istimna'nin hükmü nedir? - Sayfa 3 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #21  
Alt 08.06.20, 21:24
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 20.02.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,938
Etiketlendiği Mesaj: 169 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Şöyle düşün, belli miktarda kurşunun var. Ne kadar çok atarsan , o kadar azalır. Gün gelir ya kurşun kalmaz ya da kurşunlar işe yaramaz hale gelir.

Bunun yanı sıra; cinselliği az istemeye yönelik bir takım nefes çalışmaları araştırıp uygulamanı öneririm. Ben yoğunluğum gereği Ginseng kullanıyorum, bir hayli zor oluyor frenlemek, ama kestim attım aylardır yapmam. Çünkü ben şu gözle bakıyorum olaya ; O tatmin de Dünyevi bir Zevk? E o zaman bu bir dünyevi zevk ise bunu isteten vücud değil Nefs. Ben Nefsimi tatmin etmek için vücudumu tatmin edersem, manevi yolda ilerlemek bir hayli zorlaşır.

Şimdi sana hepsi bir yana olumlu birşey söyleyeceğim. Eğer ki Allah’ın kulu, o kadar istiyorsa, çok istiyorsa, ve (Cübbeli’nin tabiriyle) milletin Karısına Kızına bakacak kadar istiyorsa, o zaman kendisini dizginlemek adına ve daha büyük bir günah ve haram olan “Zina”’dan uzak durmak adına yapılabilir.

Ama bu son paragrafta dediğim şey gerçekten son çare olarak yapılmalı.


Kendini en güzel nasıl dizginlersin biliyor musun? Bir kaç madde sayacağım sana;

1. Harama bakmak yasak olduğu için Batı’nın Favorisi olan Fotoğraflarla veya Videolarla kendini tatmin etmen büyük günah.

Bu sadece günah değil, yanlış anlaşılmasın. Bu o kadar büyük bir sıkıntı ki, insanlar farkında değil ve farkında olmadan izlerler bol bol, hatta bunun Müptezelliği dahi var duyduğuma göre.

Video Fotoğraflar ; kısaca harama bakmak; Ruhunu yok eder. Şöyle düşün her izlediğinde baktığında Şeytan Ruhundan küçük bir kırıntı çalıyormuş gibi imajine et. Git gide kararırsın, bitersin, taakatin kalmaz.

Sonra Şeytan der ki; Bak ne güzel rahatladın, yap arada bir.

Sonra yine gelir Şeytan der ki; Bak ben sana söyliyim sen bunu yaptığın için Namazı kılma sayılmaz, zikride bırak günaha giricen...

Bu vesveselere gerek varmı? Yok. Şeytanın eline koz vermemek lazım vesvese için.



Özet olarak yapılmamalı, ama daha büyük bir Günaha bulaşacaksan ve bu kesinse, dizginle kendini.

Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 08.06.20, 21:55
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,346
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Yukarıda yazmıştım ama yinede bi eklenti yapmadan geçemedim.

Masturbasyon ne ilk çaredir ne de son çare. Allah hiç bir derdin şifasını günahta koymaz. Kimisi bunun aksini iddia ederse Allaha iftira atmıştır.
Masturbasyonunun küçük, ufak günah gibi görülmesinde İslam Mubelliğlerinin suçu büyük. Her sarıklı, sakallı geçmiş islam postuna fetva verir. Ya hu, insan boynunu insanların cehenneme gitmesi için köprü yapmaz!

__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 08.06.20, 22:25
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 10.01.19
Bulunduğu yer: antalya
Mesajlar: 1,388
Etiketlendiği Mesaj: 42 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yukarıda yazmıştım ama yinede bi eklenti yapmadan geçemedim.

