|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
||||
|
||||
Tahiyyat , Miraç ve Burak - O Gece Neler Oldu ? Kesinlikle Okuyun.
Bugün dinlediğim bir sohbeti kaynakları ile sizlerle paylaşmak istedim . Hepimiz biliriz miraç gecesi efendimiz s.a.v Allah c.c görüştü. Peki, Efendimiz Nasıl, Ne ile Gitti ? Neden Bineklerden Burak geldi ? Nereleri Müşahede etti ? Nasıl görüştü ? Ne konuştular ?
Öncelikle Efendimizin gittiği Mübarek binek Burak cennetteki bineklerden bir tanesidir. Cennette otlanan binekler arasında bir söylenti başlamıştı. Server-i Kainat Efendimiz (s.a.v) in içlerinden birisinin sırtına binecek ve gelecekti. Bunu duyan bütün binekler daha çok otlanmaya ve güçlenmeye başladı. Ancak içlerinden bir tanesi Efendimizin nasıl birisi olduğunu tefekkür edip onun düşüncesiyle yemeden içmeden kesildi. Vakit geldiğinde onun neden öyle aç kaldığını sordular. ve dedi ki ; Efendimizi düşünmekten boğazımdan bir şey geçmiyor. O hal üzere devam etti ve o görevlendirildi. Yani Her şeyin bir bedeli var efendimiz s.a.v de Miraç için bir çok bedel ödedi. Bedelden kasıt bir çok imtihandan bir çok sıkıntı dan geçti. Hepimiz dertlerimizin imtihanlarımızın kıymetini bilmeliyiz. Hamd etmeliyiz ki Allah c.c bizleri seviyor ellerimizi ona açmamız ve onu devamlı hatırlayacağımız bir imtihan veriyor. Konumuza devam edersek.. Bursa´da yaşamış büyük velî Emîr Sultan (r.a.) Hazretleri Peygamber Efendimizin (s.a.v.) mîrâca çıkması ile ilgili olarak buyurdular ki: "Ceddim Resûl-i Ekrem(s.a.v.), mîrâca bedeniyle çıktı. Mekânsız, zamansız, cihetsiz, sıfatsız olarak Allahü Teala’yı (c.c.) gördü. Gözsüz, kulaksız, vasıtasız, ortamsız olarak Rabbi ile konuştu. Bu hususta kimsenin şek ve şüphesi olmasın.Bunun doğruluğu, Necm sûresinde bildirilmiştir. Resûl-i Ekrem(s.a.v.) için cümle melekler ve bütün mahlukat salavat getirirler.Böyle yüksek bir zatın mîracında,bedenen veya ruhen olmasında şüpheye gerek yok. Bu beden, göz ve kulaklar, günde bir defâ değil, dört yüz kere miraç yapabilir. Buna şüphe etmemek gerekir. Allahu Teala bir hadîs-i kudsîde;"Ey Habîbim, sen olmasaydın, hiçbir şeyi yaratmazdım." buyuruyor. Bu hadîs-i kudsi,bunun doğru olduğunu gösterir." Miraç böylesine yüce bir olaydır. Peygamber Efendimize (s.a.v.) yedi kat sema ve ondan daha ilerisi, onların sakinleri, tüm Peygamberler, Cennet, Cehennem, oralarda görevli melekler gösterilmiştir. Bu yolculuğunda Hz.Cebrail (a.s.) Efendimizin (s.a.v.)refakatçisiydiler. Her gittikleri yere birlikte gidiyorlardı. Hz.Cebrail(a.s.) oralarla ilgili gereken açıklamaları Efendimize (s.a.v.) yapıyordu. Miraç yolculuğunda bir noktadan sonra Hz.Cebrail (a.s.) Hz.Peygamberi(s.a.v.) yalnız bırakmış ve daha ileri gidemeyeceğini bildirmiştir.Bu noktadan sonra Efendimiz Hz.Muhammed (s.a.v.) yolculuğuna yalnız devam etmiştir.Çıkarken ise Tabir-i caiz ise Allah c.c ile görüşeceği ve ona ne hediye götüreceğini düşünürek öyle bir makama çıkmıştır ki varlığın ulaşabileceği en uç noktaya ulaşmıştır. Hiç bir yaratılmış bu mertebeye çıkamamıştır.Bu O’nun (s.a.v.) en yüce yaratılmış olduğunun göstergesidir. Görüşmeye Allah c.c hediye olarak şöyle başlamıştır ; -Et-tahiyyatu lillahi ve’s-salâvatü ve’t-tayyibâtü. Efendimiz (s.a.v.) Hz.Cebrail’den (a.s.) ayrılıp kendisine ait özel alana çıktığında, Rabbi ile her türlü benzetmeden münezzeh olacak,akıllarca kavranamayacak bir şekilde karşılaştı.Bu zaman ve mekan kayıtlarından beri ve insanın kavrayamayacağı bir şeydi.