|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Tehareti kamile halinde olmak
Tehareti kamile halinde olmak ilk bakışta temizlik gibi
anlaşılır fakat aslında bundan çok daha ileri bir durumdur. Tehareti kamile hali bedende, kıyafette ve mekanda olmak üzere üçe ayrılır. a) Bedende Teharet: Bedensel teharet abdest almak amacıyla yıkanmanın ötesinde tam bir temizlik için yıkanmak, vücudun zor ulaşılan bölgelerini iyice temizlemek ve yıkanmadan sonra da temizliği korumaktır. Temizliğin korunması veya korunamaması çok ufak şeylere bağlıdır. Mesela banyodan çıkınca genellikle insanlar idrar boşaltma ihtiyacı duyabilirler. Bu bedenin ıslanmasından, ısı değişikliğinden kaynaklanan bir durumdur. İdrar yapılırken farkında olmadan ayağa veya bedenin herhangi bir yerine sıçrayabilecek olan bir damla idrar tehareti bozar. Günümüz apartman dairelerinde klozet ve banyo genellikle yanyanadır. Banyodan çıkınca farkında olmadan, çıplak ayakla, klozetin çevresine sıçmmış olabilecek idrar damlalarına basmak tehareti bozar. Bunlara ve benzeri şeylere dikkat etmek gereklidir. Abdest almanın amacı nedir? Çoğunluğun zannının aksine abdest almak sadece fiziksel temizlik amaçlı bir şey değildir Tabi ki, abdest alırken ele, kola, yüze yapışan pislikler temizlenir. El, yüz, boy abdestinde de beden yıkanır fakat abdestin amacı fiziksel temizlikten ziyade tuhsal arınmadır. Amaç toplum içinde iken oluşan Aura kirliliğinden zihinsel olarak arınmak, insanlarla temas halinde iken fiziksel olarak bulaşan olumsuz enerjilerden temizlenmek, insanların bakışlarıyla farkında olmadan yükledikleri hased, nefret, kıskançlık gibi olumsuzluklardan temizlenmektir. Bu yüzden abdest fiziksel olarak yapılan mekanik haraketler olmamalı. Zihinsel olarak da yapılmalıdır. Bu anlatılanların en büyük ispatı da Teyennüm'dür. Bilindiği gibi, suyun olmadığı yerlerde kum veya toprakla da abdest alınır. Basit bir şekilde eller toprağa vurulup, kollar sıvazlanır. İşte bu da zihinsel olarak yapıla bir ruhsal arınmadır. Abdestin amacı yerine gelmiştir. Abdest almanın zihinsel ve ruhsa bir durum olmasına karşılık Havâss'ın gerektirdiği bedensel taharet tam ve gerçek bir temizlik durumudur. b) Kıyafette teharet: Kıyafet temizliği Havâss için şarttır. Aynen bedensel temizlik gibi kıyafet temizliğinde de çamaşıra damlayabilecek olan idrar ve sair pisliklere dikkat emek şarttır. Kıyafet her zaman için tertemiz ve mümkünse ütülü olmalıdır. c) Mekanda teharet: Çalışmanın yapılacağı oda yukarda anlatıldığı gibi hazırlanmalı fakat bunlardan başka ayrıca çalışma öncesi ya da belli zaman aralıklarıyla süpürülmesi, toz, böcek benzeri şeylerden mümkün mertebe arındırılmış olması gerekir. Çalışma mekanına hayvan girmemeli. Hayvanlar esasen kirlilik kaynağı değildirler fakat kendi tuvalet ihtiyaçlarını giderme tarzlarından dolayı ayaklarına veya tüylerine farkedilmeyen pislikler bulaşmış olabilir. Şayet özel bir çalışma odası varsa oraya ev içinde giyilen günlük terliklerle girilmemeli. Özet olarak çalışma mekanı mümkün olduğu derece temiz tutulmalı ve yine mümkünse çalışma mekanına başka kimse sokulmamalı. Kaynak: HAVÂSS'IN DERİNLİKLERİ I. Kitap |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Mürşid-i Kamile Tabi Olmak | Sin | Tasavvuf & Tarikatler | 8 | 03.05.22 23:46 |
mahlukat katında aziz olmak kerim olmak sevgili ve mahbub olmak için | Aytekin | Vefk & Tılsım | 5 | 07.12.21 16:27 |
Nefis Terbiyesinde yedinci son Basamak -Nefs-i Kamile- | ayhan571 | Tövbeler & Uyarılar | 13 | 22.04.21 16:01 |
Mürşid-i Kamile Kimdir | Sin | Tasavvuf & Tarikatler | 1 | 22.08.18 01:42 |