Masturbasyon ne ilk çaredir ne de son çare. Allah hiç bir derdin şifasını günahta koymaz. Kimisi bunun aksini iddia ederse Allaha iftira atmıştır.
Masturbasyonunun küçük, ufak günah gibi görülmesinde İslam Mubelliğlerinin suçu büyük. Her sarıklı, sakallı geçmiş islam postuna fetva verir. Ya hu, insan boynunu insanların cehenneme gitmesi için köprü yapmaz!
fetva vermekle mükellef olan kişiler yada yetkili merciler fetvalarına esas bir takım değerleri, kriterleri esas alırlar. kur an sünnet icma kıyası fukaha gibi. işte bu sebeple dinde asıl akıl değil nakildir. sahih ve sabit olmak kaydıyla. akıl bunu çözğlemek dğerlendirmek için vasıtadır.akıl da Allah ın bir mahlukudur. bu sebeple mahluku halıkın sözlerine yada peygamberlerinin sözlerine denk tutmamalıdır. bu meyanda mesele ile alakalı bir kaç nakil serdetmek yerinde olur
.

İstimnânın fıkhî hükmü, eylemin bizzat kendisi ve ibadetlere etkisi olmak üzere iki açıdan ele alınmaktadır. Başta İmam Mâlik ve Şâfiî olmak üzere fukahanın çoğunluğu, eşlerin dışında herhangi bir cinsel tatmin yolu arayanları haddi aşan kimseler olarak niteleyen âyete (el-Mü’minûn 23/5-7) ve, “Sizden evlenme çağına gelip de buna güç yetirenler evlensin, evlenmeye imkân bulamayanlar ise oruç tutsun” (Buhârî, “Nikâḥ”, 2) hadisine dayanarak istimnâyı haram saymışlardır. Bu âlimler ayrıca, tövbe etmedikçe kıyamet günü Allah’ın yüzüne bakmayacağı ve temize çıkarmayacağı bildirilen yedi zümreden birinin de “eliyle evlenenler” (istimnâ yapanlar) olduğunu bildiren hadisle (İbn Kesîr, III, 239; Müttakī el-Hindî, XVI, 90-91), “Eliyle evlenen lânet olunmuştur” hadisini delil gösterirler. Fakat bu hadislerden ilkinin bir anlamda zayıf (garîb), ikinci rivayetin ise asılsız olduğu belirtilmektedir (Ali el-Kārî, s. 376; Aclûnî, II, 449). Çoğunluğun bu görüşüne karşılık kendisinden nakledilen bir rivayette Ahmed b. Hanbel, istimnâyı hacamatta olduğu gibi vücuttaki bir fazlalığı atmak şeklinde değerlendirerek câiz görmüş, İbn Hazm ise kişinin cinsel organına dokunmasının mubah olduğunu, buna cinsel tatmin niyetinin eklenmesinin de harama yol açmayacağını ifade etmiştir. Ancak bu âlimler de istimnâyı edep ve nezahete aykırı görerek mekruh saymışlardır.

Özellikle Hanefîler ve Hanbelîler, kişinin kendi kendisini uyarıp cinsel tatmine ulaşmasını haram sayarken normal olarak cinsel duygusu baskın gelen ve bundan dolayı sıkıntıya düşecek veya sağlığı etkilenecek olan bekârla eşiyle ilişki kurma imkânı bulamayan evlilerin istimnâ yapmalarında sakınca görmemişlerdir. Hatta zinaya sapma korkusunun bulunması durumunda daha hafif bir günah olması sebebiyle bunun gerekli olduğu belirtilmiştir (Kādîhan, I, 46; Takıyyüddin İbn Teymiyye, I, 73; Buhûtî, VI, 125; İbn Âbidîn, II, 399; IV, 27). Nitekim bazı sahâbî ve tâbiîlerin istimnâyı câiz gördükleri, savaşa çıkıldığında buna başvurulduğu ve zinadan korunmaları için gençlere tavsiye edildiği nakledilmekte (İbn Hazm, XI, 392-393; M. Revvâs Kal‘acî, bk. bibl.), fakat buna zaruret durumunda başvurulması ve alışkanlık haline getirilmemesi gerektiği de belirtilmektedir.

diyanet islam ansiklopedisi

Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 08.06.20, 22:53
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,346
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
fetva vermekle mükellef olan kişiler yada yetkili merciler fetvalarına esas bir takım değerleri, kriterleri esas alırlar. kur an sünnet icma kıyası fukaha gibi. işte bu sebeple dinde asıl akıl değil nakildir. sahih ve sabit olmak kaydıyla. akıl bunu çözğlemek dğerlendirmek için vasıtadır.akıl da Allah ın bir mahlukudur. bu sebeple mahluku halıkın sözlerine yada peygamberlerinin sözlerine denk tutmamalıdır. bu meyanda mesele ile alakalı bir kaç nakil serdetmek yerinde olur
.

