|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
||||
|
||||
Kabala'da bazı temel kavramlar
1-)KABALA NEDİR?
Kabbala, geleneksel Yahudi mistisizminin bir dalıdır. Kabbala, evrenin yapısını, Tanrı'nın doğasını ve insanın rolünü anlamaya yönelik derin düşünce sistemlerini içerir. "Kabbala" kelimesi, İbranice'de "alma" veya "gizli öğretiler" anlamına gelir. Bu öğretiler genellikle semboller, numeroloji ve simgelerle ifade edilir.Kabbala'nın temel konseptlerinden biri, "Sefirot" olarak adlandırılan 10 emanasyonun evrensel yapısıdır. Ayrıca, "Ayn Sof" gibi kavramlarla ifade edilen sınırsız Tanrı'nın, yaratılmış dünyayla nasıl ilişkilendiğini anlamaya yönelik derin spekülasyonlar içerir. 2-) 10 SEFİROT NEDİR? A-) Keter (Taç): İlk Sefira olan Keter, Tanrı'nın en yüksek ve soyut özelliğini temsil eder. Bilincin ötesinde, sınırsız potansiyeli ifade eder. B-) Chochmah (Bilgelik): İkinci Sefira, yaratıcılığı, hızlı düşünceyi ve ilhamı simgeler. Yaratıcı güç ve anlama yeteneği burada bulunur. C-) Binah (Anlama): Binah, Kabbala'da analitik düşünce ve anlama sürecini temsil eder. Chochmah'dan gelen bilgileri değerlendirme ve anlamlandırma işlevine sahiptir. D-) Chesed (Bağışlama): Bu Sefira, sevgi, bağışlama ve cömertlikle ilişkilidir. Aynı zamanda Tanrı'nın insanlığa olan cömert davranışını ifade eder. E-) Gevurah (Kuvvet): Gevurah, sınırlama, disiplin ve gücü temsil eder. Chesed ile birlikte denge sağlar, aşırı cömertlikten ziyade doğru ölçüyü ifade eder. G-) Tiferet (Güzellik): Tiferet, denge ve güzellik ilkesini temsil eder. Chesed'in bağışlama ve Gevurah'ın kuvveti arasında birleşen merkezi bir noktadır. Ğ-) Netzach (Sonsuzluk): Bu Sefira, dayanıklılık, zafer ve süreklilikle ilişkilidir. İnanç ve azimle ilgili bir özelliğe sahiptir. H-) Hod (Onur): Hod, manevi bir duruşun ve onurun ifadesidir. Aynı zamanda gurur ve alçakgönüllülük arasında bir dengeyi temsil eder. I-) Yesod (Temel): Yesod, gerçekleşmeye yönelik potansiyeli simgeler. Temel, hayallerin ve niyetlerin gerçek dünyaya yansımasını ifade eder. İ-) Malkut (Krallık): Malkut, yeryüzündeki gerçeklik ve Tanrı'nın krallığıyla bağlantılıdır. Diğer Sefirotların etkileşimi sonucu gerçekleşen fiziksel dünya olarak düşünülür.Bu Sefirot'lar, Kabbalistik düşüncede evrenin manevi yapısını anlamak ve kişisel gelişim için rehberlik etmek amacıyla kullanılır. 3-) AYN SOF NEDİR? Ayn Sof (אין סוף) İbranice'de "Sınırsızlık" ya da "Sonsuzluk" anlamına gelir ve Kabbala'da önemli bir kavramdır.Ayn Sof, Tanrı'nın soyut, sınırsız, ve tarif edilemez gerçek doğasını ifade eder. Bu kavram, Tanrı'nın tüm varlık ötesinde olduğunu ve insan anlayışının ötesinde bir gerçekliği temsil ettiğini belirtir. Ayn Sof, evrenin kaynağı ve nihai amacı olarak düşünülür.Bu sınırsızlık, insan kavrayışının ötesinde olduğu için genellikle sembolik bir şekilde ifade edilir. Ayn Sof, evrenin varlığının ötesinde bir varlık olarak kabul edilir ve Kabbala'daki diğer kavramlar, bu sınırsızlıkla nasıl ilişkilendiği veya evreni nasıl yarattığı üzerine spekülasyonlar içerir. 4-) KABALA'DA MELEKLER? Kabbala'ya göre, her Sefira'nın bir meleği vardır ve bu melekler, ilahi enerjinin belirli yönlerini temsil eder. Ancak, bu melekler genellikle sembolik ve manevi varlıklar olarak düşünülür, fiziksel varlıklar olarak değil.Her melek, belirli bir Sefira ile ilişkilidir ve o Sefira'nın özelliklerini temsil eder. Melekler, evrenin düzenini sürdürmek, enerjiyi yönlendirmek ve kozmik dengeyi korumakla görevlidir.