|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Cenazeye telkin verilmesi!!!
Cenazeye telkin verilmesinin hikmeti nedir? Bilmediğinden soruyorum. İmamın cenaze yakınlarının dağılmasından sonra telkin vermesi ey filancanın oğlu-kızı filanca dediğinde cenazenin bunu duyduğu ve oturmaya çalıştığı bu esnada başını tahtalara vurması gibi bazı şeyler duydum arkadaş sohbetinde. Konu halkında bilgisi olan varsa dinlemek isteriz. Rahman ve Rahim olan ALLAH'ın selamı üzerinize olsun.
|
#2
|
|||
|
|||
Bir Müslüman kabrinde gömüldükten sonra orada, bir deve boğazlanıp paylaşılacak kadar bir zaman bekleyip Kur'ân okumak güzel görülmüştür. Genellikle Mülk, Vakıa, İhlâs ve Muavvizeteyn sûreleri, sonra Fatiha ile Bakara sûresinin başı okunur. Sevabı da, cenazenin ve diğer iman sahiblerinin ruhlarına bağışlanır. Ölünün bağışlanması için Yüce Allah'a dua edilir.
Cenaze toprağa gömülür gömülmez din kardeşlerinin hemen oradan dağılmaları uygun değildir. Cenazenin ruhu, onların bulunuşu ile alışkanlık kazanır, yöneltilecek sorulara hazırlanmış olur ve Yüce Allah'ın mağfiretini gözetlemiş bulunur. Resulü Ekrem Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem), bir cenaze gömüldükten sonra hemen geri dönmezdi. Bir müddet mezarı başında durur ve cemaata karşı şöyle buyururdu: "Kardeşiniz için Yüce Allah'dan mağfiret isteyiniz ve kendisine sükûnet ihsan buyurmasını dileyiniz. O, şimdi sual görecektir."(Ebu Davud, Cenaiz 69) Mükellef çağına girip de gömülen bir Müslümanın mezarı başında "telkîn" verilmesi meşru görülmüştür. Şöyle ki; mezara gömüldükten hemen sonra, iyi hal sahibi bir kimse kalkıp ölünün yüzüne karşı durur. Ona hitaben: Ya falan; Yebne fülane! (Ya Osman! Ya Zeyneb'in oğlu, gibi) diye üç kez seslenir. Ölünün ve anasının adlarını bilmezse: "Yâ Abdellah; Yebne Havva!" denilir. Sonra da şöyle söylenir: "Ya Abdellah! Yebne Zeyneb; Üzkür ma künte aleyhi min şehadeti en lâ ilahe illallah ve enne Muhammeden Resûlüllah ve enne'l-cennete hakkun vennare hakkun ve ennelba'se hakkun ve ennessaete atiyyetün lâ reybe fîha ve ennellahe yebasü men fil kubûr. Ve enneke rezîta billahi Rabben ve bil-İslâmı dinen ve bi-Muhammedin (sallallahu aleyhi ve sellem) nebiyye'en ve bilkur'ani imamen ve bilkâbeti kıbleten ve bilmü'minine ihvana. Rabbiyellahu lâ ilâhe illâ hü. Aleyhi tevekkeltü ve hüve Rabbü'l-Arşi'l-azîm." Anlamı: "Ey Abdullah! Ey Zeyneb oğlu! Hayatında inandığın ve devam ettiğin şekilde: "Eşhedü en lâ İlâhe illallah ve enne Muhammeden Resûlüllah" şehadet kelimesini söyle. Şübhesiz cennet hakdır (mevcuttur). Cehennem hakdır, öldükten sonra dirilmek hakdır, kıyamet haktır; bunda şübhe yoktur. Yüce Allah kabirlerde olanları diriltip mahşer yerinde toplayacaktır. Sen hatırla ki, Allah'ın Rab olduğuna, dinin İslâm oluşuna, Muhammed Aleyhissalatü vesselamın peygamber olduğuna, Kur'ân'ın imam, Kabe'nin kıble ve mü'minlerin kardeş olduğuna razı bulunmuş idin." Üç kez de şöyle denilmesi âdet olmuştur: "Ya Abdellah! Kul lâ ilâhe illallah. Kul Rabbiyellahu ve diniyel-İslâmü ve nebiyyi Muhammedün. Aleyhi's salâtü vesselam. Rabbi, lâ tezerhü ferden ve ente hayrül-varisin." Anlamı: "Ey Abdullah; De ki: Allah' dan başka ilâh yoktur. De ki, Rabbim Allah'dır. Dinim İslâm'dır. Peygamberim Muhammed Aleyhisselâm'dır. Ya Rabbi! Bu ölüyü yalnız bırakma. Sen varislerin en hayırlısısın." Umulur ki, bu gibi okuyuşlar ve telkinler sebebiyle Yüce Allah ölüyü bağışlar ve kabir sualinin cevabını kolaylaştırır. Hanefi fıkıh alimlerinin bir görüşüne göre, gömüldükten sonra telkîn yapılması ne emredilir, ne de yasaklanır. Malikîlere göre, telkîn ölüm döşeğinde mendubdur. Gömüldükten sonra yapılması mekruhtur. Şafiîlerle Hanbelîlere göre telkîn yapılması müstahabdır. Bir Müslüman kıldığı