İlahi huzura çıktı ve Yüce Rabbine yukarıda belirtilen şekli ile hitap etti ve selam verdi.Hz.Peygamber (s.a.v.) bu söz ile “Bütün dualar, senâlar, övgüler, ibâdetler ve mülk, azamet,beka hepsi Allah’a mahsustur” dedi ve Allah’a (c.c.) selam verdi . - Ettahiyyatu lillah, tazim, hürmet, beka, sonsuzluk, ölümsüzlük, mülk ve hükümranlık gerçek hayat sahibi olan Allah’a mahsustur. Vessalavat, (vessalavatı lillah demektir) salavatlar, kalp ve gönülden yapılan dualar, bedenle ifade edilen ibadetlerimiz Allah içindir. O’na yapılır, O’nun içindir. Vettayyıbat, kulu Allah’a yaklaştıran her türlü vesileler, güzel sözler, zikirler, tesbihler, övgülerimiz, hamdlerimiz ancak Allah içindir. - Cenab-ı Hak da kendisine bu şekilde selam sunan Rasulullah’a (s.a.v.) şöyle cevap verdi ; -Es-selâmü aleyke eyyühe’n-nebiyyü ve rahmetullahi ve berekâtühû. Ey Nebi!Selam, Allah’ın rahmet ve bereketi Sen’in üzerine olsun. Efendimiz(s.a.v.), Cenab-ı Hakk’ın (c.c.) bu selamına şöyle mukabele etti: -Es-selâmu aleyna ve alâ ibâdi’llahi’s-salihin. Selam bizim üzerimize ve Allah’ın salih kulları üzerine olsun Bu karşılıklı selamlaşmaları kendi bulunduğu mertebeden duyabilen Cebrail(a.s.) ise şöyle nida etti: -Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve rasulüh. Şehadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur, yine şehadet ederim ki Muhammed, Allah’ın kulu ve Rasulü’dür. Efendimizin alâ ibâdi’llahi’s-salihin sözü Allah c.c hoşuna gitmiş ve Peygamber efendimize ümmeti için şu hediyerleri vermiştir; Amenerrasulu "Bakara Suresi son 2 ayeti." Ümmetinin de 5 vakit huzuruna kabulu "5 vakit namaz". Bizleri Dularınızda Unutmayın... Selam ve dua ile
__________________
Hayat bir uykudur, ölünce uyanır insan. Sen erken davran ölmeden önce uyan. |
#2
|
|||
|
|||
Allah razı olsun emeğinize sağlık
|
#3
|
|||
|
|||
ALLAH razı olsun senden çok iyi konu olmuș lakin șu hadisi kudsi'de insanlar çok tartıșıyor "Ey Habîbim, sen olmasaydın, hiçbir şeyi yaratmazdım" bu hadise doğru değil deniliyor ve șu ayeti ekleyip, YÜCE ALLAH C.C cinleri ve insanları ancak kulluk etsin diye yarattı buyruluyor aslında insanlar bu ayeti karıștırıyor bu ayet ve hadisi biraz daha açarsanız kafamızdaki sorular kalmayacak inșallah konunuzu sonuna kadar destekliyorum ama çoğu kiși desteklemiyor iyi bir cevap ile desteklemeyen kișilerin kafasındaki sorularıda silersiniz inșallah. good
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] . |
#4
|
||||
|
||||
Sevgili @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Elimden geldiğince açıklayayım biznillah Öncelikle izaha HADİS-İ ŞERİF den başlayalım ; لولاك لولاك لما خلقت الأفلاك = levlâke levlâke lemâ halaktu'l-eflâk ""Ey Habîbim, sen olmasaydın, hiçbir şeyi yaratmazdım" Öncelikle bu konu Hadis ilmi ile alakalı olup hadis ilmine başlanmadan önce öğrenilmesi gereken Usulu hadis ilmindeki ravi( yani hadisi aktaran kişiler) in özelliklerine göre kısımlara ayrılır. Çok kısım vardır Usulu hadis konusuna çok dalmadan kısa ve öz şekilde anlatmayı istiyorum. Ravilerin özelliklerinden maksat şudur; Örneğin bir hadis var ve senedindeki ( senet : Hadisi ilk kaynağına götüren ravi zincirine verilen isimdir. ) kişiler hakkında bazı şüpheli durumlar var yani ravi pek de sağlam değil. Yalan söylediği ortaya çıkmış olabilir, sapık sözler söylemiş olabilir vb. bunu çoğaltabiliriz. Bu tür hadise de Mevzu hadis