Namazı huzur ve huşu ile tamamlamak - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > islam & Tasavvuf > ibadetler > Namaz

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 21.06.20, 19:41
Swordsfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.10.19
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 2,490
Etiketlendiği Mesaj: 78 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Namazı huzur ve huşu ile tamamlamak

Allah (CC.) buyuruyor ki:
— Namazlarında huşu içinde olan mü'minler kurtuluşa ermişler-dir» (45).
Bilesin ki, dil âlimleri «huşu» kelimesini «korkmak» ve «çekinmek» gi-bi kalb
eylemlerinden» sayar, bazıları da «sükûnet», «öteye - beriye bak-mamak» ve
«oynamamak» gibi davranış eylemlerinden kabul eder.
Fıkıh âlimleri «huşu»un namazın farzlarından mı olduğu, yoksa fa-ziletlerinden mi
sayılması gerektiği hususunda anlaşmazlık halindedirler, her iki görüşü de ileri
sürenler vardır. Birinci görüşü savunanlar şu ha-dis ve âyete dayanıyorlar.
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
— Kulun ancak aklı tam yerinde iken kıldığı namaz, namaz yerine geçer.»
Ulu Allah (C.C.) buyuruyor ki: «— Namazı beni hatırlamak için kil!» (Tahâ: 14).
İlk görüşü savunanlara göre gaflet hali «zikir» le, yani Allah'ı hatır-da tutma
eylemi ile bağdaşmaz, bu yüzden ulu Allah:
«Sakın gafillerden olma» diye buyurur (46).
Beyhakî'nin Muhammed İbni Sirin (R.A.) dan rivayetine göre Mu-hammed İbni
Sirin şöyle demiştir «Haber aldım ki Peygamber'imiz (S.A.S.) namaz kılarken
gözlerini havaya kaldırdığı için bu âyet inmiştir.» Abdur-rezzak'ın (R.A.) ayni
konudaki rivayetinde bu âyet inince Peygamber'i-mizin kendisine namazda huşu
içinde olmasını ve gözlerini secde yerin-den ayırmamasını emrettiği ilâve
edilmektedir.
Hakim ve Beyhakî'nin birlikte Ebu Hureyre (R.A.) dan naklettiklerine göre
Peygamber'imiz (S.A.S.) namaz kıldığı vakit gözlerini semaya diker-di. Bunun
üzerine kendisine yukardaki âyet inmiş, oda hemen başını eğ-mişti.»
Hasan'dan (R.A.) rivayet edildiğine göre Peygamber'imiz (S.A.S.) şöyle
buyuruyor:
— Beş vakit namaz, birinizin evin önünden akan suyu çok bir nehir gibidir, her
gün beş kere bu nehre girip yıkanırsa üzerinde kir namına bir şey kalabilir mi?»
Peygamber'imiz (S.A.S.) demek istiyor ki, büyükleri dışında bütün günahları,
geride hiç bir şey bırakmamak üzere, beş vakit namaz gide-rir. Elbette ki bu
durum, huşu içinde ve kalb huzuru ile kılınan namaz için söz konusudur, böyle
olmayan namaz da zaten sahibine reddedilir.
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
— Dünyanın her şeyi ile ilgisini keserek iki rek'at namaz kılan kim-senin geçmiş
»bütün günahları affedilir»
Yine Peygamber'imiz (S.A.S.) şöyle buyuruyor:
— Namaz kılmak, hacca gitmek, Beytüllah'ı tavaf etmek ve diğer usulü belirlenen
ibadetler,Allah'ı hatırda tutmayı sağlamak için emredil-miştir. Hatırlanan hakkında
—ki asıl amaç ve hedef o'dur— kalbinde say-gı ve ürperme bulunmayınca böyle
bir hatırlamanın (zikrin) ne kıymeti vardır?»
Yine Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