namazın, tuttuğu orucun, okuduğu Kur'ân'ın, verdiği sadakanın sevabını, ister hayatta olsun ve ister olmasın, bir Müslümana veya bütün Müslümanlara hediye edebilir; bu caizdir. Bu sevab onlara verilir ve her birinin aynı sevaba kavuşacağı Allah'ın ihsanından beklenir. Kabirden çıkan toprağın fazlasını kabrin üzerine atmak mekruhtur, fakat İmam Muhammed'e göre bunda bir sakınca yoktur. Definde bulunanların kabir üzerine üçer avuç toprak atmaları ilk defasında: "Minha halaknaküm (sizi topraktan yarattık)", ikincisinde: = "Ve minha nuîdüküm (sizi toprağa çevireceğiz)", üçüncüsü: = "Ve minha nuhricüküm tareten uhrâ (diğer bir defa daha sizi topraktan diriltip çıkaracağız)", demeleri müstahabdır. Kabir üzerine su serpmekte de bir sakınca yoktur. |
#3
|
|||
|
|||
Allah razı olsun
. |
#4
|
|||
|
|||
Allah c. C razı olsun çok açıklayıcı olmuş
|
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
İnsan kabre konuldugu an iki melaike gelir ve Bu melaikeler in gelişinde arkalarında şeytan gizlenir kulun ayaga kalkması anında ki olay şu aslında kabre konulana kadar insan öldüğünün farkında degildir nezaman anlar taki telkin anında ey felan oglu felan dendigi zaman kul ayaga kaşkar iken kafası hani o tahta koyuyoruz ya işte o tah taya deger ve insan ilk orda anlar öldüğünü ve Ey vaaah ben ölmüşüm burası da kabir o mezara göndükleri ben mişim vay benim halim nolacak derken birden iki varlık yanı daha önce hiç görmedigi bilmedigi ili melaike biri azap biri Rahmet melegi ve arkalarına gizlenmiş iblis o anı düşün melekler sorguya başlayacak şeytan ikinci bir çelme takma derdinde kişi öldügünü anlamış tedirgin ve korku halinde iken Melek sorar Rabbin kim O anın dehşeti ile korkar ise insan bi anlık gaflet edip Arkada gizlenen şeytan kendisini göstererek senin Rabbin benim beni göster der be o kişi ona uyar ise vay haline melek kitabı açmadan yani Amel defteri açılmadan ona derki işte senin için vaad edilen cehennem artık şu prncereden taki oraya gidecegin günü bekle dur der kabrin solundan bi pencere açar cehennemdeki o kişinin yerini ona gösterir gider yok eger kul o an dehşete kapılmaz da sorulan sorulara düzgün cevap verir şeytana uymaz ise Maşallah barek Allah işte sana vaad edilen Cennet artık sen şu kabşrden sana verilen ikrami seyret dur taki oraya gidecegin gün gelene kadar der kabri sagindan bir pencere açar be gider Kusa ca bu şekilde oly zuhur edecek tir bununiçin imam telkin verir amma imam yani kabirdekinin halini bilecek imam kazımdır telkin vermeye inşaAllah
__________________
Sen Kendine Dost Ara Düşmanı Anan Bile Dogurur M.A.Ersoy |
#6
|
|||
|
|||
Allah razı olsun @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocam çok akılda kalıcı bi açıklama olmuş. Allah bizlere rahmet etsin, acısın,şeytan'ın aldatmacasından hıfz etsin inşALLAH
|
#7
|
|||
|
|||
Oldukten sonra bile seytan bizimle ugrasiyor ya vay arkadas yorulmak bilmezmi bu
|
#8
|
|||
|
|||
büyük islam ilmihali ömer nasühi bilmen hz. nin den bu yapılan nakil için teşekkür ederim fanatik kardeş.gayet güzel Allah razı olsun.
|
#9
|
||||
|
||||
Güzel bir paylaşım olmuş allah razı olsun
__________________
El ele.. El Hakka.. |
#10
|
|||
|
|||
Rabbi euzu bike min hemezatişşeyatın ayetine sığınıyoruz
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Telkin ve insan | SertDede | Tekamül & Kozmik EnerJi | 1 | 09.08.21 17:36 |
Hamileyken cenazeye veya cenaze evine gidilirmi | Insaninsanniyet | Sorularınız | 10 | 25.10.20 23:33 |
Ölü diriye telkin verirse.. | Hal | Tasavvuf Sohbetleri | 0 | 26.12.19 23:00 |
ordan bir ses herkes cenazeye gitti diyor | pancake | Rüya ve Rüya Tabirleri | 7 | 29.11.17 12:29 |
Sırrul Esrar Tövbe ve Telkin | Aliye | Tasavvuf & Tarikatler | 3 | 21.08.17 01:12 |