Örneğin, Chesed Sefira'sına bağlı olarak melekler, sevgi, bağışlama ve cömertlikle ilişkilendirilir. Bu melekler, ilahi enerjinin bu özelliklerini yeryüzüne yayma görevini üstlenirler.Meleklerin sayısı, özellikleri ve adlandırmaları, farklı Kabbalistik gelenekler ve öğretiler arasında değişebilir. Her bir melek, evrenin manevi dokusundaki belirli bir frekanstan sorumlu olduğuna inanılır.Ancak, Kabbala'daki meleklerin anlayışı genellikle sembolik ve mistik bir düzeydedir. Bu melekler, evrenin derinliklerindeki ilahi düzeni anlamak ve bu düzende insanın rolünü anlamak için kullanılan manevi sembollerdir. Bazı melekler : A-) Metatron: Tanrı'nın yüzü olarak kabul edilen ve cennetin başmeleği olarak bilinen bir melek B-) Sandalphon: Metatron'un kardeşi olarak kabul edilir ve dua ve şarkıları toplama görevine sahiptir. C-) Gabriel (Cebrail): Haberci melek olarak bilinir ve özellikle doğa olayları, doğumlar ve ilahi mesajların iletilmesi ile ilişkilidir. D-) Michael (Mikail): Güç ve koruma meleği olarak bilinir, genellikle cennetin lideri olarak düşünülür. E-) Raphael (İsrafil): Şifa meleği olarak tanınır, özellikle fiziksel ve ruhsal iyileşme ile ilgilidir. F-) Uriel: Bilgelik ve aydınlanma meleği olarak kabul edilir, genellikle gizli bilgilerin koruyucusu olarak düşünülür. 5-) KABALA'DA AHİRET İNANCI? Kabbala, geleneksel bir Yahudi mistisizmi olduğu için, öbür dünya veya ahiret inancını içerir. Ancak, bu inançlar genellikle klasik Yahudi inançlarına dayanır. Kabbalistik öğretiler, ölüm sonrası varlığın nasıl şekillendiği, ruhun ne olduğu ve Tanrı'ya nasıl dönüş yaptığı gibi konuları içerir.Kabbala'ya göre, ölüm sonrası varlık, ruhun yüksek manevi alemler arasında seyahat etmesini içerebilir. Bu seyahat, ruhun çeşitli deneyimlerden geçerek, olgunlaşmasını ve daha yüksek bir bilinç seviyesine ulaşmasını sağlar.Ayrıca, Kabbala'da ölüm sonrası varlıkla ilgili çeşitli kavramlar bulunabilir. Örneğin, "Gilgul" veya "reenkarnasyon" fikri, ruhun birden fazla bedenle deneyim kazanma sürecini ifade eder.Ancak, Kabbala'nın öğretileri genellikle sembolik ve metaforiktir, bu nedenle bu konudaki anlayışlar farklı öğreti okulları ve Kabbalistik yorumcular arasında değişebilir. Yine de, öbür dünya ve ahiret inançları, Kabbala'nın genel manevi perspektifi içinde önemli bir yer tutar. 5-) KABALA'DA CENNET VE CEHENNEM İNANCI? Kabbala'da cennet ve cehennem konseptleri, genellikle klasik Yahudi inançlarına dayanır, ancak bu kavramlar Kabbala içinde özgün bir şekilde yorumlanabilir. Bu inançlar, sembolik ve metaforik bir anlam taşıyabilir ve mistik bir düzeyde anlam kazanabilir. A-) Cennet (Gan Eden): Kabbala'ya göre, cennet genellikle Tanrı'nın birleşme noktası ve ruhsal mükemmellik olarak düşünülür. Bu, insanın Tanrı'yla birleşme arzusunun ve manevi büyümenin gerçekleştiği bir durumu ifade edebilir. Cennet, ruhsal yükselişi ve Tanrı'ya daha yakın bir ilişkiyi temsil eder. B-) Cehennem (Gehenna): Kabbala'da cehennem, genellikle ruhsal bir düşüş veya ahlaki sapma durumunu sembolize eder. Gehenna, Tanrı'dan uzaklaşma ve manevi düşüşle ilişkilendirilebilir. Ancak, bu genellikle bir ceza veya ebedi azap anlamına gelmez; daha ziyade, ruhsal dönüşüm ve düzeltme için bir fırsatı temsil edebilir. Kabbala'nın genel anlayışında, cennet ve cehennem kavramları, insanın manevi gelişimi ve Tanrı'yla birleşme yolunda deneyimlediği durumları temsil eder. Bu kavramlar, sembolizm ve mistisizm içinde anlam kazanır ve genellikle bu dünyanın ötesindeki ruhsal gerçeklikleri ifade etmek için kullanılır. |
#2
|
|||
|
|||
Qabbalah ilmine göre cennet ve cehennem anlayışı yoktur sadece izahı vardır. Qabbalah'ın cennet ve cehennem anlayışı Yahudilik ile paraleldir (olması gerektiği gibi) Yagudilikte cehennem açık bir şekilde ifade edilmiştir fakat cennet veya ödül tam olarak izah edilmemiştir. İslam'da olduğu gibi şarap-bal ırmakları huri vs gibi kavramlar yoktur, Yahudilikte cennet üzerine farklı iddialar düşünce akımları mevcuttur lakin bu konumuz değil. Qabbalah melekleri sadece sefirotlar ile sınırlı değildir. 72 melek vardır aynı zamanda bu meleklerin isimleri Tanrı'nın yanİ HaShem'in 72 isminden gelmektedir ve onların tezahürüdür.
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Cin Sultanlarinin isimleri ve Kabala | bwheel11 | Havas ilmi Genel Bilgiler | 4 | 20.10.24 20:25 |
Kabala Kitaplığı | İfrit | Parapsikoloji & Spiritüalizm | 6 | 15.06.23 13:19 |
Kabala nedir, kabala büyüsü nedir ? | Rapsodi90 | Sorularınız | 5 | 01.02.22 01:03 |
Tasavvuf ve tarikat yolunun bazı temel esasları vardır | Hal | Tasavvuf Sohbetleri | 0 | 29.04.21 13:47 |
Kabala ilmi Anahtar Kavramlar | Naim | Kabala | 3 | 13.06.19 11:50 |