İstimnânın fıkhî hükmü, eylemin bizzat kendisi ve ibadetlere etkisi olmak üzere iki açıdan ele alınmaktadır. Başta İmam Mâlik ve Şâfiî olmak üzere fukahanın çoğunluğu, eşlerin dışında herhangi bir cinsel tatmin yolu arayanları haddi aşan kimseler olarak niteleyen âyete (el-Mü’minûn 23/5-7) ve, “Sizden evlenme çağına gelip de buna güç yetirenler evlensin, evlenmeye imkân bulamayanlar ise oruç tutsun” (Buhârî, “Nikâḥ”, 2) hadisine dayanarak istimnâyı haram saymışlardır. Bu âlimler ayrıca, tövbe etmedikçe kıyamet günü Allah’ın yüzüne bakmayacağı ve temize çıkarmayacağı bildirilen yedi zümreden birinin de “eliyle evlenenler” (istimnâ yapanlar) olduğunu bildiren hadisle (İbn Kesîr, III, 239; Müttakī el-Hindî, XVI, 90-91), “Eliyle evlenen lânet olunmuştur” hadisini delil gösterirler. Fakat bu hadislerden ilkinin bir anlamda zayıf (garîb), ikinci rivayetin ise asılsız olduğu belirtilmektedir (Ali el-Kārî, s. 376; Aclûnî, II, 449). Çoğunluğun bu görüşüne karşılık kendisinden nakledilen bir rivayette Ahmed b. Hanbel, istimnâyı hacamatta olduğu gibi vücuttaki bir fazlalığı atmak şeklinde değerlendirerek câiz görmüş, İbn Hazm ise kişinin cinsel organına dokunmasının mubah olduğunu, buna cinsel tatmin niyetinin eklenmesinin de harama yol açmayacağını ifade etmiştir. Ancak bu âlimler de istimnâyı edep ve nezahete aykırı görerek mekruh saymışlardır.

Özellikle Hanefîler ve Hanbelîler, kişinin kendi kendisini uyarıp cinsel tatmine ulaşmasını haram sayarken normal olarak cinsel duygusu baskın gelen ve bundan dolayı sıkıntıya düşecek veya sağlığı etkilenecek olan bekârla eşiyle ilişki kurma imkânı bulamayan evlilerin istimnâ yapmalarında sakınca görmemişlerdir. Hatta zinaya sapma korkusunun bulunması durumunda daha hafif bir günah olması sebebiyle bunun gerekli olduğu belirtilmiştir (Kādîhan, I, 46; Takıyyüddin İbn Teymiyye, I, 73; Buhûtî, VI, 125; İbn Âbidîn, II, 399; IV, 27). Nitekim bazı sahâbî ve tâbiîlerin istimnâyı câiz gördükleri, savaşa çıkıldığında buna başvurulduğu ve zinadan korunmaları için gençlere tavsiye edildiği nakledilmekte (İbn Hazm, XI, 392-393; M. Revvâs Kal‘acî, bk. bibl.), fakat buna zaruret durumunda başvurulması ve alışkanlık haline getirilmemesi gerektiği de belirtilmektedir.

diyanet islam ansiklopedisi
Cerrah, Kuran, Sünne Ehli Beyt, Akıl mantık ile uzlaşmayan hiç bir kaynagı kabul etmiyorum. İstimnanı savunmak yerine ondan kurtulmak için yollar aramak onu destekleyen kaynaklardan daha afzaldır. Bu konuda çok eminim ve Kiyamet gününe kadarda yazdıklarımın arkasındayım
Eminligim o hadde ki, mubahele bile yaparım. Dileyen buyursun eger bu işi destekleyen kaynaklarından emin ise. Vesselam

