|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
||||
|
||||
Kutup - Gavs - Dr.Münir Derman
Allah Dostu Diyor ki ; KUTUP-GAVS KUTUP : Lûgat manası değirmenin alt sabit taşında bulunan uzun mihver demiri demektir. Üst taşın deliği ona geçerek taş devir yapar. Resulü Ekrem'in yeryüzünde halifesi olan zâtı âli... Kavmin ulusu (en büyüğü). Kutup daima ceseden mevcuttur. Yani sağdır dünya yüzünde... Yerini kimse bilmez. Ancak 7'ler bilir. Kutup eşyada mutasarrıfdır. Hadimleri 40'lardır. Kutbiyyet Hak tarafından verilir. Bütün ruhani emirler kutup makamından çıkar. Kutbiyet mahalli, nazarı ilâhiyedir. Kutup Resulullah'ın yeryüzünde Ekremiyet halifesidir. GAVS : Lûgat manası nöbet bekleyen vekil manasınadır. Medet. Nusret makamında manasına kibari evliya hakkında kullanılırsa da tekdir. Velilerin başı gavsı azam ismi ile yadedilir·. Gavs, kutup makamına bağlıdır. Gavsiyet Resulü Ekrem tarafından izinle verilir. Kalplerde mutasarrıfdır. Hadimleri 7'lerdir. Bazen gavsiyet makamı boş olabilir. O zaman kutup tarafından idare edilir. Gavs, Resulü Ekrem'in vekilidir dünya yüzünde... Gavslar 7'lerden seçilir. Gavsdan, kutup olmaz. Bütün veliler, gavsa bağlıdırlar. Her büyük veli, gavsın kim olduğunu bilir. Yerini de bilir. Gavsın sağında (Abdurrab) makamı vardır. Bu makamın nazarı, âlemi melekûta nazırdır. Solunda Abdülmelik makamı vardır. Nazarı:.Âlemi mülke, dünya(madde) âlemine nazırdır. Abdülmelik makamı, Abdurrab makamından daha efdaldır. Bu iki makamı işgal eden zatlar, kutup tarafından tayin edilir. Bir de kutbun manevi emrinde olan (Abdullah) makamı vardır Buradaki zat bazen hilâfeti maneviye,bazen hilâfeti vücudiye halindedir. Yani bazen bu makam manevidir, ruhaniyetiyle manen görevdedir. Bazen de zahiren, ceseden görevlidir. Devrinin bir sultanı veya padişahı gibi göz önünde bulunan birisidir. veya kimsenin gözüne çarpmayan basit biri gibi görünen, çok mübarek bir zattır. Gavs ile temas bu zat vasıtası iledir. Bu zat tekdir. Yeri de gizlidir. Bilen çok azdır. Manen temas mümkündür. Bazen rüya âlemi ile, sonra da maddi olarak olabilir... Bir de kutbiyete bağlı ve Abdülmülk makamında bulunan dünya mülkünde (EVTAD) vardır, 4ler. Bunlar dört müstesna zatlardır. Bunlar her zaman kâbede manen toplanırlar. Bazen de cesetleri ile birlikte buluşurlar. Bunların emirlerini, 40'lar mülk âleminde görürler. 40'ların müşküllerini de 7'ler hallederler. 4'lerin yerleri malûmdur. Bazen yerleri değişir. Ruhen Beytullahda daima müştemidirler. Bazen de muayyen zaman ve gecelerde buluşurlar. Evtadın yerleri: Şimalde(Kuzeyde) Abdülmerid, Cenupda(Güneyde) Abdulkadir, Şarkda(Doğuda) Abdülhay, Garbde(Batıda) Abdülâlim makamları vardır. Bunları da kutbiyet makamı tayin eder. Bu makamlarda her zaman bir zat bulunur. 3'ler vardır. Bunlar ümmidirler. Manevi ziynet gibidirler. Hak'kın onlara teberrüken verdiği bir kıymettir. Daima Abdurrab'ba yani âlemi melekûta nazar ederler. Daima dua ve niyazda bulunurlar. 7'ler vardır. 40'lar vardır. Mülk âleminde gezerler. Görünürler. Müşküllerini 7'ler hallederler. 40'lar, 7'leri tanımazlar. Fakat 7'ler 40'ları tanırlar. Ebrar vardır. Vazifelidirler. 300’ler vardır. Seyyardırlar. Gezerler. 3000’ler vardır. Kendi hallerinde niyaz ve taattadırlar. Bunların bazıları irşad ile meşguldürler. Bazıları kendi içlerine çekilmişlerdir. Taat ve ubudiyetlerinin mükâfatı olarak Veli makamındadırlar. Meczup ve mecnunlar vardır: Bunlar cezbe içindedirler. Yollarına tahammül edemediklerinden hataya düşmüşlerdir. Fakat indi ilâhide mağfurdurlar. Bunlarla yemek yenmez. Elbiseleri giyilmez. Sohbet de doğru değildir. Kur'anı Kerimde bir lâfzı celil vardır. Güzel bir lâfız. "Sultanı mübin"... Sultan ; burhan demektir. Burhan sahibi olan. Sultaya malik olan. Sulta emrü ferman kudret onda toplanır. Allah lûgatında Sultan kelimesi kat'i burhan olarak kullanılmıştır. (Sultanı mübin ise sırdır). Bunu büyük Veliler perde aralığından şöyle ifade etmişlerdir. Bu perde şuna benzer: Billûr(Cam) vardır, bilirsiniz. Ziya(Işık) vurdu mu ziyada gizli bütün renkler ortaya vurur. 7 renk görünür. Acaba billûr donmuş bir sis midir. Burayı günlerce düşünmek lâzımdır. Bazen sis de renkleri gösterir. (gavsı guzah) Gökkuşağını bilirsiniz... Sırlar bazen fiziki olay şeklinde görünür. Burada gizli birşey vardır.. Düşünmek gerek. Veyahut birşey gizlidir daha doğrusu... İnsan kendini bilmeye çalışmalıdır. Neyse daha fazla söylemek hem yasak hem de herkesin merakla öğreneceği işlerden değildir. Burada abdest al ve şu izahı düşün: S (Sin) : Subahanellezi isra... L (Lâm) : Katiyyen söylenemez. Bilen söylerse dili vurulur... T (Tı) : Taha. Ta Sin Mim. A (Elif): İkra biismi rabbikellezi halak... N (Nun) : Nun vel kâlemi ma yesterun ayeti... Kün'de bu (Nun) un içindedir. Fazla açıklanması müsaade edilmemiştir. Bu husus iki merkezde toplanır. Yukarıda izah ettiğimiz kutbiyet ve gavsiyet... Ben mekânın mekânıyım, bana mekân yoktur. Hadisi Kutsi. Ben insanın sırrıyım, insan benim sırrım. Hadisi Kutsi. 20.1.1984 S.Dr.Münir Derman(F.E.) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Hacer-ül Esved - Dr.Münir Derman | Why | Münir Derman | 0 | 08.11.23 06:59 |
Hızır - Dr.Münir Derman(K.S.) | Why | Münir Derman | 0 | 07.11.23 03:41 |
Dr.Münir Derman Hz - Lailaheillallah | Why | Münir Derman | 0 | 01.11.23 02:25 |
Dr.Münir Derman-dan bir sohbet. | Hiçlik | Allah Dostları & Evliyalar | 12 | 07.08.22 16:27 |
Dr.Münir DERMAN-Sohbetler-pdf | HavasHoca | Kitap & E-Kitap | 0 | 15.08.17 14:22 |