|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
ya baki entel baki
hayırlı akşamlar ya baki entel baki zikrini çeken tecrübe eden var mı acaba bilgi alabilir miyim ?
|
#2
|
||||
|
||||
ben bir ara yürürken okurdum . ya baki entel baki
__________________
Bilmek başka, bulmak başka, olmak daha başka. |
#3
|
|||
|
|||
araştırdım biraz günde 500 defa okunabiliyormuş @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bilginiz varmı ?
. |
#4
|
||||
|
||||
1inde 500ün arasında manada farkı yoktur zikirin anlamını tefekkür edip zikretmeli sayıya takılmamali
__________________
ve lakin cürmümüz vağfur,hatamız cümlece meşhur. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
#5
|
|||
|
|||
YA BAKİ ENTEL BAKİ ZİKRİ
Ya Baki Entel Baki çokça söylenen zikirlerden bir tanesidir. Ancak dilimizden düşürmediğimiz bu zikirin ne demek olduğunu biliyor muyuz? Ne anlama geldiğini bilmek sadece Türkçe mealini bilmek demek de değildir elbette. O yüzden sizlere ya baki entel baki zikrinin hem ne demek olduğunu hem de açıklamalarıyla birlikte ne anlama geldiğini anlatmaya çalışacam. Ya Bâkî, Entel Bâkî Arapça cümlesinin Türkçe anlamı tam olarak “Ey bekâ sahibi olan! Bâkî (son bulmayan) ancak sensin.” Ya Baki Entel Baki zikrinin Ne Anlama Geldiğini İnceleyelim Ey beka sahibi” yani “Ya Baki” diye seslenilen zat doğrudan Allahu Teala‘nın kendisidir. Beka sözcüğünün kelime anlamı ölümsüzlük ve kalıcılık demektir. Yani beka sahibi, ölümsüz olan, fani olmayan manasına gelmektedir. Yeryüzünde var olan ölümsüz tek olgu da Allah olduğu için, bu zikir içerisinde bahsedilen varlığın yaratıcı olduğu şüphesizdir. “Entel Baki “cümlesi ile baki olan yani sonsuz, kalıcı, ölümlü olmayan ancak sensin manasına gelmektedir. Bu dünyaya ait her şey ama her şey istisnasız olarak geçicidir. Bedenlerimiz günün birinde toprak olacak ve ruhumuz yaşamaya devam ederek, ruhumuzu bize bahşeden O’na geri dönecektir. Hepimiz insanız, insanoğlu olarak zaaflarımız var elbette ve bu dünyada tatlı şeyler, acı şeyler de var ve biz bunları hissediyoruz ama ne üzüntü ne de mutluluk baki değil. Nefes alıp verdiğimiz sürece bile daimi olmayan bu duygular, can verdiğimiz gün tamamen geçmişte kalacak olan şeyler. Hele ki mal mülk varlık ve diğer dünyevi zevkler, hiç biri baki değil. Var olan tek beka sahibi ve baki varlık Allahu Teala C.C’dir ve dünyevi dertlere çok düşmüş kişiler, bu fenalıktan derhal uzaklaşmalı ve dünyadaki sevgililerinden yüz çevirerek, yüzlerini sonsuz olan, ölümsüz olan O’na dönmelidir. Ya Baki Entel Baki zikrinin faziletleri şunlardır; Kul, Allahu Teala’ya; fani hayatın değersizliğinin farkında olduğunu ve önemsediği yegane şeyin O’nun rızası olduğu bildirmektedir. Kişi fani dünyanın dertleri ile boğuşmaktan yorulduğu zaman, asıl önemli olanın ne olduğunu kendi de hatırlayarak içsel bir rahatlama yaşar Günahlardan arındırır – kişinin zihnini meşgul eden dünyevi günahlardan arınma sağlar Ya Baki Entel Baki zikrinin Bazı kaynaklarda 40 defa okunmasının faydalı olduğu söylenmektedir ancak bir gün içerisinde sadece 1 sefer, 2 kez ard arda olmak üzere zikredilmesi daha uygun olacaktır. Bir defasında dünyevi zevklere ve dünyaya ait olan sevgiliye, aşklara, tutkulara ve günahlara sırt çevirdiği göstermek için, ikinci defasında ise beka sahibi ve baki olan Allah’a yüzünü döndürdüğünü göstermek için olmak üzere 2 kere arka arkaya okunması en sevabı ve makbulüdür. Nasıl Okunmalıdır Gusül abdestinizin olduğu her an her dakika ne vakit aklınıza gelse, ya baki entel baki diyebilir, Allah’ın sonsuzluğunu ve tek gerçek olduğunu bildiğinizi hem kendinize hatırlatabilir ve Allah’a da zikredebilirsiniz ancak en uygun olan okunma şekli, her gün en az 2 defa, tercihen sabah namazının ardından okunması ve güne baki olanın sadece beka sahibi olan O’na ait olduğunu zikrederek başlanmasıdır. |
#6
|
|||
|
|||
Benim ismime denk gelen esma Baki esması. İnşallah bol faydasını görmek temennisiyle.
|
#7
|
|||
|
|||
Ya Baki Entel Baki
Her zaman zikirlerin sayılarıyla ilgileniyoruz bunu yaparken de maânayı unutmamak gerekiyor.