__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #25  
Alt 08.06.20, 23:03
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 14.06.19
Bulunduğu yer: Kainatta yaşiyor
Mesajlar: 958
Etiketlendiği Mesaj: 80 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bu konuda büyüklerimiz bize gep şöyle derdi dinimizce hic uygun birşey degil şayet;Artık öyle bir hal e geldımkı artık zinanın eşigindesin birebir kacısın yok o anda o işi istimna yı din alimleri uygun görmüştür.Büyük günahtansa bu ondan küçük bir günah olaeak o anlık mubah sayılmıstır.Ama. bu mu süerkli hale getirmek asla ve asla iyi birsey degıldır.Aetık insanlar günahı düsünmez olmus varı bır tavsıyede bulunalım sağlıgın icin yapma ileri yaşlarında büyük problemler yaşarsın..

Alıntı ile Cevapla
  #26  
Alt 09.06.20, 08:24
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 10.01.19
Bulunduğu yer: antalya
Mesajlar: 1,388
Etiketlendiği Mesaj: 42 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Cerrah, Kuran, Sünne Ehli Beyt, Akıl mantık ile uzlaşmayan hiç bir kaynagı kabul etmiyorum. İstimnanı savunmak yerine ondan kurtulmak için yollar aramak onu destekleyen kaynaklardan daha afzaldır. Bu konuda çok eminim ve Kiyamet gününe kadarda yazdıklarımın arkasındayım
Eminligim o hadde ki, mubahele bile yaparım. Dileyen buyursun eger bu işi destekleyen kaynaklarından emin ise. Vesselam
müminler dini konularda fetva ararlarken havasokulu.comdaki fizlozof ne diyor diye bakmıyorlar. önemli olan müçtehid imamların ne dediği sahabeyi kiramın sahih hadislerin ne dediğidir. ehli beyt meselesine gelince ehli beyt kur an ve sünnetteki karşılığı ne ise ehli sünnet ve cemaat ona gereken hassasiyeti göstermiştir.. akıl mantık imanı kuvvtlendiriyor takvamızı artırıyorsa ne ala yoksa kafir ve müşriktede akıl var ama onlardaki akıl ancak dünyayı yaşanmaz hale getirmeye yarıyor.önemli olan sahih nakildir. helede aklı nefisin eline ver bak neler yapıyor eşrefi mahlukata. akıl nezih itikatle değer kazanır.salt akılla hüküm icra olunmaz.akıl imanın elinde değer ve anlam bulur.

Alıntı ile Cevapla
  #27  
Alt 09.06.20, 08:42
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 06.01.20
Bulunduğu yer: Tashkent
Mesajlar: 3,831
Etiketlendiği Mesaj: 567 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ebureyhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Benim bir sorum var ve size sormaktan haya ediyorum ama genc yas gruplarinda en cok karsilastigim sorulardan bir tanesi ve Benim ise, bu soruya Kur'an ve sünnetten delillerl e cevap verecek bir bilgim yok. Sizden bu konuda bana yardımcı olmanızı ümit ediyorum. Eğer sorum uygun değil ise Allah Teâlâ'dan beni bağışlamasını diliyorum .Fakat biz, müslümanlar olmamız hasebiyle ilim talep etme konusunda utanmamamız gerektiği kanaatind eyim. Soruma gelince, İslâm'da elle boşalmak (istimnâ) câiz midir?
Mumkun degildir ama sirf zinayi engellemeki icin caizdir vacibidir bunun yuzunden hastaliga calilanabilir evlendiginde mastrubatsiyin yapmadan iliski yapamaz

