.19
Bulunduğu yer: antalya
Mesajlar: 79
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
dagistani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
SAÇMALAMIŞSIN. Reenkarnasyona inanmak insanı küfre sokar. Reenkarnasyonda ahiret yok. Kendine gel. Birde ne yazmışsın kişi sakat doğarsa önceki hayatından günahındandır. Ayetten ve hadisten delil getirirmisin? Sana göre o zaman Hz Muhammed'te şuanda bedeni bir hayat yaşıyor?
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] insanın dünyada yaşama hakkı yaklaşık 1200 yıl civarı. O dolana kadar enkarne oluyorsun. Hatta geçmiş yaşamlarını bile liyakatin varsa görebilme şansın varmış. İstersen yapabilirsen tek seferde hepsini yaşa. Nuh peygamber 950 yıl yaşadı mesela. 1200 yıl dolduktan sonra gelmek istersen görevli olarak nebi olarak gelebilme şansın varmış. O yüzden Resuluhlah bedeni bir hayat yaşadığını şu an söyleyemeyiz. Hayırlısı ile bu bilgileri Allah yaşayarak elde etmeyi nasip etsin diyelim ama. Ben güvendiğim bir üstaddan öğrendim ismini yazdım iddam yok sadece bildiklerimi paylaştım yanlış dediysem affola.

Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 28.12.19, 23:25
dagistani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 07.04.19
Bulunduğu yer: Kütahya
Mesajlar: 171
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Fikrigayil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] insanın dünyada yaşama hakkı yaklaşık 1200 yıl civarı. O dolana kadar enkarne oluyorsun. Hatta geçmiş yaşamlarını bile liyakatin varsa görebilme şansın varmış. İstersen yapabilirsen tek seferde hepsini yaşa. Nuh peygamber 950 yıl yaşadı mesela. 1200 yıl dolduktan sonra gelmek istersen görevli olarak nebi olarak gelebilme şansın varmış. O yüzden Resuluhlah bedeni bir hayat yaşadığını şu an söyleyemeyiz. Hayırlısı ile bu bilgileri Allah yaşayarak elde etmeyi nasip etsin diyelim ama. Ben güvendiğim bir üstaddan öğrendim ismini yazdım iddam yok sadece bildiklerimi paylaştım yanlış dediysem affola.
Hakkını helal et ben bunları okuyunca tepem attı. Kardeşim ehli sünnet çizgisinden çıkmayalım bu gibi bilgiler hind islam sentezi batıl bilgiler.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Asi evlat için banubay Tecrübe Ettikleriniz 11 19.06.21 10:59
Kalıcı Dövme Hususu balgibi Sorularınız 17 10.08.20 12:07
idrar kaçırma hususu Sin Tıbbı Nebi 4 02.05.19 10:09
Tuvalet hususu Sin Tıbbı Nebi 0 11.05.18 14:00
Çocukların altına idrar kaçırma hususu Sin Tıbbı Nebi 0 10.05.18 17:45


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147