#1
|
|||
|
|||
sizin yorunlarınızıda alıyım
Bediüzzaman Said Nursi’nin şu uyarısını -özetle- hatırlatmakta fayda mülahaza etmekteyiz: “Kulluk ve ibadetin sebebi Allah’ın emrini yerine getirmek, maksadı ise, Allah’ın rızasını kazanmaktır. Faydaları ve sonuçları ise, ahirette görülecektir. Bununla beraber, dünyaya ait -istenmeden, asıl maksat yapılmadan- kendi kendine hasıl olan bazı faydaların kulluğa zararı olmaz. Bu gibi güzellikler, özellikle kullukta zayıf olanları güçlendiren, onların ibadete olan şevklerini artıran şekerleme türünden- ilahî bir lütuftur.
Eğer dünyaya ait faydalar ve menfaatler, bir virdin, bir zikrin gerçek bir amacı/bir gayesi, bir illeti/bir sebebi haline getirilirse, söz konusu virdin veya zikrin sevabının en az bir kısmını iptal eder, onları, etkisiz bırakır. İşte bu sırrı anlamayanlar, mesela yüz hasiyeti ve faydası olan Şah-ı Nakşi Bend’in kutsi evradını veya bin hasiyeti bulunan Cevşenü’l-kebir münacatını, dünyaya ait bazı faydaları gözeterek okuyorlar, fakat geçmişteki Salih kimselerin, velilerin ve kutupların gördükleri faydaları göremiyorlar, sonra konuyla ilgili olarak onlardan gelen haberlere şüphe ile bakmaya başlarlar. Halbuki, o zatlar, okuduklarını sırf Allah’ın rızasını kazanmak için okumuşlar, onlar kasıtlı olarak gözetmedikleri halde, Allah’ın kendilerine ikram ettiği bazı lütuflarını –okumaya teşvik olsun diye- başkasına da aktarmışlardır. Gerçek şudur ki, dünyanın bir menfaatini ve bir faydasını düşünerek bir virdi veya bir zikri okuyanlar, Salih kimselerden rivayet edilen faydaları göremezler, göremeyecekler ve görmeye hakları da yoktu |
#2
|
|||
|
|||
evet burada anlatılanlar elbette dünya ve dünya içindekileri için olursa sevabını o dünya ve içerisindekileri ile takas etmiş olur. Fakat bunu Alla'ın rızasını elde etmek için yaparsa işte o zaman hem Hakk'ın rızasını Hem sevabını kat kat (1- Elif, Lâm, Mîm.
2- İşte o kitap, bunda şüphe yok, müttakiler (kötülükten korunacaklar) için hidayettir. 3- Onlar ki gaybe iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar. 4- Ve onlar ki hem sana indirilene iman ederler, hem senden önce indirilene. Ahirete de bunlar kesinlikle iman ederler. 5- Bunlar, işte Rabblerinden bir hidayet üzerindedirler ve bunlar işte felaha erenlerdir. bakara Suresi 1.5) alırlar bu ayetler buna delil ve işarettir çünkü Allah'ın rızası için yapılan evrad elbette kişiyi kulluk makamına çıkarır dediğimiz gibi hem sevabı kata kat alır hemde Allah'ın rızasını elde eder ve bu rızanın sonunda ihsan makamını elde eder ve kulluğun son makamı olan bu ihsan makamı kurtuluşa bir hidatettir...ve Allah'ın izniyle gayb ilimlerini elde ederler ve bu ne hoşnut bir makamdır(27- Ey, Rabbine, itaat edip huzura eren nefis! 28- Hem hoşnut edici, hem de hoşnut edilmiş olarak Rabbine dön. 29- Kullarımın arasına gir. 30- Cennetime gir. Fecr suresi 27.28.29.30) işte bu ayette kurtuluşa mazhar olunmuş kullardan olur.. elbette dünya ve içindekiler için evrad edenlerin hali ve bu inkarları aynı bu ayette olanlar gibidir (6- Şu muhakkak ki inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da onlar için birdir. Onlar inanmazlar. 7- Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözlerinin üzerinde bir de perde vardır. Ve büyük azab onlaradır. 8- İnsanlardan öyleleri de vardır ki, inanmadıkları halde, "Allah'a ve ahiret gününe inandık." derler. 9- Allah'ı ve müminleri aldatmaya çalışırlar. Halbuki sırf kendilerini aldatırlar da farkına varmazlar. 10- Kalplerinde hastalık vardır. Allah da onların hastalığını arttırmıştır. Yalan söylemelerine karşılık onlara elem verici bir azab vardır. 