__________________
Insanın dostuda düşmanıda kendisidir
Alıntı ile Cevapla
  #28  
Alt 09.06.20, 10:38
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,821
Etiketlendiği Mesaj: 3610 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
müminler dini konularda fetva ararlarken havasokulu.comdaki fizlozof ne diyor diye bakmıyorlar. önemli olan müçtehid imamların ne dediği sahabeyi kiramın sahih hadislerin ne dediğidir. ehli beyt meselesine gelince ehli beyt kur an ve sünnetteki karşılığı ne ise ehli sünnet ve cemaat ona gereken hassasiyeti göstermiştir.. akıl mantık imanı kuvvtlendiriyor takvamızı artırıyorsa ne ala yoksa kafir ve müşriktede akıl var ama onlardaki akıl ancak dünyayı yaşanmaz hale getirmeye yarıyor.önemli olan sahih nakildir. helede aklı nefisin eline ver bak neler yapıyor eşrefi mahlukata. akıl nezih itikatle değer kazanır.salt akılla hüküm icra olunmaz.akıl imanın elinde değer ve anlam bulur.
@ebu ubeyde bin cerrah onceki mesajin islam alimlerinin muctehitlerin bize ilettikleri beyanlari ve kurallar dizisi,bize kabul etmek düşer boynumuzun borcu,kabul etmeyen kişi ictihadini ortaya koyar!!!!!! bu mesajindaki yazdiklarina oldugu gibi katiliyorum,tesbitlerin hepsi dogru...

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #29  
Alt 09.06.20, 12:40
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 10.01.19
Bulunduğu yer: antalya
Mesajlar: 1,388
Etiketlendiği Mesaj: 42 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aynen okudugun gibi 12 İmamın için hatta 124 bin Peygamber için "aleyhis selam" ibaresi kullanılır. Bizim inancımız bu yönde, Kuran ve Ehli Beyt yolu. Selametle.
12 iman veya imamiye veya isna aşeriye olarak bilinir. a.s. ifadesini imammiye şiası kullanır. 12 imam olarak bilinen ehli beyti rasulullah nesli içerisinde imam olan hz.Ali r.a. hz. hasan r.a.fiilen imam (devlet başkanı olmuşlardır.) bunun hariicinde fiilen imam olan yoktur. imamet iddiasıyla ortaya çıkanda zeyd bin Ali zeyneli abidin dışında kimsede olmamıştır.
imamet imamiye şiasında iman konusudur. imamete inanmayan müslüman değildir. onlar için nasibi tabirini kullanırlar.
5veya 6 sahabe dışında ashabın tamamını redderler. rivayetlerini kabul etmezler.
imamların peygamberler gibi masum olduğuna günah işlemediklerine,peygamberlerin asli görevinin imameti ilan ve ikame olduğunu bunu yapmadığı zmanda peygamberlik vazifesini yapmış olmayacağını iddia ederler.
12. imam gaybubete çekilmiş kıyamete yakın gelecek ve nasibileri öldürecektir.


nasibi kimelere denir
Nâsibi, nefret sahibi olan, kindar anlamında Arapça kelime. Şii Müslümanlar tarafından, kendi bakış açılarına göre, sıklıkla, Ehli Beyt'e ve Ehli Beyt takipçilerine düşman olanlar, onlardan nefret edenler için kullanılan kelimedir. Bu tabir, Şiiler tarafından, çoğunlukla Sunnileri tanımlamak amacıyla kullanılmaktadır.
bilgi vikipediden alınmıştır.

beğendinizmi ?

Alıntı ile Cevapla
  #30  
Alt 23.05.21, 15:59
 
Üyelik tarihi: 21.04.21
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 240
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Istimnanin psikolojik ve bedendel zararlari oldugu cogu kaynakta zikredilmistir .Haram degildir cunku oyle bir hukum yok.Esini birakip bu isi yaparsan bir cok haramdan daha kotu sonuclari olur.Son care aliskanliga dusmeden harama yonelme tehlikesi varsa kerhen izin verilmistir.Cok yapilinca elde yansimasi oluyor buda ayri bir konu

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
istimna ( Masturbasyon ) Etmenin Hükmü Nedir ? Ayhanhoca Fıkıh Soru ve Cevaplar 1 17.02.23 01:50
Kaş aldırmanın dinimizdeki hükmü nedir? Ayhanhoca Fıkıh Soru ve Cevaplar 6 18.09.22 17:46
Kur'an öğrenen öğretsin denir. Hükmü nedir Kgumus Sorularınız 2 09.06.21 16:54
Katılım bankalarından alınan kar payının dini hükmü nedir? ebu ubeyde bin cerrah islam & islami Konular 1 04.04.21 13:12
Cinlerin Varlığına İman Etmenin Hükmü Nedir? Havasokulu Cin & Şeytan & Melek & Ruh 5 03.04.18 13:36


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147