|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
||||
|
||||
Su Nankör Değildir (Münir Derman)
Allah Dostu Der Ki ; Sudaki cömertlik Allah'a ait bir cömertliktir. Bunu anlamak büyük ruhi ve manevi başarıdır. Su nankör değildir. Değerini bilmeyenler nankördürler veya nankörlerdir. Nankör demek, Hak'kın verdiği her türlü nimeti görmeyip aldırmayan, şükretmeyen demektir. Yalan bilmeyen, söylemeyen, Dedikodu yapmayan, Gıybet etmeyen, Daima helâl peşinde koşan, Sabah ve akşam namazlarını vaktinde kılan, daima abdestli bulunan, abdestsiz yemeyen, içmeyen konuşmayan kadının ayağının altını öperim. Teyemmüm ayak altı hürmetine emrolunmuştur. Bilir misiniz. Bir bilseniz… Cennet anaların ayağının altındadır. Babaların değil. El. Ayak. Her mahlûkun biri cesedi. Diğeri ruhunun haritasıdır. İnsanın kendi levhi mahfuzudur. (KÜLLÜ ŞEY'İN AHSEYNAHU Fİ İMANIN MÜBİN) ayeti budur. Namazın aslı nedir? Niçin emrolunmuştur? Muayyen zaman ve vakit Muayyen yere dönüş Muayyen hareketler (Erkân) (MEN TEREKET SELAT FAKAT KEFER). Mekke'de söylenen bir hadisdir. Kim ki namazı terk etti küfürdedir. Burada (küfür) ne demektir. Bu namaz sabah akşam namazlarından hangisidir. Zira (namazı) terk etti deniliyor. Yoksa ikisi birden mi kastediliyor. Burada terk:Vakit mi. Namaz mı. Burada (kefer) inanana bu işi yapana hitaptır. Dikkat et. İslâmda emirler, yasaklar, Sevaptır. Haramdır. Küfürdür. Kelime ve ihtarları bu işe inanıp kabul edenlerin hatâlarına karşı hitaptır. İnanmayana değil. O halde : Namazı terk küfürdedir. Burada Mekke'de hadis söylendiğine göre Mekke'de akşam ve sabah namazı vardı. Diğer namaz Medine'de ara namazlar diye emrolunmuştur. Bu işi yapana, inanana hitaptır.Yoksa namaz kılmayana ait değildir. Hadis namaz kılana aittir.Vaktin kıymeti anlatılıyor. Bu iki namazın kazası bundan ötürü yoktur. Kul: Söyle. Bil. Haykır.Tasdik et. Kime? Kendinde gizli olan (Ben) den bana… HÛ: O.(AHAD) dır. Ahad'ın manasını kimse bilmez. Ve veremez. Utanmayıp anlatmak istersek, teki olmayan tek…Rakamlardaki 1 değildir. (AHAD) ismi VAHİD değil... Sabah ve akşam namazlarını terk bir nevi miracı inkârdır. Resulü Ekrem, tasdikte şüphe var demektir. Sabah ve akşam namazları miraçda emrolunmuştur.Miraçdan döner dönmez kılınmıştır. Namaz o halde miraçdır. Kula yalnız ruhani olarak kâbeyi ziyaret hacda cesedi ziyaretdir.Miracın başladığı yer olan kâbeyi ziyaretdir.Bir nevi cesedi miraca iştiraktır. Bu yazılarımızla basit olarak söylemek icap edene, maddi ve manevi âlem ile senin cesedinle ruhun arasındaki ahengi bildiriyoruz. İç ve dışını bil. Birbirilerine yabancı. Birbirlerini tanımıyorlar. İtiraz da etme. Beni imtihan etmeye de kalkmasınlar. Kendi cehillerini ortaya koymuş olurlar. Sonra ben oyuna şakaya gelmem onu bilmelerini isterim. 20.5.1986, Salı |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Derviş (Münir Derman) | Why | Münir Derman | 0 | 11.12.23 01:34 |
Münir Derman Kimdir | Why | Münir Derman | 1 | 07.12.23 17:16 |
Hızır - Dr.Münir Derman(K.S.) | Why | Münir Derman | 0 | 07.11.23 03:41 |
Dr.Münir Derman-dan bir sohbet. | Hiçlik | Allah Dostları & Evliyalar | 12 | 07.08.22 16:27 |
Dr.Münir DERMAN-Sohbetler-pdf | HavasHoca | Kitap & E-Kitap | 0 | 15.08.17 14:22 |