— Kötü ve çirkin davranışlardan sahibine alıkoyamayan namaz ku-lun Allah'dan
daha çok uzaklaşmasına sebep olur,»
Bekir İbni Abdullah der ki, «ey insanoğlu! Allah'ın huzuruna izin-siz girip kendisi
ile tercümansız konuşmak istersen bunu yapabilirsin.» Kendisine «bu nasıl
olabilir» diye sorarlar. Bekr İbni Abdullah şöyle ce-vap verir, «iyicene bir abdest
alırsın, ve namaz yerine gidersin. İşte o an-da Allah'ın huzuruna izinsiz girmiş,
tercümansız O'nunla konuşmuş olur-sun.»
Hz. Ayşe (R. Anha) diyor ki, «Rasulüllah ile karşılıklı konuşurduk O bize bir şey
der, biz de O'na karşılığında bir şey söylerdik. Fakat namaz vakti girince Allah'ın
azameti ile öylesine meşgul olurdu ki, sanki ne O bizi tanır ve ne de biz O'nu tanır
olurduk.»
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
— Allah, kulun kalbi ile bedenini birlikte hazırlayarak kılmadığı na-mazin tarafına
bakmaz.»
Allah'ın dostu Hz. İbrahim (A.S.) namaza durduğu zaman iki mil uzaktan kalbinin
atışı duyulurdu.
Said ül-Tenuhî (rehimehullahu) namaz kılarken yanağından sakalına süzülen göz
yaşlan dinmezdi.
Peygamber'imiz (S.A.S.) adamın birini namazda sakalı ile oynarken gördü ve
«eğer bu adamın kalbi Allah korkusu taşısa azaları da taşırdı» diye buyurdu.
Anlatıldığına göre Hz. Ali (kerremellahu vechehu) namaz vakti gi-rince titremeye
başlar, rengi atardı. »Ne oluyor sana, ya emirülmüminin» dediklerinde «göklere
yere ve dağlara arzedilince ürkerek yüklenmekten çekindikleri halde benim
üzerime aldığım emânetin vakti geldi» diye cevap verirdi.
Rivayete göre Ali İbni Hüseyin (rehimehullahu) abdest alırken rengi sararırdı,
yakınları ona «abdest alırken sana niye böyle oluyor» sorarlar, O da şu cevabı
verirdi, «kimin karşısına dikilmek istediğimi biliyor mu-sunuz?»
Rivayete göre Hatem ül.Asam'a (R.A.) namazı nasıl kıldığı hakkında soru soruldu,
o da Şöyle cevap verdi: «Namaz vakti girince güzelcene abdest alır, namaz
kılacağım yere varırım. azalarım verine otursun diye önce bir müddet otururum.
Sonra kalkar. kaşlarımın arasında Kabe. ayaklarımın altında Sırat köpsüsü,
sağımda cennet, solumda cehennem, arkamda_ölüm meleği olan Azrail varmış
gibi farzederek ve kılacağım son namazmış gibi kabul ederek korku ve ümid arası
bir ruh hali içinde
usulüne uygun bir tekbir alarak namaza dururum.
Düzenli bir şekilde «Fatiha» ve «zammı sure » okurum, tevazu içinde ruküa
vararak huşu icinde secdeye kapanırım. Sonra sol ayağımın dışını yere, sağ
ayağımı baş parmak üzere dikerek bağdaş kurar, otururum,
bu yaptıklarıma ihlas halini katarım. Sonunda «kıldığım namaz acaba ka-bul oldu
mu, yoksa olmadı mı» bilemem.
İbni Abbas (R. Anhuma) der ki, «tefekkür hali içinde kılınan ne uzun ne kısa
(orta) iki rek'atlık namaz, başıboş bir kalb ile kılınan bir gecelik namazdan daha
hayırlıdır.»
Peygamberimiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
— Ahir zamanda ümmetimden öyleleri gelecek ki, camilere varacak, halka kurup
oturacaklar. Dillerinden dünya ve dünya sevgisi düşmeyecektir. Öyleleri ile oturup
kalkmayın, Allahın onlara hiç bir haceti yoktur.»
Hasan El Basri'den (R.A.) rivayet edildiğine göre: «Peygamberimiz