İnsan, fıtrat olarak kâinatta her şeye muhtaç olarak yaratılmıştır. Bu muhtaç olma vasfı, insanı bütün mevcudat ve mahlûkat ile alakadar yapıyor. İnsanın kalbinde, bütün mahlûkatı sevecek kadar geniş bir muhabbet hissi vardır. İnsan koca dünyayı hanesi gibi seviyor; bununla da yetinmiyor, ebedî cennete bahçesi gibi muhabbet ediyor. İnsanın kalbindeki nihayetsiz muhabbet hissi mahlûkatı sevmek için değil, Allah’ı sevmek için verilmiştir. İnsan bu muhabbet kabiliyetini sadece mevcudata sarf ettiği takirde; ceza olarak firak ve ayrılık acısını çekiyor. Zira insanın şiddetli muhabbet ettiği mevcudat üzerinde fanilik ve zeval damgası var. Fena ve zeval de insanın kalbini yaralayan ve kanatan bir azap vasıtasıdır. Ne kadar muhabbet ettiği şey varsa, ona azap vasıtası oluyor. Bu azaba insan müstahaktır. Mevcudatı Allah hesabına, O’nun isim ve sıfatlarının tecellisi ve eserleri olduğu için seversek, marifete ve muhabbete vesile olur. “Aşk, şiddetli bir muhabbettir. Fâni mahbublara müteveccih olduğu vakit ya o aşk kendi sahibini daimî bir azap ve elemde bırakır veyahut o mecazî mahbub, o şiddetli muhabbetin fiyatına değmediği için bâki bir mahbubu arattırır; aşk-ı mecazî, aşk-ı hakikiye inkılab eder. (Dokuzuncu Mektup) İşte "Yâ Bâkî Ente'l-Bâkî" (Ey Baki olan Rabbami. Baki olan ancak sensin) cümlesi insana; "muhabbetini fena ve zevalden münezzeh olan Allah’a yönelt," diyerek ona hakiki mahbubu gösteriyor, mecazi mahbuplara olan muhabbetinin yüzünü hakiki sahibine çeviriyor. "Yâ Bâkî Ente'l-Bâkî" cümlesi insanı tedavi eden bir iksirdir. Zira fenaya ve ölüme mahkûm olan mevcudat muhabbete değmez. "Güzel değil batmakla gaib olan bir mahbub. Çünkü zevale mahkûm, hakikî güzel olamaz. Aşk-ı Ebedî için yaratılan ve âyine-i Sâmed olan kalp ile sevilmez ve sevilmemeli." (On Yedinci Söz) Dünya fani olduğu gibi, onda konup göçenler ve sergilenen güzellikler de fanidir. Hakikî güzel olanın zail olmaması gerekir. Güneşin batmakla gaip olması gibi, sevilen bir şeyin de zeval bulması, ondaki güzelliğin hakikî olmadığını gösterir. Güneşin aynalardaki parıltılarının akşam olunca yerini karanlığa bırakması gibi, bu sevilen şeyler de yerlerini “esefli bir hayal ve hasretli bir rüya”ya terk ederler. Üstad Hazretleri Yirmi Dördüncü Söz’deki muhabbet bahsinde, insanda nihâyetsiz bir muhabbet kabiliyeti olduğunu belirttikten sonra, her şeyin faniliğine dikkati çekerek, “İşte şöyle nihâyetsiz bir muhabbete layık olacak, nihâyetsiz bir kemal sahibi olabilir” buyurur. Öyle ise muhabbet ancak zevalden mukaddes ve bizâtihi mahbub olan Allah’a mahsustur. Mevcudat fani olduğu için, kalbin muhabbetine değmezler. Zaten mevcudatta sevmeye sebep olan bütün güzellik ve mükemmellikler, Allah’ın isimlerinin zayıf gölgeleridir. Öyle ise "Yâ Bâkî Ente'l-Bâkî" deyip, bütün muhabbetimizi Allah’a vermeliyiz. "Baki olan sensin" derken, mevcudatın fani olduğunu ilan etmiş oluyoruz. Öyle ise kalbimizi fani olana değil, baki olana tevcih edelim ki, firaktan kurtulup rahat edelim ve saadete erelim --Alıntı |
#8
|
|||
|
|||
Selamünaleyküm hocam ben bu zikri vird edinip ölene kadar çekmek istiyorum ALLAHIN izniyle hergun kac adet çekmem gerekir korunmaya ihtiyaç varımdır birde sayıyı arttırarak çeksem olurmu 500 le başlasam mesela cevabınız için şimdiden teşekkür ederim
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
El Baki Esması ve Sırları | Swordsfish | Esmaül Hüsna | 0 | 11.06.20 18:49 |
Aşk acısımı çekiyorsun oku..Ya baki Entel baki . | Aliye | Zikir | 15 | 18.08.19 21:48 |
Rüyada Baki | Havasokulu | B Harfi Rüya Tabirleri | 0 | 24.09.17 00:17 |