yani Zayıf Hadis: Sahih ve hasen hadisin şartlarından birini veya birkaçını taşımamakla beraber, uydurma (mevzu) olduğu da söylenemeyen hadislerdir. Usulu hadise değindikten sonra Konumuza dönersek... Bu hadisin Mevzu Hadis olduğunu söyleyenler ve düşünenlerin en başındaki hatta bu konuyu ortaya atan Şahıs Mustafa İslamoğludur. Hazır tam Usulu hadisteki mevzu hadisin ne olduğundan bahsetmişken bu hadis hakkında uydurmadır diyen kişinin özellerine bakalım * Mezhepleri İnkar Eden ve mezhep imamlarını alaya alarak tenkit eden .. (Ya hu yuh ! Ya hu El insaf ! ) *Kadere İmanı şart değil , Tartışmalı Fazlalık Diyerek iNKAR EDEN !!! * Şefaati inkâr eden, *Kabir Azabını İnkar Eden * Muta Nikahına müsade eden * iSA a.s. Nuzulünü İnkar Eden * Mehdi a.s.’ın inkâr eden, * Sahih hadisleri inkâr eden, * Ye’cüc Me’cüc seddin arkasında yok diyen. (seddin arkasında olduğu Kehf suresiyle sabittir. (Kehf Suresi, 94)) * Ehli Beyt Mezhebi diye uyduruk bir mezhep telkin eder. (Şiilik Diyemediği için siyasi söylemidir.) * “Yahudileşme temâyülü” kitabında Kadınlar hayızlı camiye girebilir oruç tutabilir diyen. ( 104 Kitapta böyle fetva bulamazssınız.) * “Üç Muhammed” Kitabında İslamda el ayak kesme yok Peygamber yapmamıştır diye iftira eden ( vardır Maide suresiyle sabittir. Maide suresinin 38. ayetinde ) * Cennet Ve Cehennemin Ebedi oluşunu İnkar Eden * Ters İlişkiye fetva veren *Muaviye ra. ve 10,000 Sahabeye Kafir Diyen * Çorabın üstüne ve Hanımlar da Başörtüsünün üstüne mesh edebilir diyen * Zalim Şia Esedi bir kez olsun Eleştirmeyen ( Ne de olsa ikiside Şia ) * Peygamber Efendimiz abdestsiz (sav) olarak kur’an okumuştur der ve iftira atar * “Hayızlı kadın camiye girebilir” diyen ve “Giremez!” diyen Ehli Sünnet âlimlerine de “Yahudilere meyl etmiştir.” diyen, * Hz. Ebubekir, Hz. Osman, Hz. Ömer, Hz. Aişe vâlidemize ve Hz. Muâviye (r.a.)’a hakaret eden şiileri konuk eden, onların hakaret vari sözlerini sessiz bir şekilde dinleyen ve konuşmalarına izin veren, * Takke ve Sarık Bağlamak Bidattır Diyen ( Ama hutbelerde Takke Takan smile ifade simgesi ) * Üç Muhammad diye bir kitap çıkarıp Efendimiz s.a.v.’in mucizelerini inkar eden ve “Sıradan bir peygamberdir.” diyen, * Cinler yoktur. Hz. Süleyman cinleri çalıştırmamıştır diyen ve daha buna benzer akla zarar ne fetvaları olan bir şahsiyet. Sen kim oluyorsun ya hu !!! Arkadaşlar lütfen ama lütfen rica ediyorum. Allah c.c irade vermiş akıl vermiş hepimize öncelikle duyduğumuz şeyi kim söylüyor bunu söyleyen yani bize rivayet eden ravi kim ya ? neden sözüne itibar edeyim ? BU DİN AYET VE HADİS-İ ŞERİF üzerine bakiydir. Hadis inkarcıları fitne çıkarmak isteyen bu insanların sözlerine inanmayın !! Mustafa İSLAMOĞLU sapıktır ! Mustafa, İslamoğlu felan değildir. İslam ile alakası dahi yoktur. Bir çok ayeti hadis i inkar ettiğinden dinden çıkmıştır ! Şeytanın oyuncağıdır ! ** Eğer ki yazdıklarım size yeterli değil halen şüpheleriniz var ise yazdığım her maddenin sonuna başına Mustafa islamoğlu yazarak İSPATLARIMI görebilirsiniz. Hee ben açıklayamadıysam konuyu sizlere o zaman Ehli sünnet hocalarımızdan Cübbeli Ahmet hoca,İhsan Şenocak, Nurettin Yıldız gibi hangi hocanın adının yanına bu adamın ismini yazarsanız size benden daha güzel açıklayacaklardır. İzaha AYET-İ KERİME den bahsederek devam edeyim ; وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ = Ve mâ halaktul cinne vel inse illâ li ya'budûni. Ben insanları ve cinleri sadece ve sadece bana ibadet etsinler diye yarattım.