(S.A.S.) bir gün «size insanlar arasında en çirkin hırsız kimdir, haber ve-reyim
mi» diye buyurdu. Orada bulunanlar «kimdir ya Resulullah» diye sordular.
Peygamber'imiz «Namazından çalandır» diye cevap verdi. Ora-dakiler
«namazından çalması nasıl olur» diye sordular. Peygamber'imiz «namazın
ruküunu ve secdesini eksik - eksik yaparak» cevabını verdi.
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
— Kıyamet günü kul, ilk önce namazdan hesaba çekilecektir. Namaz-dan yana bir
eksiği çıkmadığı takdirde hesaplaşması kolay geçer.Fakat eğer namazdan yana bir
eksiği çıkarsa ulu Allah meleklerine «bu kulumun nafile ibadetleri varsa ondan
borca kalmış farzları yerine koyun» diye buyurur.»
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
—Bir kula verilebilecek en hayırlı hediye iki rek'at namaz kılsın di-ye kendisine
izin vermektir.»
Namaza duracağı zaman Hz. Ömer'in (R.A.) böğürleri titrer ve dişleri takırdardı.
Bu halin sebebi kendisine sorulunca «emaneti yerine getirme-nin ve farz borcunu
ödemenin vakti geldi, bilmem ki, onu nasıl yerine ge-tireceğim?»
Anlatıldığına göre Half İbni Eyyüb (R.A.) bir gün namazda iken bir yerinden arı
sokar. Sokulan yer kanar, fakat Half hiç bir şey duymaz.
Bu sırada İbni Said çıkagelir, Half'e üzerinden kan geldiğini bildirir de o da
elbisesini yıkar. Ona sorarlar, «nasıl oluyor, arı seni sokuyor, vücudunu kanatıyor
da sen hiç bir şey duymuyorsun?»
O da şu cevabı verir, «Melik ül-Cebbar olan Allah'ın huzurunda du-ran, başından
Azrail dikilen, solunda cehennem ve ayaklarının altında Sırat köprüsü bulunan
kimse böyle bir şeyi nasıl duyabilir?»
Amr İbni Zerrin (rehimehullahu) eli kanser olmuş, kendisi ibadet ve takvada hayli
yüksek dereceye varmış bir zat idi, doktorlar «elini mut-laka kesmemiz
gerekiyor» dediler. O da «öyle ise kesin» dedi. Doktor-lar «seni ipler ile
bağlamadan kesemeyiz» dediler.
Bunun üzerine «beni bağlamanızı istemiyorum, namaza durduğum zaman
kesiniz» dedi. Nitekim namaza durunca elini kestiler, o ise hiç bir şey duymadı bile.


imam gazali eseri

__________________
-Eğer duanız olmasa RABBİMİN katında ne ehemmiyetiniz var.
-Başınıza gelen her musibet kendi yapıp ettikleriniz yüzündendir;kaldı ki Allah birçoğunu da bağışlar.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 16.09.21, 04:43
 
Üyelik tarihi: 26.07.21
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 313
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

büyüklerimizin öyle halleri anlatılıyorki insan idrak etmekte zorlanıyor kelimeler yetersiz kalıyor

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Akşam namazı yerine yatsı namazı kıldım ? Sjan Sorularınız 18 07.04.22 00:17
Gece namazı ve teheccud namazı farkı nedir? 3KEDI Sorularınız 2 23.05.21 11:57
Vesveseden Kurtulup Huzur ve Huşu İçinde İbadet Etmek İçin Havasokulu Esmaül Hüsna 26 29.03.21 14:39
Yaşanan şeyler hep bir şeyi tamamlamak içindir. ASIKAR Kadim Bilgelik 0 13.02.21 12:25
Namazı huşu ile kılmak Kırklar Namaz 0 16.09.19 18:04


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147