11- Hem onlara: "Yeryüzünde fesat çıkarmayın." denildiğinde: "Biz ancak ıslah edicileriz." derler. 12- İyi bilin ki, onlar ortalığı bozanların ta kendileridir, fakat anlamazlar. 13- Onlara: "İnsanların (müslümanların) inandığı gibi inanın." denilince, "Biz de o beyinsizlerin inandığı gibi mi inanacağız?" derler. İyi bilin ki, asıl beyinsiz kendileridir fakat bilmezler. 14- Onlar iman edenlere rastladıkları zaman: "İnandık" derler. Fakat şeytanlarıyle yalnız kaldıkları zaman: "Biz, sizinle beraberiz, biz sadece (onlarla) alay ediyoruz." derler. 15- (Asıl) Allah onlarla alay eder ve taşkınlıkları içinde serserice dolaşmalarına mühlet verir. 16- İşte onlar o kimselerdir ki, hidayet karşılığında sapıklığı satın aldılar da, ticaretleri kâr etmedi, doğru yolu da bulamadılar. 17- Onların durumu, bir ateş yakanın durumu gibidir. (Ateş) çevresini aydınlatır aydınlatmaz Allah onların (gözlerinin) nurlarını giderdi ve onları karanlıklar içinde bıraktı, artık görmezler. 18- (Onlar) sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Artık (hakka) dönmezler. 19- Yahut (onların durumu), gökten boşanan, içinde karanlıklar, gök gürlemesi ve şimşek(ler) bulunan bir yağmur(a tutulmuşun hali) gibidir. Yıldırımlardan ölmek korkusuyla parmaklarını kulaklarına tıkarlar. Oysa Allah, inkârcıları tamamen kuşatmıştır. 20- O şimşek nerdeyse gözlerini (n nûrunu) kapıverecek. Önlerini aydınlattımı ışığında yürürler, karanlık üzerlerine çöktümü de dikilip kalırlar. Allah dilemiş olsaydı işitmelerini, görmelerini de alıverirdi. Şüphesiz Allah her şeye kâdirdir. 21- Ey insanlar! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabb'inize kulluk edin ki (Allah'ın) azabından korunasınız. 22- O (Rabb) ki yeri sizin için bir döşek, göğü de bir bina yaptı. Gökten su indirdi, onunla size rızık olarak çeşitli ürünler çıkardı. Öyleyse siz de, bile bile, Allah'a eşler koşmayın. 23- Eğer kulumuz (Muhammed)a indirdiğimiz (Kur'ân)den şüphe içinde iseniz, haydi onun gibi bir sûre getirin, Allah'tan başka güvendiklerinizin hepsini çağırın; eğer doğru iseniz. 24- Yok yapamadıysanız, ki hiçbir zaman yapamayacaksınız, o halde yakıtı insanlar ve taşlar olan, inkârcılar için hazırlanmış ateşten sakının. bakara 6.24) anlatılanlar gibidir..dahası için ayetlerin tefsirine bakınız... Selam ve dua ile |
#3
|
|||
|
|||
Ozaman abi sure yada esma salavat cekerken dua etmeyelim hacet dilek istemeylim kendimden ornek veriorum hep niet ederek hacet icin okuorum ilerleme herhalde ondan olmuo yada oluoda ben bilmiorum o zaman niet etmemek dahamibiyi abi bu durumda hacet veyatta dilek istememek sadece allahbrizasi icin okuorumndiyip baslamak @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
. |
#4
|
|||
|
|||
Niyet en önemli şeydir....fakat dua etmekte kulluk icabıdır
|
#5
|
|||
|
|||
Kulluğun bir belirtisi de istemek değil midir? Bu zikirler esmalar okumalar Allah dan bir şey istemeden önce yaptığımız kasidelerdir. Bir de burdan bakmak lazım
|
#6
|
|||
|
|||
Bana kalırsa dua etmek kafidir
|
#7
|
|||
|
|||
Haklısınız Yorumlar İçinde Aydemir Hocamıza Teşekkür Ederim Allah Razı OLsun.
|
#8
|
|||
|
|||
Konu guncelleme
__________________
İnci Sancı Mahsulüdür.. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Demon Gremory Davetinde Yaşananlar | selo09 | Cin & Şeytan & Melek & Ruh | 2 | 01.04.23 00:08 |
Şeytanın incîli | gunes | Kitap & E-Kitap | 12 | 11.02.21 02:12 |
Özgür İradenin KAder de Yeri | Och | Metafizik | 0 | 14.09.20 16:25 |
Kafirun Suresi Açıklamalı Tefsiri | Havasokulu | Kuran-ı Kerim Tefsiri | 2 | 15.08.18 09:59 |
Camia Kebire Ziyareti | Tuana | Dualar & Dua Kardeşliği | 1 | 22.03.17 15:12 |