` (Zariyat, 56) Bakınız yine kim bu ayet hakkında farklı görüş söylüyor. Tabi ki Mustafa İslamoğlu.. Arkadaşlar bakın bunlar algı operasyonudur. Bunlar Fitnedir. bunu da dilim döndüğünce açıklayayım şansıma ki arapça dan bildiğim yerden... Diyorlar ki ; لِيَعْبُدُونِ " li ya'buduni " kelimesinin tefsirini yaparken anlamını İBADET etmek için değil KULLUK etmek için diye değiştirilmeli. BAKIN !! ; li ya'buduni bir fiildir. li orada için anlamı olduğu için o bir kenarda dursun ne kaldı "ya'buduni" buda geniş veya gelecek zaman fiil idir. Anlamı ibadet ediyorlar. Bu fiilin aslı yani mastarı köküne girelim . ya'buduni deki "y" fiilin önüne gelen geniş zaman takısıdır. onu da kenara alalım. ne kaldı "abduni" sondaki "uni" vav ne nun ile yazılan yer çoğulluk edatıdır. Onu da çıkartalım. Ne kaldı ? "عْبُدُ -ABD" Şimdi türkçedeki İbadet kelimesine bakın . Köken olarak arapçadan gelmektedir. Anlatmak istediğim şey şu ; ÂBİD العابد çoğumuz biliyoruz ki ibadet eden anlamına gelir. Kökü abd dir. Abdullah ya en basitinden .. Şimdi ha KULLUK ha İBADET ? Öyle değil bakın. Diyorlar ki Allah insanı İBADET etsin diye yaratmadı. HAŞA ! bu ne demek arkadaşlar. Yani Ailenin rızkını kazanmak için evden çıkıyorsun ee niyet ediyorsun Allah rızası için diyerek . O iş sana ibadet olmuyor mu? Cevabı kendiniz verdiniz değil mi ? Oluyor. Bunlar diyor ki bu ibadet değildir. Ben bunlar böyle diyorlar derken bu insanın kendi makalesini yayınladığı kendi sitesindeki yazdıklarını okuyarak buraya reddiye yazdım. Uzun bir açıklama oldu ama kısaltabildiğim kadar kısalttım. Kelime kalabalığı yapıp zamanınızı çalmış isem Hakkınızı helal edin. İsteyen araştırabilir.. Selam ve dua ile
__________________
Hayat bir uykudur, ölünce uyanır insan. Sen erken davran ölmeden önce uyan. |
#5
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#6
|
|||
|
|||
Allah razı olsun eline diline yüreğine sağlık mübarek
|
#7
|
||||
|
||||
Amin Cümlemizden Razı olsun
__________________
Hayat bir uykudur, ölünce uyanır insan. Sen erken davran ölmeden önce uyan. |
#8
|
|||
|
|||
Hz. Peygamber İsrâ gecesinde ürktüğünde, kendisine Ebû Bekir’in sesiyle nida edilmiş ve Ebû Bekir’in sesine ünsiyet etmiştir.
Çünkü Hz. Peygamber ve Ebû Bekir, aynı topraktan yaratılmış, Hz. Muhammed öne geçmiş ve Ebû Bekir geride kalmıştır. ‘İkinin İkincisi. Onlar mağarada iken arkadaşı ona ‘Üzülme, Allah bizimle beraberdir demişti.’ Böylelikle her ikisinin sözü Allah’ın kelâmı olmuştur. kaynak : ibni arabi (r.a.) / Futuhat mekkiye -266 |
#9
|
|||
|
|||
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________
Sözün kıymetini '' Lal'' olandan,
Ekmeğini kıymetini ''Aç '' olandan, Aşkın kıymetini ''Hiç'' olandan öğren.. |
#10
|
||||
|
||||
Güncel +++
__________________
Hayat bir uykudur, ölünce uyanır insan. Sen erken davran ölmeden önce uyan. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
ramazan ayında kilinabilecek namazlar | gunes | Ramazan & Oruç | 5 | 20.07.24 18:23 |
Gece ibadetlerinin önemi | Lokman | ibadetler | 6 | 20.07.24 18:22 |
Gece Dirilişi ve Mü’minin 24 Saatine Bir Bakış | haskin | ibadetler | 3 | 09.06.24 12:32 |
Günlerin saatleri gecelerin saatleri havvas esrarı ve duaları | gunes | Havas ilmi Genel Bilgiler | 6 | 06.12.21 22:13 |
Müzzemmil Suresi Açıklamalı Tefsiri | Havasokulu | Kuran-ı Kerim Tefsiri | 2 | 02.07.18 23:32 |