|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Fetih Suresi 10. Ayet ve biat konusu
Kardeşlerim Fetih Suresi 10. Ayette
"Sana yeminle bağlılık sözü verenler gerçekte bu sözü Allah’a vermiş oluyorlar, Allah’ın eli onların elleri üzerindedir. Bu sebeple kim Allah’a verdiği ahdi bozarsa ancak kendi aleyhine bozmuş olur, Allah’a verdiği sözün gereğini yerine getirene ise Allah yakında büyük ödül verecektir." Bu ayetin tefsirini nasıl anlamalıyım. "Sana yeminle bağlılık sözü verenler gerçekte bu sözü Allah’a vermiş oluyorlar" buradaki kişi zamiri olan 'Sana' peygamber efendimize mi yoksa günümüzdeki Allah dostları da mı? "Allah’ın eli onların elleri üzerindedir." devamı olan ayette de 'onlar' ile çoğullaşıyor. Var mı bu ayetin tefsirinde Allah'ın bu aciz kuluna yardım edebilecek bi kardeşim. |
#2
|
|||
|
|||
Biat edilen kişi Hz. Muhammed (SAV) dir. Ve Allah-u tealanin eli peygambere biat edenlerin elleri uzerindedir.
---------- Post added 28.07.19 at 14:54 ---------- Daha detayli tefsiri budur. |
#3
|
||||
|
||||
Alıntı:
Hz. Peygamber’in, Câhiliye kültür ortamı içinde yetişmiş olmasına rağmen ortaya koyduğu kişilik ve ahlâk, tebliğ ettiği dinin Allah’tan olduğuna canlı ve güçlü bir tanıktır. Onun eğitim kurallarına uygun uyarıları, müjdeleri, açıklamaları insanları etkilemiş; Allah’a iman ve yalnızca O’na ibadet etmelerine, O’nun dinini desteklemelerine, uğrunda canlarını ve mallarını ortaya koyarak çaba göstermelerine sebep olmuştur. Bazı tefsirciler, 9. âyetteki zamirlerin kime yönelik bulunduğu konusunda farklı bir anlayış ileri sürmüş, “O’nu tenzih ederek...” kısmındaki “O” zamirinden maksadın Allah olduğunu, diğer iki zamirin ise Peygamber efendimize ait bulunduğunu ifade etmişlerdir. Bu son yoruma göre, “büyüklüğü karşısında eğilesiniz” kısmını “O’na saygı gösteresiniz” diye çevirmek gerekecektir. 18. âyette ek bilgiler de verilerek tekrar değinilecek olan, “yeminle bağlılık sözü”nün Arapça’daki karşılığı biattır (bey‘at). 10. âyetteki ilgili fiil de bu köktendir. Buradaki biattan maksat, meşhur Hudeybiye biatıdır. Hz. Peygamber bu sûrenin 27. âyetinde bahsi gelecek bir rüyası üzerine hicrî 6. yıl Zilkadesinin başında (Mart 628), 1500 kadar sahâbî ile umre ibadeti yapmak üzere yola çıkmış, Mekke’nin 17 km. batısında yer alan Hudeybiye’ye gelip konaklamıştı. Daha önce bilgi almak üzere gönderilen görevliler, Mekkeli müşriklerin müslümanları engelleme kararı aldıkları ve bu maksatla Hâlid b. Velîd’i 200 kişilik bir güçle yola çıkardıkları haberini getirmişlerdi. Hz. Peygamber maksadını açıklamak ve ziyaret izni almak üzere önce Hırâş’ı, onun kötü karşılanması hatta ölüm tehlikesi geçirmesi üzerine, Mekkeliler arasında yakınları ve itibarı bulunan Hz. Osman’ı Mekke’ye elçi olarak gönderdi. Bir müddet sonra onun müşrikler tarafından öldürüldüğü haberi geldi. İşin renginin değiştiğini ve savaş ihtimalinin belirdiğini gören Resûlullah, ashabından biat almayı uygun buldu. Oradaki bir mugaylân veya sakız ağacının (şeceretü’r-rıdvân) altında, teker teker ellerini tutarak 1500 kişi ile biatlaştı; yani her bir sahâbî Peygamberimize bağlılık ve itaat sözü verdi. Bu biatta söz verilirken neyin üstlenildiği konusunda “cihad, itaat, ölüm pahasına sebat ve sabır” gibi ifadeler nakledilmiştir (Müslim, “İmâre”, 41, 42, 80). Bu biatı haber alan Mekkeliler telâşa kapılarak Süheyl b. Amr başkanlığında bir heyet gönderdiler. Hz. Peygamber düşmanı azaltmak ve güneyi emniyete almak, Mekkeliler ise ticaret yollarını açmak için bir barış istiyorlardı. Tartışmalardan sonra “müslümanların o yıl geri dönüp ertesi yıl umre için gelmeleri, Mekkeli bir kimse kaçıp Medine’ye sığınırsa istendiği takdirde iade edilmesi, aynı şey Medine’den Mekke’ye olursa geri verilmemesi, diğer Arap kabileleri ile tarafların serbestçe antlaşma yapabilmeleri, üçüncü bir tarafla savaş yapılması halinde antlaşmanın ikinci tarafının pasif kalması” üzerinde antlaşma sağlandı ve on yıllık bir antlaşma imzalandı (Muhammed Hamîdullah, “Hudeybiye Antlaşması”, DİA, XVIII, 297-299 ). Birçok âyette resulüne itaat edenin Allah’a itaat etmiş olacağı ifade buyurulmuştur. 10. âyette de Allah’ın elçisi olan peygambere itaat gibi ona biat da dolaylı olarak Allah’a verilmiş bir bağlılık ve itaat sözü olarak değerlendirilmektedir. . |
#4
|
|||
|
|||
Allah razı olsun kardeşim dün sabaha kadar kafam ağrıdı tefsirini düşünmekten yatıp uyandıktan sonra daha sağlıklı analiz edebildim
|
#5
|
|||
|
|||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] rica ederim sizden de Allah razi olsun. O ayette bize mesaj veriliyor yani Hz. Muhammed'e biat edenler(biz insanlar) Allah'a yemin etmis olur yani söz vermis olur. Ve bu yemini ölene dek tutanlar yani islam dinini şartsiz kabul edenler iman edenler icin Allah-u Teala'nin kendilerini ödullendireceginden bahsediyor.
|
#6
|
|||
|
|||
Kelime-i sehadetle birlikte bizler bu biatimizi sunmus oluyoruz zaten
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
29 fetih suresi | Badekimki13 | Sorularınız | 5 | 28.01.22 22:42 |
Ayet-el Kursi Fatiha Sûresi Fil Sûresi Kurayş Sûresi vefkeleri | Sin | Vefk & Tılsım | 13 | 22.10.21 21:13 |
Sure-i Fetih, Ayet-1 in Havassı ve Vefki | Coliseum | Vefk & Tılsım | 2 | 03.04.21 16:20 |
Sure-i Fetih,Ayet-1 in Havassı ve Vefki | Devrimci | Korunma Uygulamaları | 30 | 02.12.20 15:40 |
Yedi Ayeti Kerimenin Havassı-4/Fetih-1 Ayet | Adalet | Sure ve Ayet Havasları | 13 | 14